PAN
Poissa
Suosikkijoukkue: En muista...
|
 |
Vastaus #250 : 29.09.2008 klo 16:09:35 |
|
Onko kellään tietoa milloin EasyJetin aikataulut 29.3. alkavalle jaksolle tulevat? Nyt näkee lennot ainoastaan 28.3. asti. Menomatka siis hommattu jo ajat sitten, mutta paluu tapahtuu tuolloin 29. päivä sunnuntaina.
Our schedules are usually released in stages, around three to four months before the end of the existing schedule. Our summer schedule generally runs from the last Sunday in March through to the last Saturday in October. Eli nopiasti laskisin että tuossa marras-joulukuussa tulee myyntiin.
|
|
|
|
|
lasse11
Poissa
Suosikkijoukkue: itäinen taivas
|
 |
Vastaus #251 : 29.09.2008 klo 16:19:15 |
|
Lopettaa talven ajaksi. Eli marras-maaliskuun aikana ei lennä.
Laitan janareille jotain noottia ja katsotaan mitä tekevät. Tuskin se on ylivoimaista laittaa yhtä ylimääräistä Helsinki - Dublin vuoroa jatkoyhteyksillä Cardiffiin perjantaiksi ja vastaavasti toiseen suuntaan sunnuntaiksi.
|
|
|
|
|
kieran
Poissa
|
 |
Vastaus #252 : 30.09.2008 klo 02:18:30 |
|
|
|
|
|
|
okko
Poissa
|
 |
Vastaus #253 : 30.09.2008 klo 13:50:44 |
|
Niin kuin God jo totesi, Damin kautta, eikä se matkakaan maksa 80:ä enempää, jos pisteillä lentää.  Miten lasket pisteiden arvon? Esim. 25,000 x usc 0.02 = USD 500
|
|
|
|
|
okko
Poissa
|
 |
Vastaus #254 : 30.09.2008 klo 14:05:15 |
|
Laitan janareille jotain noottia ja katsotaan mitä tekevät. Tuskin se on ylivoimaista laittaa yhtä ylimääräistä Helsinki - Dublin vuoroa jatkoyhteyksillä Cardiffiin perjantaiksi ja vastaavasti toiseen suuntaan sunnuntaiksi.
Laskeskelin huvikseni mita Aer Linguksen tarvitsisi veloittaa / matkustaja, etta kannattaisi lentaa ylimaarainen reissu Helsinkiin. Oletetaan - cash unit cost excl. fuel 4.19c / ASK (2007 age); total unit cost 8.38c / ASK (2007 data) --> kaytetaan oletuksena 6.00 c / ASK incl fuel - 80% Passenger load factor ja toiseen suuntaan kone lentaa tyhjana - etaisyys 2,023km Mun laskujen mukaan lennon pitaisi maksaa n. EUR300 per suunta, jotta touhu olisi lahellekaan kannattavaa.
|
|
|
|
|
janne#1
Poissa
|
 |
Vastaus #255 : 30.09.2008 klo 18:58:25 |
|
Miten lasket pisteiden arvon? Esim. 25,000 x usc 0.02 = USD 500
Eipä ne minulle ole ainakaan mitään maksaneet, kun sattuvat olemaan minun tapauksessa HH:n maileja, joita hän antaa minun ystävällisesti hyödyntää. 
|
|
|
|
|
|
|
MariaCatalina
Poissa
|
 |
Vastaus #257 : 30.09.2008 klo 21:07:32 |
|
Uskaltaiskohan sitä suunnitella niin villiä reissua että ensin Wales-peliin ja sitten väijymään Cityä Lontooseen. Taitaa vaan olla aivan liian kallista opiskelijan/osa-aikatöissä käyvän budjetille :keskari:
|
|
|
|
|
Thouni
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.
|
 |
Vastaus #258 : 30.09.2008 klo 21:14:33 |
|
Uskaltaiskohan sitä suunnitella niin villiä reissua että ensin Wales-peliin ja sitten väijymään Cityä Lontooseen. Taitaa vaan olla aivan liian kallista opiskelijan/osa-aikatöissä käyvän budjetille :keskari:
Kyllähän siihen varaa on, kun pistää ne vähäisetkin satunnaiset tulot säästöön reissua varten eikä ota niitä kaikkein kalleimpia hotelleja/hostelleja  Meidän porukka koostuu opiskelijoista ja kaksi yötä ollaan Lontoossa ja kaksi yötä Cardiffissa ja lennot+majotukset maksavat 230-250€ per henk. Ja halvemmallakin pääsee! Toki Lontoo on sitten kaupunkina erittäin kallis joten siellä sitä rahaa menee.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.09.2008 klo 21:16:39 kirjoittanut Thouni »
|
|
|
|
|
MariaCatalina
Poissa
|
 |
Vastaus #259 : 30.09.2008 klo 21:18:26 |
|
Kyllähän siihen varaa on, kun pistää ne vähäisetkin satunnaiset tulot säästöön reissua varten eikä ota niitä kaikkein kalleimpia hotelleja/hostelleja  Meidän porukka koostuu opiskelijoista ja kaksi yötä ollaan Lontoossa ja kaksi yötä Cardiffissa ja lennot+majotukset maksavat 200-250€ per henk. Ja halvemmallakin pääsee! Toki Lontoo on sitten kaupunkina erittäin kallis joten siellä sitä rahaa menee. Näinhän se on joo. Lontoossakin olis mitä luultavammin ihan ilmainen majoitus kaverin luona, joten siinä säästää aika melkoisesti. Suurin menoerä tossa taitaa olla se Arsenal vs City-lippu, mutta siihen nyt repii rahat ihan pakostakin. Kunhan vielä sais jonkun muunkin innostumaan tosta reissusta.
|
|
|
|
|
|
|
lasse11
Poissa
Suosikkijoukkue: itäinen taivas
|
 |
Vastaus #261 : 01.10.2008 klo 17:09:26 |
|
Laskeskelin huvikseni mita Aer Linguksen tarvitsisi veloittaa / matkustaja, etta kannattaisi lentaa ylimaarainen reissu Helsinkiin.
Oletetaan - cash unit cost excl. fuel 4.19c / ASK (2007 age); total unit cost 8.38c / ASK (2007 data) --> kaytetaan oletuksena 6.00 c / ASK incl fuel - 80% Passenger load factor ja toiseen suuntaan kone lentaa tyhjana - etaisyys 2,023km
Mun laskujen mukaan lennon pitaisi maksaa n. EUR300 per suunta, jotta touhu olisi lahellekaan kannattavaa.
Otapa huomioon markkinointimahdollisuus. Dublinin kautta kulkee matkailijaa Englantiin, Skotlantiin ja Walesiin muutenkin, ei kaikkein vähiten jalkapalloa seuraamaan.
|
|
|
|
|
PAN
Poissa
Suosikkijoukkue: En muista...
|
 |
Vastaus #262 : 02.10.2008 klo 06:53:30 |
|
Otapa huomioon markkinointimahdollisuus. Dublinin kautta kulkee matkailijaa Englantiin, Skotlantiin ja Walesiin muutenkin, ei kaikkein vähiten jalkapalloa seuraamaan.
Tuo vuorohan alkaa lentää ensimmäisen kerran HEL-DUB välin juuri pelin jälkeen eli 31.3.2009, eli kyseessä olisi vain pieni vuoron aloittamisen aikaistaminen. Tuohon esitettyyn laskelmaan voisi sen verran lisätä, että Irlannissa työskentelee tai muuten asustelee ihan kunnioitettava joukko Suomalaisia jotka olivat erittäin tyytyväisiä (allekirjoittanut mukaanlukien kun siellä vielä tällöin asuin) tämän DUB-HEL linjan avaamisesta "halpalentoyhtiöllä" joten voisi olettaa että jos reitti nyt tulisi myyntiin, niin ei sen koneen ihan tyhjänä varmasti Helsinkiinkään tarvitsisi lentää. Ymmärtääkseni reitin käyttöaste on ollut ainakin tyydyttävä ja helpottanut huomattavasti Irlannista Suomeen vierailua ihan vain muutaman päivän ajaksi suoran ja edullisen lennon johdosta. Tuntemillani ihmisillä on nimenomaan ollut tapanaan ajoittaa noita muutaman päivän reissuja ajankohdille joille halvimmat lennot Lingukselta löytyy ja tämän mahdollisesti tullessa myyntiin ensimmäiset paikat ainakin varsin nopeasti varmaankin menisivät. Siitä taas, miten Aer Lingusta tällainen mahdollinen yksittäisen aikatalun muuttaminen mahtaisi millään tasolla kiinnostaa, ei itsellä ole edes hyvää arvausta olemassa. Suomalaisilta varmasti ainakin keräisi muutaman sympatiapisteen jos ihan vain näin jalkapalloilun merkeissä Suomen MM-karsintapelin kunniaksi avattaisiin reitti viikkoa aikaisemmin....
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.10.2008 klo 06:54:51 kirjoittanut PAN »
|
|
|
|
|
lasse11
Poissa
Suosikkijoukkue: itäinen taivas
|
 |
Vastaus #263 : 02.10.2008 klo 11:38:55 |
|
Parin viikon sisällä menee Lingukselle noottia. Ajattelin vähän jutella SMJK-flexin kanssa ensin asiasta.
|
|
|
|
|
euroflex
Poissa
|
 |
Vastaus #264 : 02.10.2008 klo 12:12:46 |
|
Parin viikon sisällä menee Lingukselle noottia. Ajattelin vähän jutella SMJK-flexin kanssa ensin asiasta.
MITÄÄÄH  , tälläisissä jutuissa mulla on juokseva taksa : 
|
|
|
|
|
lasse11
Poissa
Suosikkijoukkue: itäinen taivas
|
 |
Vastaus #265 : 02.10.2008 klo 12:19:05 |
|
ajattelin vaan käyttää hyväkseni SMJKn pelotevaikutusta. kyllä mä sen hoidan kokonaan jos niikseen tulee. 
|
|
|
|
|
euroflex
Poissa
|
 |
Vastaus #266 : 02.10.2008 klo 12:27:38 |
|
ajattelin vaan käyttää hyväkseni SMJKn pelotevaikutusta. kyllä mä sen hoidan kokonaan jos niikseen tulee.  OK! Eli sinä runoilet meilin ja minä allekirjoitan ja lähetän?
|
|
|
|
|
okko
Poissa
|
 |
Vastaus #267 : 02.10.2008 klo 12:35:32 |
|
Parin viikon sisällä menee Lingukselle noottia. Ajattelin vähän jutella SMJK-flexin kanssa ensin asiasta.
No, jos te jatkat olette tosissanne niin ma tunnen yhden Aer Linguksen kaverin joka tyoskentelee Euroopan reittisuunnittelussa.
|
|
|
|
|
lasse11
Poissa
Suosikkijoukkue: itäinen taivas
|
 |
Vastaus #268 : 02.10.2008 klo 12:39:52 |
|
Otan teihin molempiin yhteyttä ensi viikon loppupuolella kunhan olen selvinnyt omasta matkustelusta ensin. Homma on jo melkein putkessa. 
|
|
|
|
|
Via Dolorosa
Poissa
Suosikkijoukkue: SMJ, MyPa, Liverpool
|
 |
Vastaus #269 : 02.10.2008 klo 21:41:11 |
|
Reissu alkaa olemaan paketissa: Perjantaina lähtö BA:n lennolla (HEL 07:45 - LHR 09:00), pari yötä Cardiffissa Riverhousessa, matsin jälkeen pari yötä Lontoossa Darlington Hyde Parkissa (vaikutti hinta-laatu suhteeltaan todella hyvältä hotellilta..  ), Tiistaina Osloon (LHR 16:40 - OSL 19:50) ja Torstaina paluu Suomen kamaralle (OSl 15:05 - HEL 17:30). Matkakuumetta puskee jo päälle, mut onneks kohta pääsee Venäjän reissulle.. 
