FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
15.09.2025 klo 19:43:11 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 473 [474]

Kirjoittaja Aihe: Saksa - jalkapallomatkailun yleiskeskustelu  (Luettu 1477849 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
blackhawk

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton

Vastaus #11825 : 10.09.2025 klo 11:26:50

Ehkä Buli-lippujen hankinta oli helpompaa 2010-luvulla tai sitten aika on vaan kullannut muistot:)

Mulla on samanlainen mielikuva. Tein vuosina 2014-2019 yhteensä kahdeksan reissua Saksaan ja kävin 20 eri joukkueen kotiotteluissa. Ainoat joukkueet, joiden kotiotteluun en saanut lippua yleisestä myynnistä, olivat Dortmund ja Bayern.

Kun nyt lukee näitä kirjoituksia, lippujen hankinta on selvästi vaikeutunut. Joidenkin joukkueiden kohdalla syynä voi olla esimerkiksi sarjanousu mutta kaikkien kohdalla en näe selvää yksittäistä syytä.

Muuttiko pandemia saksalaisen yleisön käyttäytymisessä jotakin? Itse olen ainakin kotimaassa entisestään lisännyt futismatseissa käymistä kun katsomoon pääsy tai edes sarjojen pelaaminen ei pandemian aikaisten rajoitusten jälkeen enää tunnukkaan itsestään selvältä.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2025 klo 11:36:27 kirjoittanut blackhawk »
linkku

Poissa Poissa

Vastaus #11826 : 10.09.2025 klo 11:44:09

Mulla on samanlainen mielikuva. Tein vuosina 2014-2019 yhteensä kahdeksan reissua Saksaan ja kävin 20 eri joukkueen kotiotteluissa. Ainoat joukkueet, joiden kotiotteluun en saanut lippua yleisestä myynnistä, olivat Dortmund ja Bayern.

Kun nyt lukee näitä kirjoituksia, lippujen hankinta on selvästi vaikeutunut. Joidenkin joukkueiden kohdalla syynä voi olla esimerkiksi sarjanousu mutta kaikkien kohdalla en näe selvää yksittäistä syytä.

Muuttiko pandemia saksalaisen yleisön käyttäytymisessä jotakin? Itse olen ainakin kotimaassa entisestään lisännyt futismatseissa käymistä kun katsomoon pääsy tai edes sarjojen pelaaminen ei pandemian aikaisten rajoitusten jälkeen enää tunnukkaan itsestään selvältä.

Itse kävin 2018-2019 paljon matseissa pääasiassa Saksassa opiskeluhommien takia, liput jäi saamatta ainoastaan matseihin joissa oli vieraana Bayern + revierderby.

Bundesligaan on noussut aika monta joukkuetta jolla on pieni stadion tai kulttimainetta yllinkyllin ( st.pauli, union, heidenheim). Lisäksi muutama joukkue on nostanut profiilia ja lippujen saanti on menestyksen myötä hankaloitunut.

Mutta kyllä useammalla joukkueella on liput jäsenyyden takana tällä hetkellä. Esimerkiksi Dortmundilla taisi olla joka matsiin zweitmarkt auki kaikille.
drakon

Poissa Poissa

Vastaus #11827 : 10.09.2025 klo 19:49:57

Eri seurat tekevät vuodesta toiseen uusia jäsenmääräennätyksiään post-covid aikana, joten näkyyhän se välttämättä saatavuudessa. Keskikokoiset ovat kasvaneet myös reippaasti suhteessa 30k kapasiteettien stadioniensa kokoihin 10-15 vuoden takaa.

Mutta kyllä useammalla joukkueella on liput jäsenyyden takana tällä hetkellä. Esimerkiksi Dortmundilla taisi olla joka matsiin zweitmarkt auki kaikille.
invaliidin

Poissa Poissa

Vastaus #11828 : 11.09.2025 klo 23:19:28

18.10. Karlsruher-Kaiserslautern
18.10. Ulm-Energie Cottbus
19.10. Darmstadt-Magdeburg

Näihin vinkkejä? Onko tehtävissä seuran sivuilta ilman jäsenyyksiä (ensimmäinen lienee haastava)?
« Viimeksi muokattu: 11.09.2025 klo 23:23:50 kirjoittanut invaliidin »
Kohis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suolahden Urho 1908,Suomalaiset pelaajat mailmalla

Vastaus #11829 : 12.09.2025 klo 09:17:12

Lippujen hankintaan jeesiä? Mistä?

5 karskia urosta lähdössä kotoa karkuun.

- 1.11 - Mainz vs Werder Bremen
- 2.11 - Köln vs Hamburger SV
Wanha futaripoika

Poissa Poissa

Vastaus #11830 : 12.09.2025 klo 09:46:40

18.10. Karlsruher-Kaiserslautern
18.10. Ulm-Energie Cottbus
19.10. Darmstadt-Magdeburg

Näihin vinkkejä? Onko tehtävissä seuran sivuilta ilman jäsenyyksiä (ensimmäinen lienee haastava)?

Karlsruhen peli ei onnistu, kun lautern vastassa. Kaksi muuta pitäisi onnistua suht helposti.

Lippujen hankintaan jeesiä? Mistä?

5 karskia urosta lähdössä kotoa karkuun.

- 1.11 - Mainz vs Werder Bremen
- 2.11 - Köln vs Hamburger SV

Mainziin saanee helposti 5 vierekkäistä lippua. Kölnin peli sen sijaan aivan mahdoton, kannattaa suosiolla suunnata muualle. Fortunalla, Essenillä ja Aachenilla kotipelit. Noihin saanee kaikkiin liput helposti, ellei tuo fortunan ole ilmaispeli. Essenissä ja Aachenissa ihan hyvä tunnelma dritteen.
Kohis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suolahden Urho 1908,Suomalaiset pelaajat mailmalla

Vastaus #11831 : 13.09.2025 klo 06:27:28

Mainziin saanee helposti 5 vierekkäistä lippua. Kölnin peli sen sijaan aivan mahdoton, kannattaa suosiolla suunnata muualle. Fortunalla, Essenillä ja Aachenilla kotipelit. Noihin saanee kaikkiin liput helposti, ellei tuo fortunan ole ilmaispeli. Essenissä ja Aachenissa ihan hyvä tunnelma dritteen.

Kiitos. Kölni vaihtuu johki muuhun. Mistäs noita lippuja Mainzin peliin kannattaa alkaa metsästää?
Emmah

Poissa Poissa

Vastaus #11832 : 13.09.2025 klo 15:17:06

Kiitos. Kölni vaihtuu johki muuhun. Mistäs noita lippuja Mainzin peliin kannattaa alkaa metsästää?
Mainzin lippukaupassa maininta, että 29.9. tulisivat yleiseen myyntiin, silloin ajattelin itse kärkkyä. Ellei lippuja riitä, niin se pitänee suunnitella reissua Esseniin. Perjantaille ostin juuri liput Fortunan peliin.
invaliidin

Poissa Poissa

Vastaus #11833 : eilen kello 21:42:16

Karlsruhen peli ei onnistu, kun lautern vastassa.

Jäsenyyden ilmeisesti vaatisi? Löytyisikö täältä peräti joltain apuja tähän?

Sivuja: 1 ... 473 [474]

Siirry: