Ikiskinu
Poissa
|
 |
Vastaus #900 : 19.06.2009 klo 19:47:11 |
|
|
|
|
|
|
ALLY G
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP
|
 |
Vastaus #901 : 20.06.2009 klo 13:54:34 |
|
Onko tuossa sarjataulukossa jotain minkä pitäisi herättää kiinnostusta??? Sen tasaisuus on kyllä merkillepantavaa ja matala sijaluku myös. Kun taasen se että teoreettista sarjakärkeä ollaan vain 7 pistettä tässä vaiheessa jäljessä on paljon paremmin kun itse odotin. Ykköseen on sen verran laadukkaita porukoita kasaantunut että ei viime tipassa kasaan saatu porukka alussa juhli. Uskoisin että sarjan loputtua tulee suoraan nousijaan olemaa tommonen 10 pisteen ero ja sijoitus 5. nurkilla.
|
|
|
|
|
Ikiskinu
Poissa
|
 |
Vastaus #902 : 20.06.2009 klo 17:39:33 |
|
Onko tuossa sarjataulukossa jotain minkä pitäisi herättää kiinnostusta??? Sen tasaisuus on kyllä merkillepantavaa ja matala sijaluku myös. Kun taasen se että teoreettista sarjakärkeä ollaan vain 7 pistettä tässä vaiheessa jäljessä on paljon paremmin kun itse odotin. Ykköseen on sen verran laadukkaita porukoita kasaantunut että ei viime tipassa kasaan saatu porukka alussa juhli. Uskoisin että sarjan loputtua tulee suoraan nousijaan olemaa tommonen 10 pisteen ero ja sijoitus 5. nurkilla. Jonkinmoinen Juhannustauko menossa ja ajattelin välitilinpäätökseksi nykäistä taulukon tuohon. Vokaali-KTP:llä näyttäisi olevan hyvät mahdollisuudet säilyä sarjassa, mutta mikähän mahtoi olla tavoite?
|
|
|
|
|
ALLY G
Poissa
|
 |
Vastaus #903 : 20.06.2009 klo 18:33:56 |
|
Joo onhan niitä vissiinkin heitelty jos jonkin näköisiä ilmoille mutta eikähän se ole kaikille ollut lähtöönsäkin selvää että tämä kausi on enemmän viimekauden tuhojen korjausta ja uuden pohjan rakentamista kuin nousun tavoittelua. Näin ainakin toivoisi olevan. Jos taas ottaa ihan tosissaan nuo 1-3 puheet ja katsoo mitä asian eteen on tehty niin ei ainankaan yltiö pessimismistä voi syyttää.
|
|
|
|
|
Ikiskinu
Poissa
|
 |
Vastaus #904 : 20.06.2009 klo 18:43:15 |
|
Maanantaina arvotaan vastustaja Suomen Cupissa. Kaakosta ei olekaan mukana enää muita kuin FC KooTeePee ja MyPa. KTP ja KTP-ikurit tippuivat vasta viime kierroksella.
|
|
|
|
|
Topozero
Poissa
Suosikkijoukkue: Kotkan Työväen Palloilijat
|
 |
Vastaus #905 : 20.06.2009 klo 20:06:54 |
|
Joo onhan niitä vissiinkin heitelty jos jonkin näköisiä ilmoille mutta eikähän se ole kaikille ollut lähtöönsäkin selvää että tämä kausi on enemmän viimekauden tuhojen korjausta ja uuden pohjan rakentamista kuin nousun tavoittelua. Näin ainakin toivoisi olevan. Jos taas ottaa ihan tosissaan nuo 1-3 puheet ja katsoo mitä asian eteen on tehty niin ei ainankaan yltiö pessimismistä voi syyttää.
FC:n toiminta on muuttunut ainakin mun silmissä uuden pj:n ja gummeruksen mukaan tulon jälkeen parempaan suuntaan.
|
|
|
|
|
naula
Poissa
|
 |
Vastaus #906 : 20.06.2009 klo 20:29:13 |
|
FC:n toiminta on muuttunut ainakin mun silmissä uuden pj:n ja gummeruksen mukaan tulon jälkeen parempaan suuntaan.
Niinhän sinä olet jankannut jo pariin otteeseen mutta mikä on oikeasti muuttunut? Uusi pj. vastailee toki kohteliaasti kaikkiin seuran nettisivuille tulleisiin palautteisiin mutta muuten en ole itse huomannut mitään muutoksen tuulia seuran toiminnassa.
|
|
|
|
|
ALLY G
Poissa
|
 |
Vastaus #907 : 20.06.2009 klo 20:52:43 |
|
Uuden johdon pätevyys tai paskuus päästään lähemmin määrittelemään kun ensi kauden joukkoetta kasataan. Silloin nähdään kuinka paljon pelimerkkejä on ja miten niitä käytetään.
|
|
|
|
|
eagle-eyed
Poissa
Suosikkijoukkue: Kotkan Työväen Palloilijat (1927)
|
 |
Vastaus #908 : 21.06.2009 klo 07:29:10 |
|
.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.09.2009 klo 06:51:38 kirjoittanut eagle-eyed »
|
|
|
|
|
Topozero
Poissa
|
 |
Vastaus #909 : 21.06.2009 klo 18:27:16 |
|
Uuden johdon pätevyys tai paskuus päästään lähemmin määrittelemään kun ensi kauden joukkoetta kasataan. Silloin nähdään kuinka paljon pelimerkkejä on ja miten niitä käytetään.
Mä olen eri mieltä. Eiks Gummerus kasannut tän jengin jo? Vilkki siirrettin pois. Korjatkaa, jos mä olen väärässä.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.06.2009 klo 18:34:23 kirjoittanut Topozero »
|
|
|
|
|
B-katsomo
Poissa
|
 |
Vastaus #910 : 21.06.2009 klo 18:59:39 |
|
Mä olen eri mieltä. Eiks Gummerus kasannut tän jengin jo? Vilkki siirrettin pois. Korjatkaa, jos mä olen väärässä.
Kyllä. Ja mielestäsi on siis menty parempaan suuntaan? "  "
|
|
|
|
|
ALLY G
Poissa
|
 |
Vastaus #911 : 21.06.2009 klo 20:02:29 |
|
Gummerus ja muut uudemmat voimat pääsi puikkoihin niin myöhäisessä vaiheessa että kyky kasata joukkoetta tullee oikeastaan vasta ensikaudella puntariin. Samat sanat pätee siihen tärkeimpään johdon tehtävään elikkä rahan haalimiseen.
|
|
|
|
|
Tolsa
Paikalla
Suosikkijoukkue: KTP, SGE
|
 |
Vastaus #912 : 22.06.2009 klo 11:19:38 |
|
Cupin 6. kierroksella AT Areenalle saapuu ex-KooTeePeeläisiä Hongan paidassa. Tämän olisi voinut tulla väijymään paikan päälle, mutta olen jossain korvessa pelipäivinä.
|
|
|
|
|
eagle-eyed
Poissa
|
 |
Vastaus #913 : 24.06.2009 klo 07:03:42 |
|
.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.09.2009 klo 06:52:01 kirjoittanut eagle-eyed »
|
|
|
|
|
ALLY G
Poissa
|
 |
Vastaus #914 : 24.06.2009 klo 21:45:10 |
|
Sarjapeli vieraissa ja voitto ei ihan yleisintä herkkuva itselle tulee mieleen vastaava tapaus vuodelta 2007 AC Oulua vastaan. Päivää ei millään muista niin paha sanoa tuliko kaksi vuotta täyteen vai jäikö vajaaksi. Tyyskälläkään ei maalinteko ihan joka vuotista hupia ole joten putkia pamahteli poikki.
|
|
|
|
|
eagle-eyed
Poissa
|
 |
Vastaus #915 : 25.06.2009 klo 08:50:30 |
|
.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.09.2009 klo 06:52:19 kirjoittanut eagle-eyed »
|
|
|
|
|
Tolsa
Paikalla
|
 |
Vastaus #916 : 25.06.2009 klo 14:38:57 |
|
Mitä ihmettä? Seuran sivuilla otteluennakko.  Otteluennakko FC KooTeePee - AC Oulu
25.6.2009
JUHA MALINEN, AC Oulun värikäs, paljon maailmaa, ja etenkin jalkapallo sellaista nähnyt valmentaja, tervetuloa sunnuntaina Arto Tolsa-areenalle!!
"Kiitoksia vaan; olen aina viihtynyt Kotkassa ja mielihyvin tämän liki 600 km matkaamme. Vastakkain ovat joukkueet jotka kumpikin ehdottomasti kuuluvat maamme huipputasolle, eli Veikkausliigaan,nyt otellaan ykkösessä mutta tulossa kumpikin joukkue on; se kuinka kauan tämä siirtymäkausi vie aikaa, on vielä kirjoittamaton sivu."
Eilen (24.6) KPV vei Oulusta pisteen 2-2 tasurilla mutta huonot muistot on samaisesta joukkueesta täälläkin päin, sillä Lasse Linjalan maali riitti kotitappioon. Miten eilen?
"Ei todellakaan kehumista, kaiken lisäksi keskushyökkääjämme kanadalainen FRANK JONKE loukkaantui ja pahimmat ennusteet kertoivat nilkan siteiden vaurioituneen. Tänään tutkimukset kertovat vamman laadun; meille erittäin tärkeä mies kuitenkin. Eilinen matsi on jo unohdettu!"
Kun 8-10 ottelua ykkösessä on pelattu ovat ennakkoasetelmat sikäli paikkansa pitäviä että oma joukkueesi yhdessä Klubi-04:n kanssa on kärjessä ja Viikkarit ja PoPa tullevat melkoisella varmuudella vielä nousemaan kärkikahinoihin mukaan. Vieläkö muita?
"Ei ole pelkkää vieraskoreutta mutta kyllä sieltä Suomenlahden rannoiltakin tulossa ollaan ja eräs asia mistä jo viime kaudella saimme jalkoihin tarttuvaa esimerkkiä ovat sarjassa pelattavat tasapelit! Niihin ei ole varaa menestyäkseen, saati noustakseen. Meille tasureita viime kaudella kertyi peräti 11 ja näiden mukana mahdollisuudet edes karsintaan valuivat hukkaan.
Kotkassa on käynyt katsojia mukavasti kuten meilläkin ja kun sunnuntaina kohtaamme niin Arto Tolsa-areenan tämänkautinwen ennätysyleisö saa taatusti pääsylipuilleen katetta."
Kotkan iloinen valmentaja SIMO MARTTILA vastaili uteluihin päätyönsä kahvitunnilta.
"Todella iloinen oli paluumatka viime yönä Joensuusta, voitto ja millä pelillä!! Maaleja olisi voinut olla vaikkapa 5-6 enemmin; taas se jokin puuttui, mutta mainiota peliä koko joukkueelta.
"Lapa" Laaksolla tuhannen paikka; Nykäsen Juho jo maaliviivoilla; Ilja ehkäpä parhaan ottelunsa meillä pelanneena kahdesti läpi etc. Mutta tulihan se voitto-osuma sitten Marko Tyyskän ansiosta, osuikohan Marko olkapäällään palivälineeseen, vai millä mutta 3 pistettä; se on jotakin se!!! Maalivahtimme Oskari Forsman totesikin, että ottelu oli eräs hänen uransa helpommista, ei pahoja paikkoja, vaan "Kinna" ja kumppanit hoitivat asiat ajoissa.
Sunnuntain ottelu Oulua vastaan on tosivaikea; eilen pelattu tasuri KPV:n kanssa kyllä ärsyttää joukkueen taisteluun mutta onhan meillä millä vastata. Erikoispiirteen ainakin omalta kohdaltani ottelu saa, sillä Juha Malisen toimiessa MYPA:n valmentajana, sain aika läheltä seurata hänen menetelmiään, ja toteankin heti, että ammattilainen on ammattilainen!
Oma joukkueeni on terve; ei pelikieltoja varoituksista saati ulosajoista joten voimme odottaa hienoa ottelua."
|
|
|
|
|
Ia
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor
|
 |
Vastaus #917 : 25.06.2009 klo 15:10:10 |
|
Kotkan "ykkösjoukkueella" ei todellakaan pyyhi kovin hyvin. KTP pitäisi sulauttaa nopeasti FC KooTeePeen toimintaan, jotta kakkosen paikka saadaan pidettyä.
Oot aika helvetin väsynyt äijä!
Edellinen oli huono myönnetään, mutta nyt mä käytän osan lomapäivästäni siihen, että mä kerron miksi kannattaa kannattaa nimenomaan FC KooTeePeetä: Minä kävin katsomassa ensimmäisen veikkausliigaottelun syksyllä 2000. Silloin liigassa pelasi Kotkan TP Oy niminen joukkue. Isot pojat kertoivat, että seura on aivan hunningolla. Minulle kerrottiin myös, että kotkalainen huippufutis on romahtamassa, eikä Kotkassa enää koskaan pelattaisi Veikkausliigaa. Minua tämä harmitti, sillä olin juuri kiinnostunut jalkapallon pelaamisesta ja seuraamisesta. Sitten tuli talvi ja tuli kevät. Kotkan ykkösjoukkue oli vaan joku FC KooTeePee, joka pelasi kakkosta. "Eihän sellaisesta mitään tule", minä ajattelin. Seurasin kuitenkin joukkuueen menoa, ja sitten syksyllä 2001 uusi suosikkini nousi ykköseen. Ykkönen on parempi kuin kakkonen. "Onneksi tässä seurassa ei puuhastella, vaan hommat hoidetaan kunnolla", minä ajattelin. Sitten tuli talvi ja tuli kevät. Suosikkini pärjäsi hyvin ykkösessä ja yleisömäärät kasvoivat. Katsomossa kauhisteltiin yhdessä, miten sekopäistä Kotkan TP:n meno oli ollut, ja ihailtiin FC KooTeePeetä. Syksyllä FC KooTeePee nousi liigaan, vain kolme vuotta sen jälkeen kun Kotkan TP oli pilannut kaiken. "Onneksi kaupungista löytyy Vilkin ja Kosken kaltaisia miehiä, jotka hoitavat hommansa hyvin!", minä ajattelin. Sitten tuli talvi ja tuli kevät. Tässä vaiheessa jo koko kaupunki oli FC KooTeePeen takana. Alkoi taival, joka oli onnellinen monta vuotta. Kiintymykseni seuraa kohtaan kasvoi näinä vuosina pysyväksi. Ongelmat alkoivat syksyllä 2006. Joukkueen hyvä runko hajosi, eikä tilalle ole saatu sen jälkeen vastaavaa joukkuetta. 2007 jalkeille saatiin vielä välttävä ryhmä, mutta kausi 2008 oli jo lähes komediaa. Edessä oli vajoaminen Ykköseen yhdellä historian huonoimmista liigajoukkueista. Tuli talvi ja tuli kevät. Kotkan parhaat seurat pelasivat pitään liigassa ja kolmosessa, mutta nyt asetelma oli ykkönen-kakkonen. Eletään siis tätä päivää. Minulle tilanne on selvä: Minä tuen tuttua FC KooTeePeetä, ja symppaan samalla kakkosessa harrastavaa KTP:tä. Minua hämmästyttää, kuinka niin monet äänekkäät KooTeePee-kannattajat osoittautuivat glory-hunttereiksi, ja lopettivat seuran kannattamisen heti ensimmäisten vastoinkäymisten kohdalla. Tämä takinkääntäjäporukka käy nyt kenties katsomassa, kuinka entisen mahtijoukkueen haamu harrastaa jalkapalloa kakkosessa. Ihmettelen vaan, miten nämä tyypit kehtaavat kutsua sitä perinteistä puuhastelua pursuavaa joukkiota Kotkan ykkösjengiksi. KTP faneille, jotka ovat hylänneet KooTeePeen :keskari:
|
|
|
|
|
Tolsa
Paikalla
|
 |
Vastaus #918 : 25.06.2009 klo 15:48:19 |
|
KTP faneille, jotka ovat hylänneet KooTeePeen :keskari:
Miksi? Pitäisikö Turussakin TPS:n kannattajien mennä huutamaan Interin fanisektioon tai päinvastoin? Kyllä sielläkin ajoittain käydään toisen joukkueen peliä katsomassa ihan vaan turkulaisen futiksen ja Veikkausliigan takia, mutta ei kannustamassa. Kovasti silloin KooTeePeen synnyttyä annettiin ymmärtää kyseessä olevan edelleen KTP:n organisaation ykkösjoukkue ja porukka meni luonnollisesti katsomaan pelejä. Vielä kun farmisopimuksilla oltiin periaatteessa samaa seuraa ja muutenkin tehtiin yhteistyötä. Tämä usko oli itsellänikin aina viime kauteen asti. Kyllä on tullut reissattua monta tuhatta kilometriä milloin Maarianhaminaan ja milloin Vaasaan, iloittu voitoista ja menetetty jopa yöunia tappioiden takia. Nyt seurat on kuitenkin irtautunut selvästi toisistaan (Vokaalien pelipaitamuutokset jne.), niin itse monen muun tavoin hylkäsin KooTeePeen kannustamisen ja olen jatkossa äänekkäästi mukana vain KTP:n peleissä. KooTeePee ei enää tunnu eikä olekaan se "oma joukkue". Nuoresta iästäni huolimatta ensimmäisen paikan päällä nähdyn matsin kotijoukkue oli juurikin perinteinen KTP. Ja sen peleissä olen luullut käyväni monta vuotta, vaikka nimessä onkin ylimääräisiä kirjaimia. Etenkin "tuulipuvut" ovat edelleen tässä uskossa, "samaa KTP:tä ne on molemmat". Toki jos jostain taas tarjotaan ilmaislippua, niin menen katsomaan KooTeePeenkin pelejä. Kyllähän Ykkösen ja kotkalaisen futiksen parissa on mukava viettää kesäiltaa.
|
|
|
|
|
ALLY G
Poissa
|
 |
Vastaus #919 : 25.06.2009 klo 16:47:33 |
|
Itsellä kun nuo ensimmäiset sarjapelit sijoittuu 70-lopulle ja muistita löytyy 80-luvun todella syvällä kyntäminen. Myöskin kun muistaa mitä se teki paikkakunnan futikselle niin ei oikein tee mieli olla puritaani näissä seurojen/paitojen aitouksissa. Se että paikkakunnalta löytyy yksi seura joka pystyy kohtuulliseen palkanmaksuun niille alueen junnuille joilla halu ja lahjat riittää kehittyä ja satsata on aivan helvetin ollennaista sille että Pukkeja ja Turusia tulee vastakin. Ei 80-luvun junnut sen lahjattomampia tai laiskempia olleet puuttui vain realistinen ja näkyvillä oleva tapa tavoitella elantoa pelaamisesta. Minulle ihan okei jos niitä seuroja on kaksi mutta kun se tuntuu vaan niin epäuskottavalle. Tässä se syy miksi itse liputan vahvemmin vokaaleja kuin KTP:ä vaikka siitä välillä melko jakomielisen olon saakin.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 25.06.2009 klo 20:58:50 kirjoittanut ALLY G »
|
|
|
|
|
Kanuuna-Keen
Poissa
|
 |
Vastaus #920 : 25.06.2009 klo 16:50:40 |
|
Ite olen monta kertaa miettinyt näitä typeriä sotkuja ja välillä on tullut tunne, että pitäisi hylkää kokonaan vihreävalkoinen ja siirtyä gloryhuntaamaan JÄNTEVÄÄ. :naamis:
|
|
|
|
|
eagle-eyed
Poissa
|
 |
Vastaus #921 : 25.06.2009 klo 16:57:34 |
|
.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.09.2009 klo 06:52:46 kirjoittanut eagle-eyed »
|
|
|
|
|
naula
Poissa
|
 |
Vastaus #922 : 25.06.2009 klo 17:23:55 |
|
Miksi? Pitäisikö Turussakin TPS:n kannattajien mennä huutamaan Interin fanisektioon tai päinvastoin? Kyllä sielläkin ajoittain käydään toisen joukkueen peliä katsomassa ihan vaan turkulaisen futiksen ja Veikkausliigan takia, mutta ei kannustamassa.
KTP - FC KooTeePee -vastakkainasettelu on vähän eri kuin vaikkapa Inter - TPS, jotka ovat aina olleet kilpailevia seuroja. Inter perustettiin muistaakseni siksi kun TPS ei kelvannut Patrik Håkansille, FC KooTeePee taas puolestaan on KTP:n luomus. Kovasti silloin KooTeePeen synnyttyä annettiin ymmärtää kyseessä olevan edelleen KTP:n organisaation ykkösjoukkue ja porukka meni luonnollisesti katsomaan pelejä. Vielä kun farmisopimuksilla oltiin periaatteessa samaa seuraa ja muutenkin tehtiin yhteistyötä.
Aluksi KTP:n ja FC KooTeePeen välit olivat erittäin tiiviit, mm. KTP:n kausijulkaisuissa kausina 2001 ja 2002 FC KooTeePee esiteltiin seuran edustusjoukkueena ja KTP reservinä. Off-topiccina mainittakoon että 2002-painoksessa juniorisivuilla on eräässä KTP:n juniorijoukkueen joukkuekuvasssa Teemu Pukki vekkulisti hymyilemässä.  Nyt seurat on kuitenkin irtautunut selvästi toisistaan (Vokaalien pelipaitamuutokset jne.), niin itse monen muun tavoin hylkäsin KooTeePeen kannustamisen ja olen jatkossa äänekkäästi mukana vain KTP:n peleissä. KooTeePee ei enää tunnu eikä olekaan se "oma joukkue". Ymmärettävää, kun itsekin olin jo talvella jättämässä "uppoavan laivan".  Kovin kauaa en kyllä jaksanut ylläpitää vihanpitoani FC:hen, varsinkin kun he saivat ihan ok-ryhmän kasaan ja seuran taustallakin tapahtui muutoksia. Lopulta olen päätynyt olemaan molempien, niin KTP:n kuin FC KooTeePeenkin puolella. Tietysti se olisi helpompaa jos olisi vain yksi seura, nimenä KTP ja sen myötä niin FC:n kuin Aidon Oikean kannattajat saataisiin taas samaan laivaan ja Tolsa Areenalle saataisiin se vanha hurmos...mutta sitä tuskin tapahtuu.
|
|
|
|
|
Topozero
Poissa
|
 |
Vastaus #923 : 25.06.2009 klo 20:38:51 |
|
Hyvä ja rohkea kirjoitus Ia:lta. KTP:n kannattaja vaikka olenkin niin symppaan myös FC KooTeePee:tä, koska jos Kotkassa halutaan vielä nähdä liigafutista niin se joukkue, joka siellä pelaa on nimenomaan FC KooTeePee. Vanha ja liiankin perinteinen KTP seilaan purjeet alhaalla hiljalleen kohti auringonlaskua. Suuria lupauksia, johon ei taida uskoa edes lupaajat itse.
Seurojen yhdistymiselle ei ollut aikanaan sijaa mutta nykyisestä tilanteesta en ainakaan itse tiedä. Onko leireissä ajatukset muuttuneet lähemmäksi toisiaan.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 25.06.2009 klo 20:52:01 kirjoittanut Topozero »
|
|
|
|
|
Tri Pe
Poissa
|
 |
Vastaus #924 : 25.06.2009 klo 21:54:26 |
|
Asiallisia kommentteja monilta. Se että tätä keskustelua edes käydään on jo itsessään merkki siitä että kaikki ei ehkä ole kulisseissa kuten pitäisi.
KTP on se joukkue jonka värejä olen aina tunnustanut. En valinnut sitä kannattamakseni joukkueeksi, se oli jotain joka oli ollut olemassa jo ennen minua ja joka kasvoi itsestään osaksi elämääni. 80-luvun lopun ja 90-luvun joukkue ja Kotkan Urheilukeskus olivat jotain myyttistä. Pelaajina Niitit, Lindbergit, Härmät, Hyppöset, Ihoset, Hulmit, Pulkkiset, Vilkit, Laurikaiset ja kumppanit muodostivat rungon johon jokaisen kotkalaisen oli helppo samaistua. Väriä kävivät antamassa muutamat vahvistukset muualta Suomesta ja rajojen ulkopuoleltakin. Vaikka pelattiin Kakkosessa niin pienenä poikana sitä oli jotenkin jopa ylimielinen siitä kaikesta jota joukkue edusti. Käviväthän jotkut MyPankin peleissä mutta eihän siellä ollut kulttuuria, yleisöä, omia kasvatteja, kunnon stadionia jne. Tuntui että Kotkassa ja KTP:ssä oli jotain jota ei voinut olla missään muualla Suomessa. Sinisilmäistä ehkä mutta siltä se tuntui. Ja uusia pelaajiakin nousi edustukseen. Paakkari, Pulli, Kauria, Kärkäinen jne. Oli tullut nousu Ykköseen ja 90-luvun lopulla koitti ikimuistoinen liiganousu.
Liiga-aikoina homma alkoi mennä sivuraiteille. Nimi ja logo, jotka olivat olleet sen kaiken ilmentymiä joita joukkue edusti, vaihtuivat. Valmentaja Smal sai väistyä Tourun tilalta, Vakkila hääri taustoissa. Kentällä hääräsi muukalaislegioona virolaisia ja kukoksi tunkiolle hankittiin itse Miika Juntunen. Juntunen! Seurasi konkurssi ja tippuminen. En ollut kuitenkaan pahoillani, päinvastoin. Joukkue ei enää tuntunut siltä jonka puolesta oli pienenä poikana vuodattanut ilon ja surun kyyneliä. Ajattelin että ehkä koko touhun lopettaminen palauttais "minun KTP:n". Tavallaan niin kävi. Kakkoseen nousseessa FC KooTeePeessä oli taas kasa tuttuja pelaajia ja vaikka nimi näytti vitsiltä ja logona oli edelleen se Kotkan TP:stä muistuttava kana niin joukkueessa oli taas paljon sellaista johon samaistua. Ja vakuuttelihan puheenjohtajakin tekevänsä kaikkensa nimen palauttamiseksi. Vuosia kului ja joukkueen kanssa koettiin monia aitoja iloja ja suruja. Turuset, Pukki jne. olivat mielenkiintoisia uusia tuttavuuksia. Pikkuhiljaa homma alkoi kuitenkin mennä enemmän ja enemmän Kotkan TP: suuntaan. Tästä ei konkurssi tosin viisaan taloudenpidon takia pelastaisi...
Pesäeron ottaminen KTP:hen, kannattajien aliarvioimisen ja perinteiden kunnioittamattomuuden takia iski taas valitettavasti se tunne että ei tämä ole "se KTP". Samalla "oikea KTP" nousi Kakkoseen ja tarjosi vaihtoehdon. Tosin ei sekään tunnu samalta. Kyse on harrastelijaporukasta kuten joku totesi.
Tottakai FC KooTeePeellä on tällä hetkellä paremmat edellytykset kilpaseurana kuin KTP:llä. Ei kiinnosta. En ole ennenkään valinnut kannattamaani seuraa järkisyin enkä sitä aio nytkään tehdä. I want my KTP!
|
|
|
|
|
|
|
|