|
|
|
|
|
okko
Poissa
|
 |
Vastaus #270 : 03.10.2008 klo 16:36:50 |
|
Tuo vuorohan alkaa lentää ensimmäisen kerran HEL-DUB välin juuri pelin jälkeen eli 31.3.2009, eli kyseessä olisi vain pieni vuoron aloittamisen aikaistaminen. Tuohon esitettyyn laskelmaan voisi sen verran lisätä, että Irlannissa työskentelee tai muuten asustelee ihan kunnioitettava joukko Suomalaisia jotka olivat erittäin tyytyväisiä (allekirjoittanut mukaanlukien kun siellä vielä tällöin asuin) tämän DUB-HEL linjan avaamisesta "halpalentoyhtiöllä" joten voisi olettaa että jos reitti nyt tulisi myyntiin, niin ei sen koneen ihan tyhjänä varmasti Helsinkiinkään tarvitsisi lentää.
Ymmärtääkseni reitin käyttöaste on ollut ainakin tyydyttävä ja helpottanut huomattavasti Irlannista Suomeen vierailua ihan vain muutaman päivän ajaksi suoran ja edullisen lennon johdosta. Tuntemillani ihmisillä on nimenomaan ollut tapanaan ajoittaa noita muutaman päivän reissuja ajankohdille joille halvimmat lennot Lingukselta löytyy ja tämän mahdollisesti tullessa myyntiin ensimmäiset paikat ainakin varsin nopeasti varmaankin menisivät.
Siitä taas, miten Aer Lingusta tällainen mahdollinen yksittäisen aikatalun muuttaminen mahtaisi millään tasolla kiinnostaa, ei itsellä ole edes hyvää arvausta olemassa. Suomalaisilta varmasti ainakin keräisi muutaman sympatiapisteen jos ihan vain näin jalkapalloilun merkeissä Suomen MM-karsintapelin kunniaksi avattaisiin reitti viikkoa aikaisemmin....
Olisin erittain yllattynyt jos tassa olisi lentoyhtiolla mitaan kiinnostusta koko asiaan - enka ymmarra miksi taman pitaisi ketaan Suomen kannattajiakaan kiinnostaa. No oli miten oli, huonosti ovat aikataulunsa suunnitelleet jos koneita loytyisi pe ja su lentamaan ylimaaraisia vuoroja. Itse toki miel nakisin suoria lentoja Helsingin ja Dublinin valilla - olen lentanyt kaupunkien valilla n. 15 kertaa viimeisein 12 kk aikana. EI:n kaksi viikottaista vuoroa (ti ja la) eivat oikein kuitenkaan toimi omien aikataulujeni kannalta, mutta varmasti lomalaisille ihan hyva vaihtoehto.
|
|
|
|
|
Pekka#9
Poissa
Suosikkijoukkue: Katumaasturit, ei nopeusrajoituksia
|
 |
Vastaus #271 : 03.10.2008 klo 18:03:53 |
|
Lentäkee raianilla tampereelta.
|
|
|
|
|
Le God
Poissa
Suosikkijoukkue: Hard Bass
|
 |
Vastaus #272 : 03.10.2008 klo 18:06:45 |
|
Mikä helvetin hinku teillä sinne Dubliniin on kun peli on Cardiffissa?
|
|
|
|
|
Pekka#9
Poissa
Suosikkijoukkue: Katumaasturit, ei nopeusrajoituksia
|
 |
Vastaus #273 : 03.10.2008 klo 18:16:31 |
|
Mikä helvetin hinku teillä sinne Dubliniin on kun peli on Cardiffissa?
Paremmat aikataulut täältä maalta?
|
|
|
|
|
Lama-Larsson
Poissa
Suosikkijoukkue: 1907
|
 |
Vastaus #274 : 03.10.2008 klo 18:18:39 |
|
Ensi viikolla varmaan reissuja varaukseen Sinkkiksen kanssa 
|
|
|
|
|
|
|
|