Rikkiviisas
Poissa
|
 |
Vastaus #1125 : 28.10.2008 klo 09:49:19 |
|
Ymmärsin Ismaelin kirjoituksen siten, että koska Francon aika on nyt muutenkin suurennuslasin alla ja aikakauden asioita selvitellään, niin entisten francolaisten leiri näkee salaliittoja vähän kaikkialla. Koska entisiä francolaisia on Realin johtoportaassa, niin tämä yleinen paranoidisuus leviää myös jalkapalloon. Sen vuoksi otsikot ovat nyt isommat kuin olisivat normaalisti ja keskustelua ruokitaan erikseen puhaltamalla liekkeihin lisää ytyä.
Selväähän on, että Espanjassa Real Madrisia ja Barcelonaa suositaan välillä turhankin räikeästi. Yhtä selvää on myös, että espanjalaisten tuomarien taso on kautta linjan aika heikko ja turhan monella on tapana ottaa roolia.
Sitä minä en vaan tajua, että miksi asiasta pitää niin intohimoisesti riidellä Suomessa.
|
|
|
|
|
Chidorihq
Poissa
Suosikkijoukkue: Real Madrid
|
 |
Vastaus #1126 : 28.10.2008 klo 10:43:19 |
|
Sitä minä en vaan tajua, että miksi asiasta pitää niin intohimoisesti riidellä Suomessa.
:  Mieshuorausta parhaimmillaan 
|
|
|
|
|
el Blanco
Poissa
|
 |
Vastaus #1127 : 28.10.2008 klo 11:40:19 |
|
No ei tässä kukaan ole riitelemässä. Allekirjoittaneen motiivi oli herättää virkeää keskustelua, ehkä jopa pientä kiistelyn poikasta.
|
|
|
|
|
Aero
Poissa
Suosikkijoukkue: Real Madrid Club de Fútbol
|
 |
Vastaus #1128 : 28.10.2008 klo 12:03:41 |
|
Jos näistä asioista ei "riidellä" Suomessa, niin eikö tämä kansainvälinen jalkapallo -osio ole aika turha? Aika vähän viestejä tänne tulisi, jos vain Espanjassa asuvat saisivat kirjoitella. Sikäli heikko pointti. Käsittääkseni FF2:n tehtävänä on olla keskustelupalstana, oli sitten mieshuora tai ei. Itse suhtaudun futikseen ja Real Madridiin aina intohimoisesti. Yksi syy on tietenkin se, että olen pari vuotta asunut Madridissa, mutta en minä näe mitään pahaa siinäkään, vaikkei olisi koskaan edes Espanjassa käynyt, kunhan tykkää sikäläisestä futiksesta. En minä ole mieshuora, vaikka yhdysvaltalaista Couca-Coulaa tykkäänkin juoda *hali*
|
|
|
|
|
quesis
Poissa
|
 |
Vastaus #1129 : 28.10.2008 klo 12:31:18 |
|
Kohta tilanne taas palaa siihen, että Madrid pelaa eri säännöillä kuin suurin osa muista joukkueista, kun tuomarit eivät, vaikka sitten alitajuntaisesti, halua tulla teurastetuiksi Marcan sivuilla. Ja onhan tuo tuomaritoiminnan valvonta aika hyvin Madridin hallussa...
Niinpä. Tämän päivän Marcan paperipainoksen isoin uutinen on kuinka "tuomarikomitea" haluaa hyllyttää Alvaro Izquierdon 1-2 kuukaudeksi. Ja enpä ylläty jos näin käykin. Kyllä tuomareita varmasti hiukan heikottaa ajatus pakkolomasta jos pilli soi väärin. Ihan vastapainoksi voisin kysyä, että oltaisiinko samaa sanktiota puuhaamaassa jos piskuiset baskit olisivat kärsineet vääryyttä sunnuntain pelissä ja hiukan yrittäneet pitää meteliä lehdistössään? Tuskin. Jos Madrid olisi saanut Athleticin sijaan sunnuntaisen pilkun täsmälleen samanlaisesta tilanteesta, se olisi kuitattu Marcassa sanalla "dudoso" ja sillä selvä. Kiitos Alvaro, tällä kertaa näin päin, elämä jatkuu.
|
|
|
|
|
|
|
Royal
Poissa
|
 |
Vastaus #1131 : 28.10.2008 klo 13:06:15 |
|
Väärä topik 
|
|
|
|
|
El Conejo
Poissa
|
 |
Vastaus #1132 : 28.10.2008 klo 13:54:51 |
|
Väärä topik  Ai on vai? Tässä pari lainausta tästä topikista Nyt eletään vuotta 2008 ja kuninkaalliset ovat kärsineet tuomaritoiminnasta. Farcalle niin ei ole käynyt enää vuosiin. Kyllä Barcakin on saanut paljon kiistanalaisia pilkkuja, varsinkin Rijkaardin Dream Team aikana. On tietysti totta, että sekä Madrid että Barcelona hyötyvät todella usein tuomaripelistä (valitettavasti), mutta viime vuosina Barsa on hyötynyt selvästi enemmän.
|
|
|
|
|
quesis
Poissa
|
 |
Vastaus #1133 : 28.10.2008 klo 14:17:15 |
|
Väärä topik  Niin, ja jos luet tuen Conejon postaaman artikkelin niin huomaat että siinä käydään läpi ensin Madridin pelien tuomaritoiminta ja lopuksi Barcan vastaava. Että ei niin väärä topic.
|
|
|
|
|
ismael
Poissa
|
 |
Vastaus #1134 : 28.10.2008 klo 14:22:20 |
|
MD ja Sport ovat useaan kertaan kirjoittaneet tyyliin "Rafa no me jodas", erääseen tuomariin ja tämän käsittämättömiin tuomioihin viitaten. Jos Alvarez hyllytetään, niin miten täällä sitten suhtaudutaan? Entä jos Mejuto antaa Numancialle pilkun Sportingia vastaan, mutta Sporting silti voittaa; uhkaako silloin Mejutoa hyllytys myös? Älkääkä ottako tätä henkilökohtaisesti, eihän teillä ole näiden asioiden kanssa mitään tekemistä eikä syytä. Toki jokainen oman oikeistajunsa ja moraalikehitystasonsa mukaan kirjoittelee tänne juttuja ja toteuttaa itseään. Ei ollut tarkoitus brassailla historian tietämyksellä - miksi ylipäätään tulisi brassailla mistään? Olenko pätevämpi foorumisti, jos tiedän vähän Espanjan historiaa? Aivan sama. Jokaisella on omat taustansa, kokemuksensa ja ominaisuutena ja sen mukaan mennään. Osa nuorempia ja vähemmän futista seuranneita ja osa iääkkäämpiä, kokeneita karjuja (El Conejo por ejemplo  ). Sen mitä aina toivoo, että keskustelu pysyisi asiallisena ja kaikkien (asialliset) kommentit tulisivat huomioitua. On surullista nähdä jonkun kirjoituksessa toivomuksia vastustajajoukkueen pelaajan loukkaantumisesta yms. En väitä, että itse olisin aina asiallinen, mutta siihen haluan pyrkiä. Kuten huomaatte, tahtoo mopo karata meikällä taas, tekstiä tulee ja alkuperäinen asia jää taka-alalle :  . Samalla tavalla kävi eilen tuon historiallisen tekstin kanssa ja siksi en jatkanut sitä sen pidemmälle. Eiköhän se pointti ole siitä tullut selväksi. Rauhaa rauhaa 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.10.2008 klo 14:24:17 kirjoittanut ismael »
|
|
|
|
|
el Blanco
Poissa
|
 |
Vastaus #1135 : 28.10.2008 klo 14:25:34 |
|
Niin, ja jos luet tuen Conejon postaaman artikkelin niin huomaat että siinä käydään läpi ensin Madridin pelien tuomaritoiminta ja lopuksi Barcan vastaava. Että ei niin väärä topic.
Niin, ja jos oikein tarkkaan lukee, niin huomaa sen olevan samainen artikkeli, jota itse käytin eilen. 
|
|
|
|
|
El Conejo
Poissa
|
 |
Vastaus #1136 : 28.10.2008 klo 14:32:28 |
|
Niin, ja jos oikein tarkkaan lukee, niin huomaa sen olevan samainen artikkeli, jota itse käytin eilen.  Siis siinä samassa viestissä, missä kirjoitit myös Ja samalla tietysti FC Barcelona nauttii tuomareiden suosiollisesta avustuksesta. Jos sallit minun ottaa kantaa, niin olen huomaavinani hienoista ristiriitaa tuon artikkelin ja sinun siihen viittaavan viestisi välillä...
|
|
|
|
|
el Blanco
Poissa
|
 |
Vastaus #1137 : 28.10.2008 klo 14:35:56 |
|
Eikö olekin mukavaa uiskennella ristiriidan vesistöissä?
Artikkeli on Jaimen, ei minun, enkä suinkaan ole Jaimen kanssa kaikesta samaa mieltä. Loppujen lopuksihan Jaimen artikkeli on melko pusi ajatellen, millaista tykitystä subjektiivisesti aiheesta saisi. Mutta ei nyt sentään Marcassakaan, hei...
|
|
|
|
|
El Conejo
Poissa
|
 |
Vastaus #1138 : 28.10.2008 klo 14:37:14 |
|
Niin, ei Marcassakaan nyt sentään FF2:n tasolle alennuta 
|
|
|
|
|
Rikkiviisas
Poissa
|
 |
Vastaus #1139 : 28.10.2008 klo 14:39:55 |
|
Hankkikaa huone 
|
|
|
|
|
Ricardo Leite
Poissa
Suosikkijoukkue: Ylimieliset
|
 |
Vastaus #1140 : 28.10.2008 klo 14:45:16 |
|
Ei ollut tarkoitus brassailla historian tietämyksellä - miksi ylipäätään tulisi brassailla mistään? Olenko pätevämpi foorumisti, jos tiedän vähän Espanjan historiaa? Aivan sama. Jokaisella on omat taustansa, kokemuksensa ja ominaisuutena ja sen mukaan mennään.
Happy birthday, you're not special. Melkoista avautumista tosiaan Madridilta. Ottaen huomioon sen, että Bilbaon saama rangaistuspotku oli selkeä ja täysin oikeutettu tuomio. Myös porua aiheuttaneet, paitsioiksi vihelletyt tilanteet olivat niin täpäriä tilanteita, ettei niistä juuri kannattaisi itkeä. Kaikki ottelua televisiosta seuranneet näkivät pysäytyskuvasta, että kyse oli muutamasta kymmenestä sentistä. Pelaajien vastakkaiset liikessuunnat ja avustavan erotuomarin kymmenyksen reagointiaika selittävät sen, minkä pitäisi olla kaikille selvää. Näitä sattuu. Jonkin tutkimuksen mukaan tällaisia virheellisiä tuomioita tulee keskimäärin kuusi jokaista ottelua kohden. Eilisen ottelun perusteella Madrid voi siis olla hieman näreissään, mutta ei yhtään sen enempää kuin mikä tahansa joukkue lähes minkä tahansa ottelun jälkeen. Suuta pienemmälle, valkoinen talo.
|
|
|
|
|
Royal
Poissa
|
 |
Vastaus #1141 : 28.10.2008 klo 14:46:48 |
|
Toki rankkari oli oikein vihelletty sääntökirjan mukaan, mutta vihelletään sitten jatkossa myös Tarzanin repimiset keskityspalloissa.
|
|
|
|
|
Aero
Poissa
Suosikkijoukkue: Real Madrid Club de Fútbol
|
 |
Vastaus #1142 : 28.10.2008 klo 15:28:46 |
|
Myös porua aiheuttaneet, paitsioiksi vihelletyt tilanteet olivat niin täpäriä tilanteita, ettei niistä juuri kannattaisi itkeä.
En ole valuttanut koskaan jalkapallon vuoksi kyyneliä, mutta pakko tähän vielä tarttua. Siis väitätkö, että tilanteet olivat täpäriä? Ensimmäisessä maalissa Higsu oli puoli metriä lähempänä keskiympyrää kuin alin puolustaja, toisessa maalissa samalla tasolla. Pilkusta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta nuo paitsiot olivat naurettavia, oli sitten päässä purppuralasit tai valkoiset lasit.
|
|
|
|
|
Ricardo Leite
Poissa
|
 |
Vastaus #1143 : 28.10.2008 klo 15:42:08 |
|
En ole valuttanut koskaan jalkapallon vuoksi kyyneliä, mutta pakko tähän vielä tarttua. Siis väitätkö, että tilanteet olivat täpäriä? Ensimmäisessä maalissa Higsu oli puoli metriä lähempänä keskiympyrää kuin alin puolustaja, toisessa maalissa samalla tasolla. Pilkusta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta nuo paitsiot olivat naurettavia, oli sitten päässä purppuralasit tai valkoiset lasit.
Ihan lasittomana katseltuna ne taas olivat vain kaksi virhettä tuhansien joukossa. "Puoli metriä" ja "samalla tasolla" ovat pysäytyskuvaa katsottaessakin kohtuullisen täpäriä tilanteita. Saati sitten kun katsot sitä reaaliajassa pelaajien liikkuessa vastakkaisiin suuntiin. Vailla mahdollisuutta uusintaan tai hidastukseen, saati pysäytyskuvaan. Voit itse laskea kohtuullisen yksinkertaisella kaavalla sen, kuinka pitkän matkan esimerkiksi Higuain ehtii liikkua sen parin kymmenyksen aikana, joka avustavalta menee reagoimiseen. Puhumattakaan siitä, kuinka suuren eron matkassa tekee se, jos toppari liikkuu vielä yhtä nopeasti vastakkaiseen suuntaan. Kyseiset tilanteet olivat virheellisiä tuomioita, mutta vain pisaroita valtameressä. Eivät missään tapauksessa naurettavia tai oikeusmurhia. Ainoa keino, jolla näistä päästäisiin olisi videotarkistuksiin turvautuminen: hyökkäykset pelattaisiin aina loppuun saakka ja tilanteet tarkistettaisiin sen jälkeen videolta. Sitäkö sinä haluaisit? Se siitä.
|
|
|
|
|
quesis
Poissa
|
 |
Vastaus #1144 : 28.10.2008 klo 15:45:46 |
|
Niin, ja jos oikein tarkkaan lukee, niin huomaa sen olevan samainen artikkeli, jota itse käytin eilen.  Totta, luin itsekin samaisen artikkelin eilen, ja ajattelin että se oli varsin asiallinen juttu. Otsikko Pocos motivos para quejarse de los árbitros sanoo jo kaiken: eipä ole paljoa syitä valittaa tuomareista (paitsi jos otsikon ymmärtää muodossa "muutamia syitä valittaa tuomareista"). Rinconin alaotsikkokin on LOS COLEGIADOS SÓLO HAN PERJUDICADO A LOS BLANCOS ANTE ATLÉTICO Y ATHLETIC. Eli sinä ja El Conejo ja minä taisimme kaikki lukea jutun hieman eri tavalla, vaikka taidamme olla itse asiasta aika lailla samaa mieltä. Ja kun se Franco-korttikin on taas vedetty esiin, niin sen teki myös Alex Ferguson. Se mies ei Madridista tykkää: http://www.marca.com/edicion/marca/futbol/1a_division/real_madrid/es/desarrollo/1179080.html
|
|
|
|
|
Ricardo Leite
Poissa
|
 |
Vastaus #1145 : 28.10.2008 klo 15:51:21 |
|
Toki rankkari oli oikein vihelletty sääntökirjan mukaan, mutta vihelletään sitten jatkossa myös Tarzanin repimiset keskityspalloissa.
Näin juuri. Kun tilanteet vihelletään väärin, on kyseessä vähintäänkin katastrofaalinen tuomarivirhe. Kun yksi tilanne sitten vihelletään oikein on syyte jo muuttunut oikeusmurhaksi. Toki tuomareiden linjan yhdenmukaisuudessa olisi rutkasti aihetta kehittämiselle. Sitä en kiellä.
|
|
|
|
|
Royal
Poissa
|
 |
Vastaus #1146 : 28.10.2008 klo 15:51:50 |
|
Tuota tuomareitten linjan yhdenmukaisuuttahan tässä kokoajan kritisoidaankin.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.10.2008 klo 15:53:48 kirjoittanut Royal »
|
|
|
|
|
Rikkiviisas
Poissa
|
 |
Vastaus #1147 : 28.10.2008 klo 16:18:06 |
|
Tuota tuomareitten linjan yhdenmukaisuuttahan tässä kokoajan kritisoidaankin.
Pitäisikö niiden sitten puhallella ihan mitä sattuu ilman minkäänlaista yhdenmukaisuutta?
|
|
|
|
|
Royal
Poissa
|
 |
Vastaus #1148 : 28.10.2008 klo 16:49:34 |
|
Pitäisikö niiden sitten puhallella ihan mitä sattuu ilman minkäänlaista yhdenmukaisuutta?
Oho sanamuotoni oli päin vittua. Yhdenmukaisuuden puutetta tarkoitin.
|
|
|
|
|
Rikkiviisas
Poissa
|
 |
Vastaus #1149 : 28.10.2008 klo 17:04:25 |
|
Oho sanamuotoni oli päin vittua. Yhdenmukaisuuden puutetta tarkoitin.
Tosin onhan Real Madridin sortaminen sentään jonkinlaista yhdenmukaisuutta 
|
|
|
|
|
|
|
|