FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.12.2025 klo 23:48:00 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 11

Kirjoittaja Aihe: Lippupalvelu floppasi täysin!  (Luettu 13292 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tenu

Poissa Poissa

Vastaus #100 : 11.06.2009 klo 00:48:11

Mitä ihmeen itkua täällä on? Jos suomifanit eivät saa aikaiseksi ostaa lippujaan ajoissa, totta helvetissä niitä myydään kenelle vain - Suomessa ei ole mitään syyytä lippujenostorajoituksiin. Tänään venäläiset valtasivat aivan oikeutetusti Olympiastadionin niin kentällä kuin katsomossa.
alarima

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Juntti rasisti

Vastaus #101 : 11.06.2009 klo 00:49:05

Sitä ei voi tietää.

Itse en kyllä keksi muuta toimivaa ratkaisua kuin sen että Suomen kannattajat ostaisivat lippunsa samantien kun ne myyntiin tulevat.
Sekin olisi ihan kivaa.Itse olimme liikkeellä lähes heti lipunmyynnin avauduttua, mutta saimme paikat vain ryssän katsomoon.
Olisihan tässä suomalaisilla hieman heräämisen paikkaa, tai sitten lipunmyyntiin jotain järkeistämistä.
Jayton

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SVW

Vastaus #102 : 11.06.2009 klo 00:50:35

Seurajoukkueiden pelit ovat aivan eri asia, kuin maaottelut.

Rovaniemellä joo, Berliinissä ei välttämättä.
alarima

Poissa Poissa

Vastaus #103 : 11.06.2009 klo 00:51:29

Mitä ihmeen itkua täällä on? Jos suomifanit eivät saa aikaiseksi ostaa lippujaan ajoissa, totta helvetissä niitä myydään kenelle vain - Suomessa ei ole mitään syyytä lippujenostorajoituksiin. Tänään venäläiset valtasivat aivan oikeutetusti Olympiastadionin niin kentällä kuin katsomossa.

Varaudu sitten pahimmassa tapauksessa kuolemaan(muista Heysel) jalkapallo-ottelussa, jos fanit sekoitetaan.
Soolo2

Poissa Poissa

Vastaus #104 : 11.06.2009 klo 00:52:05

Totta toi on, mutta pistää vain miettimään, kumpi Pöllöliitolle on tärkeämpää "one shot" - taloudellinen vai kilpailulinen menestys.
Ihan VARMASTI, vaikka kuinka ammattilaisia ovatkin, pelaajat olivat hämmentyneitä tilanteesta, jossa Olympiastadion on vihamielinen. Ja tämä taatusti näkyi otteissa.
Ken Doo Yanaree

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ÖÖÖÖÖÖ

Vastaus #105 : 11.06.2009 klo 00:53:42

Itse en kyllä keksi muuta toimivaa ratkaisua kuin sen että Suomen kannattajat ostaisivat lippunsa samantien kun ne myyntiin tulevat.
Määritellään sisään otettavien vieraskatsojien määrä (stadikalla ei 3500-4000 enempää), annetaan nuo liput vierasjoukkueen diilattavaksi. Loput liput myydään kotimaassa. Selvät säännöt lippuja ostettaessa: Jos ostat lipun lippupalvelusta, se on Suomen kannattajien katsomoon jolloin vierasjoukkueen värejä ei siellä turvallisuussyistä sallita - ja sama toisinpäin vieraskatsomoon.
alarima

Poissa Poissa

Vastaus #106 : 11.06.2009 klo 00:55:18

Rovaniemellä joo, Berliinissä ei välttämättä.
Järjestäjinä maaotteluissa ovat kuitenkin hieman eri tahot, kuin seurajoukkueiden otteluissa.En tiedä ymmärrätkö asiaa?
Jayton

Poissa Poissa

Vastaus #107 : 11.06.2009 klo 00:56:51

Totta helvetissä lippuja pitää myydä jokaiselle jolla on intoa ja rahaa ostaa sellainen, riippumatta kansallisuudesta. Toki lippuun voisi kirjoittaa että ns. tuulipukukatsomonosassa odotetaan katsojan olevan joko neutraali tai kotijoukkueen puolella. Tällainen vaatimus on ainakin Werder Bremenin otteluissa tullut vastaan.

e:
Määritellään sisään otettavien vieraskatsojien määrä (stadikalla ei 3500-4000 enempää), annetaan nuo liput vierasjoukkueen diilattavaksi. Loput liput myydään kotimaassa. Selvät säännöt lippuja ostettaessa: Jos ostat lipun lippupalvelusta, se on Suomen kannattajien katsomoon jolloin vierasjoukkueen värejä ei siellä turvallisuussyistä sallita - ja sama toisinpäin vieraskatsomoon.

nimenomaan.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2009 klo 01:01:13 kirjoittanut Jayton »
alarima

Poissa Poissa

Vastaus #108 : 11.06.2009 klo 00:57:19

Tätä pointtia olen koko vitun ajan hakenut Ylos
DAF

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: M. Deianov ja Reilu-Jonin perintö

Vastaus #109 : 11.06.2009 klo 00:57:51

Sitä en tiedä otetaanko nämä sanktiot* käyttöön vasta jossain erityisen ilmeisissä tapauksissa, mutta noin silmämääräisesti ainakin omien kokemusten perusteella ihan hyvin näitä sääntöjä on kuitenkin noudatettu.

Ilmeisesti näin, koska itsekin olen käynyt ja olen nähnyt vieraspaitoja kotikatsomossa. Ehkä Englannin "kulttuurissa" ymmärretään näin laajamittaisemmin olla tekemättä, mutta minä olen nähnyt vierasfaneja ei-vieraskatsomossa.

Sehän on tietenkin selvää, että kotijoukkueen kautta myydään lippuja kotikatsomoon ja vierasjoukkueen vieraskatsomoon. Siitähän nyt ei kaiketi ole tässäkään kyse, kun kyllä, ne venäläiset, jotka eivät fanisektiossa olleet ovat edelleen (ainakin joku heitä varten) ostaneet lippunsa Lippupalvelusta. Näistä sitten taas iso osa on a) suomessa asuvia pysyvästi b) jopa suomen kansalaisia. Tätä ei muutamat tunnu millään tässä ketjussa ymmärtävän. Sinusta en toki puhu. Venäläisten määrää katsomossa en keksi ton perusteella mitään keinoa rajoittaa.

EDIT: jos kyse on nyt siitä, että Venäjän lippuja oli muissa katsomonosissa, minä en siihen keksi mitään muuta perustetta rajoittaa kuin jonkun kateusaspektin. Jos paitoja, paidan voi varmaan laittaa toisen paidan allekin. En oikein nyt näe tätä maailmaa, mitä alarima hakee. Lippurajoituksissa tartutaankin sitten isosti jo Suomen lakiin - jossain muussa maassahan voi tehdä varmaan laillisesti vaikka millaisia kommervenkkejä. Ei ainakaan viimeaikojen asuinpaikassani Belgiassa ole mitään kuluttajansuojaa, minkä kyllä monessa asiassa huomaa. Tässä suhteessa preferoin kyllä Suomen lainsäädäntöä puutteineenkin.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2009 klo 01:00:44 kirjoittanut DAF »
wannabe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SJK since Raimo Sarajärvi, Kapitalismi

Vastaus #110 : 11.06.2009 klo 00:58:58

Onneksi sä sopuli olit "kannustamassa" Suomea sillä sun saatanan aikaisin hankitulla lipullasi! Veikkaan et maajoukkue ei hirveesti olis menettäny vaikka olisit jääny kotiin.
Jayton

Poissa Poissa

Vastaus #111 : 11.06.2009 klo 01:00:10

Järjestäjinä maaotteluissa ovat kuitenkin hieman eri tahot, kuin seurajoukkueiden otteluissa.En tiedä ymmärrätkö asiaa?

Mitä väliä järjestäjällä on, samat lafkat niitä lippuja myy ja samalla tavalla rajoitukset lipun ostajien kannalta puuttuvat. Voisitko tyhmälle kertoa mikä konkreettinen ero em. tilanteessa on kun 50% Suomen kotiottelussa olevista katsojista ovat ulkomaalaisia vai kun Hertha Berlinin katsojista 50% ovat ulkomaalaisia (ja vastustajan puolella)?
alarima

Poissa Poissa

Vastaus #112 : 11.06.2009 klo 01:05:09

Mitä väliä järjestäjällä on, samat lafkat niitä lippuja myy ja samalla tavalla rajoitukset lipun ostajien kannalta puuttuvat. Voisitko tyhmälle kertoa mikä konkreettinen ero em. tilanteessa on kun 50% Suomen kotiottelussa olevista katsojista ovat ulkomaalaisia vai kun Hertha Berlinin katsojista 50% ovat ulkomaalaisia (ja vastustajan puolella)?
Mitä tarkoitat? Mitkä samat lafkat?
Missä maassa maan palloliitto myy yksittäisen seurajoukkueen lippuja?
ftr

Poissa Poissa

Vastaus #113 : 11.06.2009 klo 01:07:08

Totta toi on, mutta pistää vain miettimään, kumpi Pöllöliitolle on tärkeämpää "one shot" - taloudellinen vai kilpailulinen menestys.
Ihan VARMASTI, vaikka kuinka ammattilaisia ovatkin, pelaajat olivat hämmentyneitä tilanteesta, jossa Olympiastadion on vihamielinen. Ja tämä taatusti näkyi otteissa.

No eiköhän stadion olisi myyty loppuun pelkästään suomalaisinkin voimin. Silti ihmetyttää joidenkin mielipiteet, että suomenvenäläiset eivät saisi ostaa Lippupalvelusta lippujaan. Mitä helvettiä?
Jayton

Poissa Poissa

Vastaus #114 : 11.06.2009 klo 01:07:25

Mitä tarkoitat? Mitkä samat lafkat?
Missä maassa maan palloliitto myy yksittäisen seurajoukkueen lippuja?

Lue vaikka topicin otsikko ja yritä päätellä mikä taho vastaa lippujen myynnistä. Vinkki: samalta lafkalta voit ostaa mm. JJK:n ja TamU:n peleihin lippuja. Ylos
katsoja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Real Madrid

Vastaus #115 : 11.06.2009 klo 01:08:24

No eiköhän stadion olisi myyty loppuun pelkästään suomalaisinkin voimin. Silti ihmetyttää joidenkin mielipiteet, että suomenvenäläiset eivät saisi ostaa Lippupalvelusta lippujaan. Mitä helvettiä?
Sitä helvettiä, että joissain maissa ei ole tapana myydä vierasjoukkueen kannattajille suurinta osaa lipuista.
Soolo2

Poissa Poissa

Vastaus #116 : 11.06.2009 klo 01:09:29

Teiniangstia ja pahaa mieltä.

Stadikalle saa lipun aina jos vain näkee vähän vaivaa. Ainakaan itse en ole kymmeneen vuoteen jäänyt ilman lippua mihinkään matsiin, ja olen ollut ko. ajanjaksolla välillä pirun vähissä varoissanikin. Kertaakaan ei ole tarvinnut käyttöö trokareita taihuutonettia apuna. Jos vain on saamaton, niin se on oma häpeä.

Enemmän itse ainakin kuulutan Palloliiton pelisilmää. Oikealla markkinoinnilla ja lipunmyynnin rajoituksilla olisi pidetty kotiedusta edes kiinni. Ainakin minua vitutti jo stadikan edessä tajuta, että olen tulossa vierasmatsiin.
Jayton

Poissa Poissa

Vastaus #117 : 11.06.2009 klo 01:11:10

Sitä helvettiä, että joissain maissa ei ole tapana myydä vierasjoukkueen kannattajille suurinta osaa lipuista.

Kyllä ne myytäisiin, mutta eräissä maissa kotijoukkueen kannattajilla on on suurempi halu ostaa lippuja kuin vierailla. Toki Suomen sijainti Venäjän naapurimaana ja suuri osuus maahanmuuttajia idästä tuottaa erityistilanteen, mutta kuitenkin.
ftr

Poissa Poissa

Vastaus #118 : 11.06.2009 klo 01:11:27

Omasta mielestäni säännöt pitää olla kaikille samat. Suomalaisilla oli mahdollisuus, mutta riittävän moni ei osannut.
alarima

Poissa Poissa

Vastaus #119 : 11.06.2009 klo 01:12:20

Ilmeisesti näin, koska itsekin olen käynyt ja olen nähnyt vieraspaitoja kotikatsomossa. Ehkä Englannin "kulttuurissa" ymmärretään näin laajamittaisemmin olla tekemättä, mutta minä olen nähnyt vierasfaneja ei-vieraskatsomossa.

Sehän on tietenkin selvää, että kotijoukkueen kautta myydään lippuja kotikatsomoon ja vierasjoukkueen vieraskatsomoon. Siitähän nyt ei kaiketi ole tässäkään kyse, kun kyllä, ne venäläiset, jotka eivät fanisektiossa olleet ovat edelleen (ainakin joku heitä varten) ostaneet lippunsa Lippupalvelusta. Näistä sitten taas iso osa on a) suomessa asuvia pysyvästi b) jopa suomen kansalaisia. Tätä ei muutamat tunnu millään tässä ketjussa ymmärtävän. Sinusta en toki puhu. Venäläisten määrää katsomossa en keksi ton perusteella mitään keinoa rajoittaa.

EDIT: jos kyse on nyt siitä, että Venäjän lippuja oli muissa katsomonosissa, minä en siihen keksi mitään muuta perustetta rajoittaa kuin jonkun kateusaspektin. Jos paitoja, paidan voi varmaan laittaa toisen paidan allekin. En oikein nyt näe tätä maailmaa, mitä alarima hakee. Lippurajoituksissa tartutaankin sitten isosti jo Suomen lakiin - jossain muussa maassahan voi tehdä varmaan laillisesti vaikka millaisia kommervenkkejä. Ei ainakaan viimeaikojen asuinpaikassani Belgiassa ole mitään kuluttajansuojaa, minkä kyllä monessa asiassa huomaa. Tässä suhteessa preferoin kyllä Suomen lainsäädäntöä puutteineenkin.
Missään nimessä kyse ei ole kateudesta, vaan kyse on pelkästään turvallisuusaspektista. Missään nimessä koti- ja vieraskannattajia ei saa laittaa samaan katsomonosaan.Se on ehdoton vaatimus suurimmassa osaa sivistyneissä jalkapallomaissa.
rojadirecta

Poissa Poissa

Vastaus #120 : 11.06.2009 klo 01:13:56

Eiköhän tässä ole suomalaisilla paikka lähinnä katsoa peiliin. Jos ei nappaa ostaa ajoisaa lippua stadikalle niin turha itkeä!
alarima

Poissa Poissa

Vastaus #121 : 11.06.2009 klo 01:15:36

Lue vaikka topicin otsikko ja yritä päätellä mikä taho vastaa lippujen myynnistä. Vinkki: samalta lafkalta voit ostaa mm. JJK:n ja TamU:n peleihin lippuja. Ylos
Kuka vastaa turvallisuustoimista, lippupalveluko?
katsoja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Real Madrid

Vastaus #122 : 11.06.2009 klo 01:15:57

Omasta mielestäni säännöt pitää olla kaikille samat. Suomalaisilla oli mahdollisuus, mutta riittävän moni ei osannut.
Vähän OT, mutta "Venäjä" ja "säännöt kaikille samat" eivät sovi mielestäni samaan lauseeseen ;)
ftr

Poissa Poissa

Vastaus #123 : 11.06.2009 klo 01:17:30

Vähän OT, mutta "Venäjä" ja "säännöt kaikille samat" eivät sovi mielestäni samaan lauseeseen ;)

Jep. Mutta nyt oltiin kuitenkin Suomessa.
alarima

Poissa Poissa

Vastaus #124 : 11.06.2009 klo 01:18:10

Eiköhän tässä ole suomalaisilla paikka lähinnä katsoa peiliin. Jos ei nappaa ostaa ajoisaa lippua stadikalle niin turha itkeä!
That´s not the point. You understand?

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 11

Siirry: