FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.12.2025 klo 16:36:17 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 19 [20] 21

Kirjoittaja Aihe: Faneja haettiin putkaan ilman syytä SMJK katsomosta  (Luettu 31040 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Callit

Poissa Poissa

Vastaus #475 : 14.10.2009 klo 14:49:16

Mutta on todella naurettava ajatus, että ne muutaman kymmentä Pohjoiskaarteen hulilarppaajaa saisi poliisit polvilleen ja pelkäämään niin paljon, etteivät sinne enää koskaan uskaltautuisi.
Ei kukaan ole noin ajatellutkaan. Tuo ei ole mitenkään olennaista. Miksi ylipäänsä vaivaudut ajattelemaan asiaa jonain voimainmittelönä? Kysehän on vain ja ainoastyaan siitä, että nykyisellä linjallaan jatkaen poliisi tulee aiheuttamaan töysin tarpeettomia henkilövahinkoja.
peng.xuefeng

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍

Vastaus #476 : 14.10.2009 klo 14:55:24

Mutta on todella naurettava ajatus, että ne muutaman kymmentä Pohjoiskaarteen hulilarppaajaa saisi poliisit polvilleen ja pelkäämään niin paljon, etteivät sinne enää koskaan uskaltautuisi.

Jos jannuille opettaisi vähän tekniikkaa, taktiikkaa ja mielenhallintaa/manipulointia niin mikä ettei. Samalla tavalla se JouHa-ryhmäkin harjoitteli ennen virallista perustamistaan kun olin vierestä katsomassa.

Tämä siis lähinnä kehoituksena välttämään yleensäkin ylimielisyyttä suhtautumisessa kannattajiin.
Pakki-Makke

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Inter Turku, Goosepark Rangers Fc

Vastaus #477 : 14.10.2009 klo 15:17:56

Just niin. Ikävää, että lopetit hommat lyhyeen, kun niin harvoin tapaa noin rautaisia ammattilaisia.

Luuletko nyt ihan tosissasi, että jokainen omasta pullosta huikkaa ottava tai soihduttava kaveri lähtee aina ihan suosiolla kesken matsia hymyillen ja hyvillä mielin ulos, kun sitä vaan nätisti viisi minuuttia jaksaa pyytää? In your dreams! Voisin jopa sanoa, että tämä lienee yksi päättömimpiä läppiä koskaan.

Kyllä, juuri näin on käynyt. Ensin mennään järjestysmieskaverin kanssa paikalle (ei rynnätä, ei juosta, ei tönitä muita). Jututellaan, pyydetään poistumaan. Yksi sadasta lähtee heti. Pitää olla pitkäjänteinen ja pitää omat hermot kurissa. Sulla näkyy olevan erilainen asenne ja pidät itseäsi parempana kuin palkkasi maksavaa asiakasta. Nöyrä pitää olla, mutta nöyristellä ei tarvitse.
Onni-Jonni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Viikingit

Vastaus #478 : 14.10.2009 klo 15:52:28

Ote stadionin radioliikenteestä lauantailta:

Tornikuvaajapoliisi: Sain videolle järjestysmiehen pahoinpitelyn. Tuntomerkit kiinniottoa varten: ruudullinen lippalakki ja valkeat lenkkikengät.

Jouha-päällikkö: Roger. Muodostamme rivistön katsomon taakse ja teemme kiinnioton heti epäillyn poistuessa katsomosta.

Noin se mun kiinniotto on varmaa suunnilleen menny ku kuulusteluissaki kysyttiin kolmeen kertaan oliko mulla päähinettä katsomossa.
Daifu

Poissa Poissa

Vastaus #479 : 14.10.2009 klo 16:08:24

Pitää olla pitkäjänteinen ja pitää omat hermot kurissa. Sulla näkyy olevan erilainen asenne ja pidät itseäsi parempana kuin palkkasi maksavaa asiakasta. Nöyrä pitää olla, mutta nöyristellä ei tarvitse.

Mistä sä tiedät yhtään mitään mun asenteesta? Uskallan helposti väittää, että olen daifuna yksi lehmänhermoisimmista daifuista, joita olet mahdollisesti koskaan tavannut. Tämä siis siihen asti kun asiakas kohdistaa minuun fyysistä väkivaltaa. Tämänkään jälkeen ei ole ollut tapana alkaa ketään pieksemään, mutta tottahan toki pyrin minimoimaan itseeni kohdistuvan väkivallan mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti.

Mutta niissä tapauksissa, kun toimin daifuna ryhmässä, ja joku toinen daifuista syöksyy suin päin repimään jotain kaveria vaikka hihasta ulos, niin ei siinä oikein ole muuta tehtävissä, kuin painella mahdollisimman nopeasti perässä ja koittaa todella saada se kaveri sieltä ulos, ennen kuin tilanne eskaloituu enemmän. Ei siellä oikein sen toisenkaan daifun kanssa voi alkaa enää siinä vaiheessa vääntämään, että "miksi sä nyt noin teit, oltais mieluummin pyydetty sitä kaveria...".

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että aina ensin pyydetään, jos tilanne sen sallii, sitten käsketään ja lopulta vaikka kyynärtaipeesta kiinni pitäen hieman ohjataan ja siitä sitten otteita hiljalleen koventaen pyritään homma hoitamaan. Mutta ei siinä voi daifukaan tuntia vieressä vaan rukoilla kaveria tottelemaan, jos kaveri ei suosiolla lähde.

Ja eräille tiedoksi, että "sovintoa edistävä tapa" ei varmasti tarkoita sitä, että järjestyksenvalvojan pitäisi antaa ihmisten esim. juoda alkoholia katsomossa, jos asiakas ei sen kieltämisestä tykkää.
Djimbo82

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Honka & Huuhkajat

Vastaus #480 : 14.10.2009 klo 16:27:08

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että aina ensin pyydetään, jos tilanne sen sallii, sitten käsketään ja lopulta vaikka kyynärtaipeesta kiinni pitäen hieman ohjataan ja siitä sitten otteita hiljalleen koventaen pyritään homma hoitamaan. Mutta ei siinä voi daifukaan tuntia vieressä vaan rukoilla kaveria tottelemaan, jos kaveri ei suosiolla lähde.

Ei ensin pyytäminen ole mikään mielipideasia vaan laki. Aivan samoin laki sanoo, että poