FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.12.2025 klo 10:17:42 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Äänestys
Kysymys: Maajoukkueelle oma laulu?
Kyllä, ehdottomasti!
Ainoastaan seurajoukkueilla nämä
Pienellä varauksella, kyllä

Sivuja: 1 [2] 3 ... 7

Kirjoittaja Aihe: Maajoukkueelle oma laulu  (Luettu 8284 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
anttij

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Operaatio AM

Vastaus #25 : 02.10.2008 klo 23:15:46

Menee off-topiciksi, mutta juuri oli viikonloppuna aamulehdessä juttua Juha Tapiosta. Hän kertoi, että paras lahja mitä hän voisi saada olisi puolen tunnin höntsäilysessio Litin kanssa.  Ylos

No ei muuta kuin mies studioon!!! Ylos

Ja voisi saman tien levyttää vaikka uusiksi tuon Kun mietit... JP:lle tietysti rahat siitä ja no hard feelings, aivan mahtava ääni sullakin.
Incarnation

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PoPa, Huuhkajat

Vastaus #26 : 02.10.2008 klo 23:34:48

Juha Tapion maajoukkuebiisille jo nyt  Ylos Ylos
Ehdottomasti Juhaan yhteyttä mitä pikimmiten, varsinkin jos on kerran futismiehiä.

Biisin pitäisi olla ehdottomasti enemmän kansalliseen identiteettiin, yhteisiin unelmiin ja muuhun vastaavaan sanomaltaan nojaava kappale, kuin "Kun mietit..."-biisi. Todella olennaista on myös oma sävel, eikä mikään iki-ihanasta hitistä kopioitu (mitenkään "Kun mietit"-biisin arvoa väheksymättä).

Miten tätä asiaa lähtisi ajamaan eteenpäin?
Savon keisari

Poissa Poissa

Vastaus #27 : 02.10.2008 klo 23:38:40

Juha Tapiohan tekee vieläpä itse kappaleensa. Ylos http://www.myspace.com/juhatapio
koera

Poissa Poissa

Vastaus #28 : 02.10.2008 klo 23:44:52

tuosta tuli oitis mieleen tämä:
http://www.youtube.com/watch?v=Bum5z-xW-lo
anttij

Poissa Poissa

Vastaus #29 : 02.10.2008 klo 23:49:07

Biisin pitäisi olla ehdottomasti enemmän kansalliseen identiteettiin, yhteisiin unelmiin ja muuhun vastaavaan sanomaltaan nojaava kappale, kuin "Kun mietit..."-biisi. Todella olennaista on myös oma sävel, eikä mikään iki-ihanasta hitistä kopioitu (mitenkään "Kun mietit"-biisin arvoa väheksymättä).

Heiheihei, enhän mä tietenkään tarkoittanut että Kun mietit -biisiä alettaisiin stadikalla hoilaamaan! Baariin nostattamaan fiilistä. Myös Via Dolorosa pitää laittaa tilaukseen samalla kertaa. Litmasen jäähyväisottelu on tietysti eri asia, silloin pitäisi "Kun mietit" saada ilmoille.

Mulla on jo tunnukset vetämässä Juha Tapion keskustelufoorumille, jossa mies itse vastailee kysymyksiin...
« Viimeksi muokattu: 02.10.2008 klo 23:50:22 kirjoittanut anttij »
koera

Poissa Poissa

Vastaus #30 : 02.10.2008 klo 23:54:43

edit. lähetin sittenkin privaa...
« Viimeksi muokattu: 03.10.2008 klo 00:25:49 kirjoittanut koera »
Hadji

Poissa Poissa

Vastaus #31 : 03.10.2008 klo 01:52:19

Kun mietit-biisille massiivinen  Ylos Olisi hinoa kuulla edes Elmossa se..
Nahka_Tapsa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tapio-san

Vastaus #32 : 03.10.2008 klo 07:49:00

Mamba - Vielä on kesää jäljellä Ylos Kaikki osaa.
äägee

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GrIFK, CFC ja IFKM

Vastaus #33 : 03.10.2008 klo 12:36:37

Eli siis yhteyttä Tapioon on jo otettu?
Miehellä on muuten juuri sopiva tyyli ja ääni tällaiseen projektiin, ja jos tosiaan on futismiehiä niin luulisi hänen ottavan tämän kunniatehtävänä.
MJ

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jugadores del Käpylän Pallo, €uro-Klubi, Jam Tarts

Vastaus #34 : 03.10.2008 klo 12:45:26

Erittäin hyvä idea, tälläinen biisi olisi hyvinkin tervetullut. Monillahan noita biisejä löytyy ja jotkut ovat jopa ihan hienon kuuloisia. Tärkein pointti näissä taitaa kuitenkin olla fiiliksen nostatus ja yhteisöllisyyden tunteen lisääminen. Ilmeisesti tässä ei haeta sitten mitään kovin menevää rallia jos kerran Tapioon on oltu yhteyksissä....? Toinen muusikko ja jalkapallosydän taitaa löytyä sitten Kalle Aholalta.  ::)
äägee

Poissa Poissa

Vastaus #35 : 03.10.2008 klo 12:58:05

Erittäin hyvä idea, tälläinen biisi olisi hyvinkin tervetullut. Monillahan noita biisejä löytyy ja jotkut ovat jopa ihan hienon kuuloisia. Tärkein pointti näissä taitaa kuitenkin olla fiiliksen nostatus ja yhteisöllisyyden tunteen lisääminen. Ilmeisesti tässä ei haeta sitten mitään kovin menevää rallia jos kerran Tapioon on oltu yhteyksissä....? Toinen muusikko ja jalkapallosydän taitaa löytyä sitten Kalle Aholalta.  ::)
Juu, tosiaan enemmän fiiliksen nostattaja kuten esim. "Nur nach Hause", "Å vi é AIK", "Hala Madrid", "Taas kansa täyttää" tai vastaava. Näin ainakin itse näen asian.
Nahka_Tapsa

Poissa Poissa

Vastaus #36 : 03.10.2008 klo 13:00:55

Sävelen ja sanat voi härskisti varastaa Sepsi-78:lta: "Suomi, Suomi, panee pallon maaliin. Suomi, Suomi, kerää pistesaaliin. Verkko heilahtaa, Suomi maalin saa, hymy hyytyy vastustajan kaaliin!"
Incarnation

Poissa Poissa

Vastaus #37 : 03.10.2008 klo 13:48:51

Sävelen ja sanat voi härskisti varastaa Sepsi-78:lta: "Suomi, Suomi, panee pallon maaliin. Suomi, Suomi, kerää pistesaaliin. Verkko heilahtaa, Suomi maalin saa, hymy hyytyy vastustajan kaaliin!"

No ei sääh. Ei nyt haeta mitään "hyvä suomi jee maali tulee kohta"-kannatuslaulua, vaan sellaista tunteisiin vetoavaa, ehkä jopa herkkää kappaletta, joka korostaisi yhteisöllisyyttä. Esitystapana mies ja kitara.

Yksi hyvä esimerkki vastaavasta on Toronto FC:lle tehty "The Legend":
http://uk.youtube.com/watch?v=qUNd7XtcDf8
« Viimeksi muokattu: 03.10.2008 klo 13:52:17 kirjoittanut Incarnation »
Nahka_Tapsa

Poissa Poissa

Vastaus #38 : 03.10.2008 klo 13:53:31

No ei sääh. Ei nyt haeta mitään "hyvä suomi jee maali tulee kohta"-kannatuslaulua, vaan sellaista tunteisiin vetoavaa, ehkä jopa herkkää kappaletta, joka korostaisi yhteisöllisyyttä. Esitystapana mies ja kitara.

Voi harmi. Olin nimittäin tosissani tuon ehdotuksen kanssa.
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi

Vastaus #39 : 03.10.2008 klo 13:55:08

Me ollaan sankareita kaikki...
Incarnation

Poissa Poissa

Vastaus #40 : 03.10.2008 klo 16:10:35

Voi harmi. Olin nimittäin tosissani tuon ehdotuksen kanssa.

You never know...  ;)
harmooni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #41 : 03.10.2008 klo 16:16:31

Tuo on kyllä loistobiisi ja todella hyvä esimerkki! Ylos
Kikkelikeijo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hallitsevat mestarit ympäri euroopan

Vastaus #42 : 03.10.2008 klo 16:22:26

Voi jumalauta, kyllähän hyvä muusikko/tulkitsija vetää mitä tyyliä vaan paitsi ehkä oopperaa :keskari:

En ole Tapion fani, enkä mies itse :o
äägee

Poissa Poissa

Vastaus #43 : 03.10.2008 klo 17:01:30

Voi jumalauta, kyllähän hyvä muusikko/tulkitsija vetää mitä tyyliä vaan paitsi ehkä oopperaa :keskari:

En ole Tapion fani, enkä mies itse :o
Mielestäni varsin hienoa musiikki on tehnyt (ne kaksi biisiä mitä olen mieheltä kuullut ::)). Esim. "Ohikiitävää" on ihan kiva kipale.
Kanuuna-Keen

Poissa Poissa

Vastaus #44 : 03.10.2008 klo 17:06:00

Via Dolorosa riittää. Tommi Läntinen on suuri jalkapallokannattaja. Nyt se Via Dolorosa sinne virsikirjaan ja äkkiä.
Laakapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LUHG

Vastaus #45 : 03.10.2008 klo 17:31:16

Tästä tulikin mieleeni:

Tarkoituksena olisi viedä Elmo-baariin cd:llä JP:n "Kun mietit..." ja pyytää soittamaan sitä aina silloin tällöin kun SMJK:n väki baariin kokoontuu, mutta ennen kaikkea jokaisena matsipäivänä!  Ylos Alas

Ei liene ongelmia tekijänoikeuksien kanssa, vai?

Eli ennen Azer-peliä joskus klo 14.30 tuo olisi mahtava laittaa soimaan. Kaikki tietysti laulaa mukana?

Ylos Varmasti suht helppo toteuttaa. Ainoo huono puoli, et se on suhteellisen pitkä. Kuinka saataisiin soimaan stadikalle? Laittaisitko sanat johonkin?
anttij

Poissa Poissa

Vastaus #46 : 03.10.2008 klo 17:37:18

Ylos Varmasti suht helppo toteuttaa. Ainoo huono puoli, et se on suhteellisen pitkä. Kuinka saataisiin soimaan stadikalle? Laittaisitko sanat johonkin?

Oon sitä mieltä, että ei sitä stadikalle soimaan laiteta eikä lauleta siellä, kuten aiemmin totesin. Korkeintaan Litmasen jäähyväismatsissa.

Joku kuoropoika voisi hieman valaista asiaa, mutta itse olen siinä uskossa että esim. Via Dolorosa on liian pitkä ja monimutkainen laulettavaksi isolla porukalla ilman säestystä? Alku ja kertosäe ehkä vielä menee, mutta sitten saattaa hajota käsiin? Toki sanat auttaa jonkin verran asiaa.

Karaokena kun noita pääsisi vetämään, niin mikäs siinä. Ajatuksena on tosiaan, että Via Dolorosa raikaa Elmossa ennen marssia ja jokainen pääsee siinä vaiheessa availemaan äänijänteitään! Tuoppi

Ja mulla edelleen on vetämässä tunnukset tonne Juha Tapion keskustelufoorumille. Jos joku tuntee miestä paremmin, niin ottakaa yhteyttä ja vihjaiskaa tästä ketjusta!
Laakapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LUHG

Vastaus #47 : 03.10.2008 klo 17:39:37

Toronto FC:lle tehty "The Legend" on kyl kova  Ylos Ylos Joku nyt tekee vaa vastaavan biisin meille. Kuka?

Joo "kun mietit" jäähyväis matsiin...
essiu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: jauzaa HUUHKAJAT

Vastaus #48 : 03.10.2008 klo 17:50:43

jännä idea !  ;)

Juha Tapiolle siis pistetty jo viestiä ? :o
anttij

Poissa Poissa

Vastaus #49 : 03.10.2008 klo 17:57:55

Juha Tapiolle siis pistetty jo viestiä ? :o

Minä en ainakaan ole pistänyt. Jos joku saa yhteyden muuta kautta kuin tuolta JT:n keskustelufoorumilta, niin laittakaa viestiä! Itse odottelen tonne edelleen tunnuksia...

Sivuja: 1 [2] 3 ... 7

Siirry: