FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
16.07.2025 klo 15:54:35 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 [2]

Kirjoittaja Aihe: Readingin pelaajille tappouhkauksia  (Luettu 2045 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
El Conejo

Poissa Poissa

Vastaus #25 : 17.11.2006 klo 16:14:48

Syytä on pohtia

No tehtäiskö sitten vaikka niin. Matti tuossa jo ehdottikin yhtä ratkaisua. Tuntuisiko se sinusta paremmalta? tai olisiko sinulla itselläsi jotain muta panosta tähän kuin todeta, että kaikkien muiden ajatukset ovat paskaa?

Yritit jättää typerän syytöksesi seisomaan totuutena samalla kun ylväästi siirryt keskustelemaan asiasta yleisellä tasolla.

Njoo... Itse asiassa nostin tuon esille lähinnä siksi, että tiesin sen joka tapauksessa nousevan hyvin nopeasti esille. Oma mielipiteen asiasta on mikä on, mutta mielestäni hyvin selvästi myös toin esille, että se on minun mielipiteeni eikä mikään absoluuttinen totuus. Mutta minun puolestani tämän voidaan jo antaa olla ja tosiaan keskustella siitä, mikä mättää ja mitä sille voisi tehdä.
Cel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vuoden Foorumilainen² 2024

Vastaus #26 : 17.11.2006 klo 16:24:52

Pohditaan ihmeessä. En keksi mitään ratkaisua miten voisi kontrolloida täysin sattumanvaraisten yksittäisten hullujen päähänpistoja. Mutta jos keksitte niin sitä voi varmasti soveltaa moneen muuhunkin asiaan.

Edit: Ja jos jäi epäselväksi, Matin ajatus oli paskaa.
El Conejo

Poissa Poissa

Vastaus #27 : 17.11.2006 klo 16:31:20

Sattumanvaraiset yksittäiset hullut tuskin lähettävät 16000 kirjettä dumarille? Yritä nyt ajatella tätä vähän laajemmin äläkä vain keskity puolustelemaan Chelseata ja sen piirissä toimivia ihmisiä.

Minä olen kyllä ihan vakavissani sitä mieltä, että tuollaisiinkin asioihin voidaan vaikuttaa. Olen antanut itseni ymmärtää, että esimerkiksi katsomorasismi on vähentynyt selkeästi Englannissa. Uskon vakaasti, että viestinnällä voidaan vaikuttaa siihen, miten ihmiset reagoivat urheilussa tapahtuneisiin asioihin ja mitä he niiden seurauksena tekevät. Sinä ilmeisesti et usko ja mielestäsi kaikki muu on paskaa. Siksi pyydänkin sinua jättämään tämän ketjun ja rohkaisen muita osallistumaan keskusteluun.
Moleman

Poissa Poissa

Vastaus #28 : 17.11.2006 klo 16:40:41

Kuten aiemmin kirjoitin, ei edes "ohjusten" heittelyä pelaajia kohti olla saatu kitkettyä seuroihin kohdistetuilla sanktioilla - miten luulette niiden tepsivän vihaisiin kirjeisiin?

Jos katsomosta joku heittää kolikon/sytkärin pelaajan päähän, voidaan usein varsin tarkkaan selvittää oliko tekijä seuran kannattaja(jäsen) vai ei, tai edes tuliko se seuran kannattajien katsomonosasta. Nimettömiä uhkauksia voi lähettää kuka tahansa, myös toisten seurojen kannattajat lavastaakseen inhoamansa seuran "syylliseksi", eikä ole kovin yksinkertaista selvittää tällaisissa tapauksissa uhkailijan henkilöllisyys.

Pitäisikö seuraa siis rangaista pelkästään sen olettamuksen perusteella että tekijät olivat seuran kannattajia? Entäs silloin jos kyseessä ei ole Chelsea?
Moleman

Poissa Poissa

Vastaus #29 : 17.11.2006 klo 16:45:15

Matti ei ilmeisesti ole FF1:n Matti? Jp:n kakkosnikki?!?

Jaahas, Matti on täällä vapaana.

Tai kukas Matti tämä nyt sitten onkaan.
El Conejo

Poissa Poissa

Vastaus #30 : 17.11.2006 klo 16:50:48

Niin, jos luit tuon edellisen viestini niin huomasit varmaan, että olisinkin itse hakemassa keinoja, jotka eivät ole rangaistuksia...

Tappouhkausten lähettäminen, lähti se sitten Mourinholta niin kuin joku ehdotti tai joltain häiriintyneeltä jonkun muun seuran fanilta, on käsittääkseni Englannissakin sitä tasoa oleva asia, ettei sitä selvitetä FA:ssa vaan poliisin toimesta. Jos poliisit saavat selville uhkausten lähettäjän, voidaan varmasti myös todeta oliko hän jotenkin sidoksissa Chelseaan ja sen jälkeen rankaista myös Chelseaa jos tarve niin vaatii.

Itse olisin enemmän kiinnostunut tuollaisia asioita ennaltaehkäisevistä toimista.

Ja minusta kaikki rangaistuksen pitäisi tietysti olla kaikille samoja. Eikä minulla ole mitään Chelseaa vastaan. Ainoastaan Mourinhon julkiset puheet ovat mielestäni tyhmiä. Nyt Gudjohnsen on esimerkillään osoittanut, miten niihin pitäisi suhtautua:

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/europe/6157850.stm

Jos kaikki muutkin pystyisivät suhtautumaan noin, ei kenenkään tarvitsisi miettiä pitäisikö Mourinholle ja hänen julkisuuteen antamilleen lausunnoille tehdä jotain...

Ja tuosta nimimerkki Matista sen verran, että itsekin olen jokseenkin skeptinen sen suhteen, että sen takana olisi se ainoa oikea Matti...
Cel

Poissa Poissa

Vastaus #31 : 17.11.2006 klo 18:31:36

Sinä ilmeisesti et usko ja mielestäsi kaikki muu on paskaa. Siksi pyydänkin sinua jättämään tämän ketjun ja rohkaisen muita osallistumaan keskusteluun.

Karkaileeko virtsa? Onko huono aika kuukaudesta?

Oli jokseenkin pakko keskittyä Mourinhon puolustamiseen kun heti avausviestissä syytetään vihanlietsomisesta ja henkilöit koko asian häneen ehdottamalla jotain toimitsijakieltoa. Varmasti moniin asioihin voidaan vaikuttaa (kuten rasismi jota on ansiokkaasti kitketty), mutta sitä että vittuuntuneet ihmiset eivät lähettelisi kirjeitä, yksittäisistä hulluista tappouhkailijoista puhumattakaan ei oikein voida seuran toimesta estää.

Jos joku lähettää uhkauksen Jyrki Kataiselle,koska Eero Heinäluoma on puheessaan tuominnut jonkun hänen teon tai puheen, pitäisikö silloin SDP:n saada rangaistus tai Heinäluoman puhekielto? Entäpä siinä tapauksessa, jos mielestäsi Heinäluoman puheet olivat tyhmiä?

Lainaus
Jos kaikki muutkin pystyisivät suhtautumaan noin, ei kenenkään tarvitsisi miettiä pitäisikö Mourinholle ja hänen julkisuuteen antamilleen lausunnoille tehdä jotain...

No mutta eihän kenenkään tarvitsekaan.
bzh

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea FC

Vastaus #32 : 17.11.2006 klo 18:36:41

Uskomatonta itkemistä täällä. Chelsea sitä Mourinho tätä. Blaa blaa. Tätä se on ollu jo pitkään. Chelsea on syyllinen kaikkeen. Varmaan Hoffan murhaankin jollain tavalla. On se vaan niin vaikee paikka ku seuran omistaja on venäläinen (ja kaiken lisäks viel juutalainen). Hei, elämä on kovaa! Kyllä kelpais raha muillekkii seuroille.
Moleman

Poissa Poissa

Vastaus #33 : 17.11.2006 klo 19:49:37

Eikä minulla ole mitään Chelseaa vastaan. Ainoastaan Mourinhon julkiset puheet ovat mielestäni tyhmiä. Nyt Gudjohnsen on esimerkillään osoittanut, miten niihin pitäisi suhtautua:

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/europe/6157850.stm

Eskimo siis sanoi:
Uutinen
Gudjohnsen told BBC Sport: "It didn't bother me at all. I didn't take any notice of it.

"I think the things Mourinho comes out with are just his way of dealing with the media."

Siitä vaan El Cojeno näyttämään ihan itse esimerkkiä.  ::)
Iron Hammer

Poissa Poissa

Vastaus #34 : 17.11.2006 klo 20:46:09

Sattumanvaraiset yksittäiset hullut tuskin lähettävät 16000 kirjettä dumarille?

16000 ;D Ylos Mitä vittua? Mistä tämä tieto on peräisin?
El Conejo

Poissa Poissa

Vastaus #35 : 17.11.2006 klo 22:31:34

Siitä vaan El Cojeno näyttämään ihan itse esimerkkiä.  ::)

Ajattelin yrittää... toivottavasti helpottaa teitäkin. En aio enää ottaa kantaa herraan liittyviin asioihin tässä keskustelussa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Urs_Meier

Ei tietenkään paras mahdollinen lähde, mutta eiköhän suuruusluokka kuitenkin ole oikea...
« Viimeksi muokattu: 17.11.2006 klo 22:41:12 kirjoittanut El Conejo »
Lions Club

Poissa Poissa

Vastaus #36 : 17.11.2006 klo 22:52:01

Ja tämä siis Englanti-Portugali matsin jälkeen 2004 Urs Meierille.
El Conejo

Poissa Poissa

Vastaus #37 : 17.11.2006 klo 23:40:20

Juurikin niin. Ei tässä ole kyse mistään Chelsean ja Mourinhon vastaisesta ristiretkestä, vaikka minua moisesta onkin syytetty...
Moleman

Poissa Poissa

Vastaus #38 : 18.11.2006 klo 11:41:49

Juurikin niin. Ei tässä ole kyse mistään Chelsean ja Mourinhon vastaisesta ristiretkestä, vaikka minua moisesta onkin syytetty...

Noissa vakuutteluissasi, ja tämän ketjun otsikossa ja avausviestissä on vain pieni ristiriita.  ::)
Röhmyrolle

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi

Vastaus #39 : 18.11.2006 klo 15:44:12

Chelsean fänit voisivat edes joskus tarkastella asioita hieman objektiivisemmin. Miksi aina, kun chelskia ja/tai Mourinhoa arvostellaan, keskustelusta tulee tälläista meidän isi on parempi kuin teidän -keskustelua?

Ei mulla muuta. Jatkakaa.
Potomac

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hyvän jalkapallon ystävä

Vastaus #40 : 18.11.2006 klo 18:06:14

Aika kevyitä muistelen olleen Mourinhon puheiden tuossa tapauksessa. Varsinkin jos verrataan vaikka mitä Pérsään Wenger sanoi Diarran luokkaannuttua viime keväänä. Media nyt sattuu vääntämään hävyttömiä lööppejä jokaisesta Jósen sanomasta lauseesta. Tämä tietysti sitten yhdistettynä siihen, että tietyt henkilöt tuppaavat näitä kommentteja lukemaan perse punaisena ja naama vihreänä kerta toisensa jälkeen. Oikeamminhan media katkerine toimittajineen tässä pitäisi hiljentää.
Cel

Poissa Poissa

Vastaus #41 : 19.11.2006 klo 13:03:12

Ja tämä siis Englanti-Portugali matsin jälkeen 2004 Urs Meierille.
Sven-Göran Erikssonilta on leikattava kulli ja tukittava suu!

Sivuja: 1 [2]

Siirry: