Kerran olen astunut Düsseldorfin Hbf:llä kohti Gelsenkircheniä täsmälleen aikataulussa tulleeseen junaan. Junan sisällä selvisi että tuo olikin saman junan edellinen junavuoro joka tuli 17 min myöhässä.
Mäkin olen huomannut, että tiheän vuorovälin reiteillä Saksassa ehtii usein jo aiempaan junaan, johon ei pitänyt olla mitään mahdollisuutta ehtiä.
Parhaiten on jäänyt mieleen vuosikymmenen takaa kun olin katsomassa Schalken perjantai-illan ottelua, jonka jälkeen piti päästä yöksi Düsseldorfissa olevaan hotelliin. Raitiovaunulla Veltins Arenalta Gelsenkirchenin asemalle ja kun ehdin junan lähtölaiturille muutaman minuutin myöhässä, ei yhtään harmittanut huomata, että laituri oli täynnä väkeä odottamassa myöhässä olevaa junaa. Vuoroväli yöllä taisi kuitenkin olla peräti tunti.
Samoin eräänä pääsiäissunnuntaina tein Düsseldorfista päiväreissun Kaiserslauterniin. Paluumatkalla oli vaihto Bingenissä. Konduktööri kyllästyi junaa vandalisoineisiin jalkapallokannattajiin, joten eräällä väliasemalla pysähdys venyi poliisin noustua junaan selvittämään tilannetta. Bingeniin saavuttiin myöhässä, mutta jatkoyhteysjuna oli vielä enemmän myöhässä joten ei tullut silloinkaan ongelmaa.