Tulipahan käytyä katsomassa viikonlopun aikana niin Benfica-Santa Clara kuin myös FC Porto-Nacional. Molempiin lippua irtosi nettisivuilta jollain tuurilla ja toki hieman kalliimmalla kuin jos olisi jäsenen/jäsenenä hankkinut.
Benfican peli oli ajoittain takkuisaa ja tuntui vähän, että ottavat vähän tuntumaan ennen europelejä. Kotijoukkue pääsi koko toisen jakson ja ensimmäisen jakson lopun pelaamaan miesylivoimalla kun vieraiden Paulo Victor ajettiin VAR-tarkistuksen jälkeen suoralla punaisella ulos. Vangelis Pavlidis iski riparista 1-0 toisella jaksolla ja näytti aika selkeältä kotijoukkueen voitolta, päätin lähteä 85min kohdilla pois ja kuinka ollakaan lisäajalla Nicolas Otamenti haparoi pudotuksen maalivahti Trubinille ja vieraiden Vinicius Lopes nakkasi pelin 1-1

Johon ottelu myös päättyi.
Katsojia oli komea määrä 59507, mutta vähän olin pettynyt tunnelmaan, olisin ottanut enemmän mökää tuolla määrällä. Päädyn ultrat? pitivät ok hyvin ääntä ja ilmeisesti stadikalla ei ollenkaan ole seisomapaikkoja mikä varmasti vaikuttaa tunnelmaan. Kaikki muu toimi hyvin järjestelyt, bisse ja bifana oli herkkua ja kohtalaisen ok hintaista.
Lauantaina sitten FC Porton peliin Nacionalia vastaan joka päättyi Samun rankkariosumalla 1-0. Portolla oli aineksia tehdä useampi maali ja ei Nacionalkaan ihan nollaan maalipaikkaan päässyt. Dragao itsessään viehätti näistä stadioneista itseäni enemmän ja tunnelmakin oli paljon parempi vaikka yleisömäärä oli noin -12 000 Benficaan verrattuna. Benfican matsissa oli päädystä korkealta paikka, mutta Porton osalta sain napattua sivukatsomaan ja aika lailla keskiviivan kohdilta ja noin puolesta välistä katsomorakennetta.
Hyvä setti kokonaisuudessan futis oli ihan hyvää ja Sagres ja SuperBock erittäin hyviä. Itse olen aina tykännyt Sportingista ja Bragasta eritoten, mutta josko ne pääsi sitten joku toinen kerta kokemaan ja Bragan stadionin varsinkin. Muuten kuitenkin suositus Benfican ja Porton matseille, järjestelyt toimivat erittäin hyvin ja stadioneille oli helppo kulkea julkisilla ja kuten myös jalan. Ja tähän lisättänyt peli on hyvätasoista ja ainakaan kuumilta tunteilta ei katsomossa vältytä, jos sitä lähtee aistimaan