Kahteen kaukolaukausmaaliin en osaa sanoa mitään, koska näin ne huonosta kulmasta.
Sivurajapotkusta tullut maali taas oli ihan turha. En tiedä miksi yritit sitä napata ilmasta kiinni, kun nyrkkeillä tuollaiset pallot pitäisi.
Lisäksi parista melko suoraan kohti tulleista laukauksista tuli turhat reboundit. Näistä toisen Caucho siivosi pois, toinen taas meinasi kostautua Buban kikkailujen vuoksi.
Lisäksi se yks korkea puskusta tullut roikkopallo, joka kävi jossain viidessä metrissä ja tippui sieltä ylärimaan, olisi pitänyt nyrkkeillä ennenkuin tippui ylärimaan. Muutama sentti vinoon, ja se olisi kimmonnut suoraan maalin eteen.
Ja sitten ne avauspallot. Syöttöpiste tuli tänään arvalla, Bubba teki työt. Avauksiin tarvitaan todella paljon nopeutta lisää. Nyt kestää arviolta kolme sekuntia, että saat pallon liikkeelle löydettyäsi kohteen. Aivan liian pitkä aika. Siinä vastustaja kerkiää helposti ryhmittymään pelaajan lähistölle. Ja sitten vielä kun pallo tulee hitaasti pomppivana, niin pakko se on vetää ekalla kosketuksella jonnekkin kauaksi, ettei palloa viedä jalasta.
Ei silti, rupesi ne torjunnatkin sieltä jo löytymään. Tässä 2 (vai 3:n?) torjunnan tilanteessa oli jo sitä meininkiä mitä pitääkin.
Eli nyt vaan parantamaan sitä varmuutta (= pelkkä peleissä käyminen ei riitä, treenata pitää harkoissa ja vapaa-ajalla, jos haluaa menestyä.), ja hakemaan nopeutta siihen avauspeliin.
e: Vielä selkääntaputtelua sen verta, että tänään oli paras maalivahtipeli sitten kesätauon. Elisa-pelistä tosin ollaan vielä kaukana.
a) Ensimmäinen maali tuli Spoxin isohkon kropan takaa, kuin mies tapansa mukaan tuotti maskia. Torjuttavissa kyllä, mutta ei helppo veto. Näitä menee joskus jopa liigan parhaalle maalivahdille, minulle
b) Kolmas maali joka alkoi Buban pään jäätymisestä, oli lähempää tullut tarkka veto alanurkkaan. Mahdottomuuteni ansiosta meinasin torjua, mutta ei tällä kertaa. Tästä kritiikki kuitenkin puollustukselle ja Buballe, ei suinkaan maalivahdille
yhden samanlaisenhan kaappasin kyllä pelissä aiemmin.
c) Sivuraja potkusta tullut maali oli virheeni. Yleensä ne nyrkkeilenkin mutta aiemmasta tilanteesta jonka nyrkkeilin huudettiin pakistosta että haltuun ne. Joten yritin ottaa ja pallon liukkaus oli liikaa. Siitä virhe toki minulle
d) Reboundeja nyt vain tulee sateisella kelillä. Sen sijaan että bitchaa niistä, voi muistella vaikeita laukauksia jotka sain suoraa vedosta haltuun tai syöttöä jonka katkasin ja sain haltuun.
Lisäksi pakkiemme luulisi tietävän että, olen blockaava maalivahti ja ripareita tulee jonkun verran. Ja kyllähän ne paikat hyvin siivottiinkin. Joten niistä paikoista bitchausta jos kostautuvat. Nyt ne kuitenkin olivat hyviä torjuntoja.
e) Jos olisin nyrkkeillyt puskusta tulleen, viiteen metriin kohonneen pallon. Olisi tullut kulmapotku.
Vetohan tipahti maalin päälle ja itse olin samassa kohdassa maalin alla. Hyppäsin palloon mutta en kuitenkaan nyrkkeillyt sitä yläriman läpi kurkottaen koska, siitä olisi tullut kulmapotku. Virhettähän en tehnyt tilanteessa.
f) Ja sitten ne avaukset. Ne menivät kohtuu hyvin eilen.
Jos sinä et tästä lähtien mokaisi jokaista avaustilannetta, joko vetämällä kukkupallon tai menettämällä pallon toisi sekin eri suuntia johon voi avata. Sehän on aivan sama kuinka paljon aikaa sinulla on avauksen jälkeen teet silti järjestelmällisesti tyhmimmän ratkaisun. Porukka huutaa "Syötä vapaana olevalle Pekolle" niin sinä vedät kukkupallon vastustajan kulmasta yli.
Ja niihin avauksiin kun olet vapaana oleva alin mies. Älä odota paikoillasi, että pallo saavuttaa sinut vaan tule sitä vastaan. Se nostaa aikaasi reakoida ja ehkä onnistut avaamaan muillekin kuin vastustajille.
Syöttö pistehän tuli juuri niinkuin se voi maalivahdille tässä pelissä tulla. hyvä avaus keskikentälle ja pelaaja tekee maalin.
Ei siis tullut arvalla vaan avauksesta. Mietit varmaan että ansaitsisin pisteen jos tekisin jonkun suoraa syötöstä kuvion mutta valitettavasti paljon tuota ratkasevampaa syöttöä, ei tässä pelissä voi maalivahti tehdä.
g) Treeneihinhän en päässyt koska niitä ei voinut siirtää tunnilla eteenpäin. Seuraavat treenit voisi muuten pitää keskiviikkona niin pääsen paikalle. Tiistait ja Torstait koulua.
Ja vielä viimeiseksi voisi todeta että nämä ottelun jälkeiset paska ryöpyt maalivahdin niskaan alkaa ärsyttämään. Kaikkia avautujien analyysejä yhdistää se että käsitellään mistä maalit tuli, ei ollenkaan torjuntoja. Moinen arviointi on kuitenkin puusilmäistä kuten Spoxin rankingista näki.
Olin kuitenkin joukkueen top 5 pelaajia eilen, joten moinen avautuminen on kohtuu turhaa.

Seuraava paskaryöppy kun oikeasti häviän teille pelin :keskari: