Laitetaas kommentit näin ensimmäisen yhteisen pelitapahtuman jälkeen ja saunaillasta en puhu, vaikka se olikin oikeasti ensimmäinen.
Joukkueesta jäi ei-pelillisellä puolella ihan hyvä fiilis. Joukkuehenki tuntuu olevan kunnossa, eikä menestys tai sen puute tule olemaan siitä kiinni. Mawerick41 oli mielestäni loistava manageri ja äijällä tuntuu olevan oikeanlainen ote tähän hommaan. Kokemus tuo varmuutta vai miten se meni?
Ekana voisin mainita omasta esityksestäni jotain. Tänään pelasin muuten ensimmäisen otteluni kenttäpelaaja futsalissa, joten olen ihan tyytyväinen, että se meni jopa ihan kohtuullisesti, mutta helvetin paljon parannettavaa jäi. Pelimuotona futsal on niin totaalisen erilainen kuin jalkapallo ja kun ikänsä futista pelannut niin ei sitä ihan heti osaa sopeutua futsalin vaatimuksiin. Liikkuminen oli suoraan kuin jalkapallosta, joten voin sanoa olleeni välillä aika pihalla. Futsalissa on vähemmän pelaajia kentällä, joten henkilökohtainen vastuu on suurempi kuin futiksessa niin hyökkäämisessä kuin puolustamisessakin. Kestää aikansa, että pääsen lajin hienouksiin sisään, mutta en usko sen vievän koko kautta.
Yllätyin jopa itse, että pallon pysyi jalassa näinkin hyvin, sillä en ole koskenutkaan minkäänlaiseen palloon moneen viikkoon. Olen tällä hetkellä kuitenkin aika rapakunnossa, joten kun saan kuntoni hyvälle tasolle niin minulta voi odottaa pallollisena paljon enemmän, koska kunto ja pallokontrolli kulkevat käsi kädessä ja se näkyi tänään muutaman kerran. Joudun ilmeisesti ottamaan tässä joukkueessa aika suuren roolin pallollisena, koska jatkossa ei ole vieressä Cauchoa, jonka kanssa oli helppo pelata. Hyökkäyssuuntaan onnistuin kohtuullisesti tehden 2 maalia, mutta useampaankin maalin oli mahdollisuus. Otteissa tosin oli vielä turhaa höntyilyä ja riplailua johtuen, ehkä näyttöhaluistani.
Puolustuspelaamiseni oli erittäin vaihtelevaa. Välillä onnistuin hyvin, mutta liian usein vartioimani mies oli vapaana ja taisipa mun vartioima kaveri tehdä maalinkin. Puolustaminen on selkeästi mun huonoin osa-alue, mutta se taas johtuu siitä, että olen lähes koko peliurani ajan ollut hyökkäävässä roolissä ja pääasissa hyökkääjänä, joten olen ollut aina vapautettu puolustusvelvotteista, joka myös näkyi kentällä. Tosin kuntonikaan ei riittänyt vastustajien perässä juoksemiseen.
Kokonaisuutena tästä on hyvä jatkaa eteenpäin ja pelaamisen nälkä on tällä hetkellä erittäin kova. Joukkueen esityksistä turnauksesta en kommentoi, koska muut ovat hoitaneet sen jo. Tänään oli todella mukava pelata ja olen mielestäni ansainnut nämä alkoholijuomat, joita aion tänään nauttia. Kiitos!
E: Mawelle ->
FUTSAL - VALMENTAJAKURSSIT 2008
Kurssien ajankohdat ja paikkakunta vaihtuu!
31.10. 1.osa, Futsalin -perusteet klo 18.00-21.00 (3h),
Liikuntahallin luokka, Apiankatu 7, Valkeakoski
Kurssin hinta on 15 € / kurssilainen.
Kurssimaksut peritään osallistujan seuralta kurssin jälkeen.
01.11. 2.osa, Futsalin -puolustus -ja hyökkäystaktiikka
klo 11.00-19.00 (8h), Haka-kerho, Kirjaskatu 1, Valkeakoski
Otteluseuranta klo 16.00 Mad Max-GFT.
Kurssin hinta on 35 € / kurssilainen.
Sisältää opetuksen, pääsylipun otteluun ja materiaalin.
Ilmoittautuminen kursseille 28.10.2008 mennessä piiritoimistoon Esko Ranta. sposti: esko.ranta(at)tampere.palloliitto.fi