|
Lortto
Poissa
|
 |
Vastaus #426 : 19.06.2007 klo 12:01:36 |
|
Rane teet kyllä hienoa työtä junioreissa, mutta nyt se kieli pois Jamon takapuolesta. Itse näen nimenomaan Korhosen Joensuun jalkapallon suurimpana uhkana, koska kaverilla ei ole mitään kommunikaatio taitoja ja pelityyli on sellainen, joka ei keihitä joukkuetta yhtään. Tai no ehkä puolustuspelaamisen organisoinnissa Korhosen pitäisi olla hyvä, mutta näköjään yhden pelaajan puuttuminen vaikuttaa aika paljon.
Pahin asia on tällä hetkellä, että Jamo saa touhuta täysin vapaasti. Eniten olen huolissani nykyisistä b-junnuista. Siellä on todella lahjakkaita pelaajia paljon, mutta tämän kauden tulokset b:n ykkösessä ovat olleet aivan muuta kuin hyviä. Suurimmaksi osaksi tämä johtuu siitä, että junnut saattavat pelata kolmekin peliä 6-7 päivän aikana (kolmosta, b:n ykköstä ja joku saattaa pelata edustuksessakin). Normaali rasitus pojilla on tällä hetkellä vähintään kaksi ottelua 7 päivään, joka on todella paljon ellei liikaakin 15-17 vuotiaille pojille. Kaiken lisäksi Korhonen ei edes yleensä ilmoita B:n valmentajalle, ketkä pojista pelaavat Kolmosessa, edustuksessa tai B:ssä. Yleensä tieto valmentajalle tulee pelaajan kertomana, ei Korhosen ilmoittamana. Kaiken lisäksi tämän hetken b:n peli on muuttuunut lähes samanlaiseksi kuin edustuksen vastaava. Sattumaako (kaikki avainpelaajat treenaavat edustuksen mukana)?
Ja sitten tuo pelaajien tuleminen Jippoon. Joukkueessa varmasti moni on tyytyväinen Jamon valmennukseen, mutta on siellä myös muutamia tyytymättömiä, toki niin on monessa muussakin joukkueessa. Mutta nuo pelaajien hankinnat ovat monesti olleet pelaajien kontaktien ansiota, ei Jamon. Ainakin Heikkilä (Pide), Kivilä (Berg) ja toissa kaudella Kemmo (Antti Kemmo) ovat tulleet pelaajien ansiosta ja sitten maalivahtilaina asiassa Halosen Henkka on ollut se aktiivisin (esim. Haaraojan laina kariutu HyPS:n halutessa hänestä jotain rahaa).
Toki toivon, että Jippo säilyttää sarjapaikkansa, mutta toivon myös todella paljon sitä, että ensi vuonna Jippoa valmentaa joku muu kuin Korhonen. Se on koko Joensuulaisen jalkapallon etu.
Edit: Toki en kiistä sitä etteikö Jamo olisi tehnyt hyvää tulosta Joensuussa (seuran nostaminen ykköseen), mutta tämän hetken toiminta on kaikkea muuta kuin hyvää.
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.06.2007 klo 12:07:21 kirjoittanut Lortto »
|
|
|
|
|
RaneVain
Poissa
Suosikkijoukkue: JIPPO
|
 |
Vastaus #427 : 19.06.2007 klo 12:44:29 |
|
Rane teet kyllä hienoa työtä junioreissa, mutta nyt se kieli pois Jamon takapuolesta. Sori Lortto, ei mulla mitään erityistä syytä ole sen kummemmin kehua/nuoleskella Jamoa. Enkä tunne miestä mitenkään erityisesti. Olen vaan ollut tilaisuuksissa, jossa hän on kertonut omista valmennusmetodeistaan sekä -suunnitelmistaan ja ainakin minusta ne vaikuttivat erittäin osaavan kaverin tekemisiltä. Tuo mitä kerroin noista pelaajien saamisesta Joensuuhun pelaamaan Jamon valmennukseen, olen kuullut omin korvin parilta pelaajalta itseltään. Jamolla on varmasti omat puutteensa, kuten jokaisella ihmisellä. Tiedän, että JIPPOn rahalliset resurssit ovat lähes olemattomat, mutta velkaakaan ei varmasti tuolla nykyisellä pelaajien värväyssysteemillä liene syntynyt. Tiedän myös nuo B-junnujen ongelmat erittäin hyvin. Arpi on varmasti pahassa välikädessä heidän valmentajana toimiessaan. Ei todellakaan käy kateeksi. Toivottavasti kaverit sai puhuttua asioita kuntoon palaverissaan. Itse olen sitä mieltä, että tuo JIPPO/2:n perustaminen ei tainnut loppujen lopuksi olla hyvä ajatus, kun nuo pelaajat ei sitten kunnolla riittäneetkään. Yhteistyö muiden Joensuun alueen seurojen välillä olisi voinut olla fiksumpi juttu näiden yli-ikäisten pelaajien peluuttamisessa. Mutta tehty mikä tehty. Kyllähän sitä itsekin mielellään kattelisi hyökkäävää futista, mutta semmonen peli edellyttää pallollisina todella taitavia pelaajia ja olen hiukan skeptinen sen suhteen, että onko niitä JIPPOlla tarpeeksi. Uskon kyllä tuohonkin joukkueeseen ja sen vastahyökkäyspeliin, mutta nyt tärkeintä olisi saada pojille kentällä itseluottamus kuntoon. Voihan se hyvinkin olla, että Jamo ei ole tällä henkisellä puolella niitä parhaimpia treenareita? Semmonen aavistus mulla itselläni on, että tämän kauden jälkeen Korhosen ja JIPPOn tiet eroavat kävi sarjassa sitten miten tahansa. Tää on sitten ihan puhtaasti spekulaatiota, ei minkäänlaista tietoa.
|
|
|
|
Lortto
Poissa
|
 |
Vastaus #428 : 19.06.2007 klo 14:06:42 |
|
Sori Lortto, ei mulla mitään erityistä syytä ole sen kummemmin kehua/nuoleskella Jamoa. Enkä tunne miestä mitenkään erityisesti. Olen vaan ollut tilaisuuksissa, jossa hän on kertonut omista valmennusmetodeistaan sekä -suunnitelmistaan ja ainakin minusta ne vaikuttivat erittäin osaavan kaverin tekemisiltä. Kyllähän Jamo aina puhua on osannut, mutta yleensä tekeminen on lähes aivan päinvastaista kuin puheet. Ja kyllähän Jamo on kouluttautunut valmentaja, mutta en tiedä oikein näkyykö se Pro JVK missään. Ei ainakaan minusta. Tiedän, että JIPPOn rahalliset resurssit ovat lähes olemattomat, mutta velkaakaan ei varmasti tuolla nykyisellä pelaajien värväyssysteemillä liene syntynyt. Viime vuonna tuli takkiin ainakin 10 000 ellei enemmänkin. Näin Väisänen ainakin lehtihaastattelussa sanoi. Tänä vuonna rahatilanne on vieläkin tiukempi ja toivotaan ettei sitä velkaa ainakaan tehtäisi. Jipon huono taloustilanne on toki osittain seurausta siitä, ettei joukkueen taustalta löydy kunnolla ihmisiä, jotka ovat valmiita tekemään talkoita ja keräämään sponsoreita jne. Tiedän myös nuo B-junnujen ongelmat erittäin hyvin. Arpi on varmasti pahassa välikädessä heidän valmentajana toimiessaan. Ei todellakaan käy kateeksi. Toivottavasti kaverit sai puhuttua asioita kuntoon palaverissaan. Itse olen sitä mieltä, että tuo JIPPO/2:n perustaminen ei tainnut loppujen lopuksi olla hyvä ajatus, kun nuo pelaajat ei sitten kunnolla riittäneetkään. Yhteistyö muiden Joensuun alueen seurojen välillä olisi voinut olla fiksumpi juttu näiden yli-ikäisten pelaajien peluuttamisessa. Mutta tehty mikä tehty. Toivotaan, että nuo b:n hommat selviävät ja kavereita ei peluuteta loppuun. Ja sitten tuo Jippo/2 on aivan oma lukunsa, koska itse seuraakaan ei tunnu kiinnostavan hirveästi sen toiminta. Porukalla kun ei välttämättä ole edes valmentajaa mukana vieraspeleissä. Kyllähän sitä itsekin mielellään kattelisi hyökkäävää futista, mutta semmonen peli edellyttää pallollisina todella taitavia pelaajia ja olen hiukan skeptinen sen suhteen, että onko niitä JIPPOlla tarpeeksi. Uskon kyllä tuohonkin joukkueeseen ja sen vastahyökkäyspeliin, mutta nyt tärkeintä olisi saada pojille kentällä itseluottamus kuntoon. Voihan se hyvinkin olla, että Jamo ei ole tällä henkisellä puolella niitä parhaimpia treenareita? Semmonen aavistus mulla itselläni on, että tämän kauden jälkeen Korhosen ja JIPPOn tiet eroavat kävi sarjassa sitten miten tahansa. Tää on sitten ihan puhtaasti spekulaatiota, ei minkäänlaista tietoa.
Toki hyökkäävä futis on kaikkien kannalta hienointa, mutta en itse tarkoita, että Jipon tarvitsisi yltiöpäisesti hyökätä. Toivoisen pelaavampaa peliä jossa paikat rakennettaisiin maata pitkin eikä pitkää palloa roiskimalla. Jos jonkun TPV:n taito riittää siihen niin kyllä myös Jipon taito riittää tuohon maata pitkin pelaamiseen, mutta jos kaikki syötöt keskikentän keskustaan tai maasyötöt ylöspäin ovat kiellettyjä niin aika hankala sitä on hyökätä järkevästi. Ja tällä hetkellä itseluottamustakaan joukkueella ei näytä olevan. Ja itsekin toivon, että Korhonen lähtee kauden jälkeen. Se olisi Joensuun futikselle parasta. Kunhan sieltä ei nyt mitään Tankki Kemppaista raahata korvaajaksi.
|
|
|
|
Torvisointu
Poissa
|
 |
Vastaus #429 : 19.06.2007 klo 16:46:35 |
|
Parahin Lortto, esittäisin sinulle yhden kysymyksen: Kuinka monessa seurassa,joukkueessa, sarjatasolla, eri valmentajan alaisuudessa olet pelannut tai valmentanut tai toiminut???Joten voisitko verrata Korhosen valmennusta ja peluuttamista esimerkiksi johinkin toiseen 1.divarin/veikkausliigan valmentajaan, jonka alaisuudessa olet pelannut??Näin ollen voitaisiin saada hiukan "syvyyttä" sinun viiltäville analyyseille...
|
|
|
|
Balloilija
Poissa
|
 |
Vastaus #430 : 19.06.2007 klo 16:56:49 |
|
Parahin Lortto, esittäisin sinulle yhden kysymyksen: Kuinka monessa seurassa,joukkueessa, sarjatasolla, eri valmentajan alaisuudessa olet pelannut tai valmentanut tai toiminut???Joten voisitko verrata Korhosen valmennusta ja peluuttamista esimerkiksi johinkin toiseen 1.divarin/veikkausliigan valmentajaan, jonka alaisuudessa olet pelannut??Näin ollen voitaisiin saada hiukan "syvyyttä" sinun viiltäville analyyseille...
Hyvä pointti torvisoinnulta. Lortto on kommenteissaan monessa asiassa täysin oikeassa mutta ehkä sitä "syvyyttä" juuri tarvittaisiin.
|
|
|
|
Lortto
Poissa
|
 |
Vastaus #431 : 19.06.2007 klo 17:16:18 |
|
Mitäpä sillä on väliä millä tasolla olen pelannut. Luultavasti sinä sen myöskin tiedät, joten hölmö kysymys Olen sanonut oman mielipiteeni Jamosta ja omasta mielestäni minulla on siihen oikeus.
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #432 : 19.06.2007 klo 17:47:56 |
|
Mitäpä sillä on väliä millä tasolla olen pelannut. Luultavasti sinä sen myöskin tiedät, joten hölmö kysymys Olen sanonut oman mielipiteeni Jamosta ja omasta mielestäni minulla on siihen oikeus. Kritisoiminen on aina helppoa. Tosin se on turhaa jos ei ole esittää parempia vaihtoehtoja tilalle. Toki Korhosen pelityyli on puuduttavaa katsottavaa, eikä pelaajien taitoja pahemmin kehitä. Fakta kuitenkin on, että mies on monena vuonna saanut varsin keskinkertaisella materiaalilla huikeita tuloksia aikaan. Ykkösessä taitaa Jippon huonoksi onneksi vain aika moni muukin pelata peliään puolustuksen kautta ja pelejä hallitsemalla ei Jippo ole koskaan menestynyt. Luultavasti tosiaankin olisi aika vaihtaa valmentajaa, sillä toisin kuin monet täällä väittävät, uskon että taito Jippolla kyllä riittäisi pelien hallitsemiseenkin jos rohkeutta löytyisi. Tuo pelaaminen pitäisi kuitenkin opetella jo talvella enkä tiedä olisiko Korhosella edes eväitä pelaavamman pelityylin ajamiseen. Ei tuolla joukkueella missään nimessä pitäisi kakkoseen pudota, mutta aika näyttää mitä tapahtuu.
|
|
|
|
Torvisointu
Poissa
|
 |
Vastaus #433 : 19.06.2007 klo 18:01:50 |
|
Parahin Lortto, Ilman muuta saa oman mielipiteensä sanoa ja pitääkin. Mutta tässä tilanteessa tulee mieleeni isä vs. poika syndrooma, jossa poika on isälleen katkera vielä kymmenen vuoden päästä, kun isä ei suostunut ostamaan Heman figuuria Anttilasta, pojan ollessa kuusi vuotias. Joten kannattaa aina välillä miettiä minkä väristen lasien läpi aurinkoa tuijottelee, sävy voi vaihdella kummasti...Kannattaa Lortto joskus kokeilla!!! ps. En minäkään oo äitille enää vihanen , vaikka en saanu lapsena synttärikakun päälle ranskalaisia pastilleja, vaikka kuinka kovin niitä sinne halusin ja toivoin....
|
|
|
|
Torvisointu
Poissa
|
 |
Vastaus #434 : 19.06.2007 klo 18:29:31 |
|
Ainiin, unohdin mainita sen, että minä saatankin arvata Lorton edustaman sarjatason, mutta ajattelin, että voisit paljastaa myös muille foorumisteille, kuinka suurella kokemuksen rintaäänellä analyysejäsi esität. Olen itse törmännyt joskus henkilöihin, jotka eivät ole päässeet puulaakisarjoja korkeammalle pelaajaurallaan, mutta omien puheiden perusteella valmentaisivat joukkueen kuin joukkueen vuodessa mestareiden liigan voittajaksi, tai vähintään Uefa cupin loppuotteluun...Realismi voi olla päiväunia ihmeellisempää....
|
|
|
|
|
Elmslie Ender
Poissa
|
 |
Vastaus #436 : 19.06.2007 klo 19:11:39 |
|
Jipon pelaajien/valmentajien/taustavoiminen olisi varmasti syytä unohtaa forumin lukeminen, jos ei kritiikkiä kestä. Nyt alkaa mennä liian noloksi Torvisointu & co.
|
|
|
|
Lortto
Poissa
|
 |
Vastaus #437 : 19.06.2007 klo 19:52:00 |
|
Jippo pelaa maan toiseksi korkeimmalla sarjatasolla, eikä missään puulaakissa. Jos ei paskasti menneen alkukauden jälkeen pysty sulattamaan yhtään kritiikkiä niin sietää katsoa peiliin. Vai onko teidän mielestänne kausi mennyt tähän asti ihan putkeen, ja kaikki kritiikki on aiheetonta?
E: Minä käyn sentään katsomassa lähes kaikki pelit ja aina samalla yleensä käytän myös kioskipalveluja yms, niin onko väärin arvostella jos, itse päätuote ei ole kunnossa. Ja kyllä olen myös teidän kannattaja, ainakin jonkin verran, vaikka väärä seura onkin, sillä olenhan sentään Joensuulainen.
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.06.2007 klo 19:56:31 kirjoittanut Lortto »
|
|
|
|
|
Lanttu
Poissa
Suosikkijoukkue: JIPPO, Man Utd
|
 |
Vastaus #438 : 19.06.2007 klo 21:01:52 |
|
Noh noh pojat pojat koppelopojat eipäs tapella 
|
|
|
|
Inkvisiittori
Poissa
|
 |
Vastaus #439 : 19.06.2007 klo 22:19:18 |
|
Lortto on oikeassa monessa asiassa, eniten siinä, että alakanttiin menneen alkukauden takia kritiikkiä saa ja jopa pitää esittää, sillä jos ei tule minkäänlaista kritiikkiä, ei toimintatapoja varmasti muuteta, eikä mennä mitenkään eteenpäin. Korhonen on tehnyt Jipossa hyvää työtä siitä asti kun puikkoihin tarttui syksyllä 2003. Tuolloin Jippo nimittäin oli vasta toipumassa surkeasta kaudesta, jolloin oli vaivoin pystytty säilyttämään kakkosen sarjapaikka, vaikka aineksia oli parempaan. Korhonen lähti alusta alkaen tekemään Jipon pelistä tyyliltään omanlaista ja kaikki lähti jo tuolloin puolustuksen kautta. Korhoselle on (lieko Italian oppien ansiosta) ollut aina tärkeää, että jokainen kentällä oleva pelaaja tietää oman paikkansa sekä hyökätessä että puolustaessa. Varsinkin puolustuspelin taktinen osaaminen on Korhosella erinomaista. Hyökkäyspeli on sitten toinen juttu. Siinä suurin ongelma on se, että Korhonen ei uskalla antaa pelaajilleen tarpeeksi valtuuksia hyökätä. Varsin moni nykyjoukkueen pelaaja pystyisi taitojensa puolesta parempaan, vaikka kaikki täällä foorumilla eivät siihen usko. Viime kaudella Jippo menestyi lähtemällä puolustuksen kautta, mutta vain siksi että joukkueessa pelasi Immo Erosen ja Jussi Kemmon kaltaiset luovat pallotaiturit, jotka pystyivät lähes yksin ratkomaan otteluita. Jippo menetti molemmat heistä, ja hyökkäyspelin suurimmaksi ongelmaksi on noussut juuri luovuuden ja henkilökohtaisen taidon puute. Tällöin tarvittaisiin siviilirohkeutta hyökätä useammalla miehellä. Nyt kun edes puolustuspää ei ole toiminut, lähinnä Diegon loukkaannuttua. Reposen paikka ei nimittäin ole puolustuslinjassa! Olen Lorton kanssa siinä samaa mieltä, että Jipolle voisi tehdä hyvää vaihtaa sosiaalisilta taidoiltaan täysin kyvytön Korhonen ensi kaudeksi. Näin toiminnassa voidaan mennä myös eteenpäin. Ja toivottavasti Jippo onnistuu säilyttämään ykkösen sarjapaikkansa, sillä se on pohjoiskarjalaiselle jalkapallolle sen elinehto täällä hinttikyykän ja puikkopallon luvatussa kaupungissa, jossa jääkendo on ykköslaji edelleen! Mutta totuus on se, että vaikka kausi on pitkä, nyt tarvitaan jo myös voittoja tasurien ja tappioiden sijaan, muuten kesällä 2008 pelataan Susirajalla kakkosta - jos edes sitä!
|
|
|
|
toppahousu
Poissa
Suosikkijoukkue: Liverpool Reds!
|
 |
Vastaus #440 : 19.06.2007 klo 23:13:00 |
|
Mielestäni jamo on tehnyt tähän asti hyvää työtä joensuussa..ihmisenä ihan jees tyyppi ja vaativa valmentaja niinkuin pitääkin.Ja eihän tuo uutinen ole ettei joukkueen nykyinen tilanne ole yhtä hyvä kuin viime kaudella(sinänsä kritiikki aiheellista mutta odottaisi enemmän positiivista kun tämä on ollut tiedossa). Toivotaan että pysyvät ykkösessä. Ja se on totta mikä aikaisemmin mainittiin että jamon takia jotkut pelaajat tulevat joensuuhun pelaamaan helpommin(vaikkakaan rahatilanne ei vissiin hyvä), sen verran hyvä valmentaja ja maine muuallakin. ja sekin on hyvä muistaa että aina kaikki joukkueen päätökset eivät ole valmentajasta kiinni..ainakaan nykyään kun uusia miehiä johtokuntaan pompsahteli. tää on se kuuluisa rapulakausi mikä mullakin on huomenna  ja hmmm..sosiaalisilta taidoiltaan kyvytön? miten? antaa lausuntoja sen mitä tarvitsee...kannustaa...on henkeä nostattava kopissa...taktitoi pienessä päässään ja kertoo sen pelaajille.. jos se ei näy ulospäin niin se on vain koska nämä asiat ovatkin joukkueen sisäisiä asioita. Tarviiko sitä valmentajan valmentaa kuin yöntimot jotka silittelevät päätä että voi höpsis kun ei mennyt hyvin...mielestäni se on ammattilaisuuteen viittaavaa että vaaditaan pelaajilta tulosta ja ei olla niin sanotusti pohjois-karjalaisittain palautteessa "sosiaalisia". kuka valmentaja sitten suomessa on sosiaalinen? tai onko mourinho sosiaalinen näihin asioihin tietty liittyy niin paljon eri näkökulmia ja väänneltäviä mielipiteitä, sekä muiden mielipiteiden helposti kumottavia vastakohtia että sinänsä turha inttäminen on mitä on..kuitenkin hyvä että keskustelua on. Ranen mielipiteille  kehittäviä, eikä negatiiviseen sävyyn..
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.06.2007 klo 00:22:58 kirjoittanut toppahousu »
|
|
|
|
|
Marqueès
Poissa
|
 |
Vastaus #441 : 20.06.2007 klo 00:46:13 |
|
ja hmmm..sosiaalisilta taidoiltaan kyvytön? miten? antaa lausuntoja sen mitä tarvitsee...kannustaa...on henkeä nostattava kopissa...taktitoi pienessä päässään ja kertoo sen pelaajille.. jos se ei näy ulospäin niin se on vain koska nämä asiat ovatkin joukkueen sisäisiä asioita. Tarviiko sitä valmentajan valmentaa kuin yöntimot jotka silittelevät päätä että voi höpsis kun ei mennyt hyvin...mielestäni se on ammattilaisuuteen viittaavaa että vaaditaan pelaajilta tulosta ja ei olla niin sanotusti pohjois-karjalaisittain palautteessa "sosiaalisia". kuka valmentaja sitten suomessa on sosiaalinen? tai onko mourinho sosiaalinen Hyvä valmentaja luulisi osaavan myös katsoa itse peiliin jos asiat ei suju. Turha sitä on vaatia pelaajilta tulosta, jos on istuttanut heidät muottiin missä ei saa tehdä muuta kuin latasta pallo kohdalle sattuessaan niin kauas kuin jaksaa. Ammattimaisuuteen viittaavaa on se, että mietitään omia virheitä ja epäkohtia ja yritetään parantaa kokoajan myös omaa henkilökohtaista osaamista ja valmentamista joukkueen menestymisen mukana. Tällä hetkellä tuntuu, että hakataan vain päätä seinään ja luotetaan siihen että tuolla tyylillä tulee jollain ihmeellä pisteitä.
|
|
|
|
toppahousu
Poissa
Suosikkijoukkue: Liverpool Reds!
|
 |
Vastaus #442 : 20.06.2007 klo 01:08:20 |
|
Hyvä valmentaja luulisi osaavan myös katsoa itse peiliin jos asiat ei suju. Turha sitä on vaatia pelaajilta tulosta, jos on istuttanut heidät muottiin missä ei saa tehdä muuta kuin latasta pallo kohdalle sattuessaan niin kauas kuin jaksaa. Ammattimaisuuteen viittaavaa on se, että mietitään omia virheitä ja epäkohtia ja yritetään parantaa kokoajan myös omaa henkilökohtaista osaamista ja valmentamista joukkueen menestymisen mukana. Tällä hetkellä tuntuu, että hakataan vain päätä seinään ja luotetaan siihen että tuolla tyylillä tulee jollain ihmeellä pisteitä.
no pelaajat sen pelin tekevät loppujen lopuksi eikä valmentaja...antaahan se valmentaja pelata ja olla luova jos pelaajat ovat sellaisia. ei siellä mitään tiettyä muottia ole että "vedäppä pitkää niin hyvä tulee". tottakai ammattimaisuus on tuota mitä sanot, ja myös monta muuta pointtia...se ei ole aina niin helppoa hioa valmennusjohto ja iso pelaajaryhmä timantiksi joka olisi voittava joukkue... mutta ok, tottahan tuo on. eikös kivilän tarkoitus vähän tuoda juuri tuota luovuutta keskikentälle ettei sitä pitkää pakkien tarvitsisi vedellä...ei ole kyllä onnistunut kauhian hyvin vielä. saattaa olla alkuvaikeuksia tai jtn...ammattimiehellä ei olisi vai...? 
|
|
|
|
Inkvisiittori
Poissa
|
 |
Vastaus #443 : 20.06.2007 klo 09:00:37 |
|
Kuten edellisessä viestissäni mainitsin, on Jamo nostanut joensuulaisen jalkapallon ison pykälän ylöspäin. Siitä hänellä isot propsit. Negatiivisen kritiikin taustalla ei todellakaan ole mikään itsetarkoitus haukkua Jamoa, vaan halu siitä, että joensuulainen jalkapallo menestyisi jatkossakin. Vaikka valmennuksen ei tietenkään kuulu mitään foorumeita lukea, niin tärkeää olisi, että valmennus itse hahmottaisi että nyt ei kaikki toimi kuten pitäisi. Näin Jamo pystyisi osoittamaan myös sen, että hän pystyy tekemään tarvittaessa muutoksia! Jamon sosiaalisista kyvyistä en halua vetää sanojani takaisin. Ehkä sosiaalisesti kyvytön en vähän kärjistetty ilmaus. Jamo osaa ulospäin olla juuri sellainen kuin valmentajan pitää olla eli vaativa ja hän osaa selkeästi ilmaista sen, mitä pelaajilta kentällä milloinkin vaatii. Mutta, totuus on, että Jamo ei osaa käsitellä muita kuin omia suosikkipelaajiaan. Vaihtomiesten ja nuorten lupausten käsittelyssä mies on surkea. Hän on todella vaikeasti lähestyttävä ja muutamaa sanaa pitempää vastausta mieheltä on turha odottaa. Todisteena vaihtomiesten heikosta käsittelytaidosta kertoo se, että joukkueesta on lähtenyt viime vuosina useita tasokkaita pelimiehiä nimenomaan sen takia, että he ovat suuttuneet Jamoon. Näistä paikalliset kolmosen joukkueet ovat varmasti kiitollisia. Samoin on käynyt myös paikkaansa seurassa etsiville a-ikäisille. Toki tällaista tapahtuu kaikkialla maailmassa, mutta ei ole loogisesti hyväksyttävä perustelu vedota muihin. Vaikka Jamo on siis tehnyt hienoa työtä, jotain voisi yhä parantaa. Toivottavasti sarjapaikka säilyy vaikka väkisin  Edit: En henkilökohtaisesti tunne huippuvalmentajia Suomessa tai maailmalla, joten en heidän tekemisiään osaa kommentoida. On selvää, ettei vaativa huippuvalmentaja voi olla "kaikkien kaveri", mutta silti...
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.06.2007 klo 09:02:11 kirjoittanut Inkvisiittori »
|
|
|
|
|
imuri
Poissa
|
 |
Vastaus #444 : 20.06.2007 klo 09:16:49 |
|
Mutta, totuus on, että Jamo ei osaa käsitellä muita kuin omia suosikkipelaajiaan. Vaihtomiesten ja nuorten lupausten käsittelyssä mies on surkea. Hän on todella vaikeasti lähestyttävä ja muutamaa sanaa pitempää vastausta mieheltä on turha odottaa. Todisteena vaihtomiesten heikosta käsittelytaidosta kertoo se, että joukkueesta on lähtenyt viime vuosina useita tasokkaita pelimiehiä nimenomaan sen takia, että he ovat suuttuneet Jamoon. Näistä paikalliset kolmosen joukkueet ovat varmasti kiitollisia. vaikka väkisin  Ensi vuonna Riverin Pallo ja Jippo samassa sarjassa. Sitten on kaltoin kohdeltujen pelimiesten aika näyttää... 
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
 |
Vastaus #445 : 20.06.2007 klo 09:26:40 |
|
Ensi vuonna Riverin Pallo ja Jippo samassa sarjassa. Sitten on kaltoin kohdeltujen pelimiesten aika näyttää...  Ei kai se Jippo nyt sentään kahta sarjaporrasta alaspäin voi yhden kauden aikana tippua. Vai meinaatko että Jippo tekee konkurssin ja ottaa kakkosjoukkueen paikan?
|
|
|
|
imuri
Poissa
|
 |
Vastaus #446 : 20.06.2007 klo 09:34:25 |
|
Ei kai se Jippo nyt sentään kahta sarjaporrasta alaspäin voi yhden kauden aikana tippua.
Vai meinaatko että Jippo tekee konkurssin ja ottaa kakkosjoukkueen paikan?
Riverin Pallo on ollut varma KAKKOSEEN nousija jo kevään hiekkakenttäpelien aikaan. 
|
|
|
|
RaneVain
Poissa
Suosikkijoukkue: JIPPO
|
 |
Vastaus #447 : 20.06.2007 klo 09:45:35 |
|
Sehän näistä pallopeleistä tekeekin inhimilliseltä kannalta tarkasteltuna mielenkiintoisia, että vaikka olisit kuinka kovasti tehnyt töitä harkkakaudella ja kaiken pitäisi olla kunnossa kauteen lähdettäessä, niin siitä huolimatta hommat voi lähteä luisumaan huonoon suuntaan. Tulee kenties huonoja suorituksia ja ratkaisuja => alat epäillä osaamistasi => yrität pelata varman päälle => suorituksiin tulee epäröintiä ja rentous häviää => simsalabim, olet kusessa kentällä! Uskokaa pois, tähän tilanteeseen on yllättävän helppo joutua. Eikä kyse välttämättä ole siitä, että pelaajat eivät osaisi pelata tai valmentaja valmentaa. Tässä tulevat sitten nämä ns. johtajatyypit esiin. Kun joukkueessa on edes pari sellaista kaveria, jotka eivät hätkähdä vastoinkäymisistä, peli on paljon helpompi pitää kunnossa. Johtajat kykenevät luomaan omalla esimerkillään ja teoillaan muihinkin sitä tarpeellista uskoa omaan osaamiseen. Vastaavasti onnistumiset ruokkivat itseluottamusta ja kohta tuntuu, että homma käy kuin tyhjää vain. Minusta JIPPOlla on nyt tuo negatiivinen kierre päällä. Ei tarvita kummoista vastoinkäymistä, kun peli menee todella väkinäiseksi yrittämiseksi. Kyllä pojat ovat monessa kotipelissä yrittäneet pelata syöttelemällä palloa puolustuksesta keskikentälle, mutta se vaan ei ole onnistunut. Vikaa on ollut nähdäkseni sekä syöttäjässä, että myös vastaanottajassa. Selvästi on näkynyt tuo aiemmin mainitsemani epäröinti ja varman päälle pelaaminen. Vitsi, kun ne tilanteet näyttävät niin naurettavan helpoilta tuonne katsomoon meille arvostelijoille. Mutta sieltä pallon takaa tarkastellen homma voi näyttää aivan erilaiselta. Ja ainahan pitää ottaa huomioon myös vastustaja. Viime kauden hyvien esitysten jälkeen tuskin yksikään joukkue lähtee ns. takki auki JIPPOa vastaan ja se vaikeuttaa myös meidän kaverien pelaamista oleellisesti. Varsinkin keskikentällä ei ole juuri yhtään ylimääräistä tilaa peippailla, vaan pallo on saatava nopeasti liikkeelle seuraavalle äijälle. Hyvä liikkuminen ja pelattavaksi tuleminen on oleellista, jos meinaa pyörittää peliä keskikentän kautta. Samoin hyökkääjien (JIPPOn tapauksessa hyökkääjän) pitää olla todella aktiivinen, jos meinaa päästä edes maalitilanteisiin. Lienenkö sitten huonomuistinen, mutta mulla on sellainen vaikutelma, että JIPPOlla olisi ollut tänä vuonna kotipeleissäkin jopa enemmän maalintekotilanteita kuin viime kaudella? Viime kaudella pojat laittoivat palloa pussiin aika kovalla prosentilla, mutta nyt maalinteko näyttää enemmän kuin vaikealta. Varsinkin Harisen Jussilla on ollut paikkoja, mutta pallo ei ole vaan pomppinut oikeaan osoitteeseen. Taustaorganisaatio yrittää myös mielestäni kovasti luoda jalkapallolle parempia olosuhteita ja elinmahdollisuuksia Joen kaupungissa, mutta vaikeaa se on. Joensuussa on niin monta eri lajien pääsarjajoukkuetta, että se pitää keskinäisen kilpailun sponsorituesta erittäin kireänä. Lisätaakkana toimijoilla on se, että futiksella ei ole perinteisesti mikään vahva kannatuspohja tällä alueella. Nostan hattua korkealle noille henkilöille, jotka jaksavat ”uhrata” vapaa-aikaansa tähän toimintaan  . Spekulointini Korhosen Jamon lähdölle tämän kauden jälkeen perustan vain sille asialle, että hän voi saada jostakin muualta oleellisesti paremman valmentapestin kuin mitä JIPPO pystyy nykyisellään hänelle tarjoamaan. Minusta hän on hyvä valmentaja ja näytöt puhuvat puolestaan.
|
|
|
|
Landepaukku
Poissa
|
 |
Vastaus #448 : 20.06.2007 klo 14:08:26 |
|
ja hmmm..sosiaalisilta taidoiltaan kyvytön? miten? antaa lausuntoja sen mitä tarvitsee...kannustaa...on henkeä nostattava kopissa...taktitoi pienessä päässään ja kertoo sen pelaajille.. jos se ei näy ulospäin niin se on vain koska nämä asiat ovatkin joukkueen sisäisiä asioita. Tarviiko sitä valmentajan valmentaa kuin yöntimot jotka silittelevät päätä että voi höpsis kun ei mennyt hyvin...mielestäni se on ammattilaisuuteen viittaavaa että vaaditaan pelaajilta tulosta ja ei olla niin sanotusti pohjois-karjalaisittain palautteessa "sosiaalisia". Kyllä jotakin sosiaalisesta kyvyttömyydestä kertoo se, ettei esimerkiksi Arpi tiedä milloin kukakin hänen joukkueen pelaajistaan pelaa, vaikkapa Jipon kakkosessa, koska Jamo ei ilmeisesti näe tarpeelliseksi kertoa asioista hänelle, vaikka pelaajat pelaavat Arpadin joukkueessa. Siihen en ota kantaa onko Jamo kannustava yms. kun en asiasta tiedä. Itse olen vain kuullut enemmän negatiivista kuin positiivista. Ranen kirjoitukselle  lähes tulkoon ainoita Jipon leirin henkilöitä, jotka pystyvät järkevästi perustelemaan omat näkemyksensä. Jipon pelaajilta/valmentajilta (?) yms. ei tällaista kykyä ilmeisesti löydy.
|
|
|
|
tomaso
Poissa
|
 |
Vastaus #449 : 20.06.2007 klo 15:39:32 |
|
Mielestäni Jipon huono sarjamenestys ei ole yllätys onhan joukkue materiaaliltaan heikentynyt viime kaudesta.Lähderinteen loukkaantuminen sotki koko alakerran eikä hänen paikkaansa nykymiehillä paikata.Joukkue yrittää pelata samoin kuin viime kaudella mutta ratkaisevia lenkkejä Immoa ja Kemmo on vaikea ehkä mahdoton paikata nykymiehistöllä.Samakaava ei onnistu toivoisi ainakin samantasoisia joukkueita vastaan pelatessa rohkeampaan peliin mitä on pelattu.Pelaajien taidot keskikentällä ja kärjessä riittävät tälle sarjatasolle.Alakerrasta ei paljon apuja hyökkäyspeliin ole sillä moni pystyy kyllä puolustamaan mutta pallollinen peli ei toimi.Loukkaantumisten lisäksi aina on joku pelaaja pelikiellossa mikä mielestäni johtuu tietynlaisesta kurittomuudesta joka vaivasi jo viime kaudella. Turhat kortit holtittomista taklauksista jossakin keskikentällä aiheuttavat jatkuvat pelikiellot.Pide, Berg,Heikkilä ja Korpela ovat vähänväliä pelikiellossa.Kausi on vasta alussa mutta pelaamisen suhteen jotakin pitäisi tehdä muutoin tulee noutaja.Sarjahan on hännän osalta tasainen ja muutamalla voitolla tilanne paranee kummasti.Voisihan sitä kokeilla pelata keskikentältä pallon kärjille sen sijaan että pelataan alakertaa josta pitkä kärkeen ei kenellekään.
|
|
|
|
|
|