supernalle
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Inter Turku! 26.10 2008
|
 |
Vastaus #350 : 13.12.2006 klo 22:28:20 |
|
CSKA on PASKA  ruonoilioille  ,mutta eremenko JÄÄ Saturniin kesällä hän sanoi niin Iltalehdessä. ainoa mahku siirtoon on järjetön palkka tarjous muulta seuralta
|
|
|
|
kuqi ja pehmeet tatsi
Poissa
|
 |
Vastaus #351 : 13.12.2006 klo 22:32:07 |
|
toivotaan että eremenko jatkaisi saturnissa viellä ainkin seuraavan vuode sillä vastuuta tuntuu tulevan 
|
|
|
|
supernalle
Poissa
|
 |
Vastaus #352 : 17.12.2006 klo 17:11:47 |
|
|
|
|
|
Hayes
Poissa
|
 |
Vastaus #353 : 17.12.2006 klo 23:05:40 |
|
...Ja pointtisi oli?
|
|
|
|
kinkladze
Poissa
|
 |
Vastaus #354 : 17.12.2006 klo 23:15:12 |
|
|
|
|
|
kinkladze
Poissa
|
 |
Vastaus #355 : 20.12.2006 klo 21:21:33 |
|
Saturnin puheenjohtaja Mihail Vorontsov kertoo tuoreessa Sport Ekspressin haastattelussa Aleksei Jerjomenkon tilanteesta: Is it possible with the confidence to say that Aleksey Yeremenko will remain in "Saturn"? -It is necessary.
Is any transfer sum proposed? - Those sums, which to us in the state to propose, it is hardly adequate it Saturn to prospects. Specifically, He reached the specific level, he became the captain of command, the leader.
Jerjomenkon lisäksi myös Saturnin toisesta suuresta tähtipelaajasta, Montenegron maajoukkuemies, Simon Vuksevicista ollaan kiinnostuneita. Vuksevicin perässä ovat mm. Englannista Fulham ja rikas ukrainalaiseura Dnepr Dnepropetrovsk. Kuten Jerjomenkonkin tapauksessa myös Vuksevicin hinta on nostettu pilviin. Alle 5 miljoonan euron ei kumpainenkaan ole Ramenskojesta lähdössä. Vorontsov on tyytyväinen myös siihen, että Saturnin oman akatemian nuorista on nousussa kovia nimiä, josta tullaan kuulemaan tulevaisuudessa. Nuorisoakatemian pelaajat harjoittelevat joulukuussa Turkissa. 
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.12.2006 klo 21:23:08 kirjoittanut kinkladze »
|
|
|
|
|
Ricardo Leite
Poissa
Suosikkijoukkue: Ylimieliset
|
 |
Vastaus #356 : 20.12.2006 klo 21:25:34 |
|
Siitä miten hyvä asia hintapyynnön nousu taivaisiin on Eremenkolle voidaan kai olla montaa mieltä. Itse suosittelisin lähtöä Venäjän liigasta, mutta se olisikin mutua. Eurosarjoihin sieltä.
|
|
|
|
kuyrpa-koeman
Poissa
Suosikkijoukkue: suomifutis
|
 |
Vastaus #357 : 20.12.2006 klo 21:31:54 |
|
Toivottavasti menee Spartakiin. 
|
|
|
|
gospurs
Poissa
|
 |
Vastaus #358 : 20.12.2006 klo 21:35:18 |
|
Spartakin stadion  Koska Suomessa 
|
|
|
|
Ior Bock
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets
|
 |
Vastaus #359 : 20.12.2006 klo 21:44:53 |
|
Venäjän liigahan on samalla tasolla Hollannin ja vastaavien kanssa.  Mikäs siellä on ollessa.
|
|
|
|
Maakuntasatraappi
Poissa
Suosikkijoukkue: UEFA+FIFA+SWI=3MAFIA
|
 |
Vastaus #360 : 01.01.2007 klo 15:03:50 |
|
Jakobstads Tidningin haastattelu:
Junior hett villebråd i Ryssland
Alexej Eremenko Junior säger att han gått upp några kilo sedan säsongen i Ryssland avslutades och han hjorde sitt bästa för att arbeta bort dem under besöket i Jakobstad. Fotboll. Allt svårare för storlagen att fylla kvoten med ryssar - Andra Moskvalag kan bli aktuella
Livet leker för Alexej Eremenko Junior som får leva ut sin pojkdröm som fotbollsproffs. Denna gångna säsongen kan beskrivas som ett genombrott i klubblagsfotbollen utanför Finlands gränser.
- Jag är verkligen nöjd att jag stack iväg från Lecce i januari 2006. Fansen i södra Italien är väldigt fanatiska. De var inte alls nöjda när jag for och det lär vara ännu värre nu när Lecce är nästsist i Serie B. Det är svårt för unga spelare att spela under det konstanta tryck som fansen sätter på en i södra Italien, säger Junior. Enligt Eremenko Junior kommer lillebror Roman mycket lättare undan i lilla Udine (100000 invånare) uppe i nordöstra Italien. - Där är fansen inte alls lika fanatiska. Udinese är en bra klubb för Roman. Det beror mycket på laget och tränaren om man ska lyckas i Italien, säger Junior. I sitt nya lag Saturn fick 23-åringen redan under sin första säsong lagkaptensstatus. Det är säkert många i Finland som inte har sett dig som ett lagkaptensämne. Var du själv förvånad? - Om jag är lagkapten kan du tänka dig hur de andra är, säger Junior och drar på munnen. - Skämt åsido, visst känns det bra att ha fått det här förtroendet. Det var ett bra drag för mig att flytta till Saturn. Jag har fått mycket ansvar och har börjat växa upp litet. Junior har under åren skapat många kvällstidningsrubriker när han har rört sig i Helsingfors. Livet i 17-miljonersstaden Moskva beskriver han som mycket lugnare. Där kan han mycket lättare smälta in som en i mängden. - När jag är i Helsingfors sker det oftast på min fritid, medan jag i Moskva håller på med fotboll. Han hyr en lägenhet på en timmes bilväg från Saturns moderna träningscenter. - Det räknas som nära i Moskva. Många kör mer än dubbelt längre. Även om Moskva inte är samma småstadsidyll som i Jakobstad där han växte upp känns staden på många sätt som hans andra hem. - Jag har sagt åt min agent att jag inte är beredd att flytta någon annanstans än till ett annan Moskvalag.
Är en transfer aktuell nu i januari? - Det finns alltid intresse och man vet aldrig vad som sker. Säsongen gick bra för mig och många storlag i Ryssland har problem att fylla sin kvot med ryska spelare. Inkommande säsong måste varje lag ha fyra ryska spelare på plan jämfört med tre förra säsongen. Det finns mycket oljepengar i Ryssland och många storklubbar har satsat på färdiga utländska spelare i stället för att satsa på egna produkter, säger Junior. Tror på Koivisto i Jaro Någon brådska har han inte. Kontraktet med Saturn går ut hösten 2009, då Junior är 26 år och borde vara i sin bästa ålder rent fotbollsmässigt. - Med en årsbudget på 60 miljoner dollar hör Saturn till de fyra stora rent budgetmässigt. Vi har också ett modernt träningscenter och en ny stadion. Nu satsar vi också på att bli bland de fyra första i ligan. Vi var nära redan 2006, men då vi förlorade ett par matcher på slutet rasade vi ner till elfte plats. Fast det var oerhört jämnt om platserna 4-13. Vi har ungefär samma lag som tidigare, men borde kunna vara bättre då vi har fått spela ihop ett år. Förra säsongen var det stora förändringar. Junior har i regel spelat på innermittfältet i ett 4-4-2-system med ett rakt mittfält. - Ibland har jag också varit anfallare då det har krävts att någon måste hålla i bollen.
I landslaget har du i regel spelat i anfallet under Roy Hodgson. Är det svårt att ha olika roller i olika lag? - Inte när det gäller landslaget. Där vet alla att jag vill ha bollen hårt till foten och detta även om jag har en försvarare i ryggen. Tekniken räcker till för att klara av de situationerna. Junior anlände till Jakobstad på julafton, reste till Lappland i helgen och återvänder till Moskva den 5 januari. Den 4 mars inleds fotbollssäsongen i Ryssland med cupmatch mot Zenit från St Petersburg.
Var kommer du att bo efter fotbollskarriären? - Bali var ett bra ställe. Där var jag i två veckor före julen, men jag räknar med att spela fotboll i tio år till. Hur tror du det går för Jaro i år? - Jag hoppas att laget inte blir för ungt så att det blir som när jag spelade i Jokerit 2001, då vi förlorade mot Jaro i ligakvalet. Av de nya spelarna känner jag bra till Jani Koivisto från tiden i HJK. Han är snabb och teknisk. Tyvärr har han varit mycket skadad, men om han får vara frisk kan han få ett genombrott, säger Junior. Junior gjorde efter vistelsen i franska Metz sin ligadebut med Jokerit 2001. - Det var ett bra drag att komma hem från Frankrike och få mitt finska pass. Metz hade dessutom 70 procent utlänningar, men bara tre fick spela samtidigt. Det skulle ha varit svårt att få speltid. Junior gjorde tio mål på 75 ligamatcher innan han som 21-åring flyttade från HJK till Lecce sommaren 2004. Åren 2002 och 2003 vann han guld med HJK.
|
|
|
|
supernalle
Poissa
|
 |
Vastaus #361 : 04.01.2007 klo 14:24:29 |
|
.
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.02.2009 klo 17:05:10 kirjoittanut supernalle »
|
|
|
|
|
Sinkkis
Paikalla
Suosikkijoukkue: Liverpool since 2018
|
 |
Vastaus #362 : 04.01.2007 klo 14:27:36 |
|
Jenni Rantala
Tyhmä ämmä  :keskari: Näin pari viikkoa sitten Tiksin Pingviinissä.. en muuten mene toista kertaa 
|
|
|
|
moline
Poissa
Suosikkijoukkue: Kotkan Työväen Palloilijat, Tromsø IL
|
 |
Vastaus #363 : 04.01.2007 klo 14:37:05 |
|
Tyhmä ämmä  :keskari: Näin pari viikkoa sitten Tiksin Pingviinissä.. en muuten mene toista kertaa  :keskari: Pingviini on muuten todella hirveä paikka..
|
|
|
|
kinkladze
Poissa
|
 |
Vastaus #364 : 08.01.2007 klo 19:44:33 |
|
Tänään kokoontui Saturn ensimmäiseen harjoitusvaiheeseen Kratovon harjoituskeskukseen, jossa joukkue ottaa pallotuntumaa ennen ensimmäistä ulkomaanleiriä. Tällä hetkellä joukkue käsittää 22 jalkapalloilijaa: Кински, Ботвиньев, Романенко, Половинчук, Джяукштас, Петраш, Дюрица, Шилла, Игонин, Яшин, Немов, Еременко, Нахушев, Макаренко, Сапета, Темников, Першин, Обжера, Якубко, Есипов, Барейро и Лебеденко. Kuvia ekoista treeneistä:     lisää: http://www.saturn-fc.ru/foto.php?ID=7318
|
|
|
|
Viikinki
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Viikingit
|
 |
Vastaus #365 : 08.01.2007 klo 20:08:08 |
|
Farkut jalassa ja kädet taskussa, ei näin :  Pussihousuttomuudelle tosin  Verskat on in 
|
|
|
|
Dickinson
Poissa
Suosikkijoukkue: Mikaela Ingberg
|
 |
Vastaus #366 : 08.01.2007 klo 21:39:06 |
|
Kauniille tekonurmelle 
|
|
|
|
gospurs
Poissa
|
 |
Vastaus #367 : 08.01.2007 klo 21:40:36 |
|
Maalille  Mistä tollasia löytää 
|
|
|
|
JMR
Poissa
|
 |
Vastaus #368 : 08.01.2007 klo 22:55:56 |
|
Maalille  Mistä tollasia löytää  Saharalta aka FIM-kentältä 
|
|
|
|
|
Hasselnut
Poissa
Suosikkijoukkue: Helsingin Ponnistus
|
 |
Vastaus #370 : 12.01.2007 klo 00:19:13 |
|
4:n U-Uutiset herjasivat, että Ere siirtyisi Lokomotiv Moskovaan.
|
|
|
|
romario#1
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
 |
Vastaus #371 : 12.01.2007 klo 00:28:24 |
|
Siirto parempaan seuraan, mikäs siinä. 
|
|
|
|
kinkladze
Poissa
|
 |
Vastaus #372 : 12.01.2007 klo 00:28:46 |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.01.2007 klo 01:32:04 kirjoittanut kinkladze »
|
|
|
|
|
Le God
Poissa
Suosikkijoukkue: Hard Bass
|
 |
Vastaus #373 : 12.01.2007 klo 10:17:23 |
|
Kuville  Lokomotiv haluaa Eremenkon 12.1.2007 07:01 Moskovan Lokomotiv haluaa jalkapalloilija Alexei Eremenko juniorin joukkueeseensa. Seura neuvottelee parhaillaan Eremenkon työnantajan Saturn FC:n kanssa Suomen maajoukkuepelaajan kauppahinnasta. Lokomotiv sijoittui viime kaudella kolmanneksi Venäjän jalkapalloliigassa. Vuonna 2004 mestaruuden voittanut seura yrittää kerätä alkavalle kaudelle ryhmän, joka kykenisi haastamaan toiset moskovalaisjätit Spartakin ja TsSKAn mestaruustaistelussa ja menestymään myös Uefa-cupissa. - Lokomotivin mielestä Alexei olisi tärkeä lisäys joukkueeseen, Eremenkon pelaaja-agentti Roberto De Fanti kertoi. De Fanti lisäsi, että Eremenko, 23, on kiitollinen Saturnille. Hän pelasi uransa parhaan kauden Moskovan oblastin seurassa, nousi kapteeniksi ja oli seitsemällä maalillaan joukkueen paras maalitykki. - Jalkapalloilijana hänen velvollisuutensa on kuitenkin pyrkiä urallaan eteenpäin eikä Lokomotivin kaltaisen arvostetun seuran kutsua voi ammatillisin tai urheilullisin perustein hylätä, De Fanti jatkoi. http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1299629
|
|
|
|
The evil fish
Poissa
|
 |
Vastaus #374 : 12.01.2007 klo 10:30:03 |
|
Robert de Fanti sitä, Robert de Fanti tätä... :  :keskari:
|