C86
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
 |
Vastaus #50 : 13.02.2009 klo 03:07:45 |
|
En minä Romanin purkausta kovin huonona asiana osaa pitää. Pettyneen, väsyneen ja turhautuneen pelimiehen avautuminen ihan aiheesta.
|
|
|
|
|
Speedo Gonzales
Poissa
Suosikkijoukkue: Чухна!
|
 |
Vastaus #51 : 13.02.2009 klo 03:13:10 |
|
Toisaalta ymmärtää turhautumisen, kun Roma ei niitä kaikkein liikkuvimpia ja sähäkimpiä kavereita ole. Kuitenkin tärkeä peliä rytmittävä pelaaja, ainoa Litin ohella joka kykenee tekemään peliä maltin ja peliälyn turvin. Mutta Baxterin metodien takana olen, enkä lähde Romania näistä kommenteista kiittelemään.
e: Kun jalat ei liiku niin suu käy.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 13.02.2009 klo 03:14:28 kirjoittanut Speedo Gonzales »
|
|
|
|
|
oksajalka
Poissa
|
 |
Vastaus #52 : 13.02.2009 klo 09:14:41 |
|
Vaikka laitoin jo oman mielipiteeni, niin se on vielä sanottava, että tässä on muutaman kerran todettu ettei Romanilla ole mitään asiaa avautua ainakaan noin paskan pelin jälkeen. Tämä ei mene jakeluun ollenkaan. Juuri väsyneenä ja turhautuneena omaan ja joukkueen peliin nuo kommentit voi ymmärtää, mutta sehän vasta kummallista olisi ollut, jos Suomi olisi vienyt Portugalia 0-3 Romanin iskiessä pari maalia ja olisi tämän jälkeen avautunut samalla tavalla medialle.  Tarkoittaakohan Speedy Gonzales tuossa yllä liikkuvuudella jotain sprinntijuoksun huippunopeutta, koska omasta mielestäni Roman todellakin on maajoukkueen liikkuvimpia kavereita tehden itseään jatkuvasti pelattavaksi.
|
|
|
|
|
Tresor
Poissa
|
 |
Vastaus #53 : 13.02.2009 klo 09:18:09 |
|
Babelfish: - I cannot but ask in you about team Finland - the rival of Russian command on the elimination cycle to ChM -2010. Why the teacher of Finland Stewart Baxter did cease you to call? - To me quite this situation is not intelligible. To me already many months no one rang from the composite and from the national federation. Yes, for a while in me was back problems, but they already, as me it seems, in the past. I brought apologies for my act to all children and [trenerskomu] staff.
- It can be, to you very appear initiative and ring Baxter in order to arrange all points on i? - A why? I do not want to assert itself and in this situation preserve calmness. Stewart perfectly well knows, on that the football player of Yeremenko is capable, and if he does not cause me, then in it for sure there are to that important reasons. Moreover, as far as to me it is known, these reasons completely [nefutbolnye]. But I with the Englishman never associated [tet]- A -[tet]. It can be, it already placed on me fatty cross, while can, and no. Understand, I never rejected to play for the team of Finland, I always arrive into the command along the first bell. Moreover, I am confident, that in my forces to help it to solve the task assigned to it. I hope that by my game for “Saturn” at the start of championship I will not leave to Baxter another selection and he will invite me to the collection of national team. Hyvä Ljosa, omia tekemisiä parantamaan, niin kyllä se kutsu tulee! 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 13.02.2009 klo 09:20:30 kirjoittanut Tresor »
|
|
|
|
|
Demas
Poissa
Suosikkijoukkue: aakkosjärjestyksessä: ACO, Arse, Barca..jne
|
 |
Vastaus #54 : 13.02.2009 klo 09:37:29 |
|
Ei oikeastaan koskaan kannattaisi puida joukkueen sisäisiä asioita kuten peluutusta mediassa. Tietenkin jotain poikkeuksia on ja kommentteja voi esittää mutta kovin jyrkkää tuomitsemista tai avautumista en kannata oikeastaan ikinä. Ei anna mitään lisäarvoa..
Mutta näissä pitää ymmärtää turhautuminen, Sjölundin riittämättömyys ja se että voisin kuvitella että Roman haluaisi yli kaiken pelata veljensä kanssa?
|
|
|
|
|
reko
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
 |
Vastaus #55 : 13.02.2009 klo 09:47:04 |
|
Romanin kohdalla varmaan vaikuttaa myös miehen turhautuminen omaan peliinsä. Romanin peli kun tunnu kulkevan ellei Litti tai Losa ole kentällä.
Aika monen muunkaan peli ei kulje jos Litti ei ole kentällä.
|
|
|
|
|
Sportacus
Poissa
|
 |
Vastaus #56 : 13.02.2009 klo 09:54:43 |
|
Toisaalta ymmärtää turhautumisen, kun Roma ei niitä kaikkein liikkuvimpia ja sähäkimpiä kavereita ole. Kuitenkin tärkeä peliä rytmittävä pelaaja, ainoa Litin ohella joka kykenee tekemään peliä maltin ja peliälyn turvin. Mutta Baxterin metodien takana olen, enkä lähde Romania näistä kommenteista kiittelemään.
e: Kun jalat ei liiku niin suu käy. Juurihan Roman juoksi maaottelussa ottelun suurimmat kilometrimäärät, kun kaikkien pelaajien liikkuminen mitattiin. Ja huippunopeuskin taisi olla yksi parhaista. Eihän Roman mikään sähäkkä terrieri ole, mutta liikkuu kyllä kentällä todella paljon.
|
|
|
|
|
Maanantaivalmentaja
Poissa
|
 |
Vastaus #57 : 13.02.2009 klo 10:00:00 |
|
No, tuollaiset nuoret pojat nyt aina silloin tällöin avautuu mielentilaan mukaan mitä mieleen tulee. Vähän kun joku päätä taputtaa pukukopissa ja kaveri pirauttaa isälle Pietarsaareen niin kyllä se mieli siitä sitten paranee.
|
|
|
|
|
Rajapintojen dynamiikka
Poissa
|
 |
Vastaus #58 : 13.02.2009 klo 10:01:47 |
|
Ihmisiltä tuntuu jäävän tässä keskustelussa huomiotta, että Romanin avautuminen ei ole herättänyt minkäänlaista keskustelua missään muussa mediassa kuin FutisForumilla, eikä luultavasti kiinnosta ketään muuta kuin FutisForumin nimimerkkejä. On hieman huvittavaa, kun netin keskustelupalstoilta medianhallintaoppinsa saaneet asiantuntijapiirit syväanalysoivat ammattijalkapalloilijan lausuntoja aivan kuin olisi kyseessä olisi suurikin ilmiö jollekin muulle kuin heille itselleen.
|
|
|
|
|
elinho
Poissa
|
 |
Vastaus #59 : 13.02.2009 klo 10:08:48 |
|
Kusta päässä niinkuin broidillakin 
|
|
|
|
|
|
|
Rajapintojen dynamiikka
Poissa
|
 |
Vastaus #61 : 13.02.2009 klo 10:53:04 |
|
Lausunto oli merkittävä. Se, että siitä ei synny keskustelua muualla ei suinkaan tarkoita sitä, että lausunto ei olisi merkittävä.
Täällä asiantuntijat vauhkoavat siitä, miten tällaisia asioita ei saisi käsitellä julkisuudessa, vaikka julkisuus on osoittanut, että sitä ei kiinnosta tämä asia edes vähää alusta. Julkisuus tarkoittaa jo määritelmän mukaan sitä, että asiasta käydään keskustelua laajamittaisesti, mikä ei todellakaan ole toteutunut tämän lausunnon kanssa. Siinä mielessä keskustelun syntyminen nimenomaan on se ainut mittari.
|
|
|
|
|
Moggis
Poissa
Suosikkijoukkue: Josep Guardiola
|
 |
Vastaus #62 : 13.02.2009 klo 20:23:55 |
|
Eikö ole hieman kömpelöä arvottaa lausunnossa nostetun ongelman merkittävyyttä suhteuttamalla se sen saamaan palstatilaan? Eihän se välttämättä kerro ongelman tärkeydestä mitään, vaan voi olla myös osoitus lausunnon antajan asemasta. Julkisuudessa käydyn keskustelun laajuuden kannalta ei ole samantekevää, tekeekö tällaisen lausunnon kokematon Eremenko vai kokenut Hyypiä.
|
|
|
|
|
Viinioksa
Poissa
Suosikkijoukkue: Fingland
|
 |
Vastaus #63 : 13.02.2009 klo 20:35:41 |
|
Toisaalta ymmärtää turhautumisen, kun Roma ei niitä kaikkein liikkuvimpia ja sähäkimpiä kavereita ole. Kuitenkin tärkeä peliä rytmittävä pelaaja, ainoa Litin ohella joka kykenee tekemään peliä maltin ja peliälyn turvin. Siis täh? Juurihan Romanilta taas nähtiin tukku järjettömiä hasardisyöttöjä. Taitoa riittää, mutta peliälyä on turha verrata Littiin. Sama kuin apinaa vertaisi ainstainiin. Pitkälti sama isoveljeen.
|
|
|
|
|
Rajapintojen dynamiikka
Poissa
|
 |
Vastaus #64 : 13.02.2009 klo 21:07:03 |
|
Eikö ole hieman kömpelöä arvottaa lausunnossa nostetun ongelman merkittävyyttä suhteuttamalla se sen saamaan palstatilaan? Eihän se välttämättä kerro ongelman tärkeydestä mitään, vaan voi olla myös osoitus lausunnon antajan asemasta. Julkisuudessa käydyn keskustelun laajuuden kannalta ei ole samantekevää, tekeekö tällaisen lausunnon kokematon Eremenko vai kokenut Hyypiä.
Mihinköhän nämä forumistien analyysit siitä, että tällaiset asiat pitää hoitaa pukukopissa, sitten perustuvat, jos eivät uskomukseen siitä, että suomalaista mediaa tai suomalaisia ylipäätään kiinnostaa enemmänkin kuin vähän alusta? Eikö hyssyttelyargumentti perustu nimenomaan siihen, että asioista suoraan puhumisen uskotaan tuovan joukkueelle negatiivista huomiota? Täällähän on keskusteltu enimmäkseen siitä, oliko Romanin avautuminen oikein - ei siitä, onko Romanin lausunnon sisältö merkittävä vai ei.
|
|
|
|
|
BlueForce
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampereen futiksen väärin ymmärretty ylpeys RIP
|
 |
Vastaus #65 : 13.02.2009 klo 21:21:27 |
|
No eipä mediaa paljoa ole kiinnostanut nuo Romanin sanomiset, joten ihan sama tähän!
|
|
|
|
|
Moggis
Poissa
Suosikkijoukkue: Josep Guardiola
|
 |
Vastaus #66 : 13.02.2009 klo 22:49:59 |
|
Ihan silläkin uhalla, että toistan jo sanottua...
On kyllä hassua, että täällä vaaditaan vastaavanlaisten avautumisten tekemistä pukukopissa. Eikö tällaiset julkiset avautumiset voida tulkita johtuvan juuri pukukoppikeskusteluiden puutteesta? Tässä keskusteluyhteydessä valmentajalla pitäisi kuitenkin olla viime kädessä suurin vastuu. Baxterin pitäisi luoda avoin ja vapaa ilmapiiri, jossa asioista voidaan keskustella välittämättä minkäänlaisista pelaajien välisistä hierarkioista tai valtasuhteista, joita kuitenkin väistämättä syntyy. Mediaa aihepiiri varmasti kiinnostaa, mutta luulen mitättömän julkisen keskustelun johtuvan siitä, ettei Eremenkolla koeta yksinkertaisesti olevan oikeutta ja uskottavuutta tällaisten keskustelunavausten tekemiseen. Hyssyttelijät olisivat varmasti eri mieltä, jos keskustelun avaaja olisi joku maajoukkueen vanha jäärä. Romanin avautuminen on ihan oikein, jos joukkueen sisällä on jonkinlaisia pidäkkeitä estämässä keskustelua.
|
|
|
|
|
kerrihavari
Poissa
|
 |
Vastaus #67 : 13.02.2009 klo 22:57:13 |
|
|
|
|
|
|
Tilintarkastaja
Poissa
|
 |
Vastaus #68 : 13.02.2009 klo 23:01:25 |
|
Roman voisi keskittyä vaikka siihen omaan suoritukseen. Viimeaikaiset esitykset ovat olleet niin huonoja, ettei luulisi olevan varaa sanoa yhtään mitään.
|
|
|
|
|
OPJV
Poissa
|
 |
Vastaus #69 : 13.02.2009 klo 23:08:23 |
|
Itseäni ihmetytti tuo Iltalehden uutisointi tuosta Romanin kommentista. Siinä väitettiin, että Roman olisi sanonut, että Suomen peli perustuu pitkälle Litmaseen ja tarvitaan uutta kymppipaikan pelaajaa kuten hänen veli. Hän ei todellakaan sanonut siinä Canalin haastattelussa mitään tuollaista. Ensinnäkään, jos Väyrynen on terve niin Litmanen ei karsinnoissa ole kentällä, joten ei Suomen peli todellakaan Baxterin ajatusmaailmassa Litmaseen perustu. Toiseksi tuosta uutisesta saa kuvan, että Litti pitäisi Roman mielestä heivata pois maajoukkueesta ja Losa tilalle. Todellisuudessahan Roman sanoi haastattelussa sanasta sanaan näin: "Eka puoliaika oli mun mielest ihan hyvä meilt paitsi se viimeiset viis minuuttia. Mun mielest näky et me tarvitaan viel Litmast meiän peliin aika paljon. Näky heti tokal puoliajal ettei siit (pelist) tullu mitää ku Litti oli pois. Tarvitaan viel semmost kymppipelaajaa. Litmanen (ja) mun veli on semmonen. Mä luulen et kaikki näkee sen."Tämän jälkeen toimittaja kysyi: "Luuletko, että isoveljellesi olisi tällä hetkellä käyttöä maajoukkueessa"? Tähän Roma vastasi: "Mä luulen et kaikki, jotka ymmärtää jalkapallost sanois sen. Et ei voi muuta sanoo"
|
|
|
|
|
Jaakob
Poissa
Suosikkijoukkue: S
|
 |
Vastaus #70 : 13.02.2009 klo 23:18:34 |
|
Itseäni ihmetytti tuo Iltalehden uutisointi tuosta Romanin kommentista. Siinä väitettiin, että Roman olisi sanonut, että Suomen peli perustuu pitkälle Litmaseen ja tarvitaan uutta kymppipaikan pelaajaa kuten hänen veli. Hän ei todellakaan sanonut siinä Canalin haastattelussa mitään tuollaista. Ensinnäkään, jos Väyrynen on terve niin Litmanen ei karsinnoissa ole kentällä, joten ei Suomen peli todellakaan Baxterin ajatusmaailmassa Litmaseen perustu. Toiseksi tuosta uutisesta saa kuvan, että Litti pitäisi Roman mielestä heivata pois maajoukkueesta ja Losa tilalle.
Todellisuudessahan Roman sanoi haastattelussa sanasta sanaan näin: "Eka puoliaika oli mun mielest ihan hyvä meilt paitsi se viimeiset viis minuuttia. Mun mielest näky et me tarvitaan viel Litmast meiän peliin aika paljon. Näky heti tokal puoliajal ettei siit (pelist) tullu mitää ku Litti oli pois. Tarvitaan viel semmost kymppipelaajaa. Litmanen (ja) mun veli on semmonen. Mä luulen et kaikki näkee sen."
Tämän jälkeen toimittaja kysyi: "Luuletko, että isoveljellesi olisi tällä hetkellä käyttöä maajoukkueessa"? Tähän Roma vastasi: "Mä luulen et kaikki, jotka ymmärtää jalkapallost sanois sen. Et ei voi muuta sanoo"
Johan tämäkin on jo suuren maailman meininkiä. Paskalehdet vääristelee pelaajien lausuntoja. Itse torkahdin heti vihellyksen jälkeen eli haastattelua en nähnyt. Ja perkele, asiaahan Roma puhuu.
|
|
|
|
|
Armfelt
Poissa
Suosikkijoukkue: Helsinki
|
 |
Vastaus #71 : 13.02.2009 klo 23:20:54 |
|
Roman voisi keskittyä vaikka siihen omaan suoritukseen. Viimeaikaiset esitykset ovat olleet niin huonoja, ettei luulisi olevan varaa sanoa yhtään mitään.
Venäjä matsissa tosiaan paska, mutta Saksa matsissa erittäin ja eilenkin hyvä vaikkakin muutama (turhautumisesta johtuva?) ns. hazardisyöttö porttoja vastaan tuli.
|
|
|
|
|
Mazaa
Poissa
|
 |
Vastaus #72 : 13.02.2009 klo 23:28:36 |
|
Itseäni ihmetytti tuo Iltalehden uutisointi tuosta Romanin kommentista. Siinä väitettiin, että Roman olisi sanonut, että Suomen peli perustuu pitkälle Litmaseen ja tarvitaan uutta kymppipaikan pelaajaa kuten hänen veli. Hän ei todellakaan sanonut siinä Canalin haastattelussa mitään tuollaista. Ensinnäkään, jos Väyrynen on terve niin Litmanen ei karsinnoissa ole kentällä, joten ei Suomen peli todellakaan Baxterin ajatusmaailmassa Litmaseen perustu. Toiseksi tuosta uutisesta saa kuvan, että Litti pitäisi Roman mielestä heivata pois maajoukkueesta ja Losa tilalle. Samaan kiinnitin huomiota.
|
|
|
|
|
ptuutti
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
 |
Vastaus #73 : 14.02.2009 klo 01:59:43 |
|
Roman puhuu pelkkaa asiaa.
|
|
|
|
|
Speirs
Poissa
|
 |
Vastaus #74 : 14.02.2009 klo 02:15:29 |
|
Ainoa edes jollain lailla ristiriitainen pointti on idea isoveljen palauttamisesta maajoukkuekuvioihin. Tästä haastattelusta johdettu haloo on myrsky vesilasissa.
|
|
|
|
|
|
|
|