lasse11
Poissa
Suosikkijoukkue: itäinen taivas
|
 |
Vastaus #25 : 14.04.2008 klo 18:37:32 |
|
Itse olen lähdössä Australiaan vaihto-oppilaaksi tuossa syyskuun lopulla. Näkee sitten minkälaista kulttuuria ja futiskulttuuria siellä päin maailmaa on. Onko ketään, kuka on sattunut vierailemaan joskus tai voisi suositella jotain must see -juttua? Lähinnä futiksen puolesta.
AFL
|
|
|
|
Olliver
Poissa
Suosikkijoukkue: FREE JMSK!
|
 |
Vastaus #26 : 15.04.2008 klo 12:20:21 |
|
Mitä junalippu vaihtoehtoa foorumin saksan reissaajat suosittelee kun pitäis jyrätä junalla kolmen eri osavaltion läpi n.viikonlopun aikana Frankfurt-->Hamburg-->Leverkusen? VR tarjoaa InterRail One Country Passia 125€oohhiin(ei sis.paikkalippuja) jolla voi matkustaa 3päivää.. DB:ltä ei ole sitten mitään vastausta kuulunutkaan.
|
|
|
|
euroflex
Poissa
|
 |
Vastaus #27 : 15.04.2008 klo 12:26:12 |
|
Mitä junalippu vaihtoehtoa foorumin saksan reissaajat suosittelee kun pitäis jyrätä junalla kolmen eri osavaltion läpi n.viikonlopun aikana Frankfurt-->Hamburg-->Leverkusen? VR tarjoaa InterRail One Country Passia 125€oohhiin(ei sis.paikkalippuja) jolla voi matkustaa 3päivää.. DB:ltä ei ole sitten mitään vastausta kuulunutkaan. Ostamalla suorat liput DB nettisivuilt aniin koko matka on esim ensi kuussa "sparangebote" jutussa 29 euroa. mutta ymmärsin että teen vkl aikana parikin eri matkaa ja jos 2 matkaa on samalla tyylillä 58 euroa nyt ostettuna,niin edullisemmaksi tulee kuin VRn kautta
|
|
|
|
kemari
Poissa
Suosikkijoukkue: Ja Ville Leino tekee sen saman jäällä!
|
 |
Vastaus #28 : 15.04.2008 klo 13:33:16 |
|
Mitä junalippu vaihtoehtoa foorumin saksan reissaajat suosittelee kun pitäis jyrätä junalla kolmen eri osavaltion läpi n.viikonlopun aikana Frankfurt-->Hamburg-->Leverkusen? VR tarjoaa InterRail One Country Passia 125€oohhiin(ei sis.paikkalippuja) jolla voi matkustaa 3päivää.. DB:ltä ei ole sitten mitään vastausta kuulunutkaan.
Yksi edullinen mahdollisuus, joka kannattaa tarkastaa etenkin jos porukalla reissaatte, on; http://www.bahn.de/regional/view/bundesweit/bahnregional/freizeit/schoenes_wochenende_ticket.shtml
|
|
|
|
Kuhstallmann
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, maajoukkue, FCA 1907
|
 |
Vastaus #29 : 15.04.2008 klo 14:32:56 |
|
Schönes Wochenende -ticket ei sitten käy noihin nopeampiin ICE, IC ja EC -juniin, joten kovin pitkää matkaa ei ole kovin mielekästä sillä suunnitella ja toteuttaa. Tuo Sparangebote-tarjoushan vaikuttaa ihan hyvältä.
|
|
|
|
Jayton
Poissa
Suosikkijoukkue: SVW
|
 |
Vastaus #30 : 09.06.2008 klo 16:15:06 |
|
Sain varmistuksen että keskiarvo ylittää vaaditun ja sitämyöten 11kk Saksassa on saletti. kohtuu hyvä fiilis, kun ottaa huomioon että mulla oli viimeks ka yli nykyisen ala-asteella ja että joutui tehdä näin vitusti kaikkea ekstraa että sais sen keskiarvon nousemaan. jau vittu kiimaa 
|
|
|
|
Lorenzo
Poissa
Suosikkijoukkue: * * * *
|
 |
Vastaus #31 : 09.06.2008 klo 17:16:40 |
|
Schönes Wochenende -ticket ei sitten käy noihin nopeampiin ICE, IC ja EC -juniin, joten kovin pitkää matkaa ei ole kovin mielekästä sillä suunnitella ja toteuttaa. Eri, nuo reissut ovat järjestään olleet elämyksiä. Toki yksin olisi tylsä lähteä.
|
|
|
|
Jayton
Poissa
|
 |
Vastaus #32 : 10.06.2008 klo 14:17:09 |
|
Ei kenelläkään olis suositella mitään keinoa millä pääsis vähän tutustumaan kulttuuriin ja kieleen kotoa käsin, jotain nettisivuja tmv? Ei Rammsteiniakaan jaksa koko kesää kuunnella ja jonkun kännykän kielen vaihtaminen on ihan perseestä. 
|
|
|
|
kmk
Poissa
|
 |
Vastaus #33 : 10.06.2008 klo 14:34:25 |
|
Itse kun olin vaihdossa Saksassa (04-05), niin ennen lähtöä tuli ammennettua paikallista futistietoutta puolivuotisella Kickerin tilauksella. Eli suosittelen www.kicker.de 
|
|
|
|
Dieter Bohlen
Poissa
Suosikkijoukkue: Uli Hoeness im Knast is wie 'ne Meisterschaft!
|
 |
Vastaus #34 : 11.06.2008 klo 06:17:18 |
|
Ei kenelläkään olis suositella mitään keinoa millä pääsis vähän tutustumaan kulttuuriin ja kieleen kotoa käsin, jotain nettisivuja tmv? Ei Rammsteiniakaan jaksa koko kesää kuunnella ja jonkun kännykän kielen vaihtaminen on ihan perseestä.  Jos siis lukea tahdot, niin esimerkiksi 11 FREUNDE on tutustumisen arvoinen. Se on ihan tavallisten futispöpien vääntämää kamaa, ei mitään perustoimittajien vääntämää kliinistä skeidaa. Aiheita ja näkökulmia riittää laidasta laitaan. Saksalaiseen huumoriin pääsee myös tutustumaan. Sieltä löytyy jokunen Podcastikin - vai mitä lie ovatkaan -, jotka ovat olleet pääsääntöisesti oikein mukavaa katseltavaa.
|
|
|
|
Jayton
Poissa
|
 |
Vastaus #35 : 11.06.2008 klo 11:15:04 |
|
Jos siis lukea tahdot, niin esimerkiksi 11 FREUNDE on tutustumisen arvoinen. Se on ihan tavallisten futispöpien vääntämää kamaa, ei mitään perustoimittajien vääntämää kliinistä skeidaa. Aiheita ja näkökulmia riittää laidasta laitaan. Saksalaiseen huumoriin pääsee myös tutustumaan. Sieltä löytyy jokunen Podcastikin - vai mitä lie ovatkaan -, jotka ovat olleet pääsääntöisesti oikein mukavaa katseltavaa. Ostin Berliinissä käydessäni 11 Freunden ja kickerin kausiennakot, ei riittänyt saksantaito muuhun kuin kuvien katsomiseen.. : 
|
|
|
|
Lorenzo
Poissa
Suosikkijoukkue: * * * *
|
 |
Vastaus #36 : 11.06.2008 klo 15:11:53 |
|
Ostin Berliinissä käydessäni 11 Freunden ja kickerin kausiennakot, ei riittänyt saksantaito muuhun kuin kuvien katsomiseen.. :  Ensi kerralla pino Asterixeja. Siitä se lähtee...
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
 |
Vastaus #37 : 11.06.2008 klo 15:26:09 |
|
Ostin Berliinissä käydessäni 11 Freunden ja kickerin kausiennakot, ei riittänyt saksantaito muuhun kuin kuvien katsomiseen.. :  Jawohl. Aika monia kieliä opiskelleena en voi kuin todeta, että weiter so. Varsinkin elektroninen sanakirja lehden vieressä avaa kummasti. Kielen oppiminen on ihan kuin futiksen taitaminen, työtunnit ratkaisee, eikä työn todellakaan tarvitse olla raskasta, vaan voit verrata kneipessa jutustelua kevyeen höntsäilyyn. Saksankielihän ei ole ollenkaan vaikeata meille suomalaisille, ja sama päinvastoin.
|
|
|
|
hertsi-
Poissa
Suosikkijoukkue: olavi mäenpää
|
 |
Vastaus #38 : 11.06.2008 klo 15:39:52 |
|
kehtaatko kertoa minkä hintainen tämä vaihto-oppilas reissu on, 10 000€ pintaan?
|
|
|
|
Jayton
Poissa
|
 |
Vastaus #39 : 11.06.2008 klo 17:19:42 |
|
kehtaatko kertoa minkä hintainen tämä vaihto-oppilas reissu on, 10 000€ pintaan?
n. 7000€ ohjelmamaksu + käyttörahaa (henkilöstä riippuen) 200-400€ /kk.
|
|
|
|
Kuhstallmann
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, maajoukkue, FCA 1907
|
 |
Vastaus #40 : 11.06.2008 klo 17:34:19 |
|
Ensi kerralla pino Asterixeja. Siitä se lähtee...
Sama. Sarjikset on erinomaisia, kun niissä pystyy kuvista päättelemään monia sanoja, joita ei tunnista. Pitääkö sun Jayton maksaa siis 7000€, notta pääset vaihtoilemaan?  Onko se aina näin kallista yläaste/lukio -ikästen vaihto-ohjelmat? Kun ite kun yliopiston vaihossa oli, niin päinvastoin sitä rahaa tuputettiin tännepäin... 
|
|
|
|
Jayton
Poissa
|
 |
Vastaus #41 : 11.06.2008 klo 17:41:05 |
|
Pitääkö sun Jayton maksaa siis 7000€, notta pääset vaihtoilemaan?  Onko se aina näin kallista yläaste/lukio -ikästen vaihto-ohjelmat? Kun ite kun yliopiston vaihossa oli, niin päinvastoin sitä rahaa tuputettiin tännepäin...  EF:n hinnat menevät muistaakseni n. 5500-8000€ (+ vapaaehtoinen ja maksullinen valmennusleiri), riippuen matkan pituudesta ja kohdemaasta, ja nämä maksetaan itse. Jonkinlainen stipendisysteemi on köyhille mutta hyville oppilaille, mutta suurimman osan hinnasta joutuu jokatapauksessa maksamaan. Hinnat ovat about samoja kaikissa vaihtarijärjestöissä (voittoatavoittelemattomat AFS, YFU, EF sekä STS), paitsi Rotarylla jossa on muutenkin ihan eri systeemit. Yliopisto-opiskeluista en tiedä muuta eroa kuin että lukiovaihtarit asuvat paikallisessa perheessä. 
|
|
|
|
Jayton
Poissa
|
 |
Vastaus #42 : 07.07.2008 klo 23:35:58 |
|
TJ25  Pitäisi ostaa vielä iso matkalaukku ja jotain tuliaisia isäntäperheelle.
|
|
|
|
InterFlower
Poissa
Suosikkijoukkue: TamU
|
 |
Vastaus #43 : 08.07.2008 klo 02:43:42 |
|
D
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.07.2008 klo 02:45:24 kirjoittanut InterFlower »
|
|
|
|
|
3l kun
Poissa
|
 |
Vastaus #44 : 08.07.2008 klo 02:48:50 |
|
Loistavaa, että näitä vaihtareita löytyy! Erittäin suositeltava kokemus, siinä pääsee oikeasti näkemään mitä siellä maassa, jonka luulit tuntevasi hyvin, tehdään oikeasti. Itse palasin eilisiltana Italiasta, vielä ois kova hinku takasin. Silti olen helvetin iloinen, että reissu tuli tehtyä. Leveillään vielä hieman sillä, että 10kk aikana tuli käytyä 13 Interin matsissa, vaikka vaihtarijärjestön sääntöjä rikoinkin stadionille mennessä  (AFS:n kautta siis olin)
|
|
|
|
hertsi-
Poissa
Suosikkijoukkue: olavi mäenpää
|
 |
Vastaus #45 : 08.07.2008 klo 10:45:15 |
|
n. 7000€ ohjelmamaksu + käyttörahaa (henkilöstä riippuen) 200-400€ /kk.
 olin muutama vuosi sitten lähdössä englantiin mutta tyssäsi jo siihen että 12 700€ olisi ollut hinta, voikohan se olla noi suuri ero?
|
|
|
|
Freddy
Poissa
Suosikkijoukkue: Mikkelin Palloilijat
|
 |
Vastaus #46 : 08.07.2008 klo 10:50:47 |
|
Leveillään vielä hieman sillä, että 10kk aikana tuli käytyä 13 Interin matsissa, vaikka vaihtarijärjestön sääntöjä rikoinkin stadionille mennessä  (AFS:n kautta siis olin) Lisätietoja? 
|
|
|
|
|
Freddy
Poissa
Suosikkijoukkue: Mikkelin Palloilijat
|
 |
Vastaus #48 : 08.07.2008 klo 10:52:52 |
|
Ei saatana miten voi olla noin kallista...  No ensiksi minä luin, että 70 000 euroa, jonka jälkeen 7000 ei tunnu miltään. 
|
|
|
|
Jayton
Poissa
|
 |
Vastaus #49 : 08.07.2008 klo 12:10:56 |
|
 olin muutama vuosi sitten lähdössä englantiin mutta tyssäsi jo siihen että 12 700€ olisi ollut hinta, voikohan se olla noi suuri ero? Ei ainakaan ole tullut vastaan mitään tuollaisia hintoja. Ehkä sulla olisi ollut yksityiskoulu tmv erikoisjärjestely kyseessä?
|
|
|
|
|
|