FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.10.2025 klo 09:27:41 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Äänestys
Kysymys: Mikä alla olevista vaihtoehdoista oli mielestäsi toukokuun paras forumistin ottama Suomi-futiskuva?
1. Tupakoiva herra - kuvaajana Neulainen Jerkunen - 40 (9.8%)
2. Käsiään levittelevä Jonke - kuvaajana Neulainen Jerkunen - 6 (1.5%)
3. Pariskunta katsomossa - kuvaajana Neulainen Jerkunen - 18 (4.4%)
4. Pojat ilmeisesti kulmapotkutilanteessa - kuvaajana No Niin - 3 (0.7%)
5. Maalivahti seuraa palloa katseellaan - kuvaajana Kaakku - 5 (1.2%)
6. Aton saksari - kuvaajana BEAT!! - 32 (7.8%)
7. Corpache ja Kangaskolkka (?) solmussa - kuvaajana BEAT!! - 25 (6.1%)
8. Täpötäysi Veritas - kuvaajana TeroW - 50 (12.2%)
9. Interin maalin juhlinta - kuvaajana TeroW - 54 (13.2%)
10. Heinikankaan ja Smithin ilmataistelu - kuvaajana JaskaS - 12 (2.9%)
11. Sateista juhlintaa Kemissä - kuvaajana lindros - 89 (21.7%)
12. Miki Sipiläisen maalituuletus - kuvaajana Spox - 18 (4.4%)
13. Porilaista juhlintaa - kuvaajana Neulainen Jerkunen - 46 (11.2%)
14. Ilja Venäläisen ilmalento - kuvaajana Neulainen Jerkunen - 8 (2%)
Mikään kuvista ei ansaitse ääntäni - 4 (1%)
Äänestäjiä yhteensä: 406

Sivuja: 1 [2] 3

Kirjoittaja Aihe: Kuukauden paras Suomi-futikseen liittyvä kuva | Toukokuun paras kuva valittu  (Luettu 4565 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
TZagallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna

Vastaus #25 : 04.06.2009 klo 15:12:01

Vaikka tilanne sattuukin sydämeen, kuvassa 9 on sitä jotain.
No niin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuvaajat

Vastaus #26 : 04.06.2009 klo 15:20:14

Kiitokset linrosille kommenteista. Juuri tuollaista "analyysiä" kaipasinkin.

Olen täsmälleen samaa mieltä siinä, että nämäkin kuvat tulisi ryhmittää omiin luokkiinsa, sillä on vaikeaa "arvostella" niitä yhdessä.

Mitä taas tulee Wererin kommentteihin siitä, että mun pitäis antaa kuvani jonkun toisen arvostelemaksi, ennen kun siirrän niitä bittien taivaaseen, niin olen siitä eri mieltä, sillä kuvaan omaksi ilokseni, eikä mun tarvitse onneksi välittää siitä "myykö" kuva vai ei.
Kuten Werner aiemmin totesikin, niin "kuvaajat" arvostelevat kuvia aivan eri kriteerein kuin muut, ja hekin eri tavoilla.
Arvosteluperusteeni muiden kuvista on samat kuin omistanikin.

Kunniaa ja ylistystä ihan kaikille kuvia ottaville, kuvaat sitten ihan mitä tahansa.
sale

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kallion kalja- ja tupakkiporukat

Vastaus #27 : 04.06.2009 klo 15:43:36

Kuva numero 11, ja täysin tunnepohjalta äänestetty, koska mielestäni kuvassa tiivistyy hienosti "toisen ilo on toisen suru"-fiilingit.  Tykkään Ylos
V

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS

Vastaus #28 : 04.06.2009 klo 16:18:43

Kunniaa ja ylistystä ihan kaikille kuvia ottaville, kuvaat sitten ihan mitä tahansa.

Juuri näin. Enkä suinkaan ihan tosissani ollut liikkeellä sinua arvostellessani :).

Olen täsmälleen samaa mieltä siinä, että nämäkin kuvat tulisi ryhmittää omiin luokkiinsa, sillä on vaikeaa "arvostella" niitä yhdessä.

Periaatteessa samaa mieltä, mutta lähdetään nyt ensin liikkeelle näin. Ensi vuonna voisi ehkä jo kokeilla pelitilanne-, olosuhde-, kulttuuri- ynnä muille kuville omia osioitaan.

Eiköhän me tästä kuitenkin saada forumistien mielestä paras kuva esiin. Oli se sitten paska tai ei :).
AlNU

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves ja Newcastle

Vastaus #29 : 04.06.2009 klo 17:03:04

Jostain syystä kuva nro. 12 on minun mieleen. Hyökkääjä on täysin yksin kuvassa ja pallo on maalissa. Lisäksi melkein tyhjä päätykatsomo kuvastaa hyvin suomifutiksen nyky- tilaa.

Tuohan on Tammelan päätykatsomoon ihan hyvä määrä Kakkosen peleissä. Tilanteessa molari oli ehkä puolessa kenttää ja alin pakki luovutti jo paria sekuntia aiemmin. Hienosti mielestäni rajattu. Tästä jos saisi alkuperäisen niin voisi tehdä taustakuvan itselleen. Eli tälle ääni. 11 ja 9 seuraavina.
piip

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hoki taapelu

Vastaus #30 : 04.06.2009 klo 18:17:01

Tänään en vetänyt edes kotiinpäin, vaikka Interin maalin juhlinta on erinomaisen huikea kuva. Aton saksari ja innoisaan seisovat kaverit taustalla ansaitsivat siis ääneni. Viimeistään käsiään hierova janari ratkaisi ääneni osoitteen :D
Kaljapallo

Poissa Poissa

Vastaus #31 : 04.06.2009 klo 19:36:06

Kuva nro. 9 on sellainen että tuollaisia näkisin mielelläni jatkossakin.
Raspikurccu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: †26.12.2009 raspikurcun forum ura

Vastaus #32 : 04.06.2009 klo 20:11:15

Äänestin Lindrosin kuvaa. Olin itsekkin tuossa pelissä paikanpäällä ja kuvasta välittyy hyvin kostea tunnelma ja paikalta pakenevat katsojat.
Johtaja Calu

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta

Vastaus #33 : 04.06.2009 klo 20:17:39

9 ja 11 välillä arvuuttelin. Päädyin 11.

Muutama täysin turha kuvaki mukana, jos aatellan topikin aihetta.
vaginavainu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kylkimyyry

Vastaus #34 : 04.06.2009 klo 21:25:53

11 ja 7, oli vaikee valita. pääyin kuiteki 7. 8 oli myös hyvä taustalla näkyvän yleisön takia. hyvä topikki tää kuukauden paras Ylos
Stadiumsäätiö

Poissa Poissa

Vastaus #35 : 04.06.2009 klo 21:26:30

Numero 11 sai näistä parhaana äänen. Missä se Mikkelistä(?) otettu sadekuva oli? Sitä olisin ehdottomasti äänestänyt.
Stadiumsäätiö

Poissa Poissa

Vastaus #36 : 04.06.2009 klo 21:27:15

hyvä topikki tää kuukauden paras Ylos
ja tähän sama.
V

Poissa Poissa

Vastaus #37 : 04.06.2009 klo 22:19:30

Muutama täysin turha kuvaki mukana, jos aatellan topikin aihetta.

Ehdottoman samaa mieltä, mutta en jaksanut ruveta kummemmin tuomaroimaan, kun ei noita ehdotettuja nyt niin montaa ollut.
Neulainen Jerkunen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC

Vastaus #38 : 04.06.2009 klo 22:25:42

Ehdottoman samaa mieltä, mutta en jaksanut ruveta kummemmin tuomaroimaan, kun ei noita ehdotettuja nyt niin montaa ollut.

Hassunhauska Haka-maskotti karsittiin kuukauden kuva -ehdokkaista. Minua on sensuroitu, ilmaisunvapaustani on rajoitettu! Mitäpä sitä valittamaan - yksikin ääni asinomaisella kuvalla olisi ollut melkoinen saavutus. Näissäkin otoksissa on muutamia melko turhia räpsyjä, joista myös minä olen osaltani vastuussa.

Kovatasoinen kilpailu joka tapauksessa!
V

Poissa Poissa

Vastaus #39 : 04.06.2009 klo 22:28:30

Hassunhauska Haka-maskotti karsittiin kuukauden kuva -ehdokkaista. Minua on sensuroitu, ilmaisunvapaustani on rajoitettu!

Pari kuvaa tosiaan sensuroin. Maskottikuvia ei tule äänestyksiin jatkossakaan, ja paljaista takapuolista äänestykseen pääsee vain naispuoliset.

Valitukset sitten jatkossa ff2:n oikeusturvalautakuntaan :).
« Viimeksi muokattu: 04.06.2009 klo 22:29:32 kirjoittanut werner »
Neulainen Jerkunen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC

Vastaus #40 : 04.06.2009 klo 22:33:22

Pari kuvaa tosiaan sensuroin. Maskottikuvia ei tule äänestyksiin jatkossakaan, ja paljaista takapuolista äänestykseen pääsee vain naispuoliset.

Ihan hyvä päätös. En siis ole ainakaan vielä viemässä asiaa korkeampiin oikeusasteisiin. Ylos
No niin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuvaajat

Vastaus #41 : 04.06.2009 klo 22:42:48

Hassunhauska Haka-maskotti karsittiin kuukauden kuva -ehdokkaista. Minua on sensuroitu, ilmaisunvapaustani on rajoitettu! Mitäpä sitä valittamaan - yksikin ääni asinomaisella kuvalla olisi ollut melkoinen saavutus. Näissäkin otoksissa on muutamia melko turhia räpsyjä, joista myös minä olen osaltani vastuussa.

Kovatasoinen kilpailu joka tapauksessa!

Jos yhtään helpottaa, niin kaipasin kyseistä kuvaa kisaan mukaan. Tuskin kuitenkaan olisin äänestänyt, mut ehkä top 5:een tarjolla olevista kuitenkin.
Waikku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: anarkistimartat

Vastaus #42 : 04.06.2009 klo 22:59:18

Kuva 11, ehdottomasti. Kuva on paitsi hieno futiskuva, myös onnistuu tavoittamaan jotain yksittäistä tilannetta suurempaa tunnetta. Myös kuvan asettelu on onnistunut.

Kuvassa on taustan voitonjuhlinnasta huolimatta viehättävän melankolinen tunnelma, ja voitonjuhlintaa olennaisemmaksi nousevat etualan hävinneen joukkueen pelaajien surulliset ilmeet. Kuva tuntuu muistuttavan, että pelissä on aina kaksi joukkuetta ja vaikka vain voittajat muistetaan, ovat hävinneetkin antaneet panoksensa peliin. Toisen voitto on aina toisen häviö, ja kuva tuntuu kannustavan katsojaa ottamaan osaa häviäjien harmiin eikä vain juhlimaan voittajaa.

Ja kuitenkin, se on vain jalkapalloa vaikka sinä hetkenä tappio tuntui maailman isoimmalta asialta. Vuosien päästä se on vain yksi matsi monista, josta muistaa lähinnä sen että silloin muuten satoi.
1934

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC MYLLYT SALLITTAVA

Vastaus #43 : 04.06.2009 klo 23:05:45

Ääni kuvalle 2, jotenkin pääsin samaistumaan Jonkeen tuossa kuvassa. Itselle niin tuttu tunne kun sitä vaparia ei ikinä tipukkaan.
_rok

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United - Jämsänkosken Ilves

Vastaus #44 : 05.06.2009 klo 01:08:51

Miksei mun ottamaa kuvaa hyväksytty äänestykseen?
V

Poissa Poissa

Vastaus #45 : 05.06.2009 klo 07:47:46

Miksei mun ottamaa kuvaa hyväksytty äänestykseen?

Koska äänestyksen laatija on sukupuolirasisti. Vain naisten paljaat takapuolet hyväksytään, kuten jo tuossa vähän aiemmin mainitsin.
Bootlegger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, SAPA, Roma.

Vastaus #46 : 05.06.2009 klo 10:48:32

Äänestin ykköstä. Siinä sympaattisella tavalla näkyy tämä futispuuhastelu Suomessa.

Edit: Pitääkin aktivoitua kuvaajana ja yrittää saada omia tuotoksia mukaan.
zxcvb

Poissa Poissa

Vastaus #47 : 06.06.2009 klo 01:06:51

Äänestin ykköstä. Siinä sympaattisella tavalla näkyy tämä futispuuhastelu Suomessa.

Kuvasta välittyy hienosti se kiima, joka syntyy kun joukkue pelaa historiansa ensimmäisen kotiottelun kakkosdivisioonassa (ja käytännössä vieläpä paikalliskamppailun) :) "Kauhee krapula" -paita kruunaa komean kokonaisuuden. Vaan ehkä vielä joskus kakkosdivariyleisö Suomessakin näyttää enemmän kuvan 8 kuin kuvan 1 näköiseltä.
V

Poissa Poissa

Vastaus #48 : 08.06.2009 klo 10:44:39

Äänestys sulkeutuu tänään. Vielä ehtii äänestää!
LaTe_Show

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vancouver Whitecaps

Vastaus #49 : 08.06.2009 klo 10:50:41

"Porilaista juhlintaa" sai ääneni. Riemukas tunnelma kuvassa. Ylos

Sama Ylos Tuosta kuvan huokuu sitä aitoa passion:ia

Sivuja: 1 [2] 3

Siirry: