FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
17.10.2025 klo 16:44:44 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Äänestys
Kysymys: Säilyykö Atlantis sarjassa ?  (Äänestys päättynyt: 28.12.2008 klo 14:12:46)
Kyllä - 0 (0%)
Ei - 0 (0%)
Äänestäjiä yhteensä: 0

Sivuja: 1 ... 46 [47] 48 ... 56

Kirjoittaja Aihe: Atlantis FC 2009 - Taistelu on ohi  (Luettu 115810 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tommy Tykki

Poissa Poissa

Vastaus #1150 : 08.08.2009 klo 10:47:53

Nyt on muutama paluumuuttaja jo myöntänyt että palkat olivat rästissä 2 VIIKKOA,  mutta Pihiksen toivomuksesta asiaa paisuteltiin.....

Vaikka kaikki kaupungilla jo tämän tiesi ja tietää, niin pieni kymysys: Paluumuuttajatko myönsivät, että Pihiksen toivomuksesta asiaa paisuteltiin?
Boss

Poissa Poissa

Vastaus #1151 : 08.08.2009 klo 11:11:25

Vaikka kaikki kaupungilla jo tämän tiesi ja tietää, niin pieni kymysys: Paluumuuttajatko myönsivät, että Pihiksen toivomuksesta asiaa paisuteltiin?

Ei kumpikaan niistä joiden kanssa puhuin nimennyt ketään erityisesti..... Eikä mielestäni ole tärkeintä jonkun syyllisen löytäminen tässä tapauksessa tai spekulaatio siitä onko kyse kuinka monen osalta monestako viikosta vaan siitä, että koko lajin mainetta pilaavat tällaiset jutut eikä se ole ainoastaan Atlantiksen ongelma.... Jotenkin esim Kalle Vassen heikko esitys Atlantiksessa verrattuna nykyiseen tarmoon ja esityksiin Viikkareissa ihmetyttää.... Vassen esitykset kun olivat heikkoja alusta saakka Atlantiksen riveissä... Kun asiat vielä olivat kunnossa hänen osaltaan... Miksi lähteä ollenkaan joukkueeseen jossa ei halua pelata.... Olisiko kyseessä mahdollisuus saada rahaa tietäen itse ettei ole saadun rahan arvoinen... Ja jos noin on, kuinka se edesauttaa futiksen kehittymistä Suomessa lajina.....

Tulee vaan näistä kaikista eri jutuista mieleen se, että muissa maissa liitotkin puuttuvat tällaisiin asioihin muillakin tasoilla kuin mestaruussarjassa.... Eli edelleen olen sitä mieltä että koko lajin takia asiat tulisi käydä läpi rehellisesti niin kuin ne ovat ilman tunnevaikutuksia ja valheita KENENKÄÄN osalta jotta itse lajina menisimme eteenpäin.... Oman intressipiirini sponsorihanat futiksen suuntaan erityisesti ovat pitkälti näistä jutuista johtuen menneet tosi tiukalle.... Eivät yritykset halua olla mukana lajissa jossa  keskinäinen solvaaminen on tärkeämpää kuin lajin kehittäminen....

Itse uskoin mukaan lähtiessäni, että voin oikeasti vaikuttaa näihin asioihin ja myönnän suoraan että petyin. Jatkan kuitenkin yrittämistä lajin osalta ja uskon edelleen myös Atlantikseen joukkueena. Syksy näyttää onko tie kakkoseen edessä, mutta kuten jotkut ovat täällä kirjoittaneet: ehkä se on jopa tarpeen jotta joukkueen asiat saadaan järjestykseen ja tulevaisuuden näkymät paremmiksi....

Tämä oli taas pitkä, osittain turhautunutkin purkaus, mutta mitäs kysyitte... ;)
« Viimeksi muokattu: 08.08.2009 klo 11:18:03 kirjoittanut Boss »
Big Duncan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Viikingit, Vasurijengit

Vastaus #1152 : 08.08.2009 klo 11:20:57

tosin en usko ihan tuohon vain kahteen viikkoon, ehkäpä tärkeiden pelaajien osalta kyllä, mutta ne muut...
Eihän vaan yhtään bussireissua ole rästissä :D
elinho

Poissa Poissa

Vastaus #1153 : 08.08.2009 klo 11:42:11

Jotenkin esim Kalle Vassen heikko esitys Atlantiksessa verrattuna nykyiseen tarmoon ja esityksiin Viikkareissa ihmetyttää.... Vassen esitykset kun olivat heikkoja alusta saakka Atlantiksen riveissä... Kun asiat vielä olivat kunnossa hänen osaltaan... Miksi lähteä ollenkaan joukkueeseen jossa ei halua pelata.... Olisiko kyseessä mahdollisuus saada rahaa tietäen itse ettei ole saadun rahan arvoinen... Ja jos noin on, kuinka se edesauttaa futiksen kehittymistä Suomessa lajina.....

jos kuka niin vasse kyllä tiesi mihin oli menossa mukaan (ja raha/ykkönen oli se syy)

on turha valittaa tai vaatia sen jälkeen kun on nimensä paperiin raapustanut
13

Poissa Poissa

Vastaus #1154 : 08.08.2009 klo 15:04:27

Nyt täytyy kyllä jo puuttua tähän paskan suoltamiseen.. Eli Pihiksen toiveesta pois lähdön suhteen Atlantiksen pelaajista kukaan ei tehnyt YHTÄÄN MITÄÄN, vaan pelaajat itse yksilöinä päättivät mitä tekivät. Se miksi lähtö tapahtui yhtä aikaa johtui täysin käytännön asioista, kuten pelaajasopimusten purun hoitamisesta yhdellä kertaa ja siitä, että näin saatiin tuotua selkeämmin esiin se, että pelaajat eivät missään tapauksessa hyväksy seuran tapaa hoitaa asioita. Uskoisin, että pelaajien mielestä oli myös tärkeää tehdä asia näin, jotta se sai huomiota myös mediassa, ja näin muut mahdollisesti samassa tilanteessa olevat pelaajat näkisivät, että asiat voi hoitaa myös muutoin kuin hiljaa hyväksyen sen paskan minkä mikäkin seura vuorollaan niskaan kaataa.

Siinä vaiheessa kun pelaajat päätöksensä pois lähtemisestä tekivät, oli osalla pahimillaan kolme kuukautta palkkoja ja kulukorvauksia rästissä ja/tai saatavia jopa kaudelta -08, joillain saatavat käsittivät 1-2 kuukauden ansiot. Lisäksi osalla pelaajista oli saatavia lääkärikulujen ja fysiolaskujen muodossa. Tällä hetkellä nuo palkkarästit on käsittääkseni pois lähteneille pelaajille hoidettu yhtä pelaajaa lukuunottamatta, jolle Atlantis on edelleen velkaa kolmen kuukauden palkat. Päätökseen lähteä seurasta vaikuttivat varmasti myös seurajohdon tapa toimia tässä liettualaisten pelaajien ja valmennusjohdon esiin marssissa, sillä tiedotus asiasta niin pelaajille ja valmentajille tapahtui lähinnä seuran nettisivujen kautta tai ilmoitettiin samalla hetkellä, kun pelaajat tai uusi valmentaja koppiin käveli. Itse pelaajissa jotka seuraan tulivat ei käsittääkseni kenenkään mielestä ollut yhtään mitään vikaa (ehkä tuota "maalivahtia" lukuunottamatta), vaan kyse oli nimenomaan seurajohdon tavasta hoitaa asia. Siinä vaiheessa kun herra Ritala itse lopulta kykeni joukkueen eteen tulemaan ja jotain asiasta kertomaan, hän kierteli ja lopulta valehteli päin naamaa kun häneltä suoraan asioista kysyttiin. Ja jos kaksi nuorta pelaajaa tuosta pois lähteneestä ryhmästä takaisin menikin sen jälkeen kun heidän pelikorvauksiaan nostettiin ja syksyn palkkoja maksettiin etukäteen, oli se taas heidän oma henkilökohtainen päätöksensä. Pojat tekivät ehkä hätäisen ratkaisun siinä vaiheessa kun huomasivat, että suurin osa joukkueen kokeneemmasta kaartista oli lähdössä, mutta kukaan heitä EI painostanut siihen. Jokaiselle annettiin täysin vapaat kädet tehdä mitä he ikinä halusivat. Mitä Simonin lentolippuihin tulee, ei kukaan (ja kyseessä ei todellakaan taskaan ollut Pihamaa) hänelle niitä luvannut maksaa painostaakseen häntä ulos seurasta vasten tahtoisesti, vaan kyse oli siitä, että hän itse sanoi olevansa kyllästynyt seuran tapaan hoitaa asiat, muttei pysty lähtemään koska hänellä ei ole rahaa lentääkseen kotiin. Tässä vaiheessa eräs joukkueen pelaaja yksityishenkilönä sanoi, että hän voi lainata rahat, jos Simon haluaa kotiin lähteä. Mietittyään asiaa hän päätti kuitenkin jäädä seuraan, omasta tahdostaan. Mielestäni Atlantiksen, Ritalan ja Bossin taholta nähty mustamaalauskamppanja on jo nyt saanut täysin naurettavia ja jopa lapsellisia piirteitä, joten on parempi vihdoin esittää myös näkemyksiä toiselta kantilta. Pelaajat lähtivät sillä heidän sopimuksiaan rikottiin, piste. Siinä on ihan vitun turha nillittää yhtään mitään, jos ei osaa hoitaa asioita ennalta sovitulla tavalla, jotka on vielä sopimuspaperiin kirjattu.

Tällä hetkellä seura on sitten liettualaisessa hengityslaitteessa ja rahat tulevat melko pitkälle hyväntekeväisyysmielessä jostain ruotsalaisesta yrityksestä, jonka motiiveja tähän toimintaan voi vain ihmetellä. Itse päävalmentaja Saulius Sirmeliskin on myöntänyt, että ruotsalaiset voisivat yhtä hyvin heittää rahansa ikkunasta ulos. Ei muuta kuin onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä ja yrittäkää nyt ihmeessä pysyä siellä Atlantiksen toimistolla totuudessa edes joka kymmenes kerta kun jotain sieltä nettiin julkaisette.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2009 klo 15:19:09 kirjoittanut 13 »
Boss

Poissa Poissa

Vastaus #1155 : 08.08.2009 klo 16:00:34

Siinä vaiheessa kun pelaajat päätöksensä pois lähtemisestä tekivät, oli osalla pahimillaan kolme kuukautta palkkoja ja kulukorvauksia rästissä ja/tai saatavia jopa kaudelta -08, joillain saatavat käsittivät 1-2 kuukauden ansiot. 
[/quote]

Miksi sitten Pasi ja kumppanit (hra 13 mukaanluettuna?) esitti julkisuudessa väitteitä kuuden kuukauden palkkarästeistä? Lisäksi Palloliitto ilmoitti maaliskuussa 2009 tarkistaneensa, että joukkueella ei ole siinä vaiheessa palkkarästejä... Valehteliko Palloliitto vai valehteleeko joku muu?

[/quote]
Bossin taholta nähty mustamaalauskamppanja on jo nyt saanut täysin naurettavia ja jopa lapsellisia piirteitä, joten on parempi vihdoin esittää myös näkemyksiä toiselta kantilta. Pelaajat lähtivät sillä heidän sopimuksiaan rikottiin, piste. Siinä on ihan vitun turha nillittää yhtään mitään, jos ei osaa hoitaa asioita ennalta sovitulla tavalla, jotka on vielä sopimuspaperiin kirjattu.
[/quote]

Minun esittämäni asiat voi tarkistaa. Ne ovat jokaisen tarkistettavissa. Lisäksi selvennykseksi: lähdin itse Atlantiksen toiminnasta vastalauseena Markun toimille enkä missään nimessä hyväksy hänenkään tapaansa toimia. En myöskään sulata sitä valehtelu- ja asiasta ohi puhumisen linjaa jota hra 13 näyttää haluavan käyttää... Minä pystyn näyttämään ne kaksi pelaajaa joiden palkat olivat rästissä vain toukokuun osalta (eli 2 viikkoa kun juttu tapahtui) Pystyykö hra 13 tuomaan esiin nämä yli kolmen kuukauden rästit tai 2008 rästillä olleet? Olisi nimittäin mielenkiintoista tietää valehdeltiinko sponsoreille ja johtoryhmälle joukkueen johdon JA Palloliiton toimesta maaliskuussa 2009.....
« Viimeksi muokattu: 08.08.2009 klo 16:02:33 kirjoittanut Boss »
Big Duncan

Poissa Poissa

Vastaus #1156 : 08.08.2009 klo 16:10:11

Vaadin poistamaan tuon äänestyksen tarpeettomana :)
13

Poissa Poissa

Vastaus #1157 : 08.08.2009 klo 16:51:27

Lainaus
Miksi sitten Pasi ja kumppanit (hra 13 mukaanluettuna?) esitti julkisuudessa väitteitä kuuden kuukauden palkkarästeistä? Lisäksi Palloliitto ilmoitti maaliskuussa 2009 tarkistaneensa, että joukkueella ei ole siinä vaiheessa palkkarästejä... Valehteliko Palloliitto vai valehteleeko joku muu?

Minä en tuossa vaiheessa ole tuonut esiin yhtään mitään, mutta palloliitto tarkistaa jo joulukuussa onko seuralla riidanalaisia palkkoja rästissä.. Tuossa vaiheessa kaikille pelaajille ja valmentajille annettiin eteen allekirjoitettavaksi lomake jossa he todistavat, ettei heillä ole saatavia seuralta tai jos niitä on, niistä on tehty maksusuunnitelma. Se miksi tuollaiseen paperiin joku nimensä laittaa tai ei laita, jos hänellä saatavia edelleen seuralta, en ota enempää kantaa. Nämä palkkarästit perustuvat siis siihen, että osalla pelaajista oli ns. riidattomia saatavia (jotka edelleen ovat saatavia vuodelta -08) asti ja faktana voin kertoa, että puoli vuotta ei tuossa vaiheessa riittänyt. Vastauksena kysymykseesi: Kannattaa tarkistaa ovatko kaikki seuran palkkalistoilla tuolla hetkellä olleet henkilöt tuon paperin allekirjoittaneet ja pohtia sen jälkeen kuka valehtelee. Vastaus muodostuu hyvin nopeasti, jos jaksat hiukan asiaa tutkia.

Lainaus
Minun esittämäni asiat voi tarkistaa. Ne ovat jokaisen tarkistettavissa. Lisäksi selvennykseksi: lähdin itse Atlantiksen toiminnasta vastalauseena Markun toimille enkä missään nimessä hyväksy hänenkään tapaansa toimia. En myöskään sulata sitä valehtelu- ja asiasta ohi puhumisen linjaa jota hra 13 näyttää haluavan käyttää... Minä pystyn näyttämään ne kaksi pelaajaa joiden palkat olivat rästissä vain toukokuun osalta (eli 2 viikkoa kun juttu tapahtui) Pystyykö hra 13 tuomaan esiin nämä yli kolmen kuukauden rästit tai 2008 rästillä olleet? Olisi nimittäin mielenkiintoista tietää valehdeltiinko sponsoreille ja johtoryhmälle joukkueen johdon JA Palloliiton toimesta maaliskuussa 2009.....

Pystyn, mutta en sitä nimettömänä tai omalla nimelläni aio tehdä futisforumilla. Lisäksi haluiaisin sinun näyttävän ne kohdat, joissa olen valehdellut tai puhunut asian ohi. Jos haluat, ota yhteyttä yksityisviestillä ja tavataan kasvotusten tai puhutaan puhelimessa, jolloin olen valmis kertomaan asiat omalta osaltani niinkuin ne ovat. Valehtelu asiaan joukkueen johdon taholta otan kantaa sen verran, että jos he ovat väittäneet ettei mitään rästejä ole olemassa vuodelta 2008, he valehtelivat. Palloliiton lausuntohan asiaan perustuu taas seuran johdon selvitykseen. Ja vinkkinä: Jos palkat ovat kaksikin viikkoa myöhässä, on sopimusta rikottu. On ihan helvetin turha puolustella asiaa tyyliin: "No eihän ne palkat ole kuin kaksi viikkoa myöhässä".
« Viimeksi muokattu: 08.08.2009 klo 17:13:57 kirjoittanut 13 »
Big Duncan

Poissa Poissa

Vastaus #1158 : 08.08.2009 klo 16:58:42

kaikille pelaajille ja valmentajille annettiin eteen allekirjoitettavaksi lomake jossa he todistavat, ettei heillä ole saatavia seuralta tai jos niitä on, niistä on tehty maksusuunnitelma.

Kannattaa tarkistaa ovatko kaikki seuran palkkalistoilla tuolla hetkellä olleet henkilöt tuon paperin allekirjoittaneet ja pohtia sen jälkeen kuka valehtelee. Vastaus muodostuu hyvin nopeasti, jos jaksat hiukan asiaa tutkia.
Toisin sanoen seurajohto vetänyt nimiä alle pelaajien nimissä. Aika hurjaa touhua...
« Viimeksi muokattu: 08.08.2009 klo 16:59:47 kirjoittanut Big Duncan »
13

Poissa Poissa

Vastaus #1159 : 08.08.2009 klo 17:01:32

Toisin sanoen seurajohto vetänyt nimiä alle pelaajien nimissä. Aika hurjaa touhua...

Minä en ole missään vaiheessa väittänyt mitään tuollaista, vaan ehdottanut, että kannattaa tarkistaa asia. Se miten Big Duncanin muodostama päättelyketju ja sen lopputulos pitää paikkansa jääköön jokaisen asiasta kiinnostuneen itsensä tarkistettavaksi.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2009 klo 17:06:24 kirjoittanut 13 »
Luís Fernando

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Pupelluksen mestarit 2008, 2009

Vastaus #1160 : 08.08.2009 klo 20:41:00

Minä voin näyttää teille pelaajan, jolla on saatavia Atlantikselta parin vuoden takaa!
Ilmari Autere

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 5,7 on suurempi kuin 94,3

Vastaus #1161 : 08.08.2009 klo 20:42:07

Minä voin näyttää teille pelaajan, jolla on saatavia Atlantikselta parin vuoden takaa!

Nyt kyllä juksaat :o
Boss

Poissa Poissa

Vastaus #1162 : 08.08.2009 klo 23:53:24

Herra 13 kun on ilmeisesti yksi pelaajista pitäisi olla tietoinen todellisesta henkilöllisyydestäni.... Ei se joukkueelle ole mikään salaisuus ollut....

Silloin sinun pitäisi tietää myös se mylly jota mm. joukkueen silloinen kapteeni ja maalivahti vetivät soittelemalla pelaajille Pihiksen puolesta ja pyytelemällä ja myöhemmin varmistelemalla että suurin osa joukkueesta lähtee mukaan juttuun.... Olen itse sattumalta ollut kuulemassa kun pelaajalle kesäkuussa tuli tällainen puhelu... Pahinta mielestäni jutussa on se, että kyseinen soittelija oli pedannut jo itselleen jatkosopimuksen toiseen joukkueeseen....

Nämä ovat niitä faktoja joiden takia en voi syyttää pelkästään Ritalaa näistä sotkuista koska tällaista kähmintää ja mielestäni epäeettistä toimintaa joukkuetta ja omia pelaajakavereita kohtaan tekivät myös nämä uloslähtijät... Tällainen mielestäni vahingoittaa koko lajia!

Voithan aina kysyä tältä soittelijalta jonka ilmeisesti tunnet, monelleko hän oli kertonut kesäkuun alussa neuvotelleensa itselleen jo uudet kuviot.....

Siksi olen reagoinut tähän jättämällä toistaiseksi muun jalkapalloon liittyvän toiminnan kuin otteluiden seuraamisen.... Jos haluat ottaa kantaa, kirjoita suoraan tai soita, Pihis ainakin tietää yhteystietoni..... Muuten uskoakseni tätä sontaa on jo pöyhitty tällä palstalla tarpeeksi. Eiköhän mennä eteenpäin... Rakas kilpakumppanimme idästä ainakin näyttää tällä hetkellä positiivista mallia yhteenpelaamisen ja positiivisuuden voimasta....
DaCapo

Poissa Poissa

Vastaus #1163 : 09.08.2009 klo 23:27:58

oispa atlantis päässy pelaan koko kauden tällä jengillä niin pelattas noususta. tpv matsin ekan jakson pelillä mikä tahansa ykkösen jengi on vaikeuksissa atlantiksen kanssa. kun viel muvai ja zaka pistäis pallot sisään noista paikoista...
Boss

Poissa Poissa

Vastaus #1164 : 10.08.2009 klo 11:04:44

oispa atlantis päässy pelaan koko kauden tällä jengillä niin pelattas noususta. tpv matsin ekan jakson pelillä mikä tahansa ykkösen jengi on vaikeuksissa atlantiksen kanssa. kun viel muvai ja zaka pistäis pallot sisään noista paikoista...

Kyllä täytyy myöntää että suunta on nyt selkeästi parempi. Toivottavasti samalla jengillä ja valmentajilla päästään myös ensi kauteen ja vihdoinkin ehjään sellaiseen kaikilla tavoin. Ne jotka haluavat tukea joukkuetta ja/tai futista yleensä voisivat taas tulla paikalle... Eilen oli aika vähän väkeä katsomossa..... Loppukauden otteluista voi jo odottaa enemmän kuin alkukaudella nähtiin! Ja sanonpa tämän vaikka ärsytänkin joitain: Ritalalle kuuluu kyllä kiitos jaksamisesta. Ilman häntä koko joukkue olisi loppu....

Henkilökohtaisesti tunteeni eivät ole muuttuneet, mutta pakko arvostaa miehen jaksamista.... Itse en usko että jaksaisin...
Maitomies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HIFK

Vastaus #1165 : 10.08.2009 klo 11:06:36

Toivottavasti samalla jengillä ja valmentajilla päästään myös ensi kauteen
Aivan varmasti pääsette :D
Bruce Grobbelaar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: röda

Vastaus #1166 : 10.08.2009 klo 12:35:26

Viime pelin avauksessa kaksi kotimaista pelaaja.
Tasaisen tappava

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea

Vastaus #1167 : 10.08.2009 klo 15:06:13

Herra 13 kun on ilmeisesti yksi pelaajista pitäisi olla tietoinen todellisesta henkilöllisyydestäni.... Ei se joukkueelle ole mikään salaisuus ollut....

Silloin sinun pitäisi tietää myös se mylly jota mm. joukkueen silloinen kapteeni ja maalivahti vetivät soittelemalla pelaajille Pihiksen puolesta ja pyytelemällä ja myöhemmin varmistelemalla että suurin osa joukkueesta lähtee mukaan juttuun.... Olen itse sattumalta ollut kuulemassa kun pelaajalle kesäkuussa tuli tällainen puhelu... Pahinta mielestäni jutussa on se, että kyseinen soittelija oli pedannut jo itselleen jatkosopimuksen toiseen joukkueeseen....

Nämä ovat niitä faktoja joiden takia en voi syyttää pelkästään Ritalaa näistä sotkuista koska tällaista kähmintää ja mielestäni epäeettistä toimintaa joukkuetta ja omia pelaajakavereita kohtaan tekivät myös nämä uloslähtijät... Tällainen mielestäni vahingoittaa koko lajia!

Voithan aina kysyä tältä soittelijalta jonka ilmeisesti tunnet, monelleko hän oli kertonut kesäkuun alussa neuvotelleensa itselleen jo uudet kuviot.....

Siksi olen reagoinut tähän jättämällä toistaiseksi muun jalkapalloon liittyvän toiminnan kuin otteluiden seuraamisen.... Jos haluat ottaa kantaa, kirjoita suoraan tai soita, Pihis ainakin tietää yhteystietoni..... Muuten uskoakseni tätä sontaa on jo pöyhitty tällä palstalla tarpeeksi. Eiköhän mennä eteenpäin... Rakas kilpakumppanimme idästä ainakin näyttää tällä hetkellä positiivista mallia yhteenpelaamisen ja positiivisuuden voimasta....

Mitä sitten, jos kyseinen soittelija olisikin pedannut itselleen uuden joukkueen? Ainakin joukkueen silloisille suomalaispelaajille tärkeimpänä seikkana oli pääseminen vittuun uppoavasta laivasta nimeltä Atlantis ja pelaajaoikeuksien saaminen takaisin itselle, jolloin siirtyminen toiseen seuraan jo ennen siirtoikkunan aukeamista olisi ehkä mahdollista. Keinona tähän oli vetoaminen palkanmaksun toistuvaan myöhästelyyn, jolloin pelaajasopimukset voitiin purkaan olennaisen sopimusrikkomuksen takia. Ulkomaalaisten pelaajien tilanne taisi olla toinen, koska he käytännössä elivät Atlantiksen palkkatulojen varassa.

Kyllä se on Mr. Ritala itse, joka toimii epäeettisesti ja vahingoittaa lajia, ei lähteneet pelaajat.
Boris Pugo

Poissa Poissa

Vastaus #1168 : 10.08.2009 klo 15:29:34

En ole Atlantista paljoa seuraillut, mutta vaikuttaa olevan aika liettualaispainotteisella pohjalla. Kertokaapa asiantuntijat, mitä vikaa tässä toiminnassa muka on? Hyvin näyttää Atlantis porskuttavan. Voitosta voittoon näyttäisi olevan tahti.  Minusta hienoa että saadaan vähän eksoottista väriä muuten niin harmaaseen ykkösdivariin. Atlantis liigaan Ylos
Boss

Poissa Poissa

Vastaus #1169 : 10.08.2009 klo 16:32:17

Mitä sitten, jos kyseinen soittelija olisikin pedannut itselleen uuden joukkueen? Ainakin joukkueen silloisille suomalaispelaajille tärkeimpänä seikkana oli pääseminen vittuun uppoavasta laivasta nimeltä Atlantis ja pelaajaoikeuksien saaminen takaisin itselle, jolloin siirtyminen toiseen seuraan jo ennen siirtoikkunan aukeamista olisi ehkä mahdollista. Keinona tähän oli vetoaminen palkanmaksun toistuvaan myöhästelyyn, jolloin pelaajasopimukset voitiin purkaan olennaisen sopimusrikkomuksen takia. Ulkomaalaisten pelaajien tilanne taisi olla toinen, koska he käytännössä elivät Atlantiksen palkkatulojen varassa.

Kyllä se on Mr. Ritala itse, joka toimii epäeettisesti ja vahingoittaa lajia, ei lähteneet pelaajat.

Oletkohan seurannut koko keskustelua??? Totesin, että Ritalan lisäksi muutkin ovat vahingoittaneet toiminnallaan joukkuetta ja koko lajia! Tätä et voine kieltää. Valehtelua ja sumutusta on ollut useammalla suunnalla! Tällainen haittaa lajia kenen tahansa tekemänä! Pesäpallon pelaajat tietävät kertoa miten hankalaksi muuttui sponsorien saaminen pesiksen mukaan kun siellä sotkettiin asioita....
13

Poissa Poissa

Vastaus #1170 : 10.08.2009 klo 18:55:46

Oletkohan seurannut koko keskustelua??? Totesin, että Ritalan lisäksi muutkin ovat vahingoittaneet toiminnallaan joukkuetta ja koko lajia! Tätä et voine kieltää. Valehtelua ja sumutusta on ollut useammalla suunnalla! Tällainen haittaa lajia kenen tahansa tekemänä! Pesäpallon pelaajat tietävät kertoa miten hankalaksi muuttui sponsorien saaminen pesiksen mukaan kun siellä sotkettiin asioita....

Hra Boss voisi nyt ottaa silmän käteen ja lukea tämän seuraavan hyvin tarkkaan.. Henkilöllisyytesi on toki tiedossa, mutta minulla ei ole mitään tarveta omasta puolestani kanssasi keskustella itsestään selvistä asioista, ajattelin vain että jos sinulle jokin nyt todella on epäselvää näiden asioiden suhteen (niinkuin selvästi on), voit minuun ottaa yhteyttä suoraan, jolloin kerron sinulle faktat faktoina, eikä sinun enää tarvitse kirjoittaa valheita (olivat ne sitten omiasi tai Ritalan esittämiä) tänne turhaan. Ritalan lisäksihän tässä ei edelleenkään kukaan ole toiminut epäeettisesti tai kähminyt yhtään mitään. Pihamaalla ei edelleenkään ollut pelaajien lähdön kanssa mitään muuta tekemistä kuin sivustaseuraajan rooli ja pelaajat edelleen yksilöinä tekivät omat päätöksensä lähtemisen suhteen ilman mitään painostusta. Kaikille annettiin sama viesti: Jos sinusta tuntuu, että haluat nyt lähteä voit sen tehdä tämän pois lähtevän ryhmän mukana tai jäädä seuraan täysin oman valintasi mukaan. Jokainen pelaaja sai tehdä valinnan täysin samoista lähtökohdista ja kaikki olivat tietoisia toistensa tilanteesta. Se, että jotkut pelaajat olivat jo etukäteen sopineet siirtyvänsä muualle ei todellakaan ollut epäeettistä vaan ainoastaan älykästä. Ei kai kukaan ole niin idiootti, että jos mahdollisuus on oma tulevaisuutensa turvata Atlantiksen suorittamien pelaajasopimusrikkeiden jälkeen, että sen jättäisi tekemättä? Ja jos Atlantiksella tämän jälkeen on ongelmia sponsoreiden hankinnan suhteen, on sekin ihan seuran ja Ritalan oma ongelma: Sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Sinun väitteesi Pihamaan masinoimasta joukkopaosta ja pelaajien painostamisesta ovat siis näin ollen pelkkiä valheita, jonka varmasti itsekin nyt ymmärrät. Pelaajien pois lähtö ja se miten se suoritettiin oli vain ja ainoastaan seurausta siitä, kuinka seura asiansa hoiti tai itseasiassa jätti hoitamatta.

Tämän lisäksi haluaisin kysyä vielä sinulta, että miksi jätit saapumatta pelaajien ja johtoryhmän tapaamiseen näiden 12 pelaajan pois lähtemistä edeltävällä viikolla? Pelaajat olivat täysin selkeästi pyytäneet koko johtoryhmän kertomaan ja kuulemaan sen hetkisestä tilanteesta, mutta jostain syystä paikalle saapui ainoastaan hra Ritala mukanaan Gintas Sirmelis. Tapaamista oli pyydetty, jotta sen hetkinen sekava tilanne olisi voitu käsitellä avoimesti kaikkien osapuolien ollessa paikalla, mutta joko johtoryhmän muita jäseniä ei kiinnostanut paikalle saapua tai sitten he eivät olleet tietoa siitä saaneet. Kumpi sinun tapauksessasi oli kyseessä? Tämä nimittäin oli viimeinen pisara, jonka jälkeen pelaajat halusivat tehdä jotain radikaalia asian ratkaisemiseksi. Lopputulos oli kaikkien nähtävänä seuraavalla viikolla.

edit: Edellisessä vastauksessasi minulle totesit, että asiaa on jo mielestäsi käsitelty tarpeeksi ja että se olisi syytä jo haudata. Itse olen täysin eri mieltä, mielestäni on tärkeää, että tapahtunutta koskevat faktat tulevat esiin ja esittämänne valheet kumotaan. Itse aion jatkaa kirjoittamista asian tiimoilta kun minulla taas aikaa tälle asialle on uhrata, ja tuoda esille loputkin tiedossani olevat faktat Atlantiksen epäeettisestä toiminnasta tällä kaudella. Ja tuota kuonaa riittää, sen voin luvata.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2009 klo 19:08:55 kirjoittanut 13 »
LevTrotski

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti

Vastaus #1171 : 10.08.2009 klo 19:36:36

Komppaan herra kolmeatoista. Se että jos sopimusta rikotaan ja alkaa hommata itteleen uutta seuraa siinä sivussa ei "vahingoita seuraa ja lajia" vaan on iha järkevä toimenpide, uskoisin että kuka tahansa tekisi niin :)
Big Duncan

Poissa Poissa

Vastaus #1172 : 10.08.2009 klo 19:52:43

Voi olla jatkossa melko haastavaa saada kotimaisia pelaajia tuohon sirkukseen mukaan.
Boss

Poissa Poissa

Vastaus #1173 : 10.08.2009 klo 20:47:57

Tämän lisäksi haluaisin kysyä vielä sinulta, että miksi jätit saapumatta pelaajien ja johtoryhmän tapaamiseen näiden 12 pelaajan pois lähtemistä edeltävällä viikolla? Pelaajat olivat täysin selkeästi pyytäneet koko johtoryhmän kertomaan ja kuulemaan sen hetkisestä tilanteesta, mutta jostain syystä paikalle saapui ainoastaan hra Ritala mukanaan Gintas Sirmelis. Tapaamista oli pyydetty, jotta sen hetkinen sekava tilanne olisi voitu käsitellä avoimesti kaikkien osapuolien ollessa paikalla, mutta joko johtoryhmän muita jäseniä ei kiinnostanut paikalle saapua tai sitten he eivät olleet tietoa siitä saaneet. Kumpi sinun tapauksessasi oli kyseessä? Tämä nimittäin oli viimeinen pisara, jonka jälkeen pelaajat halusivat tehdä jotain radikaalia asian ratkaisemiseksi. Lopputulos oli kaikkien nähtävänä seuraavalla viikolla.

edit: Edellisessä vastauksessasi minulle totesit, että asiaa on jo mielestäsi käsitelty tarpeeksi ja että se olisi syytä jo haudata. Itse olen täysin eri mieltä, mielestäni on tärkeää, että tapahtunutta koskevat faktat tulevat esiin ja esittämänne valheet kumotaan. Itse aion jatkaa kirjoittamista asian tiimoilta kun minulla taas aikaa tälle asialle on uhrata, ja tuoda esille loputkin tiedossani olevat faktat Atlantiksen epäeettisestä toiminnasta tällä kaudella. Ja tuota kuonaa riittää, sen voin luvata.

Kun tiedät kuka olen, ota toki yhteyttä! Tuosta kokouksesta ei Herra Ritala koskaan informoinut johtoryhmää, mikä oli yksi niistä syistä jonka takia joukkueessa toiminnan jätin. Se on mielenkiintoista, että väität minun valehtelevan kun kerron tuosta soittorumbasta... Se kun on omin silmin ja korvin nähtyä ja kuultua, ja löytyy muitakin jotka tietävät saman! Kun niin hyvin tunnet muut asiat, ihme että et tunne tätä asiaa. Korostan vielä: Atlantiksen johto on toiminut täysin tuomittavasti, mutta se ei ole ainoa. Ja tämä ei ole valetta! Jos todella et tiedä asiasta, ota toki yhteyttä, en halua repostella arvostamieni pelaajien mielestäni vääriä toimia täällä, mutta kahdenkeskisessä keskustelussa voin kertoa yksityiskohtia jotka osoittavat, että tietynlaista painostusta ja mobilisointiakin oli.... Valitettavasti!
13

Poissa Poissa

Vastaus #1174 : 10.08.2009 klo 22:31:36

Kun tiedät kuka olen, ota toki yhteyttä! Tuosta kokouksesta ei Herra Ritala koskaan informoinut johtoryhmää, mikä oli yksi niistä syistä jonka takia joukkueessa toiminnan jätin. Se on mielenkiintoista, että väität minun valehtelevan kun kerron tuosta soittorumbasta... Se kun on omin silmin ja korvin nähtyä ja kuultua, ja löytyy muitakin jotka tietävät saman! Kun niin hyvin tunnet muut asiat, ihme että et tunne tätä asiaa. Korostan vielä: Atlantiksen johto on toiminut täysin tuomittavasti, mutta se ei ole ainoa. Ja tämä ei ole valetta! Jos todella et tiedä asiasta, ota toki yhteyttä, en halua repostella arvostamieni pelaajien mielestäni vääriä toimia täällä, mutta kahdenkeskisessä keskustelussa voin kertoa yksityiskohtia jotka osoittavat, että tietynlaista painostusta ja mobilisointiakin oli.... Valitettavasti!

No niin.. ilmeisesti olet vihdoin hyväksynyt jo muut faktat asian suhteen, mutta tuosta vielä jaksat vääntää.. En missään vaiheessa ole väittänyt, etteikö 12 pelaajan yhtäaikasen lähdön suunnitteluun ja näiden pelaajien väliseen viestintään olisi tarvittu todella useaa puhelinkeskustelua, jota voi myös "soittorumbaksi" kutsua. On täysin luonnollista, että pelaajat halusivat antaa mahdollisimman voimakkaan julkilausuman asian suhteen ja parhaiten tuo onnistui yhteisellä sopimusten irtisanomisella, jolloin seuran epäeettinen toiminta ja sopimusrikkomukset saatiin tuotua esiin mahdollisimman selkeästi. Tuon toteuttamiseksi tarvittiin suunnittelua ja yhteydenpitoa, jossa mukana oli myös mm. jalkapallon pelaajayhdistys ja luonnollisesti nämä 12 pelaajaa. Kaiken aikaa kuitenkin tätä seurasta poistumista toteutettaessa pidettiin ensiluokkaisen tärkeänä, että jokainen pelaaja sai tehdä (alkaa tuntua jo idioottimaiselta toistaa näitä asioita sinulle, mutta tässä tapauksessa toisto tuntuu toimivan) oman henkilökohtaisen ratkaisunsa asian suhteen, eikä ketään 100% varmuudella painostettu suuntaan eikä toiseen. Voit tietenkin vedota siihen, että sinun näkemyksesi mukaan painostusta esiintyi ja siinä tapauksessa asiasta ei saada aikaan mitään muuta kuin hedelmätön eipäs juupas väittely, joka ei johda yhtään mihinkään, sillä mitään dokumentoitua faktaa noista keskusteluista ei ole olemassa. Itse uskon kuitenkin seuranneeni noita tapahtumia huomattavasti lähempää kuin sinä ja tietäväni huomattavasti enemmän tuon "soittorumban" sisällöstä, joten voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että asia hoidettiin kaikkia etiikan ja moraalin sääntöjä noudattaen ja ainoa "syyllinen" - jos niiden etsimisestä nyt jotain hyötyä on - löytyy Atlantiksen toimistolta. Hänen nimensä on Markku Ritala. Edelleenkään en koe mitään tarvetta puhua itsestään selvistä asioista kanssasi, mutta minuun voit toki ottaa yhteyttä, jos sinulla jotain sanottavaa/kerrottavaa/kysyttävää asian suhteen on. En kuitenkaan usko, että pystyt minulle mitään uutta asiasta kertomaan, kuten et tähänkään asti - omia mielipiteitäsi lukuunottamatta - ole kyennyt.

Sivuja: 1 ... 46 [47] 48 ... 56

Siirry: