http://www.urheiluviikko.net/?p=7005Ismailin blogi: Kotkan poikii ja vähän Liverpoolin
4.4.2007, 09:55
Riisellä on mahtava potku. Sen näki kaikki. Tiedän ainoastaan muutaman, jolla on samankaltainen. Oikein! Carlos, joka joutuu asettamaan pallon venttiilin oikeaan asentoon, sitten se tulppaanimaan Koeman ja olipa minulla mahdollisuus aikoinani nähdä Anderlechtissä pelanneen (valitettavasti auto-onnettomuudessa menehtyneen) Ludo van Coekin tykittämistä.
Suomessa on Peltipolvi Bomanin "rintafudu" vailla vertaansa. Vänäriltä Rönön saareen. Noin kilometri!
Potku, laukaisu, syöttö, ne on jalasta ja vatsalihaksista sekä kosketuksesta kiinni... ja auki. Rennon laukaisun kuulee äänestä. Niin sano jo Johan Cruyiffi aikoinaan ja siihen uskon.
Junnu Vainio se aikoinaan lauleskeli että Kotkassa ei kunnon kundia potkaista. Toivottavasti Veikkausliigassa pelaavan vihreeävalkoisten sihti osuu maaliin! Vaikka Turuset jätti, jäljelle jäi Pukki ja Ikävalko. Meitsin ihkauuudet suosikit.
Nuoria ovat miehet, melkeinpä poikia, mutta pojasta polvi paranee, kuten Ikävalkon tapauksessa. Ei siksi, etteikö Mika ollut hyvä pelaaja, värikäs ja tempperamenttiinen, mutta ehkäpä Nikosta löytyy pikkaisen enemmän pitkäjänteisyyttä.
Kooteepee sai taustoihinsa hienon, hyvän ja syvän vahvistuksen. Mä oon aina pitänyt Hassesta, Veikkausliigankin aikaan, mies jaksoi olla kohtelias ja vastata, keskustella ja kuunnella! Olipa Hassella hieno visiokin, mun suhteen, joka ei koskaan toteutunut. Sen enenpää en siitä kerro, siitä kahdenkeskinen diili, mutta kaikkea hyvää ja voimia sinne "taustaduuniin"!
Kotkalaisten kannatajat ovat sympaattisimpia, joita tunnen. Kautta historian. Ei voisi kuvitellakaan, että esimerkiksi Ilja Venäläinen olisi pärjännyt missään paremmin kuin Kotkassa. Siellä on aina ymmärretty taiteilijoita. Omilla ja kaksoiveljeni synttäreilläkin kotkalaiset esittivät sellaisen floorshown, että hymy kannattaa minua, jos luoja suo, vuosiksi etteenpäin.
Onpa Kotkan kirja ja viirikin saanut parhaimman paikan vaatimattomassa kodissani. Se löytyy Pitäjänmäen Tarmon ja Klubin vastaavien vierestä. Vähän sivummalla on sitten TPS, Haka, KuPS, ja ihan laidalla Tamu, Inter ja Lahti. Viimeaikaisten menestysten johdosta, olen harkinnut jo näiden viimeksi mainittujen siirtämistä pikkaisen näkyvämmälle paikalle.
Liiga-avaukseen on parisen viikkoa, joten jo nyt suunnittelen reissua Kotkaan. Viimeksi pelattiin siellä Kari Häkämiehen 50-matsia, ja kesken pelin aurinko häikäisi ja sen kirkkaus, pysähdytti ripeän juoksuni, kesken maalintekotilannetta. Olen varma, hän oli Arto Tolsa!
Atik Ismail