Varauksella sama, vaikka kajon nousua en toivonutkaan. Olen ymmärtänyt, et ensi kaudeksi briteistä tulee samaisia heppuja pelaamaan, mut entäs sen jälkeen? Onko valmentajalla jatkossa tarkotus tuoda joka kesä (uusia) kavereita enklannista hyökkäykseen? Näiden pelaajien rooli PaSan porukassa on kumminkin aivan korvaamaton.
Ensi kausi on siis turvattu? Mut jatkuvuus tässä hommassa hieman arvelluttaa, varsinkin kun varteenotettavia junnuja on nousemassa vasta C-ikäisistä ja aikaisempiakin ikäluokkia on kokonaan ilman joukkuetta.
Mie toivon, et Kajon porukka pysyy kasassa ja toivottavasti vaikka jonkinasteisen täydennysmenettelyn kautta niille aukeaa paikka Nelosesta. Tuommonen nuori ja JALKApalloa pelaava ryhmä saa miulta sympatiat osakseen.
Oon ehkä hieman väärä henkilö kommentoimaan näitä PaSan pelaajapoliittisia kuvioita, mut koska kiinnostusta aiheeseen löytyy, yritän omilla mielipiteilläni noin niinkuin pelaajan roolistani nähden ottaa kantaa... Ensinnäkin, toivottavasti nää pojat pääsee Englannista tänne ens vuonna myös, ovat sekä taitavia futaajia että mukavia hemmoja muutenkin. Treeneissä pelaajat kehittyy paremmin (paitsi ehkä mie en enää) kun on kovia pelimiehiä ympärillä. Kaiken kaikkiaan, kuten totesit, heidän roolinsa on merkittävä meille. Aivan kuten PaSa-kasvattien rooli joissakin muissa joukkueissa on niille jengeille, joten eroa en sikäli huomaa. Voisin kuvitella, että jos PaSaan tulee riittävä määrä tarpeeksi hyviä omia kasvatteja, muualta ei silloin vahvistuksia hommata.
Imatran (ja kenties koko Etelä-Karjalan) futikselle Paul ja muut englantilaiset antaa kuitenkin vielä paljon muuta. Kun olen katsellut PaSa-junnujen futistreenejä tai Brazilian Soccer Schoolsia (johon kaikki lapset ja nuoret saavat osallistua, riippumatta omista tai vanhempien kytkennöistä eri seuroihin tjms.), on hämmästyttävää huomata, minkälaisen kipinän nuoriin ja pieniin jalkapalloilijoihin nämä ulkomaalaiset ovat antaneet. Britit on osallistuneet aktiivisesti harjoitteisiin, ja sen lisäksi he ovat erittäin sosiaalisia persoonia, ja jaksavat jutella ja pitää hauskaa lapsien(kin) kanssa. Ja mitä olen nähnyt, noissa tilaisuuksissa lapsilla tosiaan on hauskaa! Muualla Suomessa asuvat tuttuni ovat maininneet, että Englantilaisen ammattivalmentajan ja apurit ottaisi vastaan avosylin melko moni seura Suomessa, joten tälle kylälle ja sen jalkapalloilulle tämmöinen apu on lottovoitto, ja olen siitä samaa mieltä. Hieman vierastan tätä ajatusta, että olisi jotenkin negatiivinen asia, jos meillä on avauksessa esim. kolme brittiä. Ilmeisesti tilanne olisi ok, jos olisi vahvistuksia Sysmästä...
Kaiken kaikkiaan on veikeätä huomata, kuinka paljon PaSa ihmisiä kiinnostaa, luulen että seuran organisaatiossa tästä ollaan tyytyväisiä. Toisilla on tarve tehdä toiminnalle hallaa kirjoittamalla negatiivista (ja usein täysin paikkansa pitämätöntä) tekstiä kuten jamppa noista meidän vaihdoista edellisessä pelissä. Toiset kokevat sympatiaa ja jotkut ovat uhranneet ajatuksia jopa seuran tulevaisuudelle pitkällä aikajänteellä, kuten donpeelo. En tiijjä mitä jatkossa PaSalle tapahtuu. Ite koen, että paikalliselle futikselle, ja sen mahdollisuuksille nousta kurasarjoista ylöspäin, Paul on liian iso mahdollisuus hukattavaksi, ja siks oon yrittäny auttaa sitä kun oon voinu, mm. öljypoltinongelmiensa kanssa... Jalkapalloilullisestihan miun pitkän roiskimisesta ei liene hyötyä ku maalipotkujen palauttajana treeneissä, ja nyt siitäkään ei välilevyn pullahdettua tuu mitään!
E: Ai niin, unohdin mainita erikseen, että tän kirjotuksen ei todellakaan oo vähätellä, arvostella tai kiusata ketään tai mitään, tai millään muullakaan tavalla aiheuttaa kenellekään minkäänlaista mielipahaa. Koska olen kirjoittajana huono laittamaan vähiä ajatuksiani tekstin muotoon, kertokaa ihmeessä mikäli joku on jutusta loukkaantunut tai tuntenut itseään väheksyttävän, niin voin sitten paikata virheeni.