Ja juna kulkee vaan
Komea ja hallittu esitys Portsmouthissa toi ansaitun voiton 2-0. Puolustus on saatu nyt kuntoon, vaikka JT onkin poissa edelleen. Tosin miestä säästeltiin joko tiistaiksi tai ensi viikonlopun FA-Cup otteluun Tottenhamia vastaan.
A Cole teki paluun puolustukseen ja tyylillä. Itse olen paljon miestä tällä kaudella parjannut ja valittanut miehen esityksistä, mutta nyt oli ainakin osittain havaittavissa syitä siihen miksi mies hankittiin. Hyviä nousuja ja varmaa puolustamista. Tosin muutenkin puolustuslinja selviytyi hyvin, Carvalho-Essien-Diarra, ja Cech otti muutaman tärkeän kopin tilkiten maalinsa lopullisesti. Faktahan on, että olipa vastustaja kuinka huono tahansa niin aina sieltä se yksi paikka tulee josta mahdollisuus on iskeä maali.
Keskikentällä aloitti kolme miestä Balla-Lampard-Makelele, joten Muori oli palannut vanhaan 4-3-3 tosin pakon edessä kun JT on taas lasaretissa ja Essien paikkaa häntä. Balla oli taasen heikko, suuntaan kuin suuntaan, ei millään tuntunut pääsevän liikkeelle. Maka hoiti oman osuutensa hyvin samoin Lamps, jonka peliä Balla ainakin omasta mielestäni kahlitsee.
Kärjessä kolmikko Robben, Drogba, Sheva onnistui ihan hyvin. Drogba esiintyi vaisusti, mutta sen luulen johtuneen siitä, että mies oli palannut vasta perjantaina Afrikasta palkitsemistilaisuudesta, jossa hänelle ojennettiin vuoden Afrikkalainen-futaaja palkinto

...Sheva nyt ei vieläkään onnistunut vaikka paikkoja olikin

. Ensimmäinen maali tuli Colen keskitettyä, jonka Drogba laukoi volleyna maan kautta Pompeyn maaliin. Toisesta maalista vastasi Kalou, kun vastapäisessä päädyssä Cech oli juuri venynyt loistavasti pallon tielle. Cole keskitti ja Kalou pisti pallon viileästi maaliin. Salomonin onnistumiset aina vaihdosta tullessa on todella positiivista ja taitaa tällähetkellä sopia Salomonille loistavasti, kun pääsee väsynyttä puolustusta vastaan käyttämään taitojaa ja nopeuttaan.
No peliesityksissä olisi voinut kuvitella näkyvän Manun aikaisempi voitto, mutta eipä siitä ainakaan ollut merkkejä, joten pyyhettä ei vielä ole heitetty kehiin

...Joten voittokulku jatkukoon ja katellaan mitä sarjaykkönen saa aikaan

Tiistaina sitten Porton kimppuun ja portugalilaiset laulukuoroon kunnon tuloksella

Edit: ja tässä maalit
http://www.youtube.com/watch?v=MedDP4eCw_wDr Ogba

Kalou

Cech