Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #1900 : 24.09.2009 klo 15:51:49 |
|
WaLLuu, et ilmeisemmin ole alkuperältä suomen kansalainen  Rasismi älkää aina käyttäkö tuota sanaa, olette sen jo kuluttanut loppuun. Ei kaikki erimielisyys ole rasismia. Voi olla muutenkin eri mieltä asioista. Ja rasismi sitä tapahtuu paljon kantaväestöä kohtaan. Toivoisin, heittäkää jo sana rasismi roskiin. Joo toi on aika loppuun kulutettu sana kyllä. Ja onhan sekin jonkinlaista rasismia tai syrjintää että jos sanot tummaa pelaajaa apinaksi niin sen on rasistinen huuto, mutta jos sanot vaaleammalle kaverille saman, niin se vaan normaali haukkumista. Ei se noin voi mennä että täytyy kattoa kelle huutaa ja mitä huutaa. Kaikille samat säännöt! Kyllähän teitä WaLLu on täällä kehuttukin. Ei kannata aina ottaa niin tosissaan näitä juttuja mitä täällä heitetään. Kaikista joukkueista aina välillä joku heittää jotain herjaa. Toki täällä kutosen topicissa aika vähän, kun tuntuu että kaikki tuntevat toisensa muutenkin kuin foorumin kautta. Eikä noihin ennakkoluuloihin tarvita mitään foorumia, kyllä maahanmuuttaja-joukkueita on nähty ennen teitäkin ja aina sama juttu.
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #1901 : 24.09.2009 klo 15:54:25 |
|
Männä vuosina esim. FC NU:a vastaan oli helvetin kiva pelata kun jokainen taklauskin oli rasismia heidän pelaajiensa mukaan  Oikealle rasismille punainen kortti, mutta kukkahattutäteilylle :keskari: Täysin sama! Joskus tuttu sai pelikieltoa rasistisesta huudosta, kun huusi omalle vitun vatipää ja vastustaja meni sanomaan, että toi haukku vinosilmäksi! :keskari: Lisäksi kerran meinas tulla paini kun kaveri huusi vaihtopenkiltä "fingerit pystyyn" niin siinähä muka taas jo haukuttiin neekeriksi. Siellä vastustajan fanit kävivät jo autolla hakemassa kättä pitempää. Onneksi tilanne rauhottui ilman käsirysyä. Ois meinaan voinu käydä jollekin huonosti.
|
|
|
|
|
Kaihlamo
Poissa
Suosikkijoukkue: Jalkapallo
|
 |
Vastaus #1902 : 24.09.2009 klo 16:01:23 |
|
Täysin sama!
Joskus tuttu sai pelikieltoa rasistisesta huudosta, kun huusi omalle vitun vatipää ja vastustaja meni sanomaan, että toi haukku vinosilmäksi! :keskari:
Lisäksi kerran meinas tulla paini kun kaveri huusi vaihtopenkiltä "fingerit pystyyn" niin siinähä muka taas jo haukuttiin neekeriksi. Siellä vastustajan fanit kävivät jo autolla hakemassa kättä pitempää. Onneksi tilanne rauhottui ilman käsirysyä. Ois meinaan voinu käydä jollekin huonosti.
Olen joskus aiemminkin täällä kertonut tapauksesta mikä tapahtui joskus vuosikymmen sitten. Peli oli A-junioreiden 2. divisioonaa TPK - RP. Sukitin vastustajan albaanitaustaista hyökkäjää normaalissa pelitilanteessa, enkä edes mitenkään yli kovaa. Kaveri kävi heti päälle kuin yleinen syyttäjä ja syytti rasistiksi ja veti casuaalisti hedarilla meikäläistä. Otin kaveria kurkusta kiinni vaistomaisesti ja siitä oikeutetusti mulle punainen kortti. Mutta mitä tälle vastustajalle? Ei mitään, turha oli tuomarille edes näyttää verta vuotavaa nokkaani ja kysyä, että mistä tämä sitten tuli? Pelin jälkeen tuomari myönsi, että vastustajan kaveri olisi pitänyt ajaa ulos, mutta kun niillä on niin vaikeata täällä Suomessa niin ei viitsinyt tätä tehdä. Asiallista toimintaa tuomarilta. "  " Jälkeenpäin tämä on monesti naurattanut, mutta silloin oli kyllä vähän "MVNT?"-fiilikset ja nauru ei ollut se päällimmäisin ajatus mielessä... Samat albaanitaustaiset pelaajat pelasivat aiemmin LTU:ssa ja yhdenkin pelin aikana uhkasivat hakea pelin jälkeen puukot kopista. Eipä siinä kauheasti uskaltanut fyysistä peliä sen jälkeen pelata...
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.09.2009 klo 16:03:14 kirjoittanut Kaihlamo »
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #1903 : 24.09.2009 klo 16:05:37 |
|
Olen joskus aiemminkin täällä kertonut tapauksesta mikä tapahtui joskus vuosikymmen sitten. Peli oli A-junioreiden 2. divisioonaa TPK - RP. Sukitin vastustajan albaanitaustaista hyökkäjää normaalissa pelitilanteessa, enkä edes mitenkään yli kovaa. Kaveri kävi heti päälle kuin yleinen syyttäjä ja syytti rasistiksi ja veti casuaalisti hedarilla meikäläistä. Otin kaveria kurkusta kiinni vaistomaisesti ja siitä oikeutetusti mulle punainen kortti. Mutta mitä tälle vastustajalle? Ei mitään, turha oli tuomarille edes näyttää verta vuotavaa nokkaani ja kysyä, että mistä tämä sitten tuli? Pelin jälkeen tuomari myönsi, että vastustajan kaveri olisi pitänyt ajaa ulos, mutta kun niillä on niin vaikeata täällä Suomessa niin ei viitsinyt tätä tehdä. Asiallista toimintaa tuomarilta. "  " Jälkeenpäin tämä on monesti naurattanut, mutta silloin oli kyllä vähän "MVNT?"-fiilikset ja nauru ei ollut se päällimmäisin ajatus mielessä... Samat albaanitaustaiset pelaajat pelasivat aiemmin LTU:ssa ja yhdenkin pelin aikana uhkasivat hakea pelin jälkeen puukot kopista. Eipä siinä kauheasti uskaltanut fyysistä peliä sen jälkeen pelata... Samasta seurasta kyse myös noissa molemmissa tapauksissa! Siellä myöskin autosta varmastikin oli tulossa juuri puukkoa yms. settiä.
|
|
|
|
|
Herstein
Poissa
Suosikkijoukkue: Heitto
|
 |
Vastaus #1904 : 24.09.2009 klo 16:07:25 |
|
Olen kuullut vahvaa huhua siitä, että Åbo on lähettänyt raporttia useasta tuomarista liittoon, koska ovat kuulema rasisteja. Yllättäen Ahmed onkin tuominnut suurimman osan Åbon peleistä : 
|
|
|
|
|
WaLLuu
Poissa
Suosikkijoukkue: ÅIFK2
|
 |
Vastaus #1905 : 24.09.2009 klo 16:33:34 |
|
Jaahas täälähän kirjoitetaan sitä tahtii etten valitettavasti voi kommentoida kaikil mut yhden asian voin sanoa näin nopeesti selattuani näitä kommentteja että tuokaa mulle se täydellinen ihminen..luuleksä ettei suomalaiset ota keskenään koskaan yhteen vai?oon monta tilannetta kyllä nähnyt..ja älkää mulle mistään 5.div FC NU:sta puhuko koska en tunne heitä enkä tiiä mitä he ovat tehneet/riehuneet tai sanoneet ym..
|
|
|
|
|
WaLLuu
Poissa
Suosikkijoukkue: ÅIFK2
|
 |
Vastaus #1906 : 24.09.2009 klo 16:36:55 |
|
Olen kuullut vahvaa huhua siitä, että Åbo on lähettänyt raporttia useasta tuomarista liittoon, koska ovat kuulema rasisteja. Yllättäen Ahmed onkin tuominnut suurimman osan Åbon peleistä :  Suurimman osan?kaks pelii tällä kaudella onpa paljon!mitä mieltä te ootte sit ahmedist ei sekään kyl mikään teidän suosikki tuomari oo kuulin kans että aika moni joukkue on tehnyt siitä rapoa liittoon mitä se sit tarkoittaa??
|
|
|
|
|
wesa
Poissa
|
 |
Vastaus #1907 : 24.09.2009 klo 16:41:53 |
|
Voi kiasus oli se 90 luvun alku vielä hienoa aikaa kun mentiin kylälle ja tapeltiin nyrkein eikä tarvinnu ottaa mitään kättä pidempää. Seuraavana päivänä koko asialle naureskeltiin huulet töttöröllä. Kyllä ennenvanhaa kaikki oli paremmin!!! Niin eikä tartte vetää mitään herneitä kiduksiin mutta kyllä ulkomaalaistaustaisilla pelaajilla on mun kokemuksien perusteella pirusti lyhempi pinna kaikenlaiseen mussuttamiseen. Henkoht mua ei paljon hetkauta jos mulle joku aukoo päätään kentällä aika useasti sitä saa kuulla raktorilla ajamisesta ja paskan hajusta... Toisesta korvasta sisään toisesta ulos, ja pikku piikki takaisin 
|
|
|
|
|
Kaihlamo
Poissa
Suosikkijoukkue: Jalkapallo
|
 |
Vastaus #1908 : 24.09.2009 klo 16:42:55 |
|
Jaahas täälähän kirjoitetaan sitä tahtii etten valitettavasti voi kommentoida kaikil mut yhden asian voin sanoa näin nopeesti selattuani näitä kommentteja että tuokaa mulle se täydellinen ihminen..luuleksä ettei suomalaiset ota keskenään koskaan yhteen vai?oon monta tilannetta kyllä nähnyt..ja älkää mulle mistään 5.div FC NU:sta puhuko koska en tunne heitä enkä tiiä mitä he ovat tehneet/riehuneet tai sanoneet ym..
Oletko koskaan kuullut, että asioista voidaan myös keskustella ihan yleisellä tasolla? Vaikka haluatkin näköjään ajatella niin, että kaikki ylläolevan kaltaiset jutut liittyvät juuri teidän joukkueeseen niin nyt ei ollut siitä kyse...
|
|
|
|
|
zhilwan
Poissa
|
 |
Vastaus #1909 : 24.09.2009 klo 17:47:20 |
|
Oletko koskaan kuullut, että asioista voidaan myös keskustella ihan yleisellä tasolla? Vaikka haluatkin näköjään ajatella niin, että kaikki ylläolevan kaltaiset jutut liittyvät juuri teidän joukkueeseen niin nyt ei ollut siitä kyse...
kyl taitaa olla kun ei sil ole väli voitetaaks me ottelui tai hävitääks ne tääl vaan haukutaan meidän seura meidän seuras on kyl ollu suomalaisiakin pelaajiaja mutta ei kaikki vaan pärjänny mut kyse on siit tietenkin et mamut vei tän kauden ja nousi vitoseen niin nyt kaikkia vitutta ja pää punaisena yrittä haukku meidän seura jos olisin tienny et tää hemmetin sarja on tällänen en iki maailmas olis ollu mukana... pakko sanoo et kyl heitton porukka on kokenut sen takia ne pärjäskin hyvin niil oli hyvät pakit ettenkin se toppari ja maalivahtikin ihan hyvä mut sil kaveril tuli pari kertaa piikki kun yritti neuvoa omaa joukkuetta haha mut mut tasuri tuli vaikka oltiin miehen alivoimal kaikke hyvä teil vaan heitton porukka te taidatte viettä viel ainakin yhden kauden kutoses hyvää vaan teil ja turpa umpeen ei tarvi aina kommentoida ja suurenella asioita tai yrittä korjata kun joku ulkomaalainen kirjotta jotain mekin vittu yritetään oppia tätä vitun vaikea kieltä.
|
|
|
|
|
Ibra
Poissa
Suosikkijoukkue: ÅIFK, Torre, PIF, Helsingborgs IF, Brann, Pool
|
 |
Vastaus #1910 : 24.09.2009 klo 17:51:10 |
|
bla, bla..... seli, seli.... Mitä jos vaihdettaisiin aihetta ja puhutaisiin jalkapallosta?
|
|
|
|
|
zhilwan
Poissa
|
 |
Vastaus #1911 : 24.09.2009 klo 17:59:03 |
|
oon kyl samal aaltopituudella mut kyl ihan oikeasti vituttaa niin saatanasti kun välil ei jumalauta annetaan asian olla......
Hyvä jatkoa kaikil toivotaan et viel nähdään kaikke hyvä kaikil seuroil ja meil on viel yks ottelu pakko sano seuraavas ottelus tulee kyl sarjan kovin vastustaja Athletico saatanan kova joukkue mut kyl uskon et me voitetaan ne.
|
|
|
|
|
Abel Aguilar
Poissa
Suosikkijoukkue: alisuorittajat
|
 |
Vastaus #1912 : 24.09.2009 klo 18:00:40 |
|
Onnea Åbolle vitoseen. Taidot riittää hyvin nousuun sielläkin mutta saa nähdä kestääkö pää. Ens kaudella voitte sit hoidella nää avautumiset vitosen topikis 
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #1913 : 24.09.2009 klo 18:03:14 |
|
Tottakai suomalaiset ottavat yhteen samalla tavalla, mutta teillä se hermo vaan palaa todella helposti ja joka pelissä. Et varmaa voi väittää ettette ole temperamenttisempia kuin juuriltaan suomalaiset? Se ikävä kyllä näkyy kentällä useimmiten negatiivisessa valossa.
|
|
|
|
|
zhilwan
Poissa
|
 |
Vastaus #1914 : 24.09.2009 klo 18:09:03 |
|
Onnea Åbolle vitoseen. Taidot riittää hyvin nousuun sielläkin mutta saa nähdä kestääkö pää. Ens kaudella voitte sit hoidella nää avautumiset vitosen topikis  taidot kyllä riittää mihin vaan.. mut meidän tavoite on pitää hermot kuris seuraavalle kaudelle se on kyl ykkös tavoite...
|
|
|
|
|
zhilwan
Poissa
|
 |
Vastaus #1915 : 24.09.2009 klo 18:13:41 |
|
Tottakai suomalaiset ottavat yhteen samalla tavalla, mutta teillä se hermo vaan palaa todella helposti ja joka pelissä.
Et varmaa voi väittää ettette ole temperamenttisempia kuin juuriltaan suomalaiset? Se ikävä kyllä näkyy kentällä useimmiten negatiivisessa valossa.
en kyl nyt menis sano noin meidän seuras on 1-2 pelaaja joil leikka kiini hermot nopeasti mut ei millän pahal te suomalaiset suurentelette asioita yks teke jotain muutkin niin on samanlaisia.
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #1916 : 24.09.2009 klo 18:16:59 |
|
en kyl nyt menis sano noin meidän seuras on 1-2 pelaaja joil leikka kiini hermot nopeasti mut ei millän pahal te suomalaiset suurentelette asioita yks teke jotain muutkin niin on samanlaisia.
Joo toki tässä on aika iso yleistys ja joka joukkueeseen mahtuu "kuumakalleja", mutta kuitenkin uskaltaisin sanoa että keskimääräistä suomalaista useammin teillä menee hermot. Useasti omien kanssakin kinastelette, mutta kulttuurimme ovat erilaisia ja se suurin syy taitaa ollakin näihin "ennakkoluuloihin".
|
|
|
|
|
zhilwan
Poissa
|
 |
Vastaus #1917 : 24.09.2009 klo 18:24:33 |
|
Joo toki tässä on aika iso yleistys ja joka joukkueeseen mahtuu "kuumakalleja", mutta kuitenkin uskaltaisin sanoa että keskimääräistä suomalaista useammin teillä menee hermot. Useasti omien kanssakin kinastelette, mutta kulttuurimme ovat erilaisia ja se suurin syy taitaa ollakin näihin "ennakkoluuloihin".
en kyl sano et nyt heität jotain paska kyl toi on totta osittain mut minkä takia ennakkoluuloi minkä vitun takia kyl mekin ollan ihmisi mullakin on palion suomalaisia kavereita oon ollu suomessa 10 vuotta mut katos kyse ei ole siitä kerran ulkomaalinen aina ulkomaalainen yks teke jotain kaikki on syypä oot varmaan tietoinen siitä kun kolme 17 vuotiasta suomalaista nuorukaista raiskaa yhden ulkomalais lapsen joka on kahdeksan vuotias niin ootteks sit nyt vittu kaikki samanlaisia ette tietenkään sama asia päte sit meihinkin. mut annetan näitä asioita olla kun tää on futis foorum niin puhutaan futiksest
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #1918 : 24.09.2009 klo 18:28:48 |
|
en kyl sano et nyt heität jotain paska kyl toi on totta osittain mut minkä takia ennakkoluuloi minkä vitun takia kyl mekin ollan ihmisi mullakin on palion suomalaisia kavereita oon ollu suomessa 10 vuotta mut katos kyse ei ole siitä kerran ulkomaalinen aina ulkomaalainen yks teke jotain kaikki on syypä oot varmaan tietoinen siitä kun kolme 17 vuotiasta suomalaista nuorukaista raiskaa yhden ulkomalais lapsen joka on kahdeksan vuotias niin ootteks sit nyt vittu kaikki samanlaisia ette tietenkään sama asia päte sit meihinkin.
mut annetan näitä asioita olla kun tää on futis foorum niin puhutaan futiksest
Ei kukaan oo sanonu ettette ois ihmisiä. Ja turha tästä on enää jankata kun ei tämä keskinäinen ymmärrys nyt oikein onnistu.
|
|
|
|
|
zhilwan
Poissa
|
 |
Vastaus #1919 : 24.09.2009 klo 18:30:22 |
|
ei vitus onnistu näköjään
|
|
|
|
|
Kuustoist
Poissa
|
 |
Vastaus #1920 : 24.09.2009 klo 18:32:48 |
|
Männä vuosina esim. FC NU:a vastaan oli helvetin kiva pelata kun jokainen taklauskin oli rasismia heidän pelaajiensa mukaan  Oikealle rasismille punainen kortti, mutta kukkahattutäteilylle :keskari: Kyllä, oli helvetin hienoa pienenä poikana pelata kaupungin FC NU -86 (lue. -75) -syntyneitä nuorukaisia vastaan, kun nämä sänkileukaiset ala-astelaiset huusivat rasismista sekä uhkasivat tappaa sinut ja koirasi kun otit pallon pois.
|
|
|
|
|
Kuustoist
Poissa
|
 |
Vastaus #1921 : 24.09.2009 klo 18:35:55 |
|
Niin eikä tartte vetää mitään herneitä kiduksiin mutta kyllä ulkomaalaistaustaisilla pelaajilla on mun kokemuksien perusteella pirusti lyhempi pinna kaikenlaiseen mussuttamiseen.
Ei voi mitään, näin se vain on. Eiköhän kaikkien kokemukset tue tätä jo niin, että voidaan puhua säännöstä poikkeuksen sijaan. <offtopic> "oon ollu suomessa 10 vuotta" Kymmenessä vuodessa olisin oppinut täydellisesti mandariinikiinan. </offtopic>
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.09.2009 klo 18:39:35 kirjoittanut Kuustoist »
|
|
|
|
|
zhilwan
Poissa
|
 |
Vastaus #1922 : 24.09.2009 klo 18:45:29 |
|
Ei voi mitään, näin se vain on. Eiköhän kaikkien kokemukset tue tätä jo niin, että voidaan puhua säännöstä poikkeuksen sijaan.
sä oot sit varmaan heitton pelaaja kyl se on totta mut ajattele teidän pelaaja tulee sanomaan päin namaa apinaks jos sanois vaikka vitun pelleks tai vajaälyseks niin ei siin mittä mut kun kaveri on ulkomaalainen ja joku vitun spede tulee sano päin naama vitun apinaks niin miten ajatteleit et kaveri reagoi ihan normaalia se on jos se sano vähäsen kovaa et rauhotu enkä ole mikään vitun apina.. ajattele jos sä menisit ruotsin liigan ja joku tulis päin naama sanomaan vitun sepoks ( en tarkoita loukata ketään tällä sanomallani ) niin uskon et sul leikkais viel pahemmin..
|
|
|
|
|
zhilwan
Poissa
|
 |
Vastaus #1923 : 24.09.2009 klo 18:48:24 |
|
Ei voi mitään, näin se vain on. Eiköhän kaikkien kokemukset tue tätä jo niin, että voidaan puhua säännöstä poikkeuksen sijaan.
<offtopic> "oon ollu suomessa 10 vuotta" Kymmenessä vuodessa olisin oppinut täydellisesti mandariinikiinan. </offtopic>
suomenkieli on maailman yks vaikkemist kielist niin älä sä tuu sanomaan mulle et olist oppinu oot vasta 22 ja puhut kun olisit 10 vuotias en yhtään ihmettelis jos seuraavaks kirjottaisit oon ainakin suomalainen
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #1924 : 24.09.2009 klo 18:58:59 |
|
<offtopic> "oon ollu suomessa 10 vuotta" Kymmenessä vuodessa olisin oppinut täydellisesti mandariinikiinan. </offtopic>
Tämä on käsittämätöntä ettei suurin osa näistä opi suomea kunnolla vaikka asuisivat täällä 50 vuotta. Kyllä se pelkästään halusta kiinni! Toki pikku hiljaa tämäkin asia paranee, kun suuri osa alkaa olla jo syntyperäisiä suomalaisia, maahanmuuttajien jälkeläisiä. Ei tämä Zhilwan ainakaan kyllä kovin hyvin suomea kirjoita! Ja mahtaako edes tietää mikä on pilkku? Joo siinä varmaan leikkaisiki tosi pahasti, jos joku haukkuis ruotsissa sepoksi! Voi kamala!
|
|
|
|
|
|
|
|