FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
08.11.2025 klo 16:39:24 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 142

Kirjoittaja Aihe: Kolmonen Uusimaa (Lohkot 1, 2 ja 3) 2009  (Luettu 280342 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mystinen metsätyömies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taide, tiede ja rikollisuus.

Vastaus #300 : 19.02.2009 klo 11:12:36

Millonkas noiden sarjaohjelmien pitäisi tulla?
BrDead
Vastaus #301 : 19.02.2009 klo 11:14:51

Millonkas noiden sarjaohjelmien pitäisi tulla?

Löytyy jo tästä ketjusta aiemmin, mutta kertauksena:

alustavat otteluohjelmat, aikuiset, Tulevaisuus- ja KaveriMaailma    -30.3.
joukkueiden keskenään sopimat ottelusiirrot ilmoitettu piirille  -3.4.
lopulliset otteluohjelmat, aikuiset, Tulevaisuus- ja KaveriMaailma -6.4.
RaSiMuLa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FinnPa: Rasimus, Simula, Valla, Linna, Jallu, Kaje

Vastaus #302 : 19.02.2009 klo 13:20:59

onhan toi sopimusten teko tavallaan EOM.mutta itse pidän kolmosta kuitenkin sellaisena sarjana jossa harrastellaan ja pelaajasopimukset on sellaista "leikitään vähän ammattilaista"-meisinkiä.
en tiedä miten muualla,mutta meillä ei sellaisia suuria sponsoreita ole jotka maksaisivat lisenssit,vakuutukset,treenimaksut jne.rahat kerätään talkoilla ja pelaajien taskunpohjilta.eri asia on sitten kaiketi luullakseni jossain maakunnissa,joissa kylän joukkue on KOKO kylän joukkue ja rahaa saa ihan pyytämällä.tai sitten ei...

Suosittelisin sua ehdottomasti tekemään sopimukset pelaajien kanssa, jotta varmistat, että maksavat velvoitteensa! Eihän sopimus välttämättä tarkoita sitä, että pelaaja saa korvausta. Siinä sovitaan molempien osapuolien oikeuksista ja velvollisuuksista.

Mun näkemys on sellainen, että jos pelaajalle maksetaan pelaamisesta/harjoittelemisesta korvausta, niin pelaaja on velvollinen osallistumaan näihin tapahtumiin. Jos taas pelaaja maksaa kaikki kulunsa itse, hänellä on myös oikeus olla pois tapahtumista. Sopimuksessa voidaan tietysti sopia muunlaisia menettelytapoja, esim. kuinka monta tapahtumaa viikossa joukkue sitoutuu järjestämään pelaajilleen tai kuinka moneen tapahtumaan viikossa pelaaja sitoutuu osallistumaan.

Vai olenko ihan kuutamolla?
fcv2

Poissa Poissa

Vastaus #303 : 19.02.2009 klo 13:38:50

Et lainkaan.

Toki Kolmonen on taso, jolle vielä mahtuu monenlaista kaveriporukkaa yms. poppoota, joissa asioiden hoitaminen on varmastikin hyvin monenkirjavaa. Osa tekee sopimukset, osaa taas ei voisi vähempää kiinnostaa tällainen 'ammattimainen hienostelu'. Voisin kuitenkin kuvitella, että esim. kaikissa nousuun tähtäävissä joukkueissa yritetään hoitaa myös näitä asioita vähintään Kakkosen vaatimusten mukaisesti. Eli mahdollisimman laadukkaasti. Kuinka se käytännössä onnistuu, onkin sitten taas ihan toinen juttu.
BrDead
Vastaus #304 : 19.02.2009 klo 14:34:31

onhan toi sopimusten teko tavallaan EOM.mutta itse pidän kolmosta kuitenkin sellaisena sarjana jossa harrastellaan ja pelaajasopimukset on sellaista "leikitään vähän ammattilaista"-meisinkiä.
en tiedä miten muualla,mutta meillä ei sellaisia suuria sponsoreita ole jotka maksaisivat lisenssit,vakuutukset,treenimaksut jne.rahat kerätään talkoilla ja pelaajien taskunpohjilta.eri asia on sitten kaiketi luullakseni jossain maakunnissa,joissa kylän joukkue on KOKO kylän joukkue ja rahaa saa ihan pyytämällä.tai sitten ei...

Et tainnut ihan ymmärtää pelaajasopimuksen merkitystä. Jos raha kerätään pelaajien taskunpohjilta, niin sopimuksessa varmastikin lukee, mikä on pelaajakohtainen kausimaksu ja miten se kerätään + mitkä ovat sanktiot, jos kausimaksua ei pystytä perimään pelaajalta. Pelaajasopimukseen voidaan kirjata myös esimerkiksi se, että pelaaminen joukkueessa edellyttää talkoisiin osallistumista jne.
Just joo

Poissa Poissa

Vastaus #305 : 19.02.2009 klo 14:39:24

Et lainkaan.

Voisin kuitenkin kuvitella, että esim. kaikissa nousuun tähtäävissä joukkueissa yritetään hoitaa myös näitä asioita vähintään Kakkosen vaatimusten mukaisesti.

Juurikin näin ja siksi mm. Allianssi tekee sopimukset pelaajiensa (voidaan kai kuitenkin puhua monikossa) kanssa, että asiat on sitten kunnossa nousun tullessa kohdalle.
Walle

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi

Vastaus #306 : 19.02.2009 klo 15:22:53

Juurikin näin ja siksi mm. Allianssi tekee sopimukset pelaajiensa (voidaan kai kuitenkin puhua monikossa) kanssa, että asiat on sitten kunnossa nousun tullessa kohdalle.

:o lupaan syödä sanani jos Allianssi nousee muttei näin tule tapahtumaan, ainakaan tänä vuonna ilman että sinne saadaan muitakin pelaajia kuin junnuja..
Hartsa

Poissa Poissa

Vastaus #307 : 19.02.2009 klo 15:39:14

:o lupaan syödä sanani jos Allianssi nousee muttei näin tule tapahtumaan, ainakaan tänä vuonna ilman että sinne saadaan muitakin pelaajia kuin junnuja..

Ylos Veikkaan, että aika moni muukin voi syödä jotain jos allit nousis! Ainakin mitä oo kuullu, niin ei siellä riitä oma porukka edes treeneihin...
Bruce Grobbelaar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: röda

Vastaus #308 : 19.02.2009 klo 15:39:31

Juu, ei kyllä varmasti Allianssi nouse. Vihannesta on pidetty hengityskoneessa jo tarpeeksi kauan. Töpseli pois seinästä...
radex

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: hintahtava preesens on kovin vahva

Vastaus #309 : 19.02.2009 klo 18:30:33

ehkä oon ihan spede ja amatöörimäinen harrastelija,mutta mun mielestä siinä tilanteessa,jos pelaaja itse maksaa kaiken on pelaaja täysin vapaa osallistumaan tai olemaan osallistumasta järjestettyihin tapahtumiin(treenit&pelit).meillä on kaikille tehty hyvinkin selväksi,että jos maksat voit osallistua jos et maksa et voi osallistua.kyllä pk-seudulla aina riittää halukkaita janttereita nurmihöyniin!!siihen tarvita mitään kummempia koukeroita.asia erikseen jos raha liikkuu molempiin suuntiin tai jos pelaajille kustannetaan materiaalia "ammattimaisen harrastuksen" tueksi.
Fufutsal

Poissa Poissa

Vastaus #310 : 19.02.2009 klo 18:39:24

ehkä oon ihan spede ja amatöörimäinen harrastelija,mutta mun mielestä siinä tilanteessa,jos pelaaja itse maksaa kaiken on pelaaja täysin vapaa osallistumaan tai olemaan osallistumasta järjestettyihin tapahtumiin(treenit&pelit).meillä on kaikille tehty hyvinkin selväksi,että jos maksat voit osallistua jos et maksa et voi osallistua.kyllä pk-seudulla aina riittää halukkaita janttereita nurmihöyniin!!siihen tarvita mitään kummempia koukeroita.asia erikseen jos raha liikkuu molempiin suuntiin tai jos pelaajille kustannetaan materiaalia "ammattimaisen harrastuksen" tueksi.

Vähän eksyksissä täällä, mutta mielenkiintoinen aihe, miten on, jos joukkueella on muutama sponsori ja sanotaanko, että yhden pelaajan kauden kustannuksista pelaaja maksaa itse noin puolet ja seura lopun, eikä puhuta mistään kengistä tai vastaavista, eikö tällöinkin seuralla ole jotain oikeuksia, siis vaati pelaajan sitotumista tapahtumiin, siis sopimusta? Harvalla pelaajalla esimerkiksi kolmosessa maksut menevät kuitenkaan ihan yks yhteen kustannustensa kanssa.
ziu

Poissa Poissa

Vastaus #311 : 19.02.2009 klo 19:15:15

Sopimukseen kannattaa kirjata joukkueen sisäiset säännöt, jotta voidaan varmistua että kaikki ovat niistä tietoisia. Kausimaksun määräkin siihen kannattaa kirjata, ei tartte puolivälissä kautta sitten tapella siitä onko pelaajalle kerrottu että harrastus maksaa jotain.
BrDead
Vastaus #312 : 19.02.2009 klo 19:18:45

Vähän eksyksissä täällä, mutta mielenkiintoinen aihe, miten on, jos joukkueella on muutama sponsori ja sanotaanko, että yhden pelaajan kauden kustannuksista pelaaja maksaa itse noin puolet ja seura lopun, eikä puhuta mistään kengistä tai vastaavista, eikö tällöinkin seuralla ole jotain oikeuksia, siis vaati pelaajan sitotumista tapahtumiin, siis sopimusta? Harvalla pelaajalla esimerkiksi kolmosessa maksut menevät kuitenkaan ihan yks yhteen kustannustensa kanssa.

Juurikin näin. Yleensä kustannukset ovat huimasti isommat, kuin pelaajan maksamat maksut. Ja juurikin siksi niitä talkoita ja muuta varainkeruuta harrastetaan yhteistuumin. Ei nistä talkoistakaan mitään tule, jos niihin ei osallistujia löydy. Jalkapallojoukkueellinen aikuisia miehiä on kuitenkin melko suuri resurssi kaikenlaisessa yhteistoiminnassa. Ainoa juttu on se, miten sen pystyy hyödyntämään kaikkien eduksi.

Toinen äärivaihtoehto on tietysti, että jokainen maksaa aiheuttamiensa kulujen mukaan, mutta luulen, että sillä tavalla toimittaessa voisi kolmosdivaripotkiskelu olla paljon harvinaisempi harrastus.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2009 klo 19:23:44 kirjoittanut BrDead »
fingerström

Poissa Poissa

Vastaus #313 : 19.02.2009 klo 19:54:58

meillä on kaikille tehty hyvinkin selväksi,että jos maksat voit osallistua jos et maksa et voi osallistua.

Siinähän on selvä sopimus ehtoineen kaikkineen. Siltikin aina maailman tappiin on kavereita, joilla ei ole aikomustakaan noudattaa edes tällaista diiliä, mutta ovat kumminkin tulossa messiin ja jos ei käy, on maailma paha. Tuohan on selkeä sopimus. Ja tuossahan liikkuu selkeästi raha ja sen rahan maksaa viime pelissä seura.

Ja kun pelataan sarjassa, säätelevät sitä omat käytäntönsä. Myöskään näitten tiedottamisessa kavereille ja hiljaisessa toivomuksessa viestin perille menosta ei ole ainakaan minusta mitään turhaa krumeluuria.

Kandee miettiä myös niin, että miksi pilata hyviä ystävyyssuhteita jättämällä asiat epäselviksi. Kun asialliset asiat sovitaan, niin asioitten mennessä perseelleen eivät ne sitten vaivaa ystävyyssuhteita, jotka kumminkin ovat tärkeämpiä. Jos asiat jätetään lerjumaan, se kostautuu myös ja ennenkaikkea henkilökohtaisella tasolla. Vai eikö kukaan ole kuullut "v-u sekään mitään hoitanut...v-u siihen voi luottaa"?

Sitten vielä sellainen juttu, että ei sopimuksen tarvitse olla edes kirjallinen puhumattakaan siitä, että se olisi joku lomake. Lomakkeet vain helpottavat asioita, koska niihin on kerätty tietoa, joka voisi muuten olla hankalaa muistaa just siinä tilanteessa. Kirjalliseksi sopimukseksi riittää puolestaan vallan mainiosti esimerkiksi sähköpostiviesti, missä on tarpeelliset asiat ja jossa vaikka pyytää vastaanottajaa kysymään, jos joku asia on epäselvää. Jos vastausta ei kuulu, on sopimus voimassa, jos kuuluu, siihen vastataan eli tehdään korjattu sopimus jne.

Jokainen ihminen tekee koko ajan sopimuksia ja kun nyt puhutaan toiminnasta, missä on mukana parhaimmillaan kymmeniä ihmisiä, aikataulut, järjestelyt sun muut velvoitteet, on aina yksinkertaisempaa tehdä asiat selviksi etukäteen, koska silloin on aikaa pohtia jo seuraavia ongelmia, koska niitä tulee joka tapauksessa.

Kandee tehdä asiat yksinkertaisiksi ja yksinkertaisesti.

PS EDIT: Vielä sellainen, että jos mä olisin parikymppinen futaaja, niin olishan se multa vähän huoletonta touhua tehdä sellainen diili, että seuralla on mun paperini, mutta mulla ei olisi aavistustakaan siitä, mitä seura aikoo tehdä vai aikooko mitään.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2009 klo 20:27:58 kirjoittanut fingerström »
I am the answer

Poissa Poissa

Vastaus #314 : 19.02.2009 klo 23:21:16

Sitten vielä sellainen juttu, että ei sopimuksen tarvitse olla edes kirjallinen puhumattakaan siitä, että se olisi joku lomake. Lomakkeet vain helpottavat asioita, koska niihin on kerätty tietoa, joka voisi muuten olla hankalaa muistaa just siinä tilanteessa. Kirjalliseksi sopimukseksi riittää puolestaan vallan mainiosti esimerkiksi sähköpostiviesti, missä on tarpeelliset asiat ja jossa vaikka pyytää vastaanottajaa kysymään, jos joku asia on epäselvää. Jos vastausta ei kuulu, on sopimus voimassa, jos kuuluu, siihen vastataan eli tehdään korjattu sopimus jne.

Varmasti  :D
Walle

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi

Vastaus #315 : 20.02.2009 klo 10:46:56

Yleensä sopimukseen vaaditaan kuitenkin noi nimet alle..
fingerström

Poissa Poissa

Vastaus #316 : 20.02.2009 klo 12:42:41

Yleensä sopimukseen vaaditaan kuitenkin noi nimet alle..

Mitä tarkoitat "yleensä"? Mikään sääntö sitä ei vaadi. Pääasia on, että asioista sovitaan ja yritetään muistaa kaikki mahdolliset hässäkät. Sitä varten kirjallinen sopimus esilaadittuna on kätsy, koska sehän ei ole muuta kuin muistilista. Riitatilanteessa pitää vain osoittaa, että sovittu on ja siihen esimerkiksi sähköposti on kätevä. Näin siis eritoten kun puhutaan yksittäisten ihmisten tekemistä diileistä tai vaikkapa jonkin ajankohdan. liksan tms vahvistamisesta Toki organisaatiossa kandee jo ajan säästämiseksi tehdä valmiit pohjat, ottaa allekirjoitukset ja mapittaa paperi. Tosin esmes Epe pyöritti vuosikymmenet täysin monimutkaisiin sopimuksiin perustuvaa bisnestä ilman yhtään paperille tehtyä sopimusta.

Jos joutuu joskus sopimaan jostain asiasta puhelimitse, on aika hyvä tapa pyytää vahvistusta meilillä.

PS EDIT: Tää menee vähän OT:ksi, mutta kokemuksen pohjalta näin. Pääasia on, että asioista sovitaan, koska jos niistä ei sovita, mutta kumminkin toimitaan (esmes lisenssit), on sekin hör och häppna sopimus, mutta vähän huono sellainen puolin ja toisin.

Lisää: se, että pelaaja maksaa itse kulunsa, ei anna mitään oikeutta olla osallistumatta harjoituksiin ja peleihin, jos siitä ei niin sovita. Pelaaja kun on maksamalla esmes lisenssin käytännössä allekirjoittanut sopimuksen ja luulisin, että rosistapauksessa katsottaisiin "alan" yleistä käytäntöä, mikä edellyttää joukkueen kaltaista treenaamista ja pelaamista.

« Viimeksi muokattu: 20.02.2009 klo 12:47:41 kirjoittanut fingerström »
Jampan Kenttä

Poissa Poissa

Vastaus #317 : 20.02.2009 klo 13:11:24

Huomenna Lahdessa! 17.00 City Stars-JäPS ja heti perään 18.30 SalReipas-VJS.
VinDiesel

Poissa Poissa

Vastaus #318 : 20.02.2009 klo 15:00:32

Huomenna Lahdessa! 17.00 City Stars-JäPS ja heti perään 18.30 SalReipas-VJS.

Futishuumaa
« Viimeksi muokattu: 17.08.2009 klo 21:43:32 kirjoittanut VinDiesel »
3-stripes

Poissa Poissa

Vastaus #319 : 20.02.2009 klo 17:02:59

Jokainen ihminen tekee koko ajan sopimuksia ja kun nyt puhutaan toiminnasta, missä on mukana parhaimmillaan kymmeniä ihmisiä, aikataulut, järjestelyt sun muut velvoitteet, on aina yksinkertaisempaa tehdä asiat selviksi etukäteen, koska silloin on aikaa pohtia jo seuraavia ongelmia, koska niitä tulee joka tapauksessa.

Mitä tarkoitat "yleensä"? Mikään sääntö sitä ei vaadi. Pääasia on, että asioista sovitaan ja yritetään muistaa kaikki mahdolliset hässäkät. Sitä varten kirjallinen sopimus esilaadittuna on kätsy, koska sehän ei ole muuta kuin muistilista. Riitatilanteessa pitää vain osoittaa, että sovittu on ja siihen esimerkiksi sähköposti on kätevä. Näin siis eritoten kun puhutaan yksittäisten ihmisten tekemistä diileistä tai vaikkapa jonkin ajankohdan. liksan tms vahvistamisesta Toki organisaatiossa kandee jo ajan säästämiseksi tehdä valmiit pohjat, ottaa allekirjoitukset ja mapittaa paperi. Tosin esmes Epe pyöritti vuosikymmenet täysin monimutkaisiin sopimuksiin perustuvaa bisnestä ilman yhtään paperille tehtyä sopimusta.

Jos joutuu joskus sopimaan jostain asiasta puhelimitse, on aika hyvä tapa pyytää vahvistusta meilillä.

PS EDIT: Tää menee vähän OT:ksi, mutta kokemuksen pohjalta näin. Pääasia on, että asioista sovitaan, koska jos niistä ei sovita, mutta kumminkin toimitaan (esmes lisenssit), on sekin hör och häppna sopimus, mutta vähän huono sellainen puolin ja toisin.

Lisää: se, että pelaaja maksaa itse kulunsa, ei anna mitään oikeutta olla osallistumatta harjoituksiin ja peleihin, jos siitä ei niin sovita. Pelaaja kun on maksamalla esmes lisenssin käytännössä allekirjoittanut sopimuksen ja luulisin, että rosistapauksessa katsottaisiin "alan" yleistä käytäntöä, mikä edellyttää joukkueen kaltaista treenaamista ja pelaamista.

No nyt meni jo vähän överiksi nää sun sopimus näkemykset!  :D  Taidat olla pysäköintifirma ParkComin perustaja jos oot noilla linjoilla sopimuksen synnystä.

Eli jos lähetän sulle sähköpostin jossa lukee: " Tämän sanan lukeminen maksaa 10 000 €, olet nyt velkaa minulle edellämainitun summan. Jos olet erimieltä, vastaa 5 minuutin kuluessa, muuten asia on sovittu. " Jos ei vastausta kuulu määräajassa oot 10 000€ velkaa, eikö ?

Ja tosta lisenssistä, siis jos maksan omat kulut ja lisenssin ja en haluakaan enää treenata "PalloVeikoissa" vaan haluan vaihtaa seuraa esim. vähäisen peliajan takia, niin tämä ei seuralle käykään sillä heillä "saattaa" olla minulle käyttöä, koska joku voi loukkaantua yms. Ja minua sitoo "lisenssin maksu -sopimus" jonka olen siis itse maksanut?? ...et sä voi olla tosissaan noiden juttujes kanssa??
fingerström

Poissa Poissa

Vastaus #320 : 20.02.2009 klo 17:51:47

Eli jos lähetän sulle sähköpostin jossa lukee: " Tämän sanan lukeminen maksaa 10 000 €, olet nyt velkaa minulle edellämainitun summan. Jos olet erimieltä, vastaa 5 minuutin kuluessa, muuten asia on sovittu. " Jos ei vastausta kuulu määräajassa oot 10 000€ velkaa, eikö ?

Veikkaan, etten olis sopinut sun kanssasi moisesta.

Ja tosta lisenssistä, siis jos maksan omat kulut ja lisenssin ja en haluakaan enää treenata "PalloVeikoissa" vaan haluan vaihtaa seuraa esim. vähäisen peliajan takia, niin tämä ei seuralle käykään sillä heillä "saattaa" olla minulle käyttöä, koska joku voi loukkaantua yms. Ja minua sitoo "lisenssin maksu -sopimus" jonka olen siis itse maksanut?? ...et sä voi olla tosissaan noiden juttujes kanssa??

Kandee sopia asiasta. En oikein pysty näkemään mitään syytä, mikset siirtosäännösten puitteissa voisi siirtyä eli purkaa tekemääsi sopimusta ja solmia uutta. Tietysti sä itse olet voinut tehdä asiat itsellesi vaikeiksi, mutta aina asioista voidaan sopia.

Kandee myös aina miettiä, kenen kanssa lähtee tekeen diiliä. Jos epäilee, että kaveri ei lähtökohtaisesti välitä tekemästään sitoumuksesta vaan on jättämässä muut kuseen, koska on maksanut, antaa kaverin olla. Sama tietty myös toisin päin. Miksi mennä seuraan, jossa etukäteen tietää asioiden olevan rempallaan?
radex

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: hintahtava preesens on kovin vahva

Vastaus #321 : 20.02.2009 klo 20:20:42

jep jep.on sopimuksia ja on sopimuksia on myös sopimuksia sekä sopimuksia.voi myös jätää sopimatta tai sopia ???

la 20.2.2008 eli huomenna koppula-sippå tikkurilassa klo 15 alkaen.viime kaudella nelosessa paskinta fudista esittänyt kohtaa viime kaudella nelosessa parasta fudista esittäneen.kumpi on kumpi?tule ja tee omat päätelmäsi...

!HUOM! ei makkaraa !HUOM!
Vanda

Poissa Poissa

Vastaus #322 : 20.02.2009 klo 22:58:25

jep jep.on sopimuksia ja on sopimuksia on myös sopimuksia sekä sopimuksia.voi myös jätää sopimatta tai sopia ???

la 20.2.2008 eli huomenna koppula-sippå tikkurilassa klo 15 alkaen.viime kaudella nelosessa paskinta fudista esittänyt kohtaa viime kaudella nelosessa parasta fudista esittäneen.kumpi on kumpi?tule ja tee omat päätelmäsi...

!HUOM! ei makkaraa !HUOM!

Täytyykin laittaa mietintään, jos ei sitä makkaraakaan ole... Ja kysymysmerkki lienee myös onko kenttä pelikunnossa?  ::)
vili bin ali muhammad

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: https://www.youtube.com/watch?v=GvSk5AhFWrc&index=

Vastaus #323 : 20.02.2009 klo 23:06:39

Itse asiassa kyseistä asiaa tullaan varmastikin taas painimaan Laaksolahdessa kaudella 2009.

Nythän on niin että jäähallin kahvilayrittäjä ja Espoon kaupunki on kieltänyt kaiken myynnin Urheilukeskuksen alueella.

Porsaanreikiä on, joten jäljelle jää vaan miksi ja miten asian saa järjestettyä niin että paikallinen toimija saa tarjottua katsojilleen parhaan hinta-laatusuhteen, varsinkin kun kahvista on pula ja makkaraa ei jäähallissa enää myydä.....
« Viimeksi muokattu: 20.02.2009 klo 23:10:24 kirjoittanut vili bin ali muhammad »
I am the answer

Poissa Poissa

Vastaus #324 : 20.02.2009 klo 23:08:30

Taitaa olla oikeustieteen dosentti tekemässä sopimuksia jossain kolmosen seurassa.  Ylos

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 142

Siirry: