Kiitoksia vaan myönteisestä palautepalautteesta. Vaikken tosiaan itseäni minään palauteniilona (hieno termi, krediitit jollekin) suostu
pitämään jaksoin vääntää asialliset sähköpostit listastani Hongalle, Lippupalvelulle ja Veikkausliigalle. Toivottavasti joku
muukin jaksaa ettei narinoita ole niin helppoa sivuuttaa yksittäistapauksina.
En uskalla luvata, mutta luulisin että käyn täällä jossakin vaiheessa raportoimassa vastasiko kukaan huutoihin.
Taisi joku mainita että skandaalista olisi hyvä vihjaista kunnallisen päätöksenteon suuntaankin. Kieltämättä kunnon fasiliteeteissa koko
ongelmaa ei olisi edes syntynyt. Toivon ja odotan uutta stadionia siinä missä muutkin joten käytetään ihmeessä tätä insidenttiä
argumenttina senkin puolesta.
Lupailin täällä käydä kertomassa kuinka Honka, Veikkausliiga ja Lippupalvelu reagoivat
tämän ottelun lippuskandaaliin. Minun tapauksessani reagoivat yllättävän hyvin.
Veikkausliiga (Ilpo Laurila) vastasi jo aamupäivästä kiittämällä palautteesta, kertomalla
nöyrästi että epäkohtia on ja asiaan pitäisi heidänkin puuttua. Hän kertoi ettei siinä
vaiheessa ollut kuullut lippukaaoksesta mitään. Ei sinänsä yllättävää, kun työpäivä
oli vasta alussa. Hän lupasi että Honkaan otetaan yhteyttä saman päivän kuluessa. Näin
varmaan myös tapahtui.
Honka (Jouko Pakarinen) vastasi alkuiltapäivästä. Työkiireiden (siis minun, varmaan
Joukollakin oli tiukka päivä) takia pääsimme puheisiin vasta illemmalla. Minulle
(kuten ilmeisesti muillekin) tarjottiin hyvitysmahdollisuutena Honka-Santander-lippuja.
Hyväksyin tarjouksen mielestäni ihan kohtuullisena. Rahallinen vaihtoehtokin oli tarjolla
mutta sen suuruutta en jaksanut ryhtyä edes kyselemään.
Mielestäni Hongan jälkihoito lippuskandaalille minun tapauksessani ansaitsee hyvän
arvosanan. Noteerattakoon myös Veikkausliigan nopea ja asiallinen vastaus ja mahdolliset
liikkeet kulisseissa.
Ihan vakuuttunut en voi olla siitä että kaikki kaltoin kohdellut automaattisesti saavat
Hongalta hyvityksen, mutta kokemukseni perusteella uskoisin että muillakin on mahdollisuus
asialliseen kohteluun. Kuulemma joitakin kymmeniä tapauksia oli käsittelyssä.
Aika näyttää johtiko tämä episodi parempaan toimintaan ja jääkö tämä viimeiseksi
skandaaliksi laatuaan. Honkaa kannattavana (jos ei tullut aiemmin mainittua) toivoisin
että suurempiakin yleisömääriä tullaan Tapiolassa näkemään.
Lippupalvelu ei minulle vastannut mitään.