Meidän kaudesta ei ole paljoa lapsille kertomista. Sarja oli heikkotasoisin moneen vuoteen ja emme kyenneet silti siinä edes kohtuullisesti pärjäämään. Rinkimme kasvoi kauden aikana yli 20 pelaajaan ja silti tosiaan esimerkiksi viimeiseen peliin ei saatu täyttä joukkuetta kasaan. Sen verran ylhäältä tulee joukkueita alas, ettei ensi vuonna urakkamme ainakaan helpotu.
Olihan se raskasta, ja alkoi tappioputkessa jo se mainostettu joukkuehenkikin rakoilla. Viimeisestä pelistä jäi kuitenkin kaikille paikalla olleille kai hyvä mieli, helvatan väsynyt olin ainakin itse mutta porukalla oli koko ottelun ajan hyvä fiilis. Pari samanlaista peliä oli onneksi kesällä muutakin. Ilmeisesti ne, joista Beer oli poissa?
Ensi vuonna nousee taas joukkueen keski-ikä vuodella, ja kaikkien olisi hyvä miettiä miksi on mukana; mitä haluaa peleistä saada ja mitä on valmis joukkueen eteen tekemään saadakseen sen mitä tulee hakemaan.
Jotenkin valitettavasti tuntuu, että pelimme on liikaa nykyään muutaman pelaajan varassa ja varsinkin maalinteko lukuunottamatta Hjelmiä ja nuorempaa Lähteenmäkeä tuntuu olevan kaikille lähes ylipääsemätön ongelma.
Osin samaa mieltä, meillä on kai Kelmi ja kassari ainoita jotka ovat olleet joka pelissä mukana jo pari vuotta. Ja kyllähän se peli on ajautunut pyörimään samoja raiteita. Mutta suurempi epäkohta pelaamisessa on syöttelypelin luokattomuus. Eikä se johdu pelituntuman vaan käsityksen puutteesta jos perussyöttö ei lähde vaan pitää koittaa joko triplailla viidestä miehestä läpi tai 80 metrin kierresyöttöä kantapäällä.
No nyt talvikauden aika ja varmaan harrastefutsalissa ollaan taasen mukana. Ensi keväänä tätä kevättä enemmän harjoituspelejä ja Melodya vastaan pelihän on kaiketi jo sovittu? Onhan sieltä puolen kenttävaraus kunnossa?

Tänä vuonna viimeiset harjoitukset oli toukokuun puolivälissä ja jos ensi kesänä koittaisi itse kukin meidän joukkueesta olla pallon kanssa tekemisissä edes muutaman kerran muulloinkin kun pelissä. Itselläkin omat pallonkosketukset pelien ulkopuolella ovat tulleet siitä kun on auton takakontista epätoivoisesti koittanut etsiä jotain...
Treeniohjelmasta voidaan sopia sitten vajaan parin viikon päästä, omani liittyy läheisesti juomiseen ja painonhallintaan.
Ei se pallonpompottelu pahaa minullekaan tee, mutta ehkä juoksuvoima on kuitenkin akilleen kantapää edelleen.