Le God
Poissa
Suosikkijoukkue: Hard Bass
|
 |
Vastaus #1400 : 21.02.2008 klo 23:27:48 |
|
Pienoista rasismia havaittavissa? Perpahan on Suomen kansalainen.
Idea tuli kuitenkin varmaan selväksi.
|
|
|
|
|
tamman siika
Poissa
Suosikkijoukkue: Kaikki kuolleet ja kuopattu
|
 |
Vastaus #1401 : 21.02.2008 klo 23:30:11 |
|
Here we go again..
Minustakin tuntuu, että tässä on muutaman kerran käyty jo sama keskustelu 
|
|
|
|
|
Sukerman
Poissa
|
 |
Vastaus #1402 : 21.02.2008 klo 23:58:52 |
|
Peppermintin kitinöille 
|
|
|
|
|
eerosol
Poissa
|
 |
Vastaus #1403 : 22.02.2008 klo 04:13:10 |
|
Eli kuulut siihen ryhmään, joka on valmis menestymään hinnalla millä hyvänsä. Laitetaan avaukseen vaikka 11 miestä, joille ei itse Suomen edustaminen merkitse yhtään mitään.
jos se vie kisoihin  itse kisoissa voidaan peluuttaa isopää-paatelaisia ja jarkko wissejä, jos se patrioottien sydäntä lämmittää
|
|
|
|
|
Nice10
Poissa
Suosikkijoukkue: I support FF
|
 |
Vastaus #1404 : 22.02.2008 klo 05:51:17 |
|
jos se vie kisoihin  itse kisoissa voidaan peluuttaa isopää-paatelaisia ja jarkko wissejä, jos se patrioottien sydäntä lämmittää Tämähän menee off-topik, mutta minä en ainakaan näe mitään patriotismia, rasismia tai vastaavaa siinä, jos haluaa maajoukkuefutiksen pysyvän maajoukkuefutiksena. Maajoukkueurheilu kun nykymaailmassa tuntuu olevan viimeisiä linnakkeita, joita raha ja viihteellisyys ei ole vallannut ja pilannut. Ainakin itselleni on ok, vaikka Suomi ei kisoihin pääsekään, kunhan vain on pelattu sydän mukana. Aika monille tuntuu olevan yhdentekevää millä keinoilla kisoihin mennään, mutta ainakaan minä en haluaisi nähdä karsintavoittoja myöskään epärehellisin keinoin, tuomareiden avustuksella tai esim kabinettipäätöksillä. Toisaalta kukin tyylillään ja Hetemajhinhan tämä asia ei liity. Olenkohan outo kun katselen mielummin kentällä näitä isopää-paatelaisia ja wissejä mielummin kun C. Ronaldoja ja Robbeneja? Puhumattakaan kumpia haluaisin nähdä mielummin Suomi-paidassa.
|
|
|
|
|
tamman siika
Poissa
Suosikkijoukkue: Kaikki kuolleet ja kuopattu
|
 |
Vastaus #1405 : 22.02.2008 klo 06:07:55 |
|
jos se vie kisoihin  Rehellisyydellesi annan vielä isomman  , vaikka en samaa mieltä olekaan!
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
 |
Vastaus #1406 : 22.02.2008 klo 07:49:03 |
|
Pientä lukihäiriötä havaittavissa? Perpahan todella on syntyjään Kosovosta. Kysymys oli siitä, että jos Suomen maajoukkuepelaaja - oli syntyperä missä tahansa - ilmoittaa varsin heiveröisin perustein, ettei ole maajoukkueen käytettävissä, niin en minä sitä ainakaan hyväksy. Toivottavasti myöskään palloliitto ei sitä ihan villaisella paina. Oli sitten kahden maajoukkueen välillä puntaroiva maajoukkueen junnu tai ei. Jos sinä tuosta rasistisen kommentin saat, niin onnea vaan sinulle ja kaltaisillesi.
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
 |
Vastaus #1407 : 22.02.2008 klo 08:22:27 |
|
jos se vie kisoihin  itse kisoissa voidaan peluuttaa isopää-paatelaisia ja jarkko wissejä, jos se patrioottien sydäntä lämmittää Kannatatko kenties Ch€lseaa? Glory, glory... Mielestäni Suomen maajoukkue edustaa niin suomalaista jalkapalloilua kuin suomalaisuuttakin. Itselleni on tärkeintä, että jokaiselle maajoukkuepaidan päälleen pukevalle se on kunnia-asia. Että jokaisella maajoukkuepaidan päälle pukevalla sykkii suuri sinivalkoinen sydän. Oli ihonväri mikä tahansa. Minulle ei missään nimessä tärkeintä ole maajoukkueen menestys, vaikka sitä tietysti toivonkin. Tärkeintä on ylpeys. Maajoukkueesta, joka antaa kaikkensa väriensä puolesta. Maajoukkueesta, joka pelaa aina ylpeänä väriensä puolesta. Maajoukkueesta, jonka jokaiselle pelaajalle on kunnia-asia saada edustaa Suomen värejä siinä suurimmassa ja kauneimmassa. Suomen maajoukkue ei ole maailman taitavin, tai tasokkain, joukkue. Mutta Suomen maajoukkue on joukkue. Suomen maajoukkue on joukkue, jonka rinnalla kannattajat seisovat ylpeinä niin voiton suloisena hetkenä kuin tappion katkerana hetkenäkin. Hyvä esimerkki on eräskin sateinen ilta olympiastadionilla, kun Suomi onnistui saamaan lisäajalla pallon omaan maaliinsa Unkaria vastaan. Tappion katkeraa kalkkia, mutta pelaajista näki, että he ovat varmasti antaneet kaikkensa. Pelaajista näki kuinka paljon jatkopaikan lipuminen käsistä satutti. Vaikka se varmasti joka ainoaa kannattajaa myös satutti, niin uskon, että kannattajien oli silti helppo olla ylpeitä kaikkensa antaneista maajoukkuepelaajista. Maajoukkue on myös näyteikkuna seurajoukkueille. Tämä varmasti houkuttelee kaksoiskansalaisia, joilla ei mahdollisuuksia toisen maan maajoukkueeseen ole. Suuri sopimus silmäkulmassa esittelemään henkilökohtaisia taitojaan maajoukkueeseen, itse maajoukkueella ei niin väliä. Mistä sen sitten tietää, mitkä tarkoitusperät jollakulla maajoukkuepelaajalla on? Hyvä kysymys. Vastausta en minä ainakaan tiedä. Tai mihin raja "suomalaisuuden" osalta vedetään? Jos on saapunut Suomeen 8-, 14-, 18-, vai 25-vuotiaana? Asunut Suomessa muutaman hassun vuoden vai kymmenen vuotta? Toki toivon, että se näkyy, jos joku pelaaja ei ole maajoukkueen mukana osana joukkuetta, vaan esittelemässä itseään. Miten tuon näkee? Ei harmainta aavistustakaan. Toivon kuitenkin, että joistain asioista sen voi nähdä ja tehdä tämän perusteella asiaankuuluvat ratkaisut. Mielestäni siinä ollaan jo rajoilla, jos joku pelaaja joutuu hirveästi arpomaan mitä maajoukkuetta haluaa edustaa. Kyllä minä ainakin toivon, että yhdenkään Suomen maajoukkueen pelaajan ei tuota tarvitsisi edes miettiä vaan vastaus olisi päivänselvä. Suomi tai ei mitään. Muussa tapauksessa tack och adjö. Vaikeita kysymyksiä.
|
|
|
|
|
erno
Poissa
Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu
|
 |
Vastaus #1408 : 22.02.2008 klo 11:27:00 |
|
klik
Itse olen sitä mieltä että suomen maajoukkuetta saa edustaa vain Suomessa syntyneet henkilöt. Svedut, sakemannit ja kosovon albaanit pysykööt omissa joukkueissaan.
|
|
|
|
|
harmooni
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
 |
Vastaus #1409 : 22.02.2008 klo 11:44:43 |
|
Itse olen sitä mieltä että suomen maajoukkuetta saa edustaa vain Suomessa syntyneet henkilöt. Svedut, sakemannit ja kosovon albaanit pysykööt omissa joukkueissaan.
Mielestäni ei noin, sillä eikös esimerkiksi Väyrynen ole syntynyt Ruotsissa, Eskilstunassa?
|
|
|
|
|
Le God
Poissa
Suosikkijoukkue: Hard Bass
|
 |
Vastaus #1410 : 22.02.2008 klo 11:53:20 |
|
Olenkohan outo kun katselen mielummin kentällä näitä isopää-paatelaisia ja wissejä mielummin kun C. Ronaldoja ja Robbeneja? Puhumattakaan kumpia haluaisin nähdä mielummin Suomi-paidassa.
Juuri näin. Onneksi suurenkin yleisön suhteen on tapahtunut eteenpäinmenoa siinä suhteessa ettei enää mennä peleihin ihmettelemään sen kertaista vastustajaa vaan kannustamaan Suomi voittoon.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.02.2008 klo 11:55:33 kirjoittanut Le God »
|
|
|
|
|
huumorintaju
Poissa
Suosikkijoukkue: inhorealistinen pelitapa
|
 |
Vastaus #1411 : 22.02.2008 klo 12:14:27 |
|
Eli kuulut siihen ryhmään, joka on valmis menestymään hinnalla millä hyvänsä. Laitetaan avaukseen vaikka 11 miestä, joille ei itse Suomen edustaminen merkitse yhtään mitään.
Kärjistit sitten kärjistystäni erittäin yksiulotteisesti. Ihan aidosti vai tarkoitushakuisesti valitsit moisen? En ole valmis menestykseen hinnalla millä hyvänsä, enkä halua, että avauksessa on pelaajia joille Suomen edustaminen ei edusta mitään. Viittasin vain siihen, että mielestäni erittäin löyhän kansallistunnon pohjalta voi vielä motivoitua ihan täysillä pelaamaan jonkin maajoukkueen eteen. Pelaavathan jotkut koko sydämellään mahdollisesti jopa ulkomaisen seuran väreissä... No joo, tämä keskustelu tarvinnee ihan oman otsikkonsa. Jos en sellaista helposti löydä, niin voin koittaa jotain tuonne Suomen maajoukkue -osioon raapustaa. e: mikäli osaan tämän tähän oikein laittaa, niin tässä linkki suoraan "sinne": http://futisforum2.org/index.php?topic=45753.0
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.02.2008 klo 12:29:23 kirjoittanut huumorintaju »
|
|
|
|
|
Rikkiviisas
Poissa
|
 |
Vastaus #1412 : 22.02.2008 klo 12:30:17 |
|
Mielestäni ei noin, sillä eikös esimerkiksi Väyrynen ole syntynyt Ruotsissa, Eskilstunassa?
Väyrynen on syntynyt Ruotsissa, Forssell Saksassa, Kuqi Kosovossa, Johansson Tukholmassa, Eremenko jr. Neuvostoliitossa, Heikkinen Ruotsissa, Roman Eremenko Neuvostoliitossa ja Nyman Turussa. Aika ohueksi menisi jos syntymämaan pitäisi olla Suomi. Etenkin hyökkäyksen osalta naurattaisi entistä vähemmän. Tulevaisuuskaan ei lämmitä. U21-joukkue: Zeneli Kosovossa, Sadik Makedoniassa, Hetemaj Kosovo ja Hetemaj Kosovo. Siihen vieläpä vaikka Kangaskolkka Neuvostoliitto niin vaatimus on kyllä kohtalainen isku joukkueelle.
|
|
|
|
|
Hodari
Poissa
Suosikkijoukkue: Rahattomat perinneseurat
|
 |
Vastaus #1413 : 22.02.2008 klo 13:36:16 |
|
Ei oteta sitä rasismikorttia nyt esiin 
|
|
|
|
|
rohmukuyrpa
Poissa
|
 |
Vastaus #1414 : 22.02.2008 klo 13:54:10 |
|
Väyrynen on syntynyt Ruotsissa, Forssell Saksassa, Johansson Tukholmassa, , Heikkinen Ruotsissa, ja Nyman Turussa.
Suurin osa kuitenkin suomalaisista vanhemmista, ovat vain oleskelleet ulkomailla. Otetaan vielä soppaan tämä Paatelaisen UCL-puoliajalla heittämä kommentti, että koko mj:n, siis myös valmentajan, huollon, bussinkuljettajan..., pitäisi olla maan kansalaisia ja heillä pitäisi olla edustusoikeus maahan kuten pelaajillakin. Mielestäni tämä on ihan varteenotettava ajatus. Siihen en ota kantaa, pitääkö suomalaisuus olla syntyperäistä vai myöhemmin saatua, minulle käy kumpi vaan.
|
|
|
|
|
quinton
Poissa
|
 |
Vastaus #1415 : 23.02.2008 klo 19:15:13 |
|
Perpa osunut neljännella minuutilla Asteras Tripolista vastaan! Vahvat on kyllä näytöt tähän asti Kalamariaksessa  Varmastikin AEK:ssa ollaan hereillä tai ainakin pitäisi olla.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.02.2008 klo 19:16:27 kirjoittanut quinton »
|
|
|
|
|
Paul
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
 |
Vastaus #1416 : 23.02.2008 klo 19:17:54 |
|
Hienoa Perpa 
|
|
|
|
|
South Winner
Poissa
|
 |
Vastaus #1417 : 23.02.2008 klo 19:20:36 |
|
Tätä onkin jo hiukan odoteltu. Tästä se lähtee Perpa! 
|
|
|
|
|
JM-07
Poissa
Suosikkijoukkue: # 7 * * Jere Sr * * Suomen parhaat syötöt
|
 |
Vastaus #1418 : 23.02.2008 klo 21:33:50 |
|
Onneksi olkoon ekasta maalista Kreikan liigassa! Perpa hinaa pikkuhiljaa Kalamariaa kuiville, vaikka tänään kuuleman mukaan joutuikin ottamaan sekä sanallista että fyysistä kuumentamista vastustajajoukkueen pakilta oikein olan takaa vastaan. Nyt on näyttöjä Ateenan suuntaan annettu! Perpalle, täytyy korkata jääkaapin viimeinen Kukko. 
|
|
|
|
|
Samuldinho
Poissa
Suosikkijoukkue: puipa nousee
|
 |
Vastaus #1419 : 24.02.2008 klo 01:25:47 |
|
Perpalle :ylös: 
|
|
|
|
|
Silento
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
 |
Vastaus #1420 : 24.02.2008 klo 02:35:29 |
|
|
|
|
|
|
JJO
Poissa
Suosikkijoukkue: PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS
|
 |
Vastaus #1421 : 24.02.2008 klo 02:49:39 |
|
Hyvä Perpa 
|
|
|
|
|
FC Apollo
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Iiro Aalto, SMM
|
 |
Vastaus #1422 : 24.02.2008 klo 02:57:28 |
|
Räkämaalille  Onko muita suomalaisia osunut kreikassa kuin Kolkka ja Perparim "pelkään Skotlantia" Hetemaj?
|
|
|
|
|
C86
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
 |
Vastaus #1423 : 24.02.2008 klo 03:08:01 |
|
Kyllähän noita Suomen maajoukkueessakin mielellään näkisi. 
|
|
|
|
|
Tsei Tsei
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United
|
 |
Vastaus #1424 : 24.02.2008 klo 03:24:14 |
|
Melkoista puppelointia tosiaan vastustajan pulustukselta&maalivahdilta. Tottimaiselle kaulurille toki 
|
|
|
|
|
|
|
|