Bay
Paikalla
Suosikkijoukkue: Suosikkijoukkue
|
 |
Vastaus #175 : 11.10.2009 klo 20:38:48 |
|
Kuka jatkaa litanjaa ja kirjoittaa kommenttikenttään A.C.A.B from Finland : 
|
|
|
|
|
Samson
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots
|
 |
Vastaus #176 : 11.10.2009 klo 20:42:36 |
|
Edelleenkään tuo "hulina" ei loppujen lopuksi alkanut mistään röökistä tai pullosta vaan siitä, että järkkärit tulivat totaalisella haistavittu-asenteella repimään jengiä katsomoon. Jos esim. pullo siellä nähtiin (itse ymmärsin kysymys oli cokis-mukista jossa epäilivät olleen brenkkua), asia oltaisiin voitu selvittää rauhallisesti keskustelemalla ja pyytämällä pullo pois.
Jekku pullo siellä mun mielestä kiersi.
|
|
|
|
|
vehmanni
Poissa
|
 |
Vastaus #177 : 11.10.2009 klo 20:44:20 |
|
Juu, eipä ollu mikään loistokommentti minulta. Joidenkin foorumistien kommentien perusteella vain olen saanut sen kuvan että nämä jotkut nimeenomaan odottavat näitä poliisin ylilyöntejä. Mutta joo, vaikea sanoa kumpi osapuoli nyt on se suurempi paha, sillä kyllähän poliisin pitäisi tietää kuinka näitä tilanteita hoidetaan, eikä lähteä mukaan tällaiseen provosointileikkiin.
P.S. Katsoin pelin kotisohvalta; mun ajatukset perustuu tässä topicissa luettuun. Itse tahtoisin vain että voin tulevaisuudessa mennä paikan päälle katsomaan jalkapalloa ilman rähinöintiä, sen takia minua tämä kiinnostaa.
|
|
|
|
|
maaleja11
Poissa
|
 |
Vastaus #178 : 11.10.2009 klo 20:47:24 |
|
kluru (58 seconds ago) 0 Reply A.C.A.B. from Finland, JULLE KARJALAISEN KULLI ON LEIKATTA!!!1 Joku ehti youtubessa haha 
|
|
|
|
|
rob
Poissa
|
 |
Vastaus #179 : 11.10.2009 klo 20:47:55 |
|
Edelleenkään tuo "hulina" ei loppujen lopuksi alkanut mistään röökistä tai pullosta vaan siitä, että järkkärit tulivat totaalisella haistavittu-asenteella repimään jengiä katsomoon. Jos esim. pullo siellä nähtiin (itse ymmärsin kysymys oli cokis-mukista jossa epäilivät olleen brenkkua), asia oltaisiin voitu selvittää rauhallisesti keskustelemalla ja pyytämällä pullo pois.
Nyt kuitenkin nämä nahkatukat ryntäsivät suoraan jengiin käsiksi ja samalla myös täysin syyttömät joutuivat tulilinjalle heidän kritisoidessaan daifujen tekemisiä. Itse näen järkkäreiden asenteen ja tavan kohdella kannattajia ihmissaastana ehdottomasti suurimpana syynä välikohtaukseen. Käytös oli suorastaan vitun ylimielistä, halveksivaa ja todella provosoivaa. Kuten jokuj tuossa ylhäällä sanoi, jos ihmisiä kohdellaan kuin eläimiä, heistä myös tulee sellaisia.
Itse näin tapahtumat suhteellisen läheltä, mutta ainut oma kontaktini oli yhden kannattajan katsomostaraahaamisen estäminen.
Hyvä kirjoitus, tällä tavoin asiat itsekin näin.
|
|
|
|
|
Samson
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots
|
 |
Vastaus #180 : 11.10.2009 klo 20:49:12 |
|
Juu, eipä ollu mikään loistokommentti minulta. Joidenkin foorumistien kommentien perusteella vain olen saanut sen kuvan että nämä jotkut nimeenomaan odottavat näitä poliisin ylilyöntejä. Mutta joo, vaikea sanoa kumpi osapuoli nyt on se suurempi paha, sillä kyllähän poliisin pitäisi tietää kuinka näitä tilanteita hoidetaan, eikä lähteä mukaan tällaiseen provosointileikkiin.
Poliisit kävivät mun mielestä katsomossa 3 kertaa. Kaksi kertaa hakemassa yhden ihan naamat olleen jätkän pois (miksi päästettiin edes takas?) joka mm. portaissa kaatuilu ihmisten niskaan ja kolmannen kerran siinä vaiheessa, kun jengi alko tönimään ja lyömään pokeja. Siinä vaiheessa, kun pokeja ruvetaan väkivalloin vastustamaan, ei poliisin mun mielestä tarvitse pukea villapaitaa ja kukkahattua päälle.
|
|
|
|
|
Nelinho
Poissa
Suosikkijoukkue: Stefan Postma
|
 |
Vastaus #181 : 11.10.2009 klo 20:50:29 |
|
Nyt kuitenkin nämä nahkatukat ryntäsivät suoraan jengiin käsiksi ja samalla myös täysin syyttömät joutuivat tulilinjalle heidän kritisoidessaan daifujen tekemisiä. Itse näen järkkäreiden asenteen ja tavan kohdella kannattajia ihmissaastana ehdottomasti suurimpana syynä välikohtaukseen. Käytös oli suorastaan vitun ylimielistä, halveksivaa ja todella provosoivaa. Kuten jokuj tuossa ylhäällä sanoi, jos ihmisiä kohdellaan kuin eläimiä, heistä myös tulee sellaisia.
Itse näin tapahtumat suhteellisen läheltä, mutta ainut oma kontaktini oli yhden kannattajan katsomostaraahaamisen estäminen.
Tähän ehdottoman sama.
|
|
|
|
|
kluru
Poissa
|
 |
Vastaus #182 : 11.10.2009 klo 20:55:06 |
|
Kaksi kertaa hakemassa yhden ihan naamat olleen jätkän pois (miksi päästettiin edes takas?)
Kai sitä nyt pienessä tumussa voi pelii kattoo.. 
|
|
|
|
|
Lama-Larsson
Poissa
Suosikkijoukkue: 1907
|
 |
Vastaus #183 : 11.10.2009 klo 20:55:16 |
|
Lisätään vielä että en itse kannata mitään tarkoitushakuista anarkiaa ja virkavallan vastustamista, mutta eilisessä tapauksessa tämä daifujen mielivaltaan reagointi oli täysin hyväksyttävää ja jopa toivottavaa.
|
|
|
|
|
maaleja11
Poissa
|
 |
Vastaus #184 : 11.10.2009 klo 20:58:14 |
|
Lisätään vielä että en itse kannata mitään tarkoitushakuista anarkiaa ja virkavallan vastustamista, mutta eilisessä tapauksessa tämä daifujen mielivaltaan reagointi oli täysin hyväksyttävää ja jopa toivottavaa.

|
|
|
|
|
lossivitunkuski
Poissa
Suosikkijoukkue: 1929
|
 |
Vastaus #185 : 11.10.2009 klo 20:58:29 |
|
The Army of assholes, the wankers in blue... Vitun natsisiat! Späm! :keskari: :keskari: :keskari:
|
|
|
|
|
foo
Poissa
|
 |
Vastaus #186 : 11.10.2009 klo 21:12:15 |
|
Kautta Suomessa vielä jäljellä, ainoa laajemmin näkyvän protestin paikka olisi seurojen kannattajaryhmillä.
|
|
|
|
|
Terran
Poissa
|
 |
Vastaus #187 : 11.10.2009 klo 21:13:31 |
|
En kannata provosoitumista missään olosuhteissa, mutta järkkäreiden toiminta oli kieltämättä naurettavaa puuhastelua. Ei tällaista tapahtuisi missään sellaisessa maassa, jossa jalkapallolla on oikeasti kunnollinen asema. Jos joku haluaa nauttia röökistä ja viinasta katsomossa eikä muulla tavoin häiritse muita katsojia, niin antaisivat nyt herran tähden jo olla!
|
|
|
|
|
Johnny99
Poissa
|
 |
Vastaus #188 : 11.10.2009 klo 21:31:03 |
|
Hyvin sanottu, yhdyn.
|
|
|
|
|
Incarnation
Poissa
Suosikkijoukkue: PoPa, Huuhkajat
|
 |
Vastaus #189 : 11.10.2009 klo 21:39:02 |
|
Kautta Suomessa vielä jäljellä, ainoa laajemmin näkyvän protestin paikka olisi seurojen kannattajaryhmillä.
Ehdottomasti mukana!
|
|
|
|
|
Ior Bock
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets
|
 |
Vastaus #190 : 11.10.2009 klo 21:40:57 |
|
Keskityn juhlimaan mestaruutta ja dissaamaan anttia
|
|
|
|
|
yhdys_sana
Poissa
|
 |
Vastaus #191 : 11.10.2009 klo 21:58:24 |
|
joiden kanssa ei pysty mitenkään kommunikoimaan tai neuvottelemaan.
En ollut paikalla, joten enpä tapahtumistakaan mitään tiedä. Mutta minkä takia ruohonjuuritason järkkärin pitäisi alkaa neuvottelemaan siitä, saako tehdä työtänsä? Neuvotteletko myös Siwan kassaneidin kanssa siitä, että haluaisit alennusta lihapullista tai että Viking Linen lipunmyyjä antaisi myös kavereillesi ilmaiseksi oman hytin? Manneseurueella nämä tinkaamiset ja neuvottelut
|
|
|
|
|
Lama-Larsson
Poissa
Suosikkijoukkue: 1907
|
 |
Vastaus #192 : 11.10.2009 klo 22:00:47 |
|
...
Käsittääkseni järjestysmiesten tehtävä on ylläpitää järjestystä ja parantaa ASIAKKAIDEN viihtyvyyttä eikä aiheuttaa kaaosta ja käydä käsiksi ASIAKKAISIIN.
|
|
|
|
|
Thouni
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, San Lorenzo, M'well, Zapresic boys.
|
 |
Vastaus #193 : 11.10.2009 klo 22:02:13 |
|
En ollut paikalla, joten enpä tapahtumistakaan mitään tiedä.
Mutta minkä takia ruohonjuuritason järkkärin pitäisi alkaa neuvottelemaan siitä, saako tehdä työtänsä? Neuvotteletko myös Siwan kassaneidin kanssa siitä, että haluaisit alennusta lihapullista tai että Viking Linen lipunmyyjä antaisi myös kavereillesi ilmaiseksi oman hytin?
Manneseurueella nämä tinkaamiset ja neuvottelut
No onhan se nyt vähän vittumaista, jos jotain ruvetaan repimään katsomosta pois sen takia, kun polttaa röökiä ja yrität järkkäriä rauhoitella "Ei sun tartte sitä noin kovaa repiä. Eikö se nyt voisi mitenkään jäädä katsomoon, jos ei enää täällä tupakoi" ja vastaukseksi apina karjuu "Nyt hiljaa tai sä lähdet mukaan!!". No seuraavaan matsiin sitten banaaniterttu mukaan niin ehkä ovat vähän rauhallisempia.
|
|
|
|
|
Ia
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor
|
 |
Vastaus #194 : 11.10.2009 klo 22:11:23 |
|
En ollut paikalla, joten enpä tapahtumistakaan mitään tiedä.
Mutta minkä takia ruohonjuuritason järkkärin pitäisi alkaa neuvottelemaan siitä, saako tehdä työtänsä? Neuvotteletko myös Siwan kassaneidin kanssa siitä, että haluaisit alennusta lihapullista tai että Viking Linen lipunmyyjä antaisi myös kavereillesi ilmaiseksi oman hytin?
Manneseurueella nämä tinkaamiset ja neuvottelut
Lihavoidut ovat tässä oleellisia. On muuten naurettavaa, että jos yrittää puhua järkkärin tai poliisin kanssa, niin usein tulee tuo kommentti, että "me teemme vain työtämme" ja käsky pitää turpansa kiinni. Työtäkin voi tehdä monella tavalla, ja eilen sitä ei edes yritetty hoitaa kunnolla.
|
|
|
|
|
Kikkelikeijo
Poissa
Suosikkijoukkue: Hallitsevat mestarit ympäri euroopan
|
 |
Vastaus #195 : 11.10.2009 klo 23:13:09 |
|
Kaikkihan kulminoituu järjestyksenvalvojiin. He päättävät kuka saa olla katsomossa. Ymmärrän toki, että kynnys lähteä hakemaan jo etukäteen ykkösluokan-huleiksi todettuja veli-venäläisiä pois katsomosta on korkea. Jos järjestyksenvalvoja olisi mennyt hakemaan huli-venäläistä ja tullut estetyksi, olisi poliisin täytynyt puuttua asiaan. Liekö saanut ohjeet, ettei mene.
No ei se poliisikaan aina lain mukaan pelaa, tunteikkaita otuksia kun ovat. Rapatessa roiskuu.
Kilokaupalla soihtuja, tusina rakettia ja kori vodkaa, väijytyksen ehkäiseminen, siinä vasta saalis. Mitä jäi käteen, puolikas mallu-aski, salmaripullo (vajaa) ja tusina häirikköä, joiden toimet ovat videolla (mut just nyt ei löydy). Niitä ei varmaankaan löydy, koska samaan aikaan kyseisellä videolla lyödään tele-pampulla penkillä makaavaa ja nippusiteissä olevaa henkilöä varmuudenvuoksi takareisiin.
Hannu Karpo, sinulle on vielä tilausta.
|
|
|
|
|
valloittaja
Poissa
Suosikkijoukkue: AFC Ajax & Idän Punaiset Never Förget
|
 |
Vastaus #196 : 12.10.2009 klo 00:02:56 |
|
Onni-Jonnille  Moisesta kohtelusta ilman muuta valitusta sisään, en vain osaa sanoa, minne. Luulisi ehdottomasti olevan korvausvelvoitteita aiheuttava virhe, jos poliisi pidättää urpon järkkärin syytöksen nojalla täysin sivullisen lähes vuorokaudeksi. Sama kuin mattimeikäläinen kadulla kulkiessa soittaisi virkavallan paikalle tultuaan tönityksi ja kun tönijää ei näy (tai olisi edes nähnyt), väittäisi randomilla jotakin ohikulkijaa pahoinpitelijäksi, joka kiikutetaan sitten kovaotteisesti pahnoille virumaan.
|
|
|
|
|
thv294
Poissa
Suosikkijoukkue: Turun Palloseura
|
 |
Vastaus #197 : 12.10.2009 klo 00:24:56 |
|
Tuossa Onni-Jonnin tapauksessa, niin valitettava kuin se onkin, ei poliisia voi syyttää, joten valitus tulee suunnata kyseiseen daifuun. Poliisi kuitenkin otti kiinni (heidän kannaltaan) rikoksesta epäillyn/rikokseen syyllistyneen järjestystä ylläpitävän henkilön ilmoituksen perusteella.
Poliisin toimista mitään korvauksia tuskin maksetaan:
Väärä ilmianto ei oikeuttanut rikosvahinkolain mukaiseen korvaukseen (7.9.2005 9:34)
A oli joutunut väärän ilmiannon johdosta esitutkinnassa kiinniotetuksi ja pidätetyksi. Tapauksessa vakuutusoikeus (VakO) katsoi, ettei A:lla ollut oikeutta rikosvahinkolain mukaiseen korvaukseen henkisestä kärsimyksestä. Väärää ilmiantoa ei voitu vakuutusoikeuden näkemyksen mukaan rinnastaa sellaisiin rikoksiin, joissa tekijät välittömästi toimillaan saavat aikaan rikoksen kohteen vapauden rajoittamisen.
Mutta kyseisen tempun tehneestä daifusta voit tehdä itse tutkintapyynnön poliisille väärästä ilmiannosta. Itse et vielä syytä ketään mistään, mutta poliisi tutkii daifun toimet. Selitys "siellä oli sekavaa, mä luulin et se oli se.." menee huonolla tuurilla läpi, mutta kannattaa koittaa. Varsinkin kun videomateriaali on selvää. Alla vielä lainsäätäjän näkökanta. Läpimeno tosiaan vaatii näyttöä tahallisuudesta, ja se voi olla hankala näyttää toteen.
Rikoslaki 15 luku 6 § (24.7.1998/563)
Väärä ilmianto
Joka antaa esitutkinta- tai muulle viranomaiselle taikka tuomioistuimelle väärän tiedon ja siten aiheuttaa vaaran, että ilmiannettu pidätetään, vangitaan tai joutuu muun pakkokeinon kohteeksi tai joutuu syytteeseen tai tuomitaan rangaistukseen tai muuhun rikosoikeudelliseen seuraamukseen virheellisin perustein, on tuomittava väärästä ilmiannosta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi.
|
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
 |
Vastaus #198 : 12.10.2009 klo 01:15:48 |
|
Helsingin järjestyspoliisin nykyinen toimintamalli ei kauheasti poikkea tuosta asenteesta. Ei tietenkään yhtä paha, mutta toisaalta kilometrien päässä 20 vuoden takaisesta "hauskanpidon konsultti" meiningistä. Toistaiseksi yhteiskuntamme on sen verran stabiili ja luottamus poliisiin perinteisesti niin vankka, ettei konflikteja juurikaan synny. Mutta jos stadin jepen asenteella menisi johonkin Pariisin siirtolaislähiöön, niin poliisin mestaus ja mellakka syntyisi heti. Jos kansalainen sanoo stadissa ainoankin poikkipuolisen sanan poliisille, kostaa tämä sen välittömästä aloittamalla venäläistyyliset paperisulkeiset, jotten ainoa funktio on vittuilla. Täysin verrattavissa johonkin punkan tai kaapin repimiseen intissä. Eräs tuttu joutui Espoossa nuorisojengin pahoinpitelemäksi, poliisi saapui paikalle ja otti kaverin kyytiin. Laiskuuttaan eivät ryhtyneet selvittämään asiaa sen ihmeemmin, vaan tyytyivät erottamaan tyypit toisistaan. Lähtivät sitten roadaamaan kaveria kotiin, mutta kun selvisi, että se asuu niinkin kaukana kuin Länsi-Helsingissä Munkkiniemessä, niin ajoivat sen Otaniemen taaimmaissen nurkkaan. Johtajatasoisen (tämä selvennykseksi siitä, ettei kyseessä ollut mikään dena) kaverin valittaessa asiasta, jepet kysivät tylysti, että haluatko putkaan vai jäätkö tähän. Topiciin tämä liittyy sikäli, että voitte varmasti kuvitella miten tuollaiset pollarit menettelee, jos on kysymyksessä ns. high risk tilanne.
|
|
|
|
|
Kikkelikeijo
Poissa
Suosikkijoukkue: Hallitsevat mestarit ympäri euroopan
|
 |
Vastaus #199 : 12.10.2009 klo 01:21:43 |
|
Täähän jo tiedetään. Jos ei kukaan valita ni ei oo mitään ongelmaakaan. Ei sillä etteikö poliisi tekis joskus jotain hyvääkin.
|
|
|
|
|
|
|
|