Voihan olla, että Turunen itse otti yhteyttä Kotkaan ja kyseli mahdollisuudesta palata seuraan. Vilkki varmaan tässä vaiheessa ns. kusi hunajaa, joten sitten vaan Håkansin puheille ja sanomaan, että jos tämän sopparin sais purettua.. Lopuksi toki kikkailtiin pelioikeudet konsonanttipuolelle..
Vilkki: Vilkillä.
Turunen: Turusen Teemu tässä terve, sori jotta sanoin sua pari vuotta sitten saunaillassa johtamistaidottomaksi paviaaniksi.
Vilkki: Ai terve Teemu, ei toi mitään. Uhoshan Nykäsen Juhokin ettei koskaan pelaa hinaaja-Hyppösen joukkueessa.
Turunen: Mä oon ny tsekannut nää Aurajoen rannat ja paikallisen naiskauden, niin oisko mitään mahollisuutta, että mie tulisin sinne Kotkaan takas? Job sanoi vaan, että "you have no future here, man" ja Pate mölis jotain.
Vilkki: Hei jätkä! Mie annoin jo anteeksi, ei tartte uuestaan alkaa vittuilemaan ja heittää herjaa!
Turunen: Eiku niiq ihan oikeesti, mä...siis mie olen nyt miettinyt asioita uuestaan ja koti-ikävä Sapokkaan olisi kova. Kai Augellekin sopii jos tulen sinne pelaa?
Vilkki:*syvä hiljaisuus*... *syvä hiljaisuus jatkuu* Siis jätkä on TOSISSAAN?
Turunen: Joo, joo. Onhan tää Aurajoki hieno puro, mutta Sapokka on ihan eri juttu!
Vilkki: Onhan meillä nyt tosin kova joukkue ja taistelu käynnissä, mutta ainahan yhdelle oman kylän pojalle tilaa riittää! Oletko muuten sarjataulukkoa viime aikoina kattonut? Tai lukenut ylipäätään urheilu-uutisia? Katsonut Iltalehden pelikoosteita?
Turunen: Vähän tullut seurailtua, mutta ei oikein ehi kun myö ollaan sarjakäressä ja mestaruus tulossa. Augella kuulemma ollut vähän hankalaa, mutta eiköhän kurssi käänny.
Vilkki: Joo, tota älä nyt viikkoon luekaan lehtiä tai kato urheiluruutua, ei tuu kato turhaa painetta. Hoidetaas homma nyt silleen, että irtisanot sopimuksen Håkansin kanssa, meet tonne konsonantteihin ja sen kautta pääset sitten heti tänne! Mie pirautan Augelle heti!
Turunen: Kiitti kovasti, nähään pian!