Kovasti on Rieran täytyny parissa vuodessa kehittyä kun ManCitysta sai lähteä vapailla papereilla aikoinaan Haapalan kanssa ja nyt siitä maksettiin kai jotai 8milliä....Eipä ymmärrä..
Eikös Riera ollut Cityssa lainalla puoli kautta ja sitten lainan päätyttyä olisivat halunneet ostaa Rieran pysyvästi, mutta rahat eivät riittäneet? Näin olen ainakin itse ymmärtänyt.
Eihän tuo Rieran City-laina mikään menestys ollut, vaikka ihan kohtuulliselta pelaajalta näyttikin. Ei kuitenkaan millään mittarilla sellaiselta mitä Liverpool tarvitsisi laidoille. No Espanyolissa meni viime kausi erinomaisesti ja jos Riera yhtä hyvin pelaa kuin siellä, niin on varmasti ihan hyödyllinenkin pelaaja Poolille. £8 miljoonaa ei toki kovin iso raha ole nykymarkkinoilla, mutta silti voi sanoa pienen floppivaaran olevan olemassa.
Lisäksi kaveri ainaki Rafan mukaan vasemman laidan peluri.Eikös sinne nyt olis jo pelaajia omasta takaa.. Oikea laita sitä laatua enempi huutaa kun Pennant tippunu kuvioista ja Kuyt,noh on Kuyt.
Ai, ketä? Kewell lähti ja Leto ei saanut pelilupaa. No onhan sinne Babel, mutta hänkin on oikeajalkainen eikä sovellu sinänsä 4-4-2:n laituriksi vaan enemmänkin laitahyökkääjäksi vasemmalle. Benayounkin on jouduttu heittämään nyt vasemmalle pakon sanelemana, kun muita vaihtoehtoja ei ole ollut. West Hamissahan Benayoun pelasi aina oikealla ja keskellä kärjen alapuolella voi myös pelata, mutta vasemmalla homma ei ole kyllä luonnistunut ollenkaan missään vaiheessa. Eli yhtään varsinaista vasenta laituria ei joukkueessa ollut, joten siinä mielessä ymmärrettävää että tuollaista haettiin. Riera kylläkin vaikuttaa melkoiselta kompromissiratkaisulta, kun muut vaihtoehdot ovat auttamatta olleet liian kalliita.
Oikealle on sentään Pennant, jonka tilanne tosin tästä eteenpäin on hämärän peitossa. Myynnissähän Jermaine oli ja Stokeen olisi voinut eilen siirtyäkin, mutta mies kieltäytyi itse siirrosta. Toivottavasti Pennant nyt saa edes jonkin verran vastuuta ja mahdollisuuden näyttää osaamisensa, sillä kyllä hän sen ansaitsee. Jos jossain vaiheessa Pool pelaa 4-4-2:lla niin Pennant on edelleen ylivoimaisesti joukkueen paras vaihtoehto tuon taktiikan oikeaksi laituriksi. Pennantin lisäksi Kuyt näytetään istuttaneen aika pysyvästi oikeaan laitaan ja myös Benayounille se on paljon ominaisempi paikka kuin vasen laita.