Kiitos. Luin kyllä reportaasin. Oli erinomaisen informatiivinen. Saman palvelun saanee meidänkin matkanjärjestäjältä. En nyt muista mikä se oli, kun en itse vastaa järjestelyistä. Sinun maksama hinta kuullosti aika suolaiselta. Osaatko yhtään sanoa haitaria, millä vähän heikommankin paikan saattaisi saada?
Joo, uskoisin että kaikilla matkanjärjestäjillä joilla on agentti Pietarissa löytyy vastaava palvelu. Tuo lipun-
noutopalkkio saattaa kyllä jäädä aika korkeaksi kaikilla... Tämä siis perustuu muutamaan kokemukseen maailmalta.
Itse lippujen hinnat eivät tosiaan Zenitin sivulta löydy helpolla. Tuo minun paikkani siis kuului aika lailla
kalleimpaan kategoriaan; sieltä otetuista kuvista nähnee että ihan kelvollinen oli paikkakin. Tällä hetkellä
Zenitin venäjänkielisellä sivulla on vain hintatiedot 27.8. pelatusta Zenit-Nacional-pelistä.
http://www.fc-zenit.ru/info/page.phtml?id=56Siinä hintoja löytyy seuraavista kategorioista: 500, 700, 1000, 1200, 1500 ja 2000. Oma paikkani oli siis
tuolla 1500:n kategoriassa (sektori, lipan alla). Tomsk-pelissä lippuni nimellishinta oli 2300, joten jonkinlainen
ottelukohtainen hinnoittelu niillä on. Kuvittelisin että ZSKA voitaisiin hinnoitella Tomskin yläpuolelle.
Parin minuutin etsiskelyllä en löytänyt hintatietoja seuraavaankaan kotipeliin (Rostov 13.9). Ehkä päättävät
ne sitten vasta kun myynti alkaa.
Hieman ekstrapoloimalla siis: halvimman paikan nimellishinta on kolmasosa minun paikkani nimellishinnasta.
Jos agentin palkkio on prosenttimäärä lipusta niin agentteineen jäänee sitten kolmen kympin kieppeille (jos
ZSKA ja Tomsk siis yhtä arvokkaita).