Geza Toldi
Poissa
Suosikkijoukkue: VPS
|
 |
Vastaus #25 : 28.08.2008 klo 10:47:17 |
|
Olisi asiallista mainita edes lähde tuollaisesta lainauksesta, ja mielellään muutenkin vain laittaa linkki oikeaan paikkaan.
Lähde on HS, eikä tuohon nyt kummoisia salapoliisin taitoja tarvinnut. Samassa lehdessä myös käsitelty R-korttia.
|
|
|
|
MrRogers
Poissa
|
 |
Vastaus #26 : 28.08.2008 klo 10:48:01 |
|
Tarkoitin tuota Mystisen metsätyömiehen viestiä. Rekisteröitymistä vaativien sivujen tms kohdalla pitkänkin lainauksen ymmärtää, mutta niissäkin tosiaan lähdeviittaukset kuntoon ..
Turhaa lässyttämistä sanon minä!  Keskitytään aiheeseen.
|
|
|
|
Frogman18
Poissa
Suosikkijoukkue: Gnistan
|
 |
Vastaus #27 : 28.08.2008 klo 11:32:47 |
|
Olen ollut muutamassa pelissä Arslanin kanssa, ja täytyy sanoa että mies on kyllä huumorintajuinen ja mukava, joten ylireagoinnista tuskin on kyse. Vaikka hesarin jutussa ehkä vähän niin vihjailtiin.
|
|
|
|
Gunner
Poissa
Suosikkijoukkue: Nuolen pääkirjoitusta
|
 |
Vastaus #28 : 28.08.2008 klo 11:48:52 |
|
Palloliiton rasismilässytyksille :keskari: Jos neekereille voi huoletta heitellä banaaneita vie se koko jeesustelukampanjalta pohjan.
Tuomareihin kajoamiselle myös :keskari:
|
|
|
|
r-k
Poissa
|
 |
Vastaus #29 : 28.08.2008 klo 12:02:00 |
|
Tutun näköinen tuo Bülent jostain, kunnes tajusin että tää kyseinen puliveivari vihelsi muutama kausi sitten meidän vitosdivarihöntsyjä - seurauksena muistaakseni 3 punaista, pari keltaista ja melkein käsirysyksi eskaloitunut sanaharkka kentän laidalla seisoneiden katsojien kanssa. Lopulta molempien joukkueiden kapteenit saivat rauhoitettua äijän siinä määrin, että saatiin ottelu loppuun. Sen verran vitutti tämä yhden miehen show muuten rauhallisessa pelissä, että joukkueet yksissä mielin päättivät laittaa raporttia tästä ihme napoleonista.Näemmä sankari on päästetty taas tositoimiin, ja kovin tutulta kuulostaa nuo naisten pelin tapahtumat..
|
|
|
|
Tai Jia Ming
Poissa
|
 |
Vastaus #30 : 28.08.2008 klo 12:49:40 |
|
Eipäs tuo yllättynyt, että kyseessä oli Ylis-78:n pelaaja. Melkosia juntteja koko sakki ja muutama todellinen kuumakalle pelle löytyi myös joukosta. Pelasimme heitä vastaan tällä kaudella ja yksi sankari sai punaisen kortin ja tämän jälkeen hän uhkaili pelaajiamme. Ei olisi vääryys sulkea heitä sarjasta ja lätkästä sakkoja päälle.
|
|
|
|
Mystinen metsätyömies
Poissa
Suosikkijoukkue: Taide, tiede ja rikollisuus.
|
 |
Vastaus #31 : 28.08.2008 klo 16:23:43 |
|
Palloliitto ei löytänyt selvityksessään näyttöä siitä, että tiistaina Siltamäessä pelatussa naisten Kakkosen jalkapallo-ottelussa HJK/2–Sudet olisi huudettu katsomosta rasistisia huutoja erotuomari Arslan Bülentille.
Bülent keskeytti ottelun kahdeksan minuuttia ennen loppua sanailtuaan ensin katsojien kanssa. Pelin päätyttyä hän näytti vielä pukukoppien luona punaista korttia kahdelle HJK:n pelaajalle, jotka olivat tulleet tuomarin ja katsojan väliin rauhoittamaan tilannetta.
Palloliitto sai raportin muun muassa avustavalta erotuomarilta, joka ei ollut kuullut mitään rasismiin viittaavaa. Niinpä asiassa ei ole ryhdytä jatkotoimiin, ellei uutta tietoa tapahtumista ilmene. http://www.hs.fi/urheilu/jalkapalloilu/artikkeli/Palloliitto+Naisten+ottelussa+ei+huudeltu+rasistisesti/1135239021595Eikö tuomarin käytös sitten Palloliiton mielestä vaadi jatkotoimenpiteitä? Eli katsojien kanssa tappeleva ja pukukopin edessä pelin jälkeen punaisia jakava tuomari on ihan ok?
|
|
|
|
Frogman18
Poissa
Suosikkijoukkue: Gnistan
|
 |
Vastaus #32 : 28.08.2008 klo 18:14:43 |
|
Tässä on nyt kovasti sanailtu tosta naisten divaripelistä, mutta onkohan siitä 6-divaripelin tapahtumista tietoa? Siis jotain hesarin juttua tai jotain muuta kuin forumistien löpinöitä.
|
|
|
|
Walle
Poissa
Suosikkijoukkue: Klubi
|
 |
Vastaus #33 : 28.08.2008 klo 18:37:56 |
|
Eipä kuulu tuomarin asiat Liitolle. Ne kuuluu piirille. Kuulemma tällä kaudella aikaisemminkin sekoillu ja nyt odottaa vähemmän yllättäen hyllytys. Ja sehän oli jo aikaisemmassa jutussa, et ne kortit tullaan aika varmuudella poistamaan. Mitään varmuuttahan siitä ei ole, mut näin uskoisin.. e. HJK/2:n pelaajille pukukoppien luona annetut ulosajotuomiot mitätöidään, sillä sääntöjen mukaan kortteja ei voi näyttää pelialueen ulkopuolella. Pelin aikana kahden keltaisen kortin myötä ulosajetun HJK-pelaajan yhden ottelun pelikielto sen sijaan jää voimaan. Toi on Hesarin jutusta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.08.2008 klo 18:40:36 kirjoittanut Walle »
|
|
|
|
|
Knut Posse
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
 |
Vastaus #34 : 28.08.2008 klo 20:18:37 |
|
Tässä on nyt kovasti sanailtu tosta naisten divaripelistä, mutta onkohan siitä 6-divaripelin tapahtumista tietoa? Siis jotain hesarin juttua tai jotain muuta kuin forumistien löpinöitä.
Ei tuosta missään ymmärtääkseni juttua ole ollut. Kaveri oli tänää jutellut yhden Yliksen pelaajan kanssa, ja kuulemma tapausta tutkitaan tuomarin lyömisenä. Vaihtoehtoina ovat ainakin seuran sulkeminen sarjasta tai sakkojen antaminen. Pelaaja nyt joka tapauksessa tullee saamaan useamman vuoden pelikiellon. Ainakin syytä olisi. Pelaaja oli kuulemma hiiltynyt, kun dumari oli antanut vastustajalle pilkun. Oli sitten "tönäissyt" tätä, jonka jälkeen dumari oli poistunut paikalta.
|
|
|
|
Le God
Poissa
Suosikkijoukkue: Hard Bass
|
 |
Vastaus #35 : 28.08.2008 klo 20:26:33 |
|
Eipäs tuo yllättynyt, että kyseessä oli Ylis-78:n pelaaja. Melkosia juntteja koko sakki ja muutama todellinen kuumakalle pelle löytyi myös joukosta. Pelasimme heitä vastaan tällä kaudella ja yksi sankari sai punaisen kortin ja tämän jälkeen hän uhkaili pelaajiamme. Ei olisi vääryys sulkea heitä sarjasta ja lätkästä sakkoja päälle.
Itse asiassa näin kyseisen jengin peliä taannoin Kumpulanlaaksossa kun olin seuraamassa viereisellä kentällä pelattua Kolmosen peliä ja ei kyllä yllätä yhtään että joku kyseisen jengin pelaaja on tuomaria lyönyt. Sen verran roskasakilta vaikutti koko porukka. Ja kyseessä oli ainakin noin silmämääräisesti ihan suomalaisista koostunut joukkue. Oli se tuomari miten huono tahansa niin yksi perussäännöistä minkä jokainen vähänkin aivosoluja omaava oppii jo pikkujunnuna, on se että tuomariin ei kosketa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.08.2008 klo 20:38:28 kirjoittanut Le God »
|
|
|
|
|
SiSe
Poissa
|
 |
Vastaus #36 : 29.08.2008 klo 11:45:15 |
|
Minä olin paikalla kyseisessä pelissä ja näin tilanteen.
Miksiköhän asiasta ei ole puhuttu Hesarissa tai edes paikallislehdissä? Johtuisikohan ehkä siitä, ettei siellä tapahtunut mitään sellaista, joka ylittäisi uutiskynnyksen yhtään missään? Homma ei mennyt ihan niin kuin on täältä saatu lukea. Mistään mätkimisestä on ihan turha puhua. Helposti lähtevät ihmiset tuomitsemaan ja mustamaalaamaan muita ilman sen tarkempia faktoja.
Olen nähnyt tämän Ylis-78:n pelaavan joskus aiemminkin, eivätkä he minun silmiini näyttänyt sen väkivaltaisemmilta kuin muutkaan jengit. Olen paljon seurannut divaripelejä seiskasta neloseen ja mielestäni rumaa peliä osataan pelata ihan jokaisessa jengissä. Ja mitä näihin tuomareihin tulee, niin kyllä voisivat peiliin katsoa. En ole väkivaltainen ihminen, mutta jopa minä, puolueeton sivustaseuraaja kuumenen siellä kentän laidalla katsellessa sitä pelleilyä. Vihelletään ihan mitä sattuu ja ihan miten päin vain. En hämmästy yhtään, jos pelaajat (ihan missä jengissä/ divarissa) tahansa, kuumenevat turhaan. Näistä peleistä on fudis usein kaukana, ihan vain jo dumareidenkin takia.
Jos joku joskus saa tietää, kuinka tämä episodi päättyy, olisi mukava kuulla. Harmittaa kovasti tämän taitavan ja nyt mustamaalatun jengin puolesta.
|
|
|
|
Elmslie Ender
Poissa
|
 |
Vastaus #37 : 29.08.2008 klo 11:54:19 |
|
Mistään mätkimisestä on ihan turha puhua.
Lyötiin vain kerran tai kaksi, eikä edes kovaa? Ja mitä näihin tuomareihin tulee, niin kyllä voisivat peiliin katsoa. En ole väkivaltainen ihminen, mutta jopa minä, puolueeton sivustaseuraaja kuumenen siellä kentän laidalla katsellessa sitä pelleilyä. Vihelletään ihan mitä sattuu ja ihan miten päin vain. En hämmästy yhtään, jos pelaajat (ihan missä jengissä/ divarissa) tahansa, kuumenevat turhaan. Näistä peleistä on fudis usein kaukana, ihan vain jo dumareidenkin takia. Eli tuomareiden vika, jos saivat turpiinsa?
|
|
|
|
KorkkiKiinni
Poissa
Suosikkijoukkue: Mystis: Kausikorttimyynti korkeakorkoista lainaa.
|
 |
Vastaus #38 : 29.08.2008 klo 11:55:56 |
|
Miksiköhän asiasta ei ole puhuttu Hesarissa tai edes paikallislehdissä? Johtuisikohan ehkä siitä, ettei siellä tapahtunut mitään sellaista, joka ylittäisi uutiskynnyksen yhtään missään? Homma ei mennyt ihan niin kuin on täältä saatu lukea. Mistään mätkimisestä on ihan turha puhua. Helposti lähtevät ihmiset tuomitsemaan ja mustamaalaamaan muita ilman sen tarkempia faktoja.
No nythän sinulla on mahdollisuus puhdistaa heidän maineensa, eli kerroppa mitä tapahtui, aikuisten oikeasti.
|
|
|
|
Elukka
Poissa
|
 |
Vastaus #39 : 29.08.2008 klo 11:56:57 |
|
Mistään mätkimisestä on ihan turha puhua. Helposti lähtevät ihmiset tuomitsemaan ja mustamaalaamaan muita ilman sen tarkempia faktoja.
Kun nyt kerrän tilanteen näit, niin voisitko sitten katkoa huhuilta siipiä. Ja vähän kertoa, että mitä sitten todellisuudessa tapahtui. E: Hidas, näemmä muitakin kiinnostaa 
|
|
|
|
Bunuel
Poissa
Suosikkijoukkue: Kansandemokraattinen jalkapallo
|
 |
Vastaus #40 : 29.08.2008 klo 12:12:58 |
|
Vielä tohon naisten kakkosdivarin juttuun viitaten niin vanha läppä siitä että tuomari voi poistaa kenet tahansa stadionilta punaisella kortilla ei taida perustua ainakaan mihinkään oikeaan sääntöön?
|
|
|
|
SiSe
Poissa
|
 |
Vastaus #41 : 29.08.2008 klo 12:13:33 |
|
Lyötiin vain kerran tai kaksi, eikä edes kovaa?
Ei kertaakaan. Eli tuomareiden vika, jos saivat turpiinsa?
Kukaan ei kyseisessä pelissä, eikä muissakaan seuraamissani peleissä, ole saanut turpiinsa. Tuomari on koskematon, tottakai, mutta tekemällä työnsä niin kuin pitäisi, vältyttäisiin monilta turhilta rappauksilta (pelaajien välisiltä) ja ylipäänsä aikuisille ihmisille naurettavalta käytökseltä. En tiedä, moniko teistä itse pelaa, mutta omalta (jo loppuneelta) peliajaltani muistan, kuinka epäoikeudenmukaiset tuomiot ja viheltämättä jättämiset vituttivat rauhallisempaakin kaveria. Ja silloin, kun minä pelasin, oli sentään tuomareita, jotka tiesivät milloin vihelletään ja mitä vihelletään.
|
|
|
|
SiSe
Poissa
|
 |
Vastaus #42 : 29.08.2008 klo 12:27:15 |
|
Tuomarin käytös oli koko pelin (en nähnyt ihan alusta) käsittämätöntä. Vihellyksiä miten sattui ja viheltämättä jättämisiä selvistäkin rikkeistä. Olin ohikulkumatkalla, kun pysähdyin peliä seuraamaan. Sen verran näytti mielenkiintoiselta, että jäin seuraamaan loppuun asti. Viiden minuutin katselun jälkeen totesin taas yksikseni, kuinka tuomari käytöksellään/ ammattitaidottomuudellaan kuumentaa pelaajia ihan turhaan.
No, joka tapauksessa. Tuomari vihelsi selvästi puolueellisesti toisella puoliajalla. Tätä kuulin muidenkin ihmettelevän kentänlaidalla. Hän jakoi ainakin kaksi keltaista korttia Ylis-78:lle ei yhtään mistään. Ylis-78:n pelaaja rapattiin kumoon hyökkäyksessä ja tästä olisi voinut antaa hyvin kortin, mutta tuomari ei edes viheltänyt. Alle puolen minuutin kuluttua täysin vastaava tilanne toisessa päässä, ja Ylis-78 sai punaisen. Kortin saanut pelaaja purki turhautumisensa ja mahtoiko nyt sitten osua siinä sivussa tuomariinkin, mutta mistään lyönnistä tai muutenkaan tahallisuudesta ei ollut kysymys. Siltä se ei ainakaan ollenkaan näyttänyt sinne kentän laidalle.
Tämä nyt tietysti on vain minun näkemykseni, mutta halusin tuoda mielipiteeni julki, sillä mielestäni täällä mustamaalattiin Ylis-78:a ihan suotta. Ainakin tämä kyseinen tapahtuma oli minusta uutisoitu täällä vailla kunnon faktoja.
|
|
|
|
Sämpylä
Poissa
|
 |
Vastaus #43 : 29.08.2008 klo 12:29:05 |
|
Terve Ylis-78:n pelaaja.
|
|
|
|
SiSe
Poissa
|
 |
Vastaus #44 : 29.08.2008 klo 12:30:48 |
|
Terve Ylis-78:n pelaaja.
En tiedä, kenelle tuo oli, mutta jos se minulle oli tarkoitettu niin tiedoksesi, että minä en pelaa Ylis-78:ssa. Sen verran on ikää enemmän, että mahtaisivatkohan kelpuuttaakaan 
|
|
|
|
Sudeetti
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Banzai, kukkahattu
|
 |
Vastaus #45 : 29.08.2008 klo 12:32:29 |
|
Kukaan ei kyseisessä pelissä, eikä muissakaan seuraamissani peleissä, ole saanut turpiinsa. Tuomari on koskematon, tottakai, mutta tekemällä työnsä niin kuin pitäisi, vältyttäisiin monilta turhilta rappauksilta (pelaajien välisiltä) ja ylipäänsä aikuisille ihmisille naurettavalta käytökseltä. En tiedä, moniko teistä itse pelaa, mutta omalta (jo loppuneelta) peliajaltani muistan, kuinka epäoikeudenmukaiset tuomiot ja viheltämättä jättämiset vituttivat rauhallisempaakin kaveria. Ja silloin, kun minä pelasin, oli sentään tuomareita, jotka tiesivät milloin vihelletään ja mitä vihelletään.
Tätä asennetta minä en oikeasti ymmärrä. On tuomarien vika että jotkut pelaajat käyttäytyvät kentällä idioottimaisesti? Virheellinen tuomio antaa pelaajalle jonkinlaisen oikeutuksen "kuumeta" ja tällöin ei ole vastuussa omasta toiminnastaan?  Tuomarit (selvyydeksi, kuulun joukkoon, en ollut ottelussa tuomarina) tekevät toki virheitä eivätkä näe kaikkea, mutta hommassa on toinenkin puoli. Oman, suht lyhyen, kokemukseni mukaan jotkut (huom! eivät todellakaan kaikki) alempien divarien pelaajat 1) eivät tunne sääntöjä kovinkaan hyvin 2) näkevät/kokevat tilanteet jonkinlaisen vahvasti vääristävän lasin lävitse 3) eivät lähtökohtaisestikaan näe omassa pelaamisessaan mitään vikaa, mutta vastustajassa sitäkin enemmän
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.08.2008 klo 12:44:21 kirjoittanut Sudeetti »
|
|
|
|
|
Sämpylä
Poissa
|
 |
Vastaus #46 : 29.08.2008 klo 12:36:24 |
|
Allekirjoitan täysin. Tosin löytyy tällaisia henkilöitä vielä esim. kakkosestakin.
|
|
|
|
SiSe
Poissa
|
 |
Vastaus #47 : 29.08.2008 klo 12:42:46 |
|
Tätä asennetta minä en oikeasti ymmärrä. On tuomarien vika että jotkut pelaajat käyttäytyvät kentällä idioottimaisesti? Virheellinen tuomio antaa pelaajalle jonkinlaisen oikeutuksen "kuumeta" ja tällöin ei ole vastuussa omasta toiminnastaan?  Oman, suht lyhyen, kokemukseni mukaan jotkut alempien divarien pelaajat 1) eivät tunne sääntöjä kovinkaan hyvin 2) näkevät/kokevat tilanteet jonkinlaisen vahvasti vääristävän lasin lävitse 3) eivät lähtökohtaisestikaan näe omassa pelaamisessaan mitään vikaa, mutta vastustajassa sitäkin enemmän Minä kerroin ainoastaan, mitä näin sieltä kentän laidalta. Samalla tavalla kuin te tuomitsette Ylis-78:n, minä voin varmaan tuomita tuomarin käytöksen? Minä kuitenkin näin mitä näin. Enkä minä jaksa tällaisesta edes väitellä. Huomasin mielenkiintoisen otsikon, täällä kyseltiin onko jollain tietoa ja minulla oli. Ja mitä niihin tuomareihin tulee niin sanoin, että he voisivat omalla käytöksellään vaikuttaa paljonkin näiden pelien luonteeseen, mutta eivät tee sitä. Yksi virheellinen tuomio on eri asia kuin monta tuntia virheellisiä tuomioita. Ja kyllä jokainen on vastuussa toiminnastaan. Sanoin vain ymmärtäväni pelaajien kuumenemista.
|
|
|
|
SiSe
Poissa
|
 |
Vastaus #48 : 29.08.2008 klo 12:46:22 |
|
Oman, suht lyhyen, kokemukseni mukaan jotkut (huom! eivät todellakaan kaikki) alempien divarien pelaajat 1) eivät tunne sääntöjä kovinkaan hyvin 2) näkevät/kokevat tilanteet jonkinlaisen vahvasti vääristävän lasin lävitse 3) eivät lähtökohtaisestikaan näe omassa pelaamisessaan mitään vikaa, mutta vastustajassa sitäkin enemmän [/quote]
Lisäisin tähän vielä, että tämä on varmasti totta. Minä puhun tässä nyt kuitenkin vain pelitaustaa omaavana katsojana. Kentänlaidalta näkee asiat vähän eri tavalla kuin siellä kentällä pelatessa.
|
|
|
|
Le God
Poissa
Suosikkijoukkue: Hard Bass
|
 |
Vastaus #49 : 29.08.2008 klo 12:47:54 |
|
Voin alasarjapelaajana myös ymmärtää että se tuomari saattaa joskus olla vähän pihalla, mutta oli tilanne mikä tahansa, se ei oikeuta loukkaamaan tuomarin koskemattomuutta. Näin vaikka tuomari olisi miten puolueellinen tahansa.
Kiinnostaisi edelleenkin tietää miten se kentältä poistettu pelaaja käyttäytyi? Täällä kun nyt on lähinnä keskitytty tuomarin haukkumiseen.
|
|
|
|
|
|