sopuli
Poissa
Suosikkijoukkue: Juti maricon!
|
 |
Vastaus #50 : 09.02.2009 klo 12:08:55 |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.02.2009 klo 12:12:07 kirjoittanut sopuli »
|
|
|
|
|
Leyton Orient
Poissa
Suosikkijoukkue: LO, SGE
|
 |
Vastaus #51 : 09.02.2009 klo 14:08:26 |
|
Eikös Italian maajoukkue jakanut numerot jotenkin oudosti joissakin kisoissa? Torricelli nr.9 jne?
|
|
|
|
Lisbie
Poissa
|
 |
Vastaus #52 : 09.02.2009 klo 17:23:26 |
|
Itellä ei oikeastaan mitään väliä, millä numerolla kukin pelaa. Ainoa pyhä asia on se, ettei numerolla 1. mikään kenttäpelaaja tepastele.
Manageripeleistä täällä moni kertoo, miten tykkäävät numerointinsa tehdä. Laitetaan nyt sitten omatkin mieltymykset.
1. AINA maalivahti 2. Yleensä (oikea) laitapakki. Joskus oikealle laiturillekin saatan laittaa 3. Yleensä (vasen) laitapakki. Joskus myös vasen laituri 4. Yleensä aina puolustava kk-mies. Joskus myös pelintekijä 5. AINA toppari 6. AINA toppari. 7. Lähes poikkeuksetta oikea laituri. 8. kk-mies tai hyökkääjä. 9. AINA hyökkääjä 10. Yleensä hyökkäävä kk-mies. Joskus puolustava kk-mies tai hyökkäjä. 11. Lähes poikkeuksetta vasen laituri
12. Veskari tai mikä tahansa pulustaja 13. Veskari tai vasen laitapakki 14. Yleensä hyökkääjä. Joskus myös laituri 15. Yleensä laituri 16. Yleensä kk-mies 17. Yleensä puolustava kk-mies/laitapakki. 18. Kärki tai mikä tahansa pulustaja 19. Toppari tai kärki. 20. hyökkävä kk-mies tai kärki. 21. Yleensä laitapakki. 22. Yleensä puolustava kk-mies. Joskus myös laitapakki. 23. Yleensä oikea laita. joskus vasen laitapakki 24. Yleensä toppari 25. Tälle ei vakutuista paikkaa, ihan mikä pelipaikka tahansa. Yleensä jätän kauden alussa käyttämättä, jotta voidaan antaa kesken kauden hankitulle pelaajalle 26. Yleensä kk-mies 27. yleensä vasen laituri 28. yleensä kärki tai mikä tahansa pulustaja 29. Yleensä kärki tai mikä tahansa pulustaja 31. Kolmos veskari.
Tästä eteenpäin sitten ressuja ja junnuja.
Eri #32 alkaa olla jo klassinen kärjen numero (Vieri, Forssell, Tevez jne.)
|
|
|
|
Coulijoe
Poissa
Suosikkijoukkue: Chelsea, Sunderland
|
 |
Vastaus #53 : 09.02.2009 klo 17:50:03 |
|
Itse olen jo useamman vuoden pelaillut numerolla 12. Koskaan en ole sitä maalivahdille luovuttanut  . Muutaman kerran toki yrittänyt vaihtaa numeroon 13, mutta numeroa käyttävä vanhapieru veikkauliigajyrä ei ole suostunut siitä luopumaan. Joskohan tälle kaudelle sitten. 
|
|
|
|
Hjelm
Poissa
|
 |
Vastaus #54 : 09.02.2009 klo 18:39:08 |
|
Itse olen jo useamman vuoden pelaillut numerolla 12. Koskaan en ole sitä maalivahdille luovuttanut : D. Muutaman kerran toki yrittänyt vaihtaa numeroon 13, mutta numeroa käyttävä vanhapieru veikkauliigajyrä ei ole suostunut siitä luopumaan. Joskohan tälle kaudelle sitten. :yl os: Et ilmeisesti ole yhtään taikauskoinen.  Muistan, kuinka meidän junnujoukkueessa ei kukaan poika suostunut pelaamaan joskus kymmenen vuotta sitten numerolla 13, joten joukkueen numeroskaala pomppasi suoraan kahdestatoista neljääntoista. Jalkapallopiireissä yleisesti ei toki onneksi olla tuon länsimaisen epäonnen numeron suhteen yhtä hienoperseitä kuin brömbrömeissä, joissa auton kyljessä numeroa 13 ei koskaan käytetä.
|
|
|
|
JarinToveri
Poissa
|
 |
Vastaus #55 : 09.02.2009 klo 18:54:51 |
|
Sain junnuna pelinumerokseni 7, ja siitä lähtien se on ollut ehdoton suosikkini - joskin muitakin numeroita on tullut selässä kannettua: Puolikkaan kauden C-junnuissa pelasin numerolla 21 (logiikka oli 3 x 7 = 21), kun joukkueen numerot pistettiin uusiksi. Toinen janari halusi seiskan minun lisäkseni, ja koska kumpikaan ei taipunut kompromissiin, päätti joukkueenjohtaja ratkaista homman pitkällä tikulla... No enköhän mä sen tyngän sieltä vetänyt. Pian tämän jälkeen lopetinkin hetkeksi futaamisen, pelinumerolla ei tosin tämän kanssa mitään tekemistä. B-junnuissa tein comebackin, ja koska seiska oli samalla yanarilla vielä käytössä (joskaan ei pelannut yhtään ottelua kauden aikana... :keskari:), päädyin vapaana olevaan numeroon 10, joka vannoutuneelle Litmas-fanille ja kymppipaikan pelaajalle oli kunnia-asia. Pohjanoteeraus tuli junnuna, kun seura jakoi ikäluokkamme kahteen joukkueeseen, ja ykkösjengi sai numerot 2-21. Itselleni kolahti komeasti 41. Helmisen lätty löysi Viitakosken lavan p-pisteen kaarelta jne.. Nykyään tahkoan mutadivaria ja futsalia numerolla 7.  ----------------------------------------------------------------------------------------- Mitä itse topicin kysymykseen tulee, niin kendonumeroita kyllä karsastan. Kaikista pahimpia ovat nämä 69:t ja 99:t yms.
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.02.2009 klo 18:58:11 kirjoittanut JarinToveri »
|
|
|
|
|
vodka
Poissa
Suosikkijoukkue: Guus Hiddink's Blue and White Army
|
 |
Vastaus #56 : 09.02.2009 klo 19:00:03 |
|
Eri #32 alkaa olla jo klassinen kärjen numero (Vieri, Forssell, Tevez jne.)
+Kuqi 
|
|
|
|
Coulijoe
Poissa
Suosikkijoukkue: Chelsea, Sunderland
|
 |
Vastaus #57 : 09.02.2009 klo 19:26:43 |
|
Et ilmeisesti ole yhtään taikauskoinen.  Muistan, kuinka meidän junnujoukkueessa ei kukaan poika suostunut pelaamaan joskus kymmenen vuotta sitten numerolla 13, joten joukkueen numeroskaala pomppasi suoraan kahdestatoista neljääntoista. Jalkapallopiireissä yleisesti ei toki onneksi olla tuon länsimaisen epäonnen numeron suhteen yhtä hienoperseitä kuin brömbrömeissä, joissa auton kyljessä numeroa 13 ei koskaan käytetä. En ainakaan tuon numeron suhteen. Sen verran taikauskoinen kyllä, että tyrin pilkun vuonna -96 ja sen jälkeen en ole ampunut virallisissa otteluissa vaikka viime vuonnakin tarjottiin useampaan otteeseen mahdollisuutta ampua.
|
|
|
|
petepeters
Poissa
Suosikkijoukkue: Haka Valkeakoski, sympatiat Napapiirille.
|
 |
Vastaus #58 : 09.02.2009 klo 19:33:36 |
|
Entä jos ykkösveskari ei halua numeroa 1 ?
|
|
|
|
Tricky tree
Poissa
|
 |
Vastaus #59 : 09.02.2009 klo 21:55:55 |
|
Entä jos ykkösveskari ei halua numeroa 1 ?
Sit se ei oo ykkösveskari :  Aivan sama monennellako maalivahdilla se numero selässä seisoo, kunhan se on maalivahdilla, eikä millään Kottilalla.
|
|
|
|
Luis Garcia
Paikalla
Suosikkijoukkue: 4-4-2
|
 |
Vastaus #60 : 09.02.2009 klo 23:43:19 |
|
1 aina maalivahdilla, 33 keskikentän pohjalla. Kärjet 9 ja 11 ja hyökkäävä keskikenttä tietysti 10. 7 laiturille/vasemmalle laitapakille. Oikea pakki on numero 2. 
|
|
|
|
Ricardo Leite
Poissa
Suosikkijoukkue: Ylimieliset
|
 |
Vastaus #61 : 09.02.2009 klo 23:54:56 |
|
Palloliiton suosima perinteinen numerointi:
--9-----10
11--6--8--7
3--4--5--2
-----1
Ja sehän on laki se.
|
|
|
|
1934
Poissa
Suosikkijoukkue: FC MYLLYT SALLITTAVA
|
 |
Vastaus #62 : 10.02.2009 klo 00:17:47 |
|
Junnuna sai itse valita numeronsa niin eikai sitä tuollaisia miettinyt, joten valitsin komealta kalskahtavan numeron 20  Saa nyt nähdä mikä numero tarttuu kun yrittävät minua kesäksi painostaa pelaamaan.
|
|
|
|
Erikeeper20
Poissa
Suosikkijoukkue: Atletico Malmi + Akatemia
|
 |
Vastaus #63 : 10.02.2009 klo 15:58:00 |
|
Junnuna sai itse valita numeronsa niin eikai sitä tuollaisia miettinyt, joten valitsin komealta kalskahtavan numeron 20
 Kuin myös!
|
|
|
|
Zorbas
Poissa
Suosikkijoukkue: Veikkausliigajoukkueet, joilla olosuhteet kunnossa
|
 |
Vastaus #64 : 10.02.2009 klo 17:33:22 |
|
Eikös Italian maajoukkue jakanut numerot jotenkin oudosti joissakin kisoissa? Torricelli nr.9 jne? Oudosti ja oudosti... Italia numeroi pelaajansa MM-kisoihin pitkään systeemillä: 1 - ykkösmaalivahti 12 - kakkosmaalivahti 22 - kolmosmaalivahti Loput numerot aakkosjärjestyksessä siten, että ensin puolustajat, sitten keskikenttäpelaajat ja lopuksi hyökkääjät. Jossain vaiheessa tähtipelaajille on annettu numerot "tiskin alta", esim. vuonna '94 Baresi #6 ja Baggio #10. Vuonna 2002 tästä aakkosjärjestelmästä luovuttiin kokonaan.
|
|
|
|
Siperia
Poissa
Suosikkijoukkue: Kunkkis
|
 |
Vastaus #65 : 10.02.2009 klo 22:47:03 |
|
Junnuna, ennen viime kautta, 5. Viime kaudella tuli 20. Futsalissa ekalla kaudella 7 ja nyt 10. Futiksessa olen taidoton laitapakki tai keskikentän pohjan rappaaja, mutta futsalissa kynäilen(onnistumatta) ja teen ja syötän maaleja(onnistuen) joten taitelijanumerot minulle.
|
|
|
|
stilt
Poissa
Suosikkijoukkue: Arsenal FC
|
 |
Vastaus #66 : 10.02.2009 klo 23:00:07 |
|
Voi Jumankauta! Onko sillä nyt väliä, jos joku pelaa numerolla 71? Se on pelaajan henkilökohtainen valinta millä numerolla hän pelaa (tietenkään aina ei saa haluamaansa). Itse pelaan numerolla 10 ja pelipaikka on maalivahdin edessä topparina tai joskus laidassa. Minua ei siis muu ärsytä, kuin kenttäpelaajalla 1 tai 69...  Palloliiton suosima perinteinen numerointi:
--9-----10
11--6--8--7
3--4--5--2
-----1
Ja sehän on laki se. Palloliitto voi vetää hanskaan...
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.02.2009 klo 23:01:43 kirjoittanut stilt »
|
|
|
|
|
Lisbie
Poissa
|
 |
Vastaus #67 : 10.02.2009 klo 23:03:22 |
|
No vittuako nämä omakohtaiset pelinumerolöpinät ketään kiinnostaa, mutta oma suosikki on mukavan symmetrinen 11.  Sainkin tuon numeron viime kaudella pitkästä aikaa. Ja en ole pakki, enkä veskari. : 
|
|
|
|
Zabala
Poissa
Suosikkijoukkue: Turun Palloseura
|
 |
Vastaus #68 : 10.02.2009 klo 23:09:12 |
|
Koko nappula-ja junnu-ura numerolla 9, pelipaikka pääasiassa laitapakki, mutta toisinaan myös piikissä. Nyttemmin pelinumeroksi vakiintunut 2, ja pelipaikaksi laitahyökkääjä. Ei se pelipaikka tuntunut junnuissa hirveästi numeroon vaikuttavan.
|
|
|
|
stilt
Poissa
Suosikkijoukkue: Arsenal FC
|
 |
Vastaus #69 : 10.02.2009 klo 23:19:29 |
|
No vittuako nämä omakohtaiset pelinumerolöpinät ketään kiinnostaa, mutta oma suosikki on mukavan symmetrinen 11.  Sainkin tuon numeron viime kaudella pitkästä aikaa. Ja en ole pakki, enkä veskari. :  Tarviiko sitten asiaa kommentoida jos ei kiinnosta? 
|
|
|
|
Leyton Orient
Poissa
Suosikkijoukkue: LO, SGE
|
 |
Vastaus #70 : 10.02.2009 klo 23:33:51 |
|
Oudosti ja oudosti...
Italia numeroi pelaajansa MM-kisoihin pitkään systeemillä: 1 - ykkösmaalivahti 12 - kakkosmaalivahti 22 - kolmosmaalivahti Loput numerot aakkosjärjestyksessä siten, että ensin puolustajat, sitten keskikenttäpelaajat ja lopuksi hyökkääjät. Jossain vaiheessa tähtipelaajille on annettu numerot "tiskin alta", esim. vuonna '94 Baresi #6 ja Baggio #10. Vuonna 2002 tästä aakkosjärjestelmästä luovuttiin kokonaan.
Jeh, jotain tuommoista muistelin. Ihmetytti aikoinaan tuo Torricellin #9, kun on tottunut näkeen sen lähes poikkeuksetta hyökkääjällä.
|
|
|
|
meanpaa
Poissa
Suosikkijoukkue: Saludo Hool Brigade Army
|
 |
Vastaus #71 : 11.02.2009 klo 21:16:27 |
|
1 maalivahdille ja 10 hyökkäävälle keskikentälle/hyökkääjälle (Gallas perkele  ) ovat mielestäni pyhiä. Muuten yks vitun lysti millä numeroilla pelaajat pelaavat.
|
|
|
|
|
Lisbie
Poissa
|
 |
Vastaus #73 : 11.02.2009 klo 22:32:21 |
|
Tarviiko sitten asiaa kommentoida jos ei kiinnosta?  Minua itseäni siis toki kiinnostaa. 
|
|
|
|
Soppala
Poissa
|
 |
Vastaus #74 : 14.02.2009 klo 15:52:22 |
|
Huolimatta sotilasjuntan(?) numerointijärjestyksestä, ainakin ennen vuosituhannen vaihdetta Argentiinassa käytettiin seuraavaa numerointia:
2-5-4-3 ----6--- 7------8 ---10--- -9--11-
(laidat saattavat olla väärin päin)
Pelipaikkaa kysyttäessä numero kertoi enemmän kuin tuhat sanaa. Käsitykseni mukaan kutakuinkin kaikki joukkueet pelasivat samalla ryhmityksellä. Kärjistä vielä sen verran, että 11 oli rakentava kärki ja 9 pelasi ylempänä. Nykyisin asiat lienevät toisin.
|
|
|
|
|
|