guerrilla
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS
|
 |
Vastaus #475 : 05.01.2011 klo 23:07:04 |
|
Samoilla linjoilla Micky ja Teukan ja Honkalan kanssa. Helvetin iso osa pohjois-savon futisporukoista ei löydä näille foorumeille. Siihen kun lisätään aktiivisesti toimitvat UG:t niin ei kasvua varmasti ihan heti ole näkyvissä. Joku koodarikyky voisi veistellä Savonfutis foorumin, mikä toimisi ilmoitus ja yleisen keskustelun paikkana. Periaatteessa olen UG:tä vastaan, mutta toki ymmärrän miksi niitä on olemassa. kinkkistä, niin kinkkistä.
Mun mielestä ennen kauden alkua pitäisi kokoontua täällä etelässäkin jotenkin. Tosin varmaan kaikki samat naamat olisi paikalla, mutta olisi sekin hyvä syy juoda pari kaliaa. Vaikka hajallaan me asutaan niin yhteisöllisyyttä peräänkuuluttaisin enstistä enemmän. Mene ja tiedä.
edit. ja klikkiytymiset vittuun viimein. Ollaan yksilöitä, jotka rakastaa samaa asiaa. Keinot välillä eroavat, mutta tavoite on sama. Mun mielestä siis kaikki KuPS kannattajat kuuluvat samaan paikkaan. Jos joku joskus sattuu hölmöilemään, niin kyllä se porukalla hoidetaan tolalleen. Keskinäinen riitely olisi jälleen se suurin virhe, mitä voitaisiin tehdä.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 05.01.2011 klo 23:12:04 kirjoittanut guerrilla »
|
|
|
|
|
honkala
Poissa
Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija
|
 |
Vastaus #476 : 06.01.2011 klo 00:04:05 |
|
Kyllähän joku tuollainen KuPS-palsta olisi varmasti tervetullut. Sitä en kyllä usko, että mikään KuPS-aiheinen keskustelupalsta ottaisi pahemmin tulta alleen, eli: "kuka jaksaa FF:lle kirjoitetut jutut kirjoittaa vielä jonnekin muualle uudestaan ja miksi niin edes pitäisi tehdä?"
Kuitenkin tuollainen ns. infotyyppinen sivusto voisi toimia, mutta vain järkevästi suunniteltuna. Muuten siitä ei varmasti olisi pahemmin hyötyä. Kun tarkoituksen on kerätä alle ns. kaikki kupsilaiset, niin Ylliksen pitäisi ainakin olla sellainen joka tekisi seuran/ry:n kanssa tiivistä yhteistyötä sillä kyllähän mm. ry järjestää omia vierasmatkoja ja jos aiotaan järjestää "kaikille kupsilaisille suunnattuna vierasmatkoja"(joita mm. ry:n matkat ovat) pitää niitä markkinoina niin KuPSin sivuilla, kuin KuPSin sähköpostilistalla. Alkupeleistähän oli mielestäni infot jo viime kaudella ihan toimivat. Helmi järjesti kaikille kupsilaisille suunnattuja alku- ja jälkipelejä.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.01.2011 klo 00:06:23 kirjoittanut honkala »
|
|
|
|
|
krevis
Poissa
Suosikkijoukkue: 1923
|
 |
Vastaus #477 : 06.01.2011 klo 00:04:58 |
|
Banzaihinhan kuuluu paljon myös ns. tuulipukuja, eikä sinä mitään pahaa ole. Mihin?e. Odottakaas hetki, mä nappasen nämä tuonne toiseen topikkiin, kun ei ihan tämän otsakkeen alle kuulu...
|
|
|
|
|
honkala
Poissa
|
 |
Vastaus #478 : 06.01.2011 klo 00:08:07 |
|
No sanotaan sitten Kapakka-Banzaihin. Se kai vielä on olemassa? Pointti oli lähinnä, että siellä katsomossa on ollut myös mm. entisen Banzain jäseniä, niin koti- kuin vieraspeleissä, eikä vain KPO Crew.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.01.2011 klo 00:11:07 kirjoittanut honkala »
|
|
|
|
|
krevis
Poissa
|
 |
Vastaus #479 : 06.01.2011 klo 00:09:38 |
|
Miks pitää jotenkin "lajitella"?
|
|
|
|
|
honkala
Poissa
|
 |
Vastaus #480 : 06.01.2011 klo 00:13:10 |
|
Miks pitää jotenkin "lajitella"?
?
|
|
|
|
|
krevis
Poissa
|
 |
Vastaus #481 : 06.01.2011 klo 00:17:50 |
|
No sä kuulut siihen ja tuo on joskus ollut siinä ja tuo kuulu siihen toiseen. Minä kun en ole ikinä esim. edesmenneen Banzain jäsenmaksua maksanut saati mielestäni ikinä mihinkään erityisemmin nimettyyn "porukkaan" kuulunut, niin tuo tuntuu jotenkin teennäiseltä vääntää miten osa on meitä ja nuo on sitten jotain toisia. Mä käyn kattomassa itselleni tärkeän seuran matseja ja kun pikkusen tulee toisinaan eläydyttyä tapahtumiin normaalia enemmän, niin ihan luontevaa on raahata perseensä sinne mölyapinoiden joukkoon. Lisäksi kun sieltä tuntuu ihan täyspäistäkin porukkaa löytyvän juttuseuraksi muutenkin niin tuntuu jotenkin luontevalta. Mun mielestä siellä kaikki on "Meitä". Emmätiiä? 
|
|
|
|
|
honkala
Poissa
|
 |
Vastaus #482 : 06.01.2011 klo 00:24:18 |
|
No sä kuulut siihen ja tuo on joskus ollut siinä ja tuo kuulu siihen toiseen. Minä kun en ole ikinä esim. edesmenneen Banzain jäsenmaksua maksanut saati mielestäni ikinä mihinkään erityisemmin nimettyyn "porukkaan" kuulunut, niin tuo tuntuu jotenkin teennäiseltä vääntää miten osa on meitä ja nuo on sitten jotain toisia. Mä käyn kattomassa itselleni tärkeän seuran matseja ja kun pikkusen tulee toisinaan eläydyttyä tapahtumiin normaalia enemmän, niin ihan luontevaa on raahata perseensä sinne mölyapinoiden joukkoon. Lisäksi kun sieltä tuntuu ihan täyspäistäkin porukkaa löytyvän juttuseuraksi muutenkin niin tuntuu jotenkin luontevalta. Mun mielestä siellä kaikki on "Meitä". Emmätiiä?  Eikös siitä juuri puhunut: Pari vuotta sittenhän lanseerattiin kaikille yhteinen kannattajakatsomo, jota mielestäni markkinoitiin ihan hyvin eri puolilla ja se veti porukkaa sen verran kuin veti. Viime kaudellakin tuossa katsomonosassa oli ns. sekalainen joukko niitä joita äänekäskannatus kiinnosti. Jos siellä katsomossa kuitenkin vaikuttaa myös eri kannattajaryhmät, niin kai sen saa sanoa ääneen? Jotkut kun haluavat kuulua johonkin porukkaan ja siksi eri porukoita on. Totta kai katsomossa kaikki on "Meitä", mutta kai silti saa johonkin ryhmään kuulua jos haluaa?
|
|
|
|
|
krevis
Poissa
|
 |
Vastaus #483 : 06.01.2011 klo 00:36:15 |
|
Totta kai katsomossa kaikki on "Meitä", mutta kai silti saa johonkin ryhmään kuulua jos haluaa? Mä läppäsen itteäni ottaan tässä kohtaa ja lähen nukkumaan.  Samaa mieltä me näistä kuitenkin ollaan.
|
|
|
|
|
TeukkaS
Poissa
Suosikkijoukkue: IKUINEN KUOPIOLAINEN JALKAPALLODYNASTIA
|
 |
Vastaus #484 : 06.01.2011 klo 01:03:58 |
|
guerrillan kanssa sama.
Omasta mielestäni tuohon aktiiviseen kannattamiseen kuuluu aika paljon muutakin kuin pelkkä ääntä pitävässä kannattajaryhmässä mukanaolo. Mitään uutta erillistä kannattajaryhmää en ole Keskarin nurkkiin kaipailemassa, vaan päinvastoin tämän vitun lapsellisen ja monessa kohtaa tarpeettomaksikin koetun nurkkakuntaisuuden avaamista. Kyllähän tämä kuvio on vanhoille parroille liiankin tuttu, mutta kun tämän sisäpiirin ja tuttujen naamojen lisäksi on ne muutama tuhat muutakin potentiaalista ihmistä, joille pitäisi olla suhteellisen yksinkertainen, mutkaton ja avoin tapa kehittää kannattajuuttaan paitsi ottelutapahtumassa (kannattajakatsomoon tuleminen, vierasreissuille osallistuminen), myös sen ulkopuolella (KuPS-keskustelu, muu yhteisöllisyys kannattajien kesken jne). Nyt tämä kaikki on suorastaan helvetin paskassa jamassa, nimenomaan vanhan sisäpiirin ulkopuolelta tulevan uuden possen näkökulmasta.
Meillä on yksi kannattajaryhmä, joka pääasiallisesti kasvaa jäsentensä kaverisuhteilla, jos on kasvaakseen. Toinen kannattajaryhmä on virallisesti kuopattu. Olemassaolevalla kannattajaryhmällä on suljettu keskustelupalsta. Myös kuopatulla ryhmällä on oma keskustelupalstansa, jossa on vielä erikseen jäsenosio, jossa kuopatun ryhmän silloiset jäsenet voivat leikkiä. Lisäksi yleisen osion kirjoittajat ovat käytännössä kymmenkunta kuopatun ryhmän silloista jäsentä, ei muuta. Ei kannata unohtaa myös kuopatun kannattajaryhmän pääkaupunkiseudun alajaoston vieraskirjakyhäelmää. Näiden lisäksi on tämä otsikko tällä palstalla, jossa on mukana jonkun verran ihan uusia naamoja ilman ryhmäsidoksia, mutta josta taasen loistaa poissaolollaan iso osa aktiivikannattajista. Lisäksi tähän yhteen otsikkoon hautautuu kaikki tähän rakastamaamme seuraan liittyvä keskustelu.
Eli vitun hajallaan ja vitun perseestä tämä homma nyt on, vaikka letistä irtoavassa kirnuvoissa pyörittelisi.
Meillä on takana pitkiin aikoihin upein kausi ja edessä ehkäpä vielä kiimaisempi tulevien europelien takia. Silti esim. vierasreissuista tiedot on jossain vitun UG-forumeilla tai sitten täällä tuolla stickyjen alla olevassa kannattajatoiminta-otsikossa. Tosin sielläkin vain ja ainoastaan silloin, kun kyseessä on ry:n järjestämä massamatka. Eli pentti perusjanarille ei kertakaikkiaan ole nyt muuta vaihtoehtoa paukuttaa vierasneitsyyttään kuin ry:n reissuilla tai ajamalla itse tyhjällä autollaan mylsälle. Hän kun ei oikeastaan missään voi kysellä kyytejä, lukuunottamatta tätä yleisen jalkapallopalstan yhtä hikistä topikkia. Lisäksi pentti saattaisi olla kiinnostunut myös suunnittelemaan aikanaan tuota eurovierasreissua, mutta kun siitäkään tuskin saadaan mihinkään aikaiseksi aktiivista keskustelua. Tai ehkäpä pena muuttaakin pääkaupunkiseudulle autuaan tietämättä, että tuleva naapuri on myös joskus kolottavasta kaljahampaasta kärsivä janari, joka pukeutuu öisin Risu-Ollin vanhoihin pelishortseihin.
Kyllä minä itse tämän asian kanssa osaan elää, mutta voi kun joskus muistettaisiin miettiä näitä sen vielä ei niin aktiivisen, mutta potentiaalisen kannattajamassan näkökulmasta.
Jos ei kysyntää ole, ei toki kannata vaivautua.
Nämä UG:t ja ryhmät yhdistävät pientä osaa kannattajista, kun taas KuPS yhdistää kaikkia junassa mukana kulkevia.
edit. Tässä kun pikkuhiljaa tätä napsuttelin, niin viimeisimmät yo. viestit jäi lukematta. Eli aika samoilla linjoilla myös hiphopin ja hipin kanssa.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.01.2011 klo 01:07:43 kirjoittanut TeukkaS »
|
|
|
|
|
honkala
Poissa
|
 |
Vastaus #485 : 06.01.2011 klo 01:19:42 |
|
Lähinnä tuo mitä Teukka tuntuu hakevan kuulostaa lähinnä ns. viralliselta(eli koko KuPS-perhettä koskeva ja helposti netistä löydettävä) KuPS-keskustelu/tiedotuspalstalta. Tuo voisi olla vaikka seuran omilla sivuilla. Itseasiassa ellen väärin muista jostain sellaisesta taisi olla seuran puolelta puhettakin "pikkujouluissa".
Itse jopa näkisin tuon ehkä parhaana ratkaisuna ja nyt kun mm. Tepi(eikä Vine) on noita hommia hoitamassa tuntuu vastakaiku olevan sen verran hyvällä tolalla, että voisi jopa onnistua. Foorumille linkki KuPSin etusivulta ja foorumille aktiiviset modet, niin voisi toimia.
|
|
|
|
|
TeukkaS
Poissa
|
 |
Vastaus #486 : 06.01.2011 klo 01:26:36 |
|
No juu tuo tuntuisi kyllä hyvältä idealta. KuPS:n kotisivujen kauttahan se suuri massa tuonne löytäisi.
|
|
|
|
|
Tiksa
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat
|
 |
Vastaus #487 : 06.01.2011 klo 02:39:37 |
|
Vai olisiko Facebook se nykyaikainen ratkaisu kehittää tuohon jotain?
Samaa mieltä kyllä perusjutuista eli porukkaan mukaantuleminen on tällä hetkellä liian suuren kynnyksen takana ja varsinkin vierasreissuille olisi varmaan enemmänkin kysyntää jos joku rupeaisi järjestämään niitä ja jos samaan bussiin sovitaan.
---
Asiasta toiseen: Jos/kun ensi kaudeksi saadaan katettu päätykatsomo, niin joutuuko/haluaako äänekkäämpi osa kannattajia siirtyä sinne?
|
|
|
|
|
k-211619
Poissa
Suosikkijoukkue: Seura jolla ei ole historiaa eli ei tulevaisuutta
|
 |
Vastaus #488 : 06.01.2011 klo 08:19:41 |
|
Kyllähän tämä kuvio on vanhoille parroille liiankin tuttu Niinpä  . Tiedoksi, että tietyt lainalaisuudet ja sisällöt ovat ja pysyvät. Milloin KuPSin kannattajuutta on alettu aina innolla ja isommin rakentaa? Eka kerta 70-luvun puolivälin jälkeen, toka kerran 2000-luvun alussa, kolmas vai monesko kertako nyt (kärsimättömyys menestykseen/uuteen on lyhytjänteisempää kvartaalitaali- kuin suunnitelmataloudesssa ja kun on uusia kalujakin). Miten? On päätetty, että tarvitaan alkaa puhaltaa yhteen hiileen samanhenkisten kanssa ja että pitää perustaa kannattajakerho, jolla on oma nimi ja omaa toimintaa, esim. webbisivut, fanikamojen osto/teko/myynti, yhteiset pelireissut, ym. yhteiset. Mistä syystä kannattaminen joillakin on hiipunut? Ehkei ainakaan siksi, ettei kaikki kirjoita samaan vieraskirjaan, vaan ehkä siksi, että kaikki kirjoittaa samoja tai samalla lailla samaan vieraskirjaan ja joka tapauksessa urheilulliset menestykset eivät seuraakaan toisiaan ja perälauta aina falskaa (eikä tätä pahalla, ihmisluonne on vain on tuo, kun suomalainen aikuisempana löytää tärkeämpiä tekemisiä kuin futisseuran kannattaminen). Vain erittäin pienellä prosentilla uusista innostujista futiksen/KuPSin seuraaminen jää edes jollain intensiteetillä pitemmäksi aikaa päälle, muutenhan tämä ei olisikaan Suomi.
|
|
|
|
|
bolu62
Poissa
Suosikkijoukkue: tähtiklubikeltamusta
|
 |
Vastaus #489 : 06.01.2011 klo 09:24:52 |
|
Kannatan Tiksan ehdotusta, että äänekkäät KuPS-vanit suuntaisivat katettuun päätykatsomoon- se olis selkee, ja hyvä ratkasu. On hienoo, että erihenkiset, ja ikäset, kannattajat luovat omia ryhmiään KuPSin fanittamiseks, sellanen rikastuttaa, ja luo mukavaa yhteenkuuluvuuden tunnetta. Itse ensisijaisesti rakastan futista, sit suomifutista, sit suomifutiksen tulevaisuudentyötä, ja sit KuPSia, joka on ainut seura, jota koskaan olen fanittanut, alkaen v.2004 42v ikäsenä. Rakkauteni futikseen ei kuole minkään seuran mukana, mut sellanen satuttaa, kun perinteet kuihtuu, tai kuolee. Jos KuPSin puolesta joku rupee ylläpitämään keskustelupalstaa, se olis hyvä koko fanikansalle. Pienemmät poppoot varmasti jatkavat omaa yhteistyötään. Toivon KuPSille ja vaneille upeeta futiskautta 2011! BANZAI
|
|
|
|
|
k-211619
Poissa
|
 |
Vastaus #490 : 06.01.2011 klo 10:21:20 |
|
Vai olisiko Facebook se nykyaikainen ratkaisu kehittää tuohon jotain? Kannattaminen/sen sisältö jotenkin välineistä riippuvainen? Huvittaa suuresti minua kun vertaan nykyistä aikaan ennen internettiä (ennen, siis jo modernina aikana oli vain kopiokone, sanomalehdet, lankapuhelin, radio ja mustavalko-TV) . Käytännössä ei mitään todellista eteenpäin menoa Suomi-futiksen osalta missään suhteessa (enkä puhu nyt vain tilastoinnista) viimeisen 30 vuoden aikana (eli ei koskaan), poikkeus toki yhteydenpidon helppous ja muodollisia uudistuksia tiedon lisääntymisen osalta ja konkreettisena asiana viime kauden netti-pelit, joka toki myös levitti sarjan ottelu-ohjelman levälleen eli eom kyseenalaista lopputulemana.
|
|
|
|
|
HKH
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat
|
 |
Vastaus #491 : 06.01.2011 klo 13:01:22 |
|
Kyllä tuo Banzai-foorumi on tarkoitettu juuri kaikille KuPSista kiinnostuneille. Oli juuri puhetta tuon alasmenon myötä, että yksi kaikille avoin foorumi kuitenkin tarvitaan - se on aivan sama, onko se seuran, ry:n vai nettiyhteisö-Banzain alla. Vanha päädyttiiin ajamaan uudestaan pystyyn. Kerran tuo vanha KuPSin kannattajat tuolla vaivaa, otetaan se pois ja ne suljetutkin foorumit sieltä voidaan poistaa, sillä eihän niille ole enää kirjoiteltukaan...
(Muuten yhdessä vaiheessa oli seuralla oma keskustelupalsta ja Banzailla oma - seura sulki oman koska siellä ei keskustelua ollut.) Eli useita ei kyllä tarvita. Tuo suora linkki tuonne Banzai-foorumille täytyy kyllä saada suoraan seuran etusivulta.
Kehitetään tuota Banzai-foorumia yhteiseksi keskustelupaikaksi. Palloliiton Itä-Suomen piirillähän on ainakin välillä ollut koko Itä-Suomen palloilua koskeva keskustelupalsta, mutta siellä ei ole tainnut "järkevää" keskustelua juuri syntyä.
Yleisesti netin käyttämisestä porukan aktivoimiseksi. Ei taida olla yhtä kanavaa. Täytyy vain näkyä Wikipediassa, SS:n blogissa, Facebookissa, nettisivuina, keskustelufoorumina,... Eri ihmiset liikkuu eri medioissa. Toki näitä kaikkia kannattaa linkittää toisiinsa, jotta porukka löytää oman "luonnollisen" muotonsa osallistua hommaan...
(PS. Aivan käsittämätöntä on kyllä tuo vanhojen kaivelu, vaikka Banzai on jo selkeästi ilmoiteltu kuopatunkin yhdistyksenä ja aktiivisen katsomokannatustoiminnan osalta... Pitäisi jo unohtaa nuo vanhat ja pyrkiä puhaltamaan uutta (yhteis)tuulta toimintaan...)
EDIT. kirjoitusvirheitä.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.01.2011 klo 14:29:53 kirjoittanut HKH »
|
|
|
|
|
k-211619
Poissa
|
 |
Vastaus #492 : 06.01.2011 klo 13:31:18 |
|
Vanha päädyttiiin ajamaan uudestaan pystyyn. Onhan noita mukava lueskella. Faktojen kiinnostavuus ei katoa ajan kanssa. Esim. KuPS-keskustelun s. 17 Magnum-tiedote, 2003 tilastot (pitääkin kerätä talteen ennen kuin taas hävii niin ei tarvii uusiksi laskea).
|
|
|
|
|
TeukkaS
Poissa
|
 |
Vastaus #493 : 06.01.2011 klo 17:44:36 |
|
Kaikenkaikkiaan HKH:lta täyttä asiaa. Helpoin tapa on tosiaan uudistaa tuota Banzai-sivustoa ja aktivoittaa keskustelu sinne.
|
|
|
|
|
k-211619
Poissa
|
 |
Vastaus #494 : 07.01.2011 klo 11:21:39 |
|
Vanha päädyttiiin ajamaan uudestaan pystyyn. Tuonne olikin toteutettu puheeksi ottamani palikkatesti. 2011 otsikot oli niin päällekkäin, etten pystynyt valitsemaan mihin olisin kommenttini kirjoittanut, ja kun tein uuden topikin, pääsin bittiavaruuteen. OK, kelpaa mulle. e. PS. enkä käyttänyt vo. nikkiä.
|
|
|
|
|
Sawo Mobster
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS - aina.
|
 |
Vastaus #495 : 07.01.2011 klo 12:43:13 |
|
En ole nyt kaikkia viestejä tästä forum-keskustelusta lukenut, mutta sallinette lyhyet kommentit: - Banzai ry:tä ei enää ole, joten ei ole myöskään "kahta eri kannattajaryhmää" - "Banzai" tuntuu olevan vakiintunut ilmaus puhuttaessa KuPSin kannattajista mediassa. Joten haitanneeko, jos keskustelupalstan nimi on Banzai? - Jäsenosiota emme mielestäni Banzai Foorumille kaipaa, koska eihän toimimattomalla yhdistyksellä voi olla jäseniäkään. Ja keskustelun jakautuminen julkiselle ja vain osan käytössä olevalla palstalle on hölmöä.
Eli: mitä jos poistamme jäsenosion ja pyrimme käyttämään ko. foorumia jatkossa kaikkien KuPSin ystävien yhteisenä palstana, ilman mitään jaotteluja?
Palstan "omistaja" voisi olla esim. KuPS ry, sillä tuskinpa sitä kukaan yksityishenkilökään haluaa ylläpitää. Tätä tosin en itse voi päättää, mutta heitänpä vain ajatuksena...
|
|
|
|
|
Sawo Mobster
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS - aina.
|
 |
Vastaus #496 : 07.01.2011 klo 12:44:59 |
|
Niin, ja jos yllä oleva sopii, niin tarvittaisiin enää pari moderaattoria. Itse en halua/voi semmoinen olla, koska en ehdi seuraamaan palstaa riittävän aktiivisesti.
|
|
|
|
|
krevis
Poissa
|
 |
Vastaus #497 : 07.01.2011 klo 12:46:24 |
|
Olisin samankaltaisia heitellyt yhistyksen kokouksessa, jos sinne asti olisin päässyt. Mun mielestä sulta ja HKH:lta käytännössä samoja pointteja, joista olen samaa mieltä. Siksipä ne ovat myös hyviä ajatelmia. e. äläs luista, eihän tuolla mitään kummoista moderoitavaa ole. 
|
|
|
|
|
honkala
Poissa
|
 |
Vastaus #498 : 07.01.2011 klo 13:28:01 |
|
Nyt kun kerta on toimiva foorum tuolla, niin eikös tämä keskustelu siitä kannata siirtää sinne, eli tuonne: http://banzaiclub.ip-finland.com/
|
|
|
|
|
TeukkaS
Poissa
|
 |
Vastaus #499 : 07.01.2011 klo 13:38:08 |
|
Itse olen valmis moderaattoriksi, sillä olen paras vaihtoehto kyseiseen hommaan. Ja motivaatiota löytyy. 
|
|
|
|
|
|
|
|