http://www.veikkausliiga.com/News.aspx?type=1&ID=37746Ricketts valmiina kevään haasteisiin[26.1.2010 13:48:00]
22-vuotias kanadalaishyökkääjä Tosaint Ricketts kuuluu siihen kastiin, jolla alkaa nyt toinen vuosi MYPAssa. Viime vuonna tuulennopea kärkimies paukutti viisi maalia ja oli tuolla saldolla joukkueen kolmanneksi paras maalipyssy.
”Tos” on taas Suomessa ja harjoittelee muun joukkueen mukana täyttä höyryä. Joulu kanadalaiselta vierähti kotikulmilla Edmontonissa.
- Loma oli hyvä ja oli mukavaa nähdä taas koko perhettä. Joulua vietimme perinteisissä merkeissä syöden hyvin, ja uuden vuoden olin kavereideni kanssa, kärkimies kertoo MYPAn verkkosivuilla.
- Joulukuu oli harjoituskuukautena hyvä, koska pääsin kokeilemaan missä kunnossa nilkkani oli. Kuun loppuun mennessä se oli jo lähes täydessä kunnossa, pientä jalkavaivaa parannellut Tos sanoo.
Suomen talvi on ollut pitkästä aikaa mallia "kuin ennen vanhaan", mutta toisen pohjoisen maan kasvatti ei ole siitä moksiskaan.
- Toivottavasti ei tule enää liian kylmää, mutta ehkäpä minä selviän, Tos nauraa.
- Vakavasti puhuen, elämä Suomessa on sujunut hyvin. Ihmiset ovat ottaneet minut hyvin vastaan ja joukkueessa on hyvä henki ja mainioita tyyppejä. Tunnen, että olen oppinut myös paikalliseen kulttuuriin. ”Uimixin” kämppiksenä asuminen on toki auttanut paljon, Tosaint kiittelee Antti Uimaniemen roolia kotiutumisessa.
Viikko sitten perjantaina harjoitusottelussa PK-35:tä vastaan Tos pelasi reilut 50 minuuttia.
- Peli meni ok mutta parantamisenkin varaa jäi. Oli hyvä päästä pelaamaan liki neljän kuukauden tauon jälkeen ja on kiva taas treenata täydellä teholla. Mitä joukkueeseen tulee, nyt mietitään taktisia kuvioita, ja huhtikuuhun mennessä Jose kyllä virittää porukan hyvään vireeseen.
Kulunut vuosi oli Rickettsille ensimmäinen ammattilaisena. Mies sanoo, että eron huomaa kun vertaa nykyistä Tosia vuoden takaiseen.
- Kaikkein eniten on kehittynyt henkinen puoli ja pelin ymmärrys. Tuntuu että menen eteenpäin joka päivä, ja aion jatkaa sitä myös harjoituskaudella. Tarkoitus on olla huippuiskussa kun kausi alkaa, kanadalainen napauttaa.
Vaikuttaa sympaattiselta kaverilta tuo Tossu.

Toivottavasti tällä kaudella loksahtaa palaset vielä paremmin kohdalleen ja pistää sen 10 häkkiä.