FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
18.01.2026 klo 15:08:29 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: [1]

Kirjoittaja Aihe: Alasarjojen "säännöt" piireittäin?  (Luettu 3073 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
diipadaapa

Poissa Poissa

: 29.05.2009 klo 15:37:38

Jalkapallo on peli, jossa 22 miestä juoksee 90 minuuttia pallon perässä.

Itse olen aina luullut että kaikki liiton alaiset divarit pelataan 90 minuuttisina, mutta nyt olen kuullut huhuja että kaikkialla asiat eivät ole yhtä hyvin kuin Tampereella. Miten nämä hommat menevät muissa piireissä? Kyse on siis virallisista Palloliiton peleistä.

Tampereen piirissä 6. divari pelataan 90min, yksi tuomari ja rajaton vaihto-oikeus. Lisäksi tapana on ollut että pöytäkirjaan saa laittaa niin monta pelaajaa kuin haluaa.

5. divarissa on kolme tuomaria ja rajaton vaihto-oikeus. (?)

4. divarissa saa vielä vaihtaa koko penkin eli seitsemän pelaajaa?
Jaakob

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: S

Vastaus #1 : 29.05.2009 klo 15:41:04

Satakunnan Kolmosessa ei aina ole kolmeakaan tuomaria, nelosessa ainakin pari kautta takaperin moinen oli jopa harvinaisuus.
Le God

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hard Bass

Vastaus #2 : 29.05.2009 klo 15:46:50

Helsingissä 90 minuuttia ja linjat tulevat Vitosessa (Kutosessa 2 x 35 ja Seiskassa 2 x 30). Edestakaiset vaihdot poistuvat Nelosessa.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2009 klo 15:47:52 kirjoittanut Le God »
BrDead
Vastaus #3 : 29.05.2009 klo 15:54:33

Uudenmaan Piiri 2009:

Kutosessa peliaika 2x30 ja edestakaiset vaihdot. Vitosessa 2x45 ja edestakaiset. Nelosessa normaalit vaihdot. Kolmosessa vaihtojen määrä rajattu viiteen. Ja kyllä kaikissa sarjoissa vaihtopelaajien maksimimäärä on 7. Ja näin sen pitäisi kai olla joka paikassa?

Kutonen vedetään yhdellä tuomarilla. Vitosesta ylöspäin kolmikolla. Tosin aina ei Vitoseenkaan ole avustavia riittänyt tuomaripulasta johtuen. Näin muistaakseni ainakin viime kaudella (ja kai jo edellisellä). Tänä vuonna näköjään lähtökohtaisesti kolmikko aseteltu joka peliin.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä

Vastaus #4 : 29.05.2009 klo 16:38:56

Turun kutonen 2x45 minuuttia rajaton edestakainen vaihto-oikeus. Pelaajia 11+7. Yksi tuomari
Vitonen ala 2x45 minuuttia rajaton edestakainen vaihto-oikeus. Pelaajia 11+7. Yksi tuomari
Vitonen ylä 2x45 minuuttia seitsemän pelaajan vaihto-oikeus. Pelaajia 11+7 Kolmikko
Nelonen 2x45 minuuttia viiden pelaajan vaihto-oikeus. Pelaajia 11+7. Kolmikko
Kolmonen, sama kuin nelonen.

Järjestämisohjeissa mainitaan mm. että kaikki muut sarjat paitsi kolmonen pelataan yhdellä pallolla, nelosessa ja vitosessa tulee toimittaa varapallo, joka otetaan käyttöön vain pallon rikkoonnuttua. Kaikissa sarjoissa pukukoppi tulee olla vastustajalla tuntia ennen pelin alkua. Myös tuomareille pitää olla koppi. Tampereella ei moista tunnettu. Pelaajat ihmetteli että mihinkäs tuomarit omaa koppia tarvii?

Siinä siis viralliset säännöt.
defcon1

Poissa Poissa

Vastaus #5 : 29.05.2009 klo 18:12:16

Lainaus
Itse olen aina luullut että kaikki liiton alaiset divarit pelataan 90 minuuttisina, mutta nyt olen kuullut huhuja että kaikkialla asiat eivät ole yhtä hyvin kuin Tampereella. Miten nämä hommat menevät muissa piireissä? Kyse on siis virallisista Palloliiton peleistä.

Viralliset Palloliiton pelit ja viralliset Palloliiton piirien pelit on kaksi eri asiaa, lainataan palloliiton sivuilta:

Lainaus
Suomen Palloliiton järjestämiä kilpailuja ovat:
Naisten Liiga, Ykkönen ja Kakkonen;
Miesten Ykkönen ja Kakkonen;
Poikien A SM, A Ykkönen, B SM ja B Ykkönen;
Tyttöjen B SM ja Ykkönen.

Veikkausliigalla on oma organisaatio, joka hallinnoi jalkapallon pääsarjaa.

Muita sarjoja järjestävät piirit, joiden yhteystiedot löytyvät (linkki).

Piireillä voi olla ja on erilaisia sääntöjä piiri- ja aluesarjoissa, joten tarkkana nyt ettei vaan tule käytetyksi liikaa palloja ;-)
Ja edelliseen: Turun piirissä myös junnupeleissä BII-sarjasta ylöspäin on kolmen tuomarin systeemi.

Poissa Poissa

Vastaus #6 : 04.06.2009 klo 17:57:15

Vaasan 5-6 kolmella tuomarilla 11+7 nimee pöytäkirjassa. edestakaiset vaihdot 2x45 minsaa
RGB

Poissa Poissa

Vastaus #7 : 04.06.2009 klo 20:39:41

Vaasan 5-6 kolmella tuomarilla 11+7 nimee pöytäkirjassa. edestakaiset vaihdot 2x45 minsaa

Jalkapallokulttuuria!!  Ja toki pelit ruohokentällä kesäkuun alusta asti.

Sivuja: [1]

Siirry: