Three Lions
Poissa
|
 |
Vastaus #1175 : 14.09.2006 klo 17:24:21 |
|
Bergkamp: teki aikanaan paljon maaleja, mutta pystyi myös niitä rakentamaan. Valioliigan kautta aikojen paras ulkomaalaispelaaja (eli Valioliigan historian paras pelaaja?). Pelko ensi sunnuntaista jäädyttäny sen vähäisenkin aivotoiminnan mitä Arse-puppeleilta on tähän asti kuulemma, ei kuitenkaan todistettavasti, löytynyt? Eiköhän se ole selvää, että jos aletaan miettimään Valioliigan historian kaikkien aikojen parasta mitä tahansa, niin katseet kääntyvät automaattisesti Manchesterin suuntaan - Valioliigan kaikkien aikojen joukkue, manageri, ulkomaalainen pelaaja, pelaaja...
|
|
|
|
|
Lé Gunners
Poissa
|
 |
Vastaus #1176 : 14.09.2006 klo 17:37:41 |
|
Ykkösen puolella on käyty hieman keskustelua siitä millä tasolla Arsenalista käytävä keskustelu nykään liikkuu ja itse heitin alla olevan kommentin sinne mutta ajattelin, että ehkäpä kakkosen puolella löytyisi porukkaa joita asia kiinnostaa. Oma mielipiteeni tässä: Itse kyllä pidän Matin teksteistä hyvinkin paljon ja mielestäni hän tuo Arsenalista käytävään keskusteluun säännöllisesti jotain uutta, oli sitten kysymys pelillisistä asioista tai seuran taloudessa ja hallinnossa tapahtuvista asioista. Varsinkin kabinetti-osastoa käsittelevät tekstit lämmittävät mieltäni erityisesti, sillä niistä ei oikeastaan muualla paljoa edes keskustella. Itse näkisin, että Matti on oikeastaan ainut Arsenal-ketjuun kirjoittava, joka vaivautuu näitä asioita käsittelemään tai joka edes korkeammalla tasolla haluaa niitä ymmärtää. Itseäni jalkapallossa on entistä enemmän alkanut kiinnostamaan myös pelikentän ulkopuoliset asiat, esim. monesti juuri Matin valoittamat kabinettipäätökset ja talousasiat. On mielestäni hienoa, että Arsenal-leiristä löytyy henkilö joka jaksaa kirjoittaa ja tutustuttaa muitankin lukijoita maailmaan joka ei aukea pelkästään Canalia ja perinteisiä Arsenal sivustoja katsomalla. Olkoon tämä minun käden ojennus Matille, joka jaksaa säännöllisesti kirjoittaa asioista joihin muilla ei riitä mielenkiintoa tai tietotaitoa tarttua.  Jokainen Arsenisti voi varmasti henkilökohtaisesti miettiä kuinka paljon annettavaa hänellä on keskusteluun ja miten pitkälle omien mielipiteiden esille tuomisessa kannattaa mennä. Mielipiteitä saa ja pitääkin vaihtaa mutta omaa harkintaa voisi hieman terävöittää siinä miten tarkasti lähtee puolustamaan omaa mielipidettään. Itse olen ainakin huomannut, että jos joku ei omaa mielipidettäni jostain asiasta hyväksy niin thats fine. Kunhan vain osaa perustella oman kantansa uskottavasti ja järkevästi ilman suurempia tunteen purkauksia. Itse en ainakaan ole viettäny viimeisten kuukausien aikanana juurikaan aikaan Forumilla ja harmikseni olen huomannut että keskustelut alkavat toistaa itseään säännöllisissä sykleissä ja samat argumentit ja kitinät nousevat esiin uudestaan ja uudestaan. Keskustelun taso on loppujenlopuksi kiinni keskustelijoista. On meidän syytä, että keskustelu on sitä mitä se nykyään on ja me olemme ainoat jotka voimme sitä myös muuttaa. Kommentit joissa esim. Djourou tuomitaan yksiselitteisesti hasardipakiksi eivät vie keskustelua mihinkään suuntaan. Wenger on linjansa valinnut ja varmaan sokeampikin Arsenisti on huomannut, että nuoriin pelaajiin luotetaan vaikka heille sattuukin virheitä. Kuitenkin kritiikin kohteena olevat Fabregas ja Djourou ovat kuitenkin pelaajia joilla on aivan realistinen mahdollisuus kehittyä aivan pelipaikkansa terävimpään kärkeen. Kehittyminen vaatii pelejä ja joskus valitettavasti käy niin ettei 19-vuotiaat pelaajat pysty suorittamaan illasta toiseen samanlaisella varmuudella kuin kokenut kaarti. Uskoisin, että Arsenal olisi tällä hetkellä täynnä itseluottamusvammaisia nuorukaisia jos Wenger itse syylistyisi tähän lynkkausmielialaan joka vallitsee jokseenkin vahvana sekä ykkösellä ja erityisesti kakkosella. Muutenkin en jaksa ymmärtää miten osa näinkin tarkkaan Arsenalia seuraavista henkilöistä edelleen uskottelevat, että Fabregas korvaisi Vieiran ja vetäisi samanlaista roolia kuin Vieira aikanaan. Haloo, Vieira on poissa ja sen mukana on kadonnut myös hänen ympärilleen luotu pelityyli. Wengerin papereissa ei enää edes ole olemassa vieiramaista roolia, taktiikka on muuttunut ja kentälle on astuneet uudet pelaajat, ehkäpä olisi aika antaa Vieiran johtaman Arsenalin hiljalleen vaipua siihen punavalkoiseen muistojenkirjaan. Lé Gunners
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.09.2006 klo 17:40:37 kirjoittanut Lé Gunners »
|
|
|
|
|
unreal
Poissa
Suosikkijoukkue: Arsenal, FC Lahti, Obuhov, FC Kaveriporukka
|
 |
Vastaus #1177 : 14.09.2006 klo 18:00:26 |
|
Lé Gunnerssille ja asiatekstille syvä kunnioitus  Itse koen olevani jotakuinkin kiihkeä ihminen (siis tällaisissa keskusteluissa, muuten kohtuu rauhallinen luonne kyllä) ja haluan olla yleensä oikeassa. Lisäksi ihmisten "väärät" mielipiteet ärsyttävät, joskus paljonkin. Se on ongelmallinen asenne, varsinkin kun keskustelussa on yleensä aina useampi ihminen samalla asenteella. Näissä Arsenal-keskusteluissa olen toki vielä totaalisen noviisi, vaikka olenkin foorumia jo pitkään seurannut "lukijajäsenenä", joten ketään en halua alkaa neuvomaan. Ainoa, mitä voin itse tehdä, on yrittää hillitä kiihkoa omassa kirjoittelussa, varsinkin silloin kun näkee, että keskustelu ei johda mihinkään. Silloin se ei nimittäin ole enää hedelmällistä, vaan kääntyy inttämisen puolelle. Toinen ääripää on sitten tietenkin ylenpalttinen selkääntaputtelu ja hymistely, johon jp:kin on joskus puuttunut ja maininnut ykkösen perisynniksi (en tästä ole ihan samaa mieltä, mutta mielipide sallittakoon), ei sellainenkaan keskustelua vie eteenpäin. Mielipiteitä saa ja pitää olla, eikä negatiivistenkaan mielipiteiden kanssa pidä hyssytellä. Onhan se vaan niinkin, että kun on jossain täysillä mukana, niinkuin varmaan useimmat täällä keskustelevat Arsenalin kannattamisessa, niin tunteet ovat mukana ja joskus ne eivät pysy kontrollissa, varsinkaan kun täällä ei yleensä kehenkään kohdistu välitöntä fyysisen väkivallan uhkaa pään aukomisesta huolimatta toisin kuin vaikka nakkikiskan jonossa  Esitän silti itselleni toiveen, etten kävisi asioista inttämään, jos minulla ei ole keskusteluun tuotavaksi jotain uutta sanottavaa.
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
 |
Vastaus #1178 : 14.09.2006 klo 21:19:55 |
|
Hyviä pointteja noissa parissa tekstissä  Itse arvostan myös Mattia kirjoittajana todella paljon, etenkin hänen asiantuntemuksen vuoksi ja nimenomaan pitkälti samoista syistä - hän tietää asioista, joista itse en tiedä (talouspuoli ym). Toki myös monista joukkueen taktisista linjoista sekä pelaajaratkaisuista olen eri mieltä, mutta minusta nuo on asioita joista saa olla ja pitääkin olla eri mieltä, näkemyskysymyksiä kuitenkin. Itse olen joskus sanonut, että mieluummin olisin kirjoittaja, jonka vuoksi kakkoselle joku siirtyy kuin kirjoittaja, jonka vuoksi moni kakkosta karttaa. Eli jos porukka todella on kakkoselle siirtymässä niin lupaan pysytellä asialinjoilla ja jatkaa sillä linjalla, että panostan teksteihini ja jätän turhan inttämisen taka-alalle. Varmaan tuo samoista asioista jauhaminen, inttäminen ja helposti provosoituminen on ne piirteet, jotka minussa kirjoittajana ärsyttää? Näin olen ainakin itseni antanut ymmärtää. Eli tarkoitus on todella kehittyä kirjoittajana, uskokoon ken tahtoo, ja mielelläni toivotan jokaisen ykköseltä siirtyvän tänne tervetulleeksi. Pähkinänkuoressa siis mielestäni minulla ei ole enää mitään pakonomaista tarvetta olla kaikesta eri mieltä, kuten ehkä henkilöistä/vittuuntumisesta johtuen usein ykkösellä ja tuohon samoista asioista jauhamiseen ja inttämiseen koitan kiinnittää huomiota sekä pitää ne minimissään, mieluiten toki kokonaan poissa. Samaa mieltä en kuitenkaan rupea porukan kanssa olemaan jos eri mieltä jostain asiasta olen ja mielestäni näin asian pitääkin olla. Eli pallo on teillä ja jos siirtymisen kannalla siellä todella ollaan niin siirtykää ihmeessä, ei kukaan pakota tänne jäämään jos se jp nyt niin ärsyttävä ja kamala on, eikös? Saataisiin vähän lisää hulinaa tähänkin topiciin ja ei se hulina ihan entisensä tuolla ykköselläkään taida olla. Lisäksi naapuritopicit ovat tosiaan jo hyvän aikaa sitten siirtyneet ja onhan sekin osa tätä forumelämää.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.09.2006 klo 21:43:35 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
 |
Vastaus #1179 : 14.09.2006 klo 21:22:12 |
|
Ja turha tehdä siitä Djourousta mitään ääriesimerkkejä paskan suoltamisestani, se oli lähinnä piikki toiseen suuntaan kun niin ikään nuoren ja vielä vähemmän aikaa Arsenalin avauksessa pelanneen Hoyten jokainen virhe näytetään tuomitsevan tyyliin "taso ei vaan riitä".
|
|
|
|
|
unreal
Poissa
|
 |
Vastaus #1180 : 15.09.2006 klo 07:00:48 |
|
Ja turha tehdä siitä Djourousta mitään ääriesimerkkejä paskan suoltamisestani, se oli lähinnä piikki toiseen suuntaan kun niin ikään nuoren ja vielä vähemmän aikaa Arsenalin avauksessa pelanneen Hoyten jokainen virhe näytetään tuomitsevan tyyliin "taso ei vaan riitä".
On kyllä ihan totta, että oikeastaan kenenkään noin nuoren kaverin (Hoytekin kuitenkin vasta 21) kohdalla ei pitäisi lopullisesti tuomita tason riittävyyttä / riittämättömyyttä. Minun silmiini Hoyte on teki kyllä ainakin CL-matsissa kauhean määrän virheitä, mutta ehkä kaveri on nyt vähän suurennuslasin alla ja virheisiin kiinnittää enemmän huomiota. Samalla tietenkin paineet kasvavat pelaajalla. Jos ja kun tässä nyt ollaan kuitenkin ajamassa nuoria sisään, vaikka sitten hieman menestyksen kustannuksella, niin kovia pelejähän kavereille on saatava, muuten kehitystä ei tapahdu. Kyllä Wengerkin sen varmasti sitten huomaa, jos kehitystä ei tapahdu. CL-pelissähän Wenger oli toki pakkoraossa, eli kun ei kerran Flaminita halua pakiksi laittaa, niin Hoyte oli laitettava. Hoytelle kaiken kaikkiaan aika hankala paikka, oikealle paikalleen on nokkimisjärjestyksessä kaksi miestä edellä (olkoonkin, että Lauren on loukkaantunut) ja "väärällä puolella" pelatessaan saa jatkuvaa kritiikkiä.
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
 |
Vastaus #1181 : 15.09.2006 klo 07:12:48 |
|
On kyllä ihan totta, että oikeastaan kenenkään noin nuoren kaverin (Hoytekin kuitenkin vasta 21) kohdalla ei pitäisi lopullisesti tuomita tason riittävyyttä / riittämättömyyttä. Minun silmiini Hoyte on teki kyllä ainakin CL-matsissa kauhean määrän virheitä, mutta ehkä kaveri on nyt vähän suurennuslasin alla ja virheisiin kiinnittää enemmän huomiota. Samalla tietenkin paineet kasvavat pelaajalla. Jos ja kun tässä nyt ollaan kuitenkin ajamassa nuoria sisään, vaikka sitten hieman menestyksen kustannuksella, niin kovia pelejähän kavereille on saatava, muuten kehitystä ei tapahdu. Kyllä Wengerkin sen varmasti sitten huomaa, jos kehitystä ei tapahdu. CL-pelissähän Wenger oli toki pakkoraossa, eli kun ei kerran Flaminita halua pakiksi laittaa, niin Hoyte oli laitettava. Hoytelle kaiken kaikkiaan aika hankala paikka, oikealle paikalleen on nokkimisjärjestyksessä kaksi miestä edellä (olkoonkin, että Lauren on loukkaantunut) ja "väärällä puolella" pelatessaan saa jatkuvaa kritiikkiä.
Jep, kyllähän tässä nyt mitataan Hoytenkin pään kestävyys, että onko ottamaan se viimeinen askel huipulle. Itse näen miehessä hurjasti potentiaalia, jota monet ei taida nähdä - tämän vuoksi peluuttaisin huomattavasti ennemmin kuin Flaminia, joka on mielestäni näyttöpaikkoja jo aivan riittävästi saanut. HSV-ottelu oli varmasti vaikea, kovin on pitkä matka putoamissurkimuksen Sunderlandista CL:n pelaavaan kokoonpanoon ja kiehuvan hampurilaiskattilan :  ääreen. Etenkin kesken ottelun ja ns. kylmänä pelaajana. Sijoittumisessa on suuria ongelmia ja taklauspelissä vielä kehitettävää, mutta vikkelähän poikanen on kuin mikä ja otteluita se vaatii vielä monia, että suurta kehitystä tapahtuu - mutta joka ottelussa olen nähnyt otteita paremmasta, kuten myös viime ottelussa jo muutamia todella hyviä taklauksia. Eli annetaanhan aikaa, niin Hoytelle kuin Djouroullekin. Molemmille - etenkin Hoytelle - pisteitä myös varsin vaatimattomasta olemuksesta verrattuna aiempiin Arsenalin lädeihin. Toisaalta itseä jossain Keownissa lähinnä vaatimattomuuden puute, ainakin kenttäpelissä, miellytti. Tilanteisiin ei todellakaan tarvitse mennä anteeksi pyydellen kuten varsin monella Arsenalin pelaajalla on tapana. Vastustajan voi myös syödä ja sen jälkeen kylläisenä röyhtäistä. Keown  Loppuun vielä maininta, että mielestäni nämä olisivat pelejä, jotka tulisi Kerrea Gilbertin pelata - eli mieluummin olisin hänet pitänyt ringissä. Loukkaantuneena tällä hetkellä ilmeisesti tosin?
|
|
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
 |
Vastaus #1183 : 15.09.2006 klo 07:35:39 |
|
More injury problems
Strikers Thierry Henry and Robin van Persie are major doubts for Arsenal's game against Manchester United on Sunday.
van Persie injured his hip after falling awkwardly against Hamburg on Wednesday, and Henry didn't even make the travelling party after sustaining an injury in training.
However, Kolo Touré looks to have recovered from his injury that forced him off in the first half of the Hamburg match and is tipped to play. William Gallas will again shift to left-back.
"Kolo Touré will have no problem to play on Sunday," Arsène Wenger confirmed.
"Thierry Henry and Robin van Persie are a bigger problem. We have to wait a little bit but there is a doubt about both of them.
"Robin has a hip problem. His [foot] got stuck in the pitch when he wanted to keep the ball in. There is a major doubt about him."
Wenger also had news about long term absentees Philippe Senderos and Gaël Clichy.
"You need to allow four to six weeks for all of them," Wenger explained.
"[The first one back] will be between Clichy and Senderos. Maybe Senderos will be earliest with Clichy just behind."
Eli positiivisia uutisia Kolosta  Tuo Thierryn ja RvP:n tilanne on sitten vähän huolestuttavampi... Adehan ei palloa saa sisään mistään ja nythän on tilanne että avauksessa saattaa olla Ade&Baptista ja penkillä Aliadiere! Olisi kyllä mielenkiintoista sinänsä nähdä, koska viimeksi piikissä on ollut kaksi hongankolistelijaa?! ;D Siinä sitten Eboue heittelee keskityksiä päätykatsomoon, Gallas tuskin (vasurilla ainakaan) juuri minnekään, Hleb hakee Aden jalkaa ja Rosicky pommittelee kolmestakympistä. Uuh.. :  There are other things we need to be concerned about too. Again Emmanuel Eboue’s final ball was atrocious. Does he see Arsenal shirts in the stand behind the goal and pass it to them? Justin Hoyte also remains unconvincing at left back and I think Wenger made the wrong substitution taking van Persie off and leaving Adebayor on. Maybe he had Sunday in mind but I think the Togonian really has a lot to prove still.
|
|
|
|
|
toonraider
Poissa
Suosikkijoukkue: Maki ja Kurre studiossa
|
 |
Vastaus #1184 : 15.09.2006 klo 08:21:43 |
|
|
|
|
|
|
unreal
Poissa
|
 |
Vastaus #1185 : 15.09.2006 klo 08:47:06 |
|
Sunin laatutasolle taas ;D Hauskaa sinänsä, nimittäin juuri eilen mietiskelin, että mitähän oikeasti mahtaisi tapahtua, jos Wengerillä olisikin yhtäkkiä käytössään ihan helvetisti rahaa, niin että olisi varaa ostaa joukkue täyteen valmiita maailmantähtiä? Itse vähän epäilen, että rahalle ei juuri tulisi käyttöä. Toki nuorista lupauksista olisi varaa taistella isommin pelimerkein, mutta en mitenkään usko, että Wenger lähtisi yhtäkkiä korvaamaan nuoria valmiilla pelaajilla, vaikka siihen olisi mahdollisuus. Arsene näkee kuitenkin, että Arseilla on muutaman vuoden päästä kasassa sellainen nippu, että kaikki muut kalpenee ja saattaa olla oikeassa, kunhan pelaajista kyetään pitämään kiinni. Eli jos tuollainen tilanne tulisi ja ostaja haluaisin maailmantähdet heti jengiin, olisi Arsenelle varmaankin annettava monoa ensin.
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
 |
Vastaus #1186 : 15.09.2006 klo 09:12:31 |
|
Jep, itse samoilla linjoilla tuosta rahankäytöstä. Wengerillä on kuitenkin ollut rahaa käytettävissään, suuriakin summia, mutta näitä hän on käyttänyt hyvinkin säästeliäästi. En jaksa uskoa, että ylihintaa lähdettäisiin kenestäkään maksamaan vaikka tilaisuus olisi. Näyttäisi kuitenkin olevan Arsenelle varsin tärkeää, että hinta ja laatu todella kohtaavat ja mielestäni se on hyvä suunta.
Tuosta mahdollisesta seuran myymisestä niin kyllähän se koville pistäisi, jos jotain ch€lseafarssin suuntaistakaan Arsenalin omistajapuolella tapahtuisi. En tosin usko että Dein kauppaisi kenellekkään pershuorauusrikkaalle rakasta seuraansa.
Toisaalta rakkaus seuraa kohti ei kuolisi, oli omistus missä vaan. Tämän olen useampaan otteeseen jo Ch€lseankin kohdalla todennut.
|
|
|
|
|
k98belvi
Poissa
|
 |
Vastaus #1187 : 15.09.2006 klo 10:47:25 |
|
Täällähän on taso ihan nousussa!  En menisi noista loukkaantumisista niin varmuuteen. Wengerillä on aina ennen isoja pelejä ollut paljon avainpelaajien loukkaantumisia ja sitten kuitenkin "ihmeen" kaupalla Henry onkin pelikunnossa. Henry ei varmasti 100% kunnossa ole, mutta ihmettelen jos ei pysty pelaamaan. RvP varmaan otettiin keskiviikkona vaihtoon pienen loukkaantumisen takia ja hänelle tod.näk. ajateltiin avuksen paikkaa sunnuntaille. Itse näen oikeastaan aivan samana pelaako Ade vai RvP Henryn kaverina. Kunhan Henry vain pelaa. RvP:sta on Manu-pelaajien helpompi potkia pelihalut, mutta parhaimmillaan hän pystyy kyllä ratkaisemaan pelin vaikka yksin. Ade taas kestänee paremmin fyysistä peliä ja tuo tietenkin pääpelivoimaa. Kolon kuntoutuminen on tietenkin hyvä juttu. Ihan sellainen kysymys, ilman vittuilua. Itse olen nähnyt aika vähän Beastin pelejä Espanjassa. Mikä tekee teidän mielestä hänestä kovanaaman? Hän kyllä näyttää bodarilta, mutta itse en ole nähnyt vielä viitteitä siitä että hän olisi pelaaja joka haluaa mennä tyrät ryskyen Savagea kumppaneita vastaan räntäisessä joulun pyhän ottelussa. Onko Beast ollut Espanjassa kovanaama? Pelaaja voi olla fyysinen, mutta on eri asia pelaako hän itse fyysisesti. Esim. Henry on erittäin fyysinen pelaajana, mutta harvemmin häneltä näkee taklauksia, jotka jättävät vastustajat kitumaan kentän pintaan. Eli mihin perustuu näkemys Beastin fyysisestä pelotteesta? Se on totta että Arsulta puuttuu fyysistä pelotetta, joka johtuu tietenkin Wengerin ideologiasta. Tällä hetkellä fyysiseen peliin mahdollisesti pystyvät Flamini ja Song, heilläkin se on aika lapsen kengissä. Tuo on selvästi suurin puute kautta eteenpäin katsellen.
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
 |
Vastaus #1188 : 15.09.2006 klo 11:22:28 |
|
En menisi noista loukkaantumisista niin varmuuteen. Wengerillä on aina ennen isoja pelejä ollut paljon avainpelaajien loukkaantumisia ja sitten kuitenkin "ihmeen" kaupalla Henry onkin pelikunnossa. Henry ei varmasti 100% kunnossa ole, mutta ihmettelen jos ei pysty pelaamaan. RvP varmaan otettiin keskiviikkona vaihtoon pienen loukkaantumisen takia ja hänelle tod.näk. ajateltiin avuksen paikkaa sunnuntaille. Itse näen oikeastaan aivan samana pelaako Ade vai RvP Henryn kaverina. Kunhan Henry vain pelaa. RvP:sta on Manu-pelaajien helpompi potkia pelihalut, mutta parhaimmillaan hän pystyy kyllä ratkaisemaan pelin vaikka yksin. Ade taas kestänee paremmin fyysistä peliä ja tuo tietenkin pääpelivoimaa. Kolon kuntoutuminen on tietenkin hyvä juttu. Näin etukäteen ajatellen nimenomaan tuo Kolon kunnossa oleminen on mielestäni jopa huomattavasti tärkeämpää kuin Henryn (keskenkuntoinen in any case) tai RvP:n (taso?!). RvP:ssa jopa pelottaa pään kestävyys, jos ManU lähtee ottamaan luuloja pois - vaikuttaa kiehuvan yli todella helposti. Toki keskenkuntoinenkin Henry on mielestäni potentiaalisempi ratkaisija kuin Ade tai RvP joten toivotaan, että Henkka siellä avauksessa sunnuntaina on. Ihan sellainen kysymys, ilman vittuilua. Itse olen nähnyt aika vähän Beastin pelejä Espanjassa. Mikä tekee teidän mielestä hänestä kovanaaman? Hän kyllä näyttää bodarilta, mutta itse en ole nähnyt vielä viitteitä siitä että hän olisi pelaaja joka haluaa mennä tyrät ryskyen Savagea kumppaneita vastaan räntäisessä joulun pyhän ottelussa. Onko Beast ollut Espanjassa kovanaama? Pelaaja voi olla fyysinen, mutta on eri asia pelaako hän itse fyysisesti. Esim. Henry on erittäin fyysinen pelaajana, mutta harvemmin häneltä näkee taklauksia, jotka jättävät vastustajat kitumaan kentän pintaan. Eli mihin perustuu näkemys Beastin fyysisestä pelotteesta? En itsekään liikoja miehen pelejä ole Espanjassa nähnyt, mutta niiden perusteella jotka olen niin mielestäni Beast on ennemminkin fyysiseen peliin pystyvä elegantti pelaaja - piirre jota Savagesta sekä kumppaneista ei nyt kirveelläkään löydä. Ei sillä, mielelläni näkisin Savagen tyylisen pelaajan Arsenalin ryhmässä nimenomaan omalla taistelutahdollaan herättelemässä muuta joukkuetta - tällaista pelaajaa ei mielestäni aikoihin ole nähty. Viimeisenä ehkä Parlour ja Keown? Se on totta että Arsulta puuttuu fyysistä pelotetta, joka johtuu tietenkin Wengerin ideologiasta. Tällä hetkellä fyysiseen peliin mahdollisesti pystyvät Flamini ja Song, heilläkin se on aika lapsen kengissä. Tuo on selvästi suurin puute kautta eteenpäin katsellen.
Flaminissa olisi sinänsä varmasti potentiaalia vetämään tuollaista terrierimäistä roolia, mutta tuntuu tosiaan juoksut olevan keskikentällä lähinnä päättömiä ja pelaa itsensä aivan liian usein tilanteista ulos. Tuo terrierin roolikin vaatii sitä peliälyä, että tietää milloin noita ryntäilyjä tehdä ja ehdottomasti ettei anna juoksunsa vuoksi pelata itseään ulos. Gilberto varmasti fyysiseen peliin pystyy kuten myös Ade ja Beast, mutta toisaalta mietityttää onko herrojen mentaliteetista siihen? Kyllähän sitä Vieiran alkuaikojen apinanraivoakin mielellään näkisi, jossa välillä kortti heilahtaa mutta ennenkaikkea tuodaan pelotetta sinne keskikentän keskustaan ja otetaan vastustajilta luulot pois. Lisäksi vielä Vieiran kuuluisat lonkerot ja varsin hyvä tekniikka ovat ominaisuuksia jotka nykyisiltä keskustan pelaajilta (ainakin yhdessä paketissa) puuttuu. Toiveet on toki korkealla, että Diaby olisi uusi vieiramainen pelaaja tuonne keskustaan, joka sukittaa ja kunnolla kun siihen on aihetta. Ennusmerkit ainakin omasta mielestäni olivat varsin hyvät.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.09.2006 klo 11:24:46 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
k98belvi
Poissa
|
 |
Vastaus #1189 : 15.09.2006 klo 11:52:10 |
|
Gilberto varmasti fyysiseen peliin pystyy kuten myös Ade ja Beast, mutta toisaalta mietityttää onko herrojen mentaliteetista siihen? Kyllähän sitä Vieiran alkuaikojen apinanraivoakin mielellään näkisi, jossa välillä kortti heilahtaa mutta ennenkaikkea tuodaan pelotetta sinne keskikentän keskustaan ja otetaan vastustajilta luulot pois. Lisäksi vielä Vieiran kuuluisat lonkerot ja varsin hyvä tekniikka ovat ominaisuuksia jotka nykyisiltä keskustan pelaajilta (ainakin yhdessä paketissa) puuttuu.
Toiveet on toki korkealla, että Diaby olisi uusi vieiramainen pelaaja tuonne keskustaan, joka sukittaa ja kunnolla kun siihen on aihetta. Ennusmerkit ainakin omasta mielestäni olivat varsin hyvät. Juuri tuota mentaliteettia tarkoitin! Gilberto ei todellakaan ole sellainen kusipää, joka vetää silloin tällöin sukille ihan vain huvikseen. Flamini ja Song saattaisivat sellaisia ollakin. Freddiellä myös ehkä luonnetta löytyy, mutta hänellä ei fysiikka riitä niittailuun, eikä rooli joukkueessa muutenkaan ole senkaltainen. Diabysta voi tuohon rooliin olla, mutta hänestä on vaikea vielä sanoa. Miten paha loukkaantuminen tulee vaikuttamaan yms. Campohan tuota kovuutta sai maistaa. Toisaalta tuota uutta Vieiraa on turha haikailla, koska heitä on maailmassa tasan yksi tai kaksi. Ehkä kuitenkin Arsun peli on mennyt ehkä hieman liian pehmeäksi ja ylivertaista taitoa korostavaksi. Puolustuksessa tietenkin vielä Jens ja Senderos pystyvät silloin tällöin näyttämään kaapin paikan. Tuskin Gallaskaan ketään väistää.
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
 |
Vastaus #1190 : 15.09.2006 klo 17:09:50 |
|
Juuri tuota mentaliteettia tarkoitin! Gilberto ei todellakaan ole sellainen kusipää, joka vetää silloin tällöin sukille ihan vain huvikseen. Flamini ja Song saattaisivat sellaisia ollakin. Freddiellä myös ehkä luonnetta löytyy, mutta hänellä ei fysiikka riitä niittailuun, eikä rooli joukkueessa muutenkaan ole senkaltainen. Diabysta voi tuohon rooliin olla, mutta hänestä on vaikea vielä sanoa. Miten paha loukkaantuminen tulee vaikuttamaan yms. Campohan tuota kovuutta sai maistaa. Toisaalta tuota uutta Vieiraa on turha haikailla, koska heitä on maailmassa tasan yksi tai kaksi. Ehkä kuitenkin Arsun peli on mennyt ehkä hieman liian pehmeäksi ja ylivertaista taitoa korostavaksi. Puolustuksessa tietenkin vielä Jens ja Senderos pystyvät silloin tällöin näyttämään kaapin paikan. Tuskin Gallaskaan ketään väistää.
Jep, itse en ole kyllä valmis Flaminia tai etenkään Songia tyrmäämään. Flamini lähinnä syystä, että hyviä ominaisuuksia keskikentän terrieriksi riittää jos peliäly ym. tekijät iän myötä kehittyvät suurin askelin. Mahdollisuudet ehkä about tuollaiseksi parlourmaiseksi joka paikan höyläksi, joka tekee töitä todella kovasti ja harvemmin pettää? Song taas siitä syystä, että pelaaja on kovin nuori ja todella vähällä peliajalla toistaiseksi, koko olemushan huokuu fyysisyyttä ja tuskin tästä uutta pelintekijää kuitenkaan odotellaan? Diabystä tosiaan ei tuon loukkaantumisen perusteella tiedä, mutta tottakai toiveet ovat yhä korkealla - kohtapuolinhan se nähdään missä ollaan menossa  Mielenkiinnolla tottakai myös Muamban otteita seurailee. Samaa mieltä siinä, että (Keownin lisäksi) suurinta arsenal-idoliani eli Vieiraa ei kukaan pysty korvaamaan - ominaisuudet olivat lähes täydelliset keskikentän keskustan kahden suunnan pelaajaksi ja sopi Arsenalin pelitapaan täydellisesti. Viimeisenä kautena toki hiipui, mutta asema sankarina ei ainakaan omalta osaltani ole muuttunut mihinkään. Toki toivon, että vielä jonkun pelaajan/pelaajien kautta samankaltaisia ominaisuuksia tuolla keskikentällä nähdään kuin Vieiralla - tämän peräänhän sinäkin ilmeisesti hieman huhuilit? Olemukseltaanhan (jopa otteiltaan?) Diaby muistuttaa todella paljon nuorta Vieiraa, eli ehkä se suurin potentiaali kytee kuitenkin siellä. Olisi kyllä mahtavaa kun nykypelaajista jollain olisi tuo Mad-Jensin mentaliteetti siellä keskikentällä ja fyysiset ominaisuudet riittävällä tasolla ;D  "Jensin terapiakoulu; pakkohoidossa Flamini, Baptista, Diaby, Song sekä Gilberto." Gallasissa hieman on ihmetyttänyt pääpeli, ei Ch€lskiajaltakaan jäänyt kuvaa minään erinomaisena pääpelaajana mutta erinäisiä kertoja on näyttänyt että kaveri on mieluummin peruutellut ja antanut vastustajan hypätä palloon kuin lähtenyt taistelemaan siitä pääpallosta - kuten esim. Senderos. Muilla moinen osunut silmään? Ei toki missään sinänsä kriittisessä tilanteessa ainakaan toistaiseksi. Kuitenkin Gallasin hankinta jaksaa lämmittää, mielestäni Senderos ei ainakaan vielä ole täysin valmis niin selkeäksi avauspaikan toppariksi kuin oli ennen Gallasia. Joka tapauksessa kolmostopparille peliaikaa aivan varmasti riittää, etenkin kun Gallas mitä ilmeisemmin paikkailee tarvittaessa molempia laitoja. Onhan se myös todella mahtavaa, että nelostopparina pelaa Djourou eikä Cygan. Tähän vielä päälle, että Senderos voi olla jopa parempi tiettyjä ilmatilan herroja vastaan, jolloin Gallas tai Kolo voi pelailla vierellä ja uskoisin Senderosin pelin myös kehittyvän, kun saa pelata noinkin erinomaisten pelaajien kanssa - jopa samassa linjassa kaikki yhtä aikaa. Beastista ei oikeastaan vielä pysty sanomaan mitään, sama osunut silmiin että fyysisyydestään huolimatta ei pelaa erityisen fyysisesti. Peliaika ollut kuitenkin niin vähäistä, ettei pysty pahemmin positiivisia tai negatiivisia puolia erittelemään. Itse kuitenkin uskon Wengerin nähneen kaverissa suurta potentiaalia jo silloin vuosi sitten kesällä. Todella mielelläni näkisin pelaavan jonkun ottelun Cescin paikalla, tässäkin hieman vastustajasta riippuen (etenkin nämä Boltonit ym. vieraissa).
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.09.2006 klo 17:23:02 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
RD
Poissa
|
 |
Vastaus #1191 : 15.09.2006 klo 17:14:31 |
|
negatiivisia puolia erittelemään. Itse kuitenkin uskon Wengerin nähneen kaverissa suurta potentiaalia jo silloin vuosi sitten kesällä. Todella mielelläni näkisin pelaavan jonkun ottelun Cescin paikalla, tässäkin hieman vastustajasta riippuen (etenkin nämä Boltonit ym. vieraissa).
Saattoi Wenger kaavailla jopa erilaiseen rooliin häntä silloin. Uskon että Baptista saa tilasiduuen Sunnuntaina.
|
|
|
|
|
el_Diablo
Poissa
Suosikkijoukkue: visio 2020
|
 |
Vastaus #1192 : 15.09.2006 klo 22:33:18 |
|
materazzi arsenaliin 
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
 |
Vastaus #1193 : 16.09.2006 klo 13:39:07 |
|
materazzi arsenaliin  ja Ayala, Ruddock sitten kolmosvaihtoehdoksi? Vinny Jones keskikentälle tottakai ja Hartson kärkeen 
|
|
|
|
|
|
|
kuupa
Poissa
|
 |
Vastaus #1195 : 17.09.2006 klo 19:31:14 |
|
Fuck Yeah! Mahtava ilta. Kyllä minä nyt hyppään Jp:n 451-wagoniin, mutta vain tällaisissa peleissä (huippumatsit). En tämän pelin jälkeenkään näe syytä siirtyä vakituisesti 451:een, mutta kiistatta tämä on toimiva koostumus näissä suurissa peleissä. Eli Jp:lle pointsit 451:sen rummutuksesta!  Ehkei kannata kuitenkaan jatkaa ihan selkeästi kahdella kärjelläkään, mutta Arsene know's... Cesc oli kyllä aika pettymys, tosin hieno syöttö Aden maaliin. Yllättävän paljon harhasyöttöjä nähty viimekauden syöttökoneelta, mutta eiköhän se siitä. Toivottavasti joukkue saa tästä huiman boostin tuleviin peleihin ja varmasti saakin. Myönnettäköön että toivoin pistettä, pelkäsin nollaa, mutta saimmekin 3 pistettä!
|
|
|
|
|
el_Diablo
Poissa
|
 |
Vastaus #1196 : 17.09.2006 klo 20:07:28 |
|
hieno matsi kaiken kaikkiaan arselta. lehmannilta kaksi fantastista torjuntaa, varsinkin OG:n vetoon venyminen oli käsittämätön suoritus. adebayorilta tähän mennessä paras matsi arse-paidassa, hankittu rankkari, tolppa ja maali jäi plakkariin.. koko joukkue esiintyi edukseen, tosin tilanne josta ronaldo pääsi tälläämään lehmannin naamariin oli kyllä järkyttävä virhearvio ebouelta. noh, virheitä sattuu, jopa hoytea paremmillekin pelaajille. arsen paras oli kuitenkin lehmann.. tilasto kaudelta 2006/7: arsenal ilman henryä 4-0-0 arsenal henryn kanssa 0-2-1 Kyllä minä nyt hyppään Jp:n 451-wagoniin, mutta vain tällaisissa peleissä (huippumatsit). En tämän pelin jälkeenkään näe syytä siirtyä vakituisesti 451:een, mutta kiistatta tämä on toimiva koostumus näissä suurissa peleissä. Eli Jp:lle pointsit 451:sen rummutuksesta!  Ehkei kannata kuitenkaan jatkaa ihan selkeästi kahdella kärjelläkään, mutta Arsene know's... joo. hyvältähän se näytti. 4-5-1:lla pelatuista peleistä on kieltämättä tullut aika vakuuttavat tulokset. mutta ennen kuin julistetaan maaginen 4-5-1 vastaukseksi kaikkiin kysymyksiin, niin täytyy kuitenkin muistaa, että aika monessa näistä on 0-0 ollut lähtökohtaisesti hyvä tulos arsenalille, eikä pelin tekeminen ole ollut pelkästään tykkimiesten harteilla. tänään manU joutui kotonaan vähän pelaamaankin, jolloin arsen ei tarvinnut puskea siihen 9 miehen seinään 90 minuuttia. ja niihin vastaiskuihinkin oli mahdollisuuksia. siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei 4-4-2:een ole järkeä luottaa sokeasti, vaan viilailla koostumusta ja kokoonpanoa vastustajien mukaan. pelit näitä muita suuria (manU/chelsea/liverpool) sekä vieraissa muskeliporukoita (bolton etc) vastaan voitaneen aloittaa vahvennetulla keskikentällä. sama tietysti koskee myös 4-5-1:stä. siihen en kyllä usko, että 4-5-1:n käyttö olisi auttanut pätkääkään noissa kolmessa ensimmäisessä pelissä..
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.09.2006 klo 20:17:09 kirjoittanut el_Diablo »
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
 |
Vastaus #1197 : 17.09.2006 klo 20:12:08 |
|
Kyllä minä nyt hyppään Jp:n 451-wagoniin, mutta vain tällaisissa peleissä (huippumatsit). En tämän pelin jälkeenkään näe syytä siirtyä vakituisesti 451:een, mutta kiistatta tämä on toimiva koostumus näissä suurissa peleissä. Eli Jp:lle pointsit 451:sen rummutuksesta!  Ehkei kannata kuitenkaan jatkaa ihan selkeästi kahdella kärjelläkään, mutta Arsene know's... Jep, kyllähän kaksi kärkeä on tilanteesta riippuen hyvä vaihtoehto, mutta kuten olen jaksanut kailottaa on tiettyjä otteluita joihin 451 kiistatta sopii - tämä oli yksi niistä. Mielestäni peli pyöri erittäin hyvin, laidat pysyivät riittävän leveällä, etäisyydet hyvinä ja maalintekopaikkoja luotiin. Koska viimeksi OT:lla näin hyvin? Tänäänhän tuo saattoi olla pakon sanelemaa (Henry ja RvP poissa) mutta lähtisin ehdottomasti ainakin Ch€lski ja Pool otteluihin vastaavasti. Toivotaan, toivotaan... Mutta, ryhmityshöpötykset sikseen - niistä lienee jauhettu ihan riittävästi, ja otetaan ilo irti siitä makeimmasta eli ManU:n kaatamisesta kotikentällään 
|
|
|
|
|
Moleman
Poissa
|
 |
Vastaus #1198 : 17.09.2006 klo 20:33:49 |
|
Itse olen joskus sanonut, että mieluummin olisin kirjoittaja, jonka vuoksi kakkoselle joku siirtyy kuin kirjoittaja, jonka vuoksi moni kakkosta karttaa. Täytyy sanoa että jp ei osaltaan ole ainakaan houkutellut tänne kirjoittelua, mutta täytyy nyt antaa tunnustus näitä viime aikaisia tekstejä lukiessa, että ehkä on syytä arvioida jp (ja FF2) uudelleen. Tiedän, jp ei luultavasti tarkoittanut minua/Chelsea-kannattajia tuota kirjoittaessaan, mutta kerron tämän kuitenkin. Otetaas Keownin kunniaksi vielä yksi ikimuistoisimmista hetkistä (ainakin itselle) Arsenalin ajoilta:  Onko kenelläkään tietoa/hyvää arvausta mitä King Kong tuossa Hevosennaamalle huutaa? Olen tätä jjoskus kohteliaasti tiedustellut FF1:llä, mutta siellä silloinen porukka ei ilmeisesti vaivaantunut lukea kysystäni loppuun sillä minulle alettiin vain vittuilla että eikö Chelskifanit edes tuota tapausta tiedä. No, muistan tapauksen hyvinkin mutta ikinä en päässyt selvyyteen oliko tuossa jotain nasevaakin sanottavaa vai oliko kaikkien mielestä pelkkä huutaminen jo se huippujuttu.
|
|
|
|
|
el_Diablo
Poissa
|
 |
Vastaus #1199 : 17.09.2006 klo 20:37:58 |
|
Onko kenelläkään tietoa/hyvää arvausta mitä King Kong tuossa Hevosennaamalle huutaa?
kuvasta päätelleen ei ainakaan mitään älykästä.. joku tarzanmainen sotahuuto lienee ollut kyseessä.
|
|
|
|
|
|
|
|