FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.03.2026 klo 00:41:41 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 43 [44] 45 ... 132

Kirjoittaja Aihe: Gunners Flying on Emirates 06-07  (Luettu 150638 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Blanchflower

Poissa Poissa

Vastaus #1075 : 10.09.2006 klo 15:06:58

Jep, onhan tässä huomioitavaa että puppeloinut on niin Pool, Ch€lski kuin Spurskin (viimeinen toki oli arvattavissa).

Ihan pisteiden valossa Spurssin puppelointi on ollut aika marginaalista, Reebokilta ja OT:lta odotusarvona ennen kauden alkua oli kuitenkin 0 pistettä ja tasuritkin olisivat olleet kotiinpäin. Everton oli toki niin esityksenä kuin tuloksena totaalilimbo ja otteet ovat muutenkin olleet vähän niin ja näin -> tosin sekin oli alkukauden osalta odotettavissa.

Arsun taaperrus on sen sijaan ollut pisteiden valossa huomattavasti kurjempaa, odotusarvona näistä kolmesta pelistä oli vähintään 7 pistettä ja viime kaudella vastaavista peleistä tuli 9 pistettä. Viime kaudella OT:lla tuli 2-0 turpaan eikä nytkään moni odota Arsun venyvän edes tasapeliin, edessä on siis ensimmäinen mahdollisuus kiriä menetettyjä pisteitä takaisin. Sen jälkeen edessä on 4 helpompaa peliä(Arsu voitti viime vuonna myös Valleylla) jossa ei periaatteessa ole kuin menetettävää - jokaisesta matsista odotetaan 3 pistettä eikä alkukauden alisuorittamista noissa peleissä kurota umpeen.
leeremick26

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Riley Star, Hannah Hayes

Vastaus #1076 : 10.09.2006 klo 15:49:37

Tämä on kyllä uskomattoman säälittävä keskusteluketju. :keskari: Ihan uteliaisuudesata, mikä on tänne kirjoittavien keski-ikä? Ei liene päälle parikymppisiä oikein kukaan?
« Viimeksi muokattu: 10.09.2006 klo 15:52:35 kirjoittanut leeremick26 »
Fin_Gooner

Poissa Poissa

Vastaus #1077 : 10.09.2006 klo 15:58:10

Tämä on kyllä uskomattoman säälittävä keskusteluketju. :keskari: Ihan uteliaisuudesata, mikä on tänne kirjoittavien keski-ikä? Ei liene päälle parikymppisiä oikein kukaan?

Tunnustan, olen päälle parikymppinen. Nyt kyllä vähän hävettää  :-[.
leeremick26

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Riley Star, Hannah Hayes

Vastaus #1078 : 10.09.2006 klo 16:09:01

Tunnustan, olen päälle parikymppinen. Nyt kyllä vähän hävettää  :-[.

Perseennuolentaa: En nyt sinua tosiaankaan tarkoittanut näistä yksisilmäisistä "mun jengi on parempi ku sun"- 15-kesäisistä. Jotenkin vain tämä ero siihen, että ykkösfoorumilla keskustelua vie eteenpäin Matti, täällä Jpjne. Kertoo jotain... jostain.  :(
Hellraiser

Poissa Poissa

Vastaus #1079 : 10.09.2006 klo 17:06:30

Juuri tota ajoin takaa. Jp pilaa täällä Arsenal-ketjua viikosta kolmanteen ja ykkönen on puolestaan jumissa tämän tästä.
Fin_Gooner

Poissa Poissa

Vastaus #1080 : 10.09.2006 klo 17:58:41

Perseennuolentaa: En nyt sinua tosiaankaan tarkoittanut näistä yksisilmäisistä "mun jengi on parempi ku sun"- 15-kesäisistä. Jotenkin vain tämä ero siihen, että ykkösfoorumilla keskustelua vie eteenpäin Matti, täällä Jpjne. Kertoo jotain... jostain.  :(

Rehellisyyden nimissä; kyllähän Mattikin on melko pahasti ennakkoluulojensa vanki monessa tapauksessa. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka nämä hänen latinoja kohtaan kokemansa ennakkoluulot, kaikki latinot on laiskoja mammanpoikia/sikoja jne... mutta jos niitä taas olisi pilvin pimein Arsenalissa, tilanne voisi muuttua.
The Perfect One

Poissa Poissa

Vastaus #1081 : 10.09.2006 klo 18:01:29

Juuri tota ajoin takaa. Jp pilaa täällä Arsenal-ketjua viikosta kolmanteen ja ykkönen on puolestaan jumissa tämän tästä.

Eli JP ulos ja kaikki tänne, ratkaisu ongelmaan. :)
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #1082 : 10.09.2006 klo 19:02:42

Noi Jp:n jutut on sietämättömän tyhmiä. Koita kasvaa aikuiseksi ja hankkia elämä niin jututkin voisi kuullostaa järkevämmiltä. Eiköhän sen kaikki nähnyt kenen se peli eilen olisi pitänyt voittaa. Paitsi jp, jonka mielestä on oikein tulla ja haukkua oma jengi pystyyn kun vähän tökkii. Kaikki voidaan haukkua pystyyn kun peli ei kulje, kaikki on huonoja ja narinaa kaikesta. Sun kaltaselle pellelle ei oikeaa joukkuetta voi löytyä, koska mikään joukkue ei voita kauden jokaista peliä.

Uuh miten katkeraa tilitystä... Alas

Jokainen voi laskeskella miten kovia joukkueita vastaan tässä ollaan pelattu. Kolme ottelua, yksi tehty maali. Näennäistä hallintaa (lue: vastuun siirtelyä 16-rajalla) ja äärimmäisen hidasta pelaamista, kaikkien valttikorttien vastustajalle antamista.

Jos mielestäsi on ok hyssytellä niin sen kun, itse en aio sitä tehdä. Jos "vähän tökkimistä" on mielestäsi koko viime kausi (surkein valjusijoitus Wengerin aikakaudella) ja nyt kaupan päälle huonoin kauden avaus Wengerin aikakaudella niin onneksi olkoon vaan.

Nuo henkilökohtaisuuksiin menevät itkuraivarisi voisit kuitenkin hoitaa vaikka demi.fi:n puolella, ikäistesi seurassa. Ok?
RD

Poissa Poissa

Vastaus #1083 : 10.09.2006 klo 19:06:17

Jos mielestäsi on ok hyssytellä niin sen kun, itse en aio sitä tehdä. Jos "vähän tökkimistä" on mielestäsi koko viime kausi (surkein valjusijoitus Wengerin aikakaudella) ja nyt kaupan päälle huonoin kauden avaus Wengerin aikakaudella niin onneksi olkoon vaan,
Viime kaudella Arska menestyi kuitenkin CL:ssä. Ei kaikki joukkueet kykene triploihin kuitenkaan, jostainhan se on pois kun Euroopan kentille satsataan.
En kuitenkaan väitä että Arsenal tälläkään kaudella voittaisi Mestareiden liigaa.
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #1084 : 10.09.2006 klo 19:10:22

Ihan pisteiden valossa Spurssin puppelointi on ollut aika marginaalista, Reebokilta ja OT:lta odotusarvona ennen kauden alkua oli kuitenkin 0 pistettä ja tasuritkin olisivat olleet kotiinpäin. Everton oli toki niin esityksenä kuin tuloksena totaalilimbo ja otteet ovat muutenkin olleet vähän niin ja näin -> tosin sekin oli alkukauden osalta odotettavissa.

Jep, ehkä vain pisteiden valossa noin voi ajatella, mutta jokaisen kolme Spursinkin ottelua katsoneena siellä suunnalla tuo tarpominen on muutakin kuin pelkät tulokset, otteet eivät todellakaan ole vakuuttaneet.

Arsenal kuitenkin pelasi ihan ok esim. Villaa vastaan kotona, mutta tuloshan se loppupeleissä on mikä ratkaisee. Ei minua ainakaan kiinnosta kuinka monta ylärimaa tms. on ottelun aikana onnistuttu potkimaan. Se on yksi ja v:n sama osuuko se pallo ylärimaan vai lentääkö suorilta yli koko stadionin.

Loppujenlopuksi pistettäkään enempää Arsenal ei ole ansainnut kuin mitä on saanut. Tämä on kuitenkin helvetin nopea joukkue, ei pysty ymmärtämään miksi siitä pelistä pitää tehdä niin hidasta. Puolustuslinjan nuoruus ja kokemattomuus näkyy, on aivan odotettavissakin, että vastustaja ainakin sen yhden maalin laittaa. Keskikentällä kolme pelintekijää ja yksi ankkuri, fantsua.

Omituista miten huippujoukkue voi huutaa yhtä teinipoikaa nimeltä Walcott kentälle näyttämään miten pelataan. Joku otti esille myös ykkösen puolelta Savagen, ehdottomasti tällainen hengenluoja ringistä puuttuu.

Ykkösen puolelle myös Matille ekstrapiste 451:n perään huhuilusta  :) Ylos
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #1085 : 10.09.2006 klo 19:12:14

Tän viestin sisältö saa jokaisen järkevän fanin oksentamaan, joukkueesta riippumatta.

Kerroin jo aikaa sitten olevani pahoillani ottelun jälkeisen vitutuksen sekaisesta itkuraivaristani. Miksi et sitä lainannut myös?

Edelleen-->demi.fi. Hus!

Viime kaudella Arska menestyi kuitenkin CL:ssä. Ei kaikki joukkueet kykene triploihin kuitenkaan, jostainhan se on pois kun Euroopan kentille satsataan.
En kuitenkaan väitä että Arsenal tälläkään kaudella voittaisi Mestareiden liigaa.

Jep, tuota olen perustellut hyvin toimineella 451:llä. Lisäksi cupeissa pelattiin ykkösmiehistöllä todella vähän - tuliko niitä pelejä loppujen lopuksi ykkösmiehistölle kovinkaan montaa enempää kuin vaikka ManU:lle?

Huippuseura, huipputaso. Jos pelaajat eivät jaksa kauden läpi, pitää rinkiä laajentaa. Jos tätä ei tehdä, täytyy syykin olla jossain. Eli ilmeisesti pelaajat jaksoivat hyvin läpi viime kauden kun rinkiä ei laajennettu vaan supistettiin entisestään.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2006 klo 19:17:47 kirjoittanut jp72672 »
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #1086 : 10.09.2006 klo 19:20:03

Itse täytän kuukauden kuluttua 26-vuotta :)

Jos tykkää Matin yksinpuhelusta on parempi varmastikin pysyä vain siellä ykkösellä sitten. Itse olen koittanut sanoa sen mitä sanottavaa on ja pysyä pois ylimääräisistä (/turhista) jauhamisista. Tiedä sitten miten hyvin onnistunut, mutta vaikuttaisi nopealta vilkaisulta esim. Matin tekstejä olevan per sivu enemmän ykkösellä kuin minun täällä.

Lisäksi, uskoisin että ilman ennakkoasennetta tekstejäni kohtaan voi niistä saada irtikin jotain. Kuten vaikka uudet kasvot kakkosella tai jotkut vanhat parratkin, jotka kiinnittävät huomiota vähän niihin teksteihinkin - esim. Phizza taisi olla jossain määrin samoilla linjoilla Arsenalin alkukauden taapertamisen syistä.

Ja kyllä, ne taapertaa. Kaksi pistettä yhdeksästä mahdollisesta tusinaporukoita vastaan.

Lainataan vielä hieman Wengerin jorinoita:

Lainaus
"I cannot say that I am unconcerned by our start to the season. When we fail to win a game we have dominated, it is always worrying and I am now aware that this is our worst ever start in the Premiership," said Wenger.

"It was one of those games when we had all the ball, and the chances against a side that refused to come out and play, but we got ourselves into trouble by falling behind and gave ourselves a mountain to climb.
"We lacked sharpness because half of the team has been away. On the other hand I have never had a feeling that so much potential is in the team to do so much better." "I still feel we are playing better in every game, we just cannot finish off teams."

And Wenger has admitted the Gunners are struggling to adapt to their new surroundings: "The main reason is a bit physical, also the fact we give others confidence by going 1-0 down, and the third is that we are not yet fully using the pitch. "When we won the ball at Highbury, we were closer to goal. Now we have longer to go and that sometimes gives the opposition a chance to get back. But we will do it."

Ehkä hieman ympäripyöreää, mikä ei tosin yllätä oikeastaan lainkaan. Osan voi toki kentän koosta laittaa sen piikkiin, että vastustaja ehtii ryhmittäytymään kilpikonnaansa, mutta toisaalta paljon on syytä myös itse joukkueessa.

Totta helvetissä top4:n ulkopuoliset joukkueet "refuse to play" Arsenalia vastaan, mutta siitä ei pidä tehdä niin tolkuttoman helppoa heille.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2006 klo 19:48:11 kirjoittanut jp72672 »
poolsince79

Poissa Poissa

Vastaus #1087 : 10.09.2006 klo 19:20:52

Junnu  :)
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #1088 : 10.09.2006 klo 20:22:03

http://www.youtube.com/watch?v=DMDPgcJmTCI&NR

http://www.youtube.com/watch?v=hOiwxxrVqBc&NR

Jens Ylos
« Viimeksi muokattu: 10.09.2006 klo 20:25:27 kirjoittanut jp72672 »
Fin_Gooner

Poissa Poissa

Vastaus #1089 : 10.09.2006 klo 21:36:21

Jos tykkää Matin yksinpuhelusta on parempi varmastikin pysyä vain siellä ykkösellä sitten. Itse olen koittanut sanoa sen mitä sanottavaa on ja pysyä pois ylimääräisistä (/turhista) jauhamisista. Tiedä sitten miten hyvin onnistunut, mutta vaikuttaisi nopealta vilkaisulta esim. Matin tekstejä olevan per sivu enemmän ykkösellä kuin minun täällä.

Lisäksi, uskoisin että ilman ennakkoasennetta tekstejäni kohtaan voi niistä saada irtikin jotain. Kuten vaikka uudet kasvot kakkosella tai jotkut vanhat parratkin, jotka kiinnittävät huomiota vähän niihin teksteihinkin - esim. Phizza taisi olla jossain määrin samoilla linjoilla Arsenalin alkukauden taapertamisen syistä.

Ja kyllä, ne taapertaa. Kaksi pistettä yhdeksästä mahdollisesta tusinaporukoita vastaan.

Lainataan vielä hieman Wengerin jorinoita:

Ehkä hieman ympäripyöreää, mikä ei tosin yllätä oikeastaan lainkaan. Osan voi toki kentän koosta laittaa sen piikkiin, että vastustaja ehtii ryhmittäytymään kilpikonnaansa, mutta toisaalta paljon on syytä myös itse joukkueessa.

Totta helvetissä top4:n ulkopuoliset joukkueet "refuse to play" Arsenalia vastaan, mutta siitä ei pidä tehdä niin tolkuttoman helppoa heille.

Käsittääkseni näitä janttereita vaivaa nuo sinun jatkuvat taktiikkakuviot, mitä tänne rustailet. Itse en kyllä oikein ymmärrä, että mistä sitä pitäisi keskustella jos ei taktiikoistakaan saisi. Pitäisi ilmeisesti arvailla pelaajien motivaatiotasoja, rakkauselämää jne.  ???
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #1090 : 10.09.2006 klo 22:30:23

Käsittääkseni näitä janttereita vaivaa nuo sinun jatkuvat taktiikkakuviot, mitä tänne rustailet. Itse en kyllä oikein ymmärrä, että mistä sitä pitäisi keskustella jos ei taktiikoistakaan saisi. Pitäisi ilmeisesti arvailla pelaajien motivaatiotasoja, rakkauselämää jne.  ???

Ok. Tai sitten olen vaan kaivanut jo oman hautani noiden ykkösten janttereiden silmissä, ainakin suurimman osan :) Tietysti olisi mukava saada tänne enemmänkin hulinaa, ei tässä todellakaan ole mikään tarkoitus olla koko ajan äänessä tai pakonomaisesti olla eri mieltä kuten ehkä joskus silloin, kun sillat suurimman osan ykkösen porukasta kanssa paloi. Joka tapauksessa ainakin itsestä on ollut mukava nähdä sinut, Diablo ym. ykkösen porukkaa täälläkin silloin tällöin kirjoittamassa.

Ja jos noi taktiikkakuviot lähinnä ryhmitystoiveiden/-ennakoiden muodossa niin paljon ärsyttää niin voin ihan hyvin lopettaa ne.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2006 klo 22:31:47 kirjoittanut jp72672 »
ilmapallo

Poissa Poissa

Vastaus #1091 : 11.09.2006 klo 00:12:30

Tähän väliin sen verran, että eipähän Jp:n analyyseissa ja teksteissä mitään vikaa ole. Eikä ole näkynyt provoilua/vittuilua norminikkiä enempää viime aikoina, joten  Ylos täältä. Itse näkisin pari kehittämisen kohdetta nykyisessä pelissä:

Henry-Ei niitä suorituksia, joilla on yksin voittanut otteluita.
RvP-Viimeistelyssä epäonnea/parantamista
Ade-Missä pelaa? Yhtä ulkona kuin R. Keane eilisessä Spurs-pelissä
Cesc-Ratkaisut ylöspäin heikkoja, läpisyötöt jne puuttuvat
Hleb-Kuten mainittu pelaa liian keskellä
Rosicky-Saisiko miehestä tosiaan enemmän irti keskellä 451:ssä?
Gallas-Ensimmäisessä matsissaan (pelituntuma toki heikko) näytti sen mitä kaikki tiesivätkin, eli puolustaa erittäin hyvin laidalla tai keskellä, mutta ei ole sellainen vauhtikone mitä hyökkäyssuunnassa tarvittaisiin. Muistuttaa Heinzen otteita toissa kaudella.
Beast-Ei kyllä säväyttänyt ainakaan vielä, katsellaan

Jos nyt lähdetään hakemaan sitä kokoonpanoa, millä tulosta tulisi niin itse peluuttaisin

--------------Henry------------
RvP--Beast/Rosicky-Ljunkka/Hleb
----Cesc/Rosicky---Gilberto-----

Näissä peleissä, kun aletaan puskea ihan kunnolla kilpikonnaan, niin Gilberton voisi ottaa ihan suosiolla vaihtoon, jos tarjolla olisi keskikentän keskelle kaksikko Cesc-Rosicky, eli takaa-ajotilanteessa esim.

-------Beast/Ade-Henry--------
RvP/Walcott--------Ljunkka/Hleb
-------Rosicky--Cesc-----------
Blanchflower

Poissa Poissa

Vastaus #1092 : 11.09.2006 klo 00:23:25

Jep, ehkä vain pisteiden valossa noin voi ajatella, mutta jokaisen kolme Spursinkin ottelua katsoneena siellä suunnalla tuo tarpominen on muutakin kuin pelkät tulokset, otteet eivät todellakaan ole vakuuttaneet.

Itse olen katsonut neljä ja yksi niistä oli hyvä, yksi ihan tyydyttävä ja kaksi umpisurkeata. Mutta joukkueiden otteet kentällä elävät melkoisesti kauden mittaan, joten siinä suhteessa on ihan järkevää tarkastella kautta toistaiseksi pelkästään pisteiden valossa. Tämän hetkisillä otteilla kentällä voi arpoa vain pelin suuntaa parin viikon spektrillä.
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #1093 : 12.09.2006 klo 06:44:58

Laitetaanpa vähän ajatuksia tuosta rämpimisestä:

Lainaus
Is Cesc a problem?

Discussing the match in the bar at the Emirates due the Tube problems, we figured that despite his incredible talent, Cesc can slow down our movement in attack by taking too long to assess his options. So why might this be important? Well, if we insist on playing two attackers in a 442 at home, we have to move the ball very quickly so the massed opposition defence doesn't have time to organise themselves. Boro had that time and our midfield was completely outnumbered and thus the attacks ended up going back and forth across the pitch until a pass was intercepted.

Don't misunderstand me, I'm not about to lay all the blame on Cesc for us being so disappointing in the Prem this season. There are actually quite a number of reasons, and just shooting quicker won't fix all of them. I'm not even sure there is a simple fix. But with regards to the Boro game, let's look at the stats, our stats first.
Shots on target 9 to 1.
Shots off-target 8 to 1.
Blocked shots 6 to 0.
Corners 16 to 0 (yes no Boro corners at all, not one).
Fouls conceeded 8 to 17.
Offsides 0 to 1.
Possession 69% to 31%.

So the stats suggest Boro played very deep so we couldn't get behind them (we knew that), and we either didn't try to very hard or timed runs to perfection (no offsides). They were (ahem) rigorous with some of the tackling and defended well (corners are better to concede than goals). However what it does show is, we did shoot. Enough to have won comfortably if only a few had gone in as we were relatively accurate, if a tad close to the goalie at times (whose job it is to block our shots in case we forget). Yes we would have liked to have seen more chancing of the arm, and I was one of those shouting 'shoot' at times, but when you have 10 men in front of you and you're actually at pitch level rather than in the stands, the goal can be a tad hard to locate. That's why we have to move the ball about quickly, to get sight of the goal.

Other things I noticed....

Someone should introduce Thierry and Robin, they were playing like they didn't know each other. I don't know if they can ever be a traditional strike partnership.
What's the point in playing a holding midfielder like Gilberto when the other team doesn't attack. Why not play another attack-minded MF instead.
Gallas I thought played well, but why left-back. He should be central midfield so King Kolo can concetrate on his own game without being worried about what his (very) junior partner is doing. I don't think Djourou is up to it yet. The Flamster can do a decent job until Clichy is back.
Freddie doesn't have the pace for wide MF any more and shouldn't have started there, but when he played more centrally in last seasons CL he did a good job. When Rosicky came on he made an immediate difference, but why wait for the 68th minute to do so.
Hleb I can't figure, he can play brilliantly one minute and make completely the wrong choice the next. He can shoot so he should, he doesn't have to try to find Thierry every time. More suited to CL than Prem.
Speaking of whom, Thierry clearly isn't up to speed yet. He may have slowed down his pursuit of fitness by playing for France 'cause he surely didn't have his touch or speed on Saturday.
Baptista looked a decent prospect, but I had hoped with his size he would have put it about a bit more.

What all this means is maybe 433 would work better, at least at home. What we need is for Robin and Theo to play wide to stretch the opposing defence, with maybe Baptista backing up Thierry from midfield. Away from home I would be interested to see if we could play 451 with the second striker being whoever is most forward at the time so as not to be predictable. Takes a lot more organisation, but with players rotating in midfield and passing quickly we surely would be able to stretch a home defence. In conclusion, we have the personnel, we just don't quite have the team yet. No real reason to panic yet. I'll save that until after the match next Sunday.

And lastly, Cashley was upset that his name wasn't chanted like Thierrys and his 'injuries' were doubted. Well who played through a lot of the season injured, and who came back from injury just in time for the CL final and World Cup, having already talked to a rival club? Strange he didn't compare how he was treated to Bergie or Bobby, but then that wouldn't have made his point now would it? There are reasons why things happen Cashley.

Mielestäni ihan hyviä pointteja tuossa. Eilen jaksoi sitten ihmetyttää tuo ManC. Miten ihmeessä tuon tasoiselle joukkueelle saatettiin hävitä? ManC tehnyt tasan yhden maalin tällä kaudella, Arsenalia vastaan. Todennäköisesti yksi putoamista vastaan kamppailijoista, tuo ottelu olisi pitänyt voittaa ja suurin numeroin. Mutta, ne kuuluisat vieraspelit, johan viime kaudella saatiin makua mitä tuleman pitää..

Tilanteitahan joukkue luo, ei siinä mitään ongelmaa. Todella vaarallisia maalipaikkoja ei kuitenkaan niinkään, vaan usein tilanteet päättyvät kulmaan Arsenalille. Tässä puolestaan on se ongelma, että Arsenal ei tee kulmilla mitään (kuinka monta vaarallista tilannetta tämän kauden kulmista?) - hyödyllisempiä olisi todennäköisesti maalipotku vastustajalle, jolloin olisi edes periaatteessa mahdollisuus lähteä vastaan nopeammin. Jos siis palloa ei haudottaisi ja siirreltäisi kävelyvauhtia sinne vastustajan maalille. Kateudella sai katsoa vaikka Readingin kulmia ym. erikoistilanteita...

No mutta, toivottavasti HSV-ottelusta hyvä tulos ja Arsenal lopettaa ManU:n kuplan ihan vain vittuillakseen. Jotenkin jopa tunne että nuo molemmat voivat toteutua, vastaiskujoukkueenahan Arsenal on yksi maailman parhaista ellei paras - HSV joutunee kotonaan pelaamaan suht ylhäältä ja ManU luonnollisesti myös. Ongelmat tulee sitten taas eteen, kun itse pitäisi ottelua dominoida, peli on hidasta ja vastuuta siirrellään. Perkele.

Toinen perkele vielä siitä, että jos ManU voitettaisiinkin, niin siinä olisi vain Wengerille hyvä syy jatkaa entisellään, kun kaikki onkin taas yhtäkkiä hyvin. Perkele.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2006 klo 06:50:04 kirjoittanut jp72672 »
Phizza

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Paul Scholes

Vastaus #1094 : 12.09.2006 klo 11:47:49

...jos ManU voitettaisiinkin, niin siinä olisi vain Wengerille hyvä syy jatkaa entisellään, kun kaikki onkin taas yhtäkkiä hyvin.

Melkoinen oravanpyörä.  ::)

Eiköhän kuitenkin Arsun kannalta parempi olisi, jos sunnuntain pelin onnistuisivat voittamaan? Ja voittojahan ne hyvät putket vaativat, joten eihän tuollaisessa kommentissa ole siinä mielessä mitään järkeä. Sama kun olisi sanonut lauantaina, että häviäisi nyt Manu, ettei tämä voittoputki tuo liiallista hyvänolon tunnetta joukkueeseen.

Ja mielestäni Wengeriä on melko turha syyttää noista huonoista tuloista siinä mielessä, että pelaajathan ne ovat kentällä hukkailleet niitä maalipaikkoja, ei se Wengerin taktiikoista johdu. Joku van Persie olisi varmasti Rosickyn sijasta vetäissyt Cityä vastaan pallon maaliin, Rosicky lähti hakemaan liian näyttävää. Ja Wengerin elkeet kentän laidalla on kielineet kyllä siitä, ettei hänkään tuollaiseen näpertelyyn ole tyytyväinen.

Ja vaikka Matti tyrmäsikin tuon keskityspallojen käytön, niin mielestäni ainakin nähtyä parempi laitojen käyttö olisi ihan järkevää. Ei se automaattisesti sitä tarkoita, että pitäisi korkeita keskityksiä maalille lyödä. Eboue on aika lailla nousevan laitapakin prototyyppi, mutta hänen viimeiset ratkaisut ovat olleet käytännössä aina huonoja. Samanlaisia nousuja pitäisi tulla toiseltakin puolelta ja lisäksi laitureiden ei pitäisi jatkuvasti tunkea keskelle kenttää.
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #1095 : 12.09.2006 klo 12:17:11

Melkoinen oravanpyörä.  ::)

Eiköhän kuitenkin Arsun kannalta parempi olisi, jos sunnuntain pelin onnistuisivat voittamaan? Ja voittojahan ne hyvät putket vaativat, joten eihän tuollaisessa kommentissa ole siinä mielessä mitään järkeä. Sama kun olisi sanonut lauantaina, että häviäisi nyt Manu, ettei tämä voittoputki tuo liiallista hyvänolon tunnetta joukkueeseen.

Tottakai voittoa lähdetään hakemaan ottelusta kuin ottelusta ja niin ManU:a kuin muitakin vastaan se on aina toivottavaa. Pointtini oli kuitenkin se, että nyt ollaan taaperrettu keskikastin/alemman keskikastin joukkueita vastaan ja vastaiskuihin perustuvalla taktiikalla ei näitä joukkueita vastaan voida lähteä - toisin kuin mahdollisesti HSV:a ja etenkin ManU:a vastaan.

Eli suurimpana ongelmana on erityisesti nämä koko pelaajiston voimin sumputtavat joukkueet, ei niinkään joukkueet kuten ManU, Ch€lsea ja Pool sekä tietenkin €urokentät (syystä että Arsenal on vastaiskujoukkueena tosiaan mahdollisesti jopa maailman paras, vrt. esim. ottelut Realia, Juvea ym vastaan).

Jos tuota eroa kärkeen halutaan viime kaudesta kaventaa, on etenkin näiltä alemman keskikastin joukkueilta ne pisteet vain kammettava, pisteet kärkijoukkueita vastaan ovat sitten sitä plussaa - mutta käytännössä valtava ero syntyi heikoissa tuloksissa huonompitasoisia (->sumputtavia) joukkueita vastaan.

Ja mielestäni Wengeriä on melko turha syyttää noista huonoista tuloista siinä mielessä, että pelaajathan ne ovat kentällä hukkailleet niitä maalipaikkoja, ei se Wengerin taktiikoista johdu. Joku van Persie olisi varmasti Rosickyn sijasta vetäissyt Cityä vastaan pallon maaliin, Rosicky lähti hakemaan liian näyttävää. Ja Wengerin elkeet kentän laidalla on kielineet kyllä siitä, ettei hänkään tuollaiseen näpertelyyn ole tyytyväinen.

Ketä tässä sitten pitäisi syyttää jos ei Wengeriä? Hänhän valitsee ketkä pelaa ja millä taktiikalla pelataan. Eli onko siellä keskikentällä esim. kolme pelintekijää (Cesc, Hleb ja Rosicky) yhden ankkurin säestämänä vai mahdollisesti jopa kaksi laituria, jotka osaavat pitää pelin tempon nopeana ja pelin leveänä - juuri osa-alue, joka näistä kolmesta ottelusta on puuttunut (pl. Walcott).

Edelleen - liian monta pelaajaa tekemässä peliä, liian vähän pelaajia, joille peliä tehdä.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2006 klo 12:20:24 kirjoittanut jp72672 »
Phizza

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Paul Scholes

Vastaus #1096 : 12.09.2006 klo 12:54:14

Edelleen - liian monta pelaajaa tekemässä peliä, liian vähän pelaajia, joille peliä tehdä.

Kuten aiemmin sanoinkin, olen tästä kanssasi täysin samaa mieltä. Ja tokihan Wengerissäkin vikaa on, mutta Arsun ongelma nyt ei kuitenkaan ole niiden vaarallisten hyökkäysten ja maalipaikkojen (ainakaan puolittaisten) luonti, vaan viimeistely. Tälle asialle Wenger ei juuri mitään voi, jos loistavassa paikassa pelaajat epäonnistuvat tai eivät edes yritä laukoa. Toki heille voi harjoituksille laukausten tärkeyttä painottaa, mutta pelitilanteessa pelaaja kuitenkin loppujen lopuksi tekee oman päänsä mukaan, ei niin kuten valmentaja ehkä haluaisi.

Ne jotka haluaisivat pelitavan muutosta voivat toki Wengeriä pitää suurimpana syyllisenä näihin heikkoihin tuloksiin, mutta viimeistelyprosentista tai laukausten vähyydestä häntä on kuitenkin turha syyttää.
k98belvi

Poissa Poissa

Vastaus #1097 : 12.09.2006 klo 13:07:14

Tottakai voittoa lähdetään hakemaan ottelusta kuin ottelusta ja niin ManU:a kuin muitakin vastaan se on aina toivottavaa. Pointtini oli kuitenkin se, että nyt ollaan taaperrettu keskikastin/alemman keskikastin joukkueita vastaan ja vastaiskuihin perustuvalla taktiikalla ei näitä joukkueita vastaan voida lähteä - toisin kuin mahdollisesti HSV:a ja etenkin ManU:a vastaan.

Eli suurimpana ongelmana on erityisesti nämä koko pelaajiston voimin sumputtavat joukkueet, ei niinkään joukkueet kuten ManU, Ch€lsea ja Pool sekä tietenkin €urokentät (syystä että Arsenal on vastaiskujoukkueena tosiaan mahdollisesti jopa maailman paras, vrt. esim. ottelut Realia, Juvea ym vastaan).

Katotaan nyt miten hyvin se Manu tai HSV:kään pystyvät sitä peliä hallitsemaan. Koko Wengerin aikakauden aikana Arsun peli on perustunut erittäin pitkälti pelin hallintaan, koska Wenger tykkää hyökkäysvoittoisesta pelistä, eikä esim. Chelsea-tyyppisestä bussi omalle 16-rajalle sumpusta, jossa koko ajan kymmenen pelaajaa pallon alla. Vaikka Wengerin Arsu onkin ollut hyvä vastaiskuissa, niin nyt varmasti vastustajat tietävät Arsun heikkouden olevan juuri vastaiskuissa, kun puolustus näyttää kämmäävän kerran ottelussa. Arsu tuskin kovin paljoa lähtee peruuttelemaan, mutta HSV sen saattaa tehdäkin. Samaten viime kaudella Muna-vierasmatsissa Arsu hallitsi ottelun alkua, mutta Ade ja RvP eivät onnistuneet, jonka jälkeen Manu siirtyi johtoon ja pystyi tämän jälkeen hallitsemaan/jäädyttämään peliä. Ei esim. Itkupilli, Saha, Rooney ja Giggs mitään aivan paskoja vastahyökkäyspelaajia ole. Sunnuntain pelistä tulee varmasti mielenkiintoinen, koska tuskin tuo tehottomuus hyökkäyksessä voi ikuisesti kestää, tämän tietää varmasti SAFkin. Tuskin kuitenkaan suurseura Manu kotonaan lähtee pelkästään sumputtumaan ja 0-0 pelaamaan. Chelsea tuota tekee, mutta he ovatkin kaiken rahan ja itkemisen alla vain pikkuseura. Lisäksi Manua vastaan pelaajat pyrkivät varmasti yrittämään maalintekoa muullakin tavalla kuin pelkästään saksipotkuilla, kuten Henrylla on näyttänyt olevan tarkoitus. jp kieroutuneesti haluaa Arsun vain häviävän mahdollisimman monta ottelua, koska tällöin hän voisi jeesustella omien taktiikoidensa erinomaisuudella verrattuna Wengerin vastaaviin. Ymmärtäisin tämän jos Wengerin palli olisi oikeasti heilumassa ja jp olisi suurin ehdokas jatkajaksi, mutta tähän teoriaan en jostain syystä usko. Tappio sunnuntaina olisi kaikista pahin tulos, koska se ei varmasti muuttaisi taktiikaa, jota Wenger ei ole kymmenen vuoden aikana muuttanut, mutta joukkueen moraalia ja fiilistä varmasti laskisi, koska silloin kaikki tajuaisivat Valioliigan olevan tältä kaudelta ohitse ja keskittyminen kohdistuisi pelkästään CL:an. Itse asiassa Arsun kaudesta saattaisi tulla todella paha pannukakku. Eli kaikkien Arsu-fanien syytä toivoa vähintään tappion välttämistä sunnuntaina. Tulkoot sitten vaikka HSV:ia vastaan turpaan, jos tällä viikolla on pakko hävitä.

Ketä tässä sitten pitäisi syyttää jos ei Wengeriä? Hänhän valitsee ketkä pelaa ja millä taktiikalla pelataan. Eli onko siellä keskikentällä esim. kolme pelintekijää (Cesc, Hleb ja Rosicky) yhden ankkurin säestämänä vai mahdollisesti jopa kaksi laituria, jotka osaavat pitää pelin tempon nopeana ja pelin leveänä - juuri osa-alue, joka näistä kolmesta ottelusta on puuttunut (pl. Walcott).

Wengeriä voi mielestäni syyttää siitä, että joukkueen kasaaminen venyi aina syyskuun alkuun saakka. Ainakin haastattelujen mukaan pelaajat itse ymmärtävät tehottomuuden koituneen ongelmaksi, eikä suinkaan pelitaktiikan. Paikkoja on ainakin ollut ja peli hallinnassa. Jokainen hyökkäyssuuntaan pelaava pelaaja tietää, että tällä kaudella olisi jo yksi maali pitänyt tehdä, mutta ainoastaan Gilberto ja Henry ovat onnistuneet ja Henrykin pilkulta. Toisaalta Henryn pilkkumaali voi olla siitä hyvä, että nyt hänen ensimmäinen maalinsa Emiratesilla ei voi olla joku uskomaton koko kentän soolo jossa pallo pompotellaan päällä maalilta maalille ja viisi kertaa maalivahdin harhautettua vedetään maaliviivalta pallo saksarilla kolmen tolpan kautta verkosta läpi. Nyt Henry voi tehdä seuraavan maalin ruuhkasta kärkkärillä. Toivottavasti.

Itse syytän Wengeriä siitä, että joukkueessa on tosiaan liian vähän maalintekoon pyrkiviä laitureita ja muutenkin koko joukkueen permanetti tuli liian myöhään kasaan. Beast on historiansa valossa varmasti kykenevä maalintekoon, mutta sitäkään ei voi vielä tietää. Hleb, Eboue, Gilberto ja Mozart eivät maaliruiskuja ole ja Freddie ei viime kauden näytöillään paljoa enää maaleja tule tekemään. Cesc on vielä kysymysmerkki. Toivottavasti nämä pelaajat kuitenkin jostain syystä innostuisivat maalinteostakin.
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #1098 : 12.09.2006 klo 13:15:54

jp kieroutuneesti haluaa Arsun vain häviävän mahdollisimman monta ottelua

Alas ::)

Meinasin jo kommentoida tekstiäsi, mutta varmaan parempi jättää väliin. Koko ajan olen toivoinut enemmän kuin mitään Wengerin näyttävän niin minulle kuin muillekin, että hän todella tietää mistä kiikastaa ja ongelmiin on etsitty ratkaisuja eikä jatketa pään seinään hakkaamista. Todella, siis todella paljon mieluummin myöntäisin olevani väärässä ja näkevän itselle niin rakkaan seuran a) pelaavan hyvin, b) voittavan otteluita ja c) ottavan maksimaalisen hyödyn irti pelaajistostaan.

Ikävä kyllä näin ei ole tapahtunut, Wengerin aikakauden surkein valjukausi on saanut jatkoa kaikkien aikojen surkeimmalla Valjun aloituksella.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2006 klo 13:21:06 kirjoittanut jp72672 »
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #1099 : 12.09.2006 klo 13:20:42

Kuten aiemmin sanoinkin, olen tästä kanssasi täysin samaa mieltä. Ja tokihan Wengerissäkin vikaa on, mutta Arsun ongelma nyt ei kuitenkaan ole niiden vaarallisten hyökkäysten ja maalipaikkojen (ainakaan puolittaisten) luonti, vaan viimeistely. Tälle asialle Wenger ei juuri mitään voi, jos loistavassa paikassa pelaajat epäonnistuvat tai eivät edes yritä laukoa. Toki heille voi harjoituksille laukausten tärkeyttä painottaa, mutta pelitilanteessa pelaaja kuitenkin loppujen lopuksi tekee oman päänsä mukaan, ei niin kuten valmentaja ehkä haluaisi.

Ne jotka haluaisivat pelitavan muutosta voivat toki Wengeriä pitää suurimpana syyllisenä näihin heikkoihin tuloksiin, mutta viimeistelyprosentista tai laukausten vähyydestä häntä on kuitenkin turha syyttää.

Itse asiassa kaksi ensimmäistä ottelua (+Zagreb-ottelut) osoittivat jopa, että ne todella vaaralliset maalipaikat meni aikalailla tasoihin. Viimeisessä ottelussa oli sentään eteenpäinmenoa siinä mielessä, että niitä laukauksia alettiin hakemaan jo vähän kauempaa - silti perusongelma eli pallon hidas siirtely vastustajan päädyssä (jopa omalla alueella) oli yhä entisensä, sekä se että Arsenalille niin tavanomainen hyvä liike puuttui.

Itse toki kuulun näihin, jotka pelitavan muutosta toivovat - ei vähiten hyvin menestyksekkään €urokampanjan vuoksi tai RvP:n otteiden laitahyökkääjänä maajoukkueessa.

Perusongelmahan on se, että pelaajisto on pääosin eri kuin Arsenalin valtakaudella - pelitapa on sama, eikä pelitapa tue nykypelaajiston ominaisuuksia.

Niin surullista kuin se onkin, nykyinen pelitapa vaatii ylöspäin dominoivat laidat niin keskikentällä (Overmars, Pires, Reyes) kuin puolustuksessakin (tällä hetkellä vain Eboue) sekä kaksi "tornia"/sukittelijaa (Petit, Vieira, Parlour) keskikentän keskustaan.

Nykyisellä materiaalilla (keskikentän keskustan pelintekijät laidoilla, laitapakkitilanne, Cesc keskellä) tuo pelitapa ei vaan toimi - eikä voikaan toimia, se on rakennettu aivan erityylisille pelaajille.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2006 klo 13:31:38 kirjoittanut jp72672 »

Sivuja: 1 ... 43 [44] 45 ... 132

Siirry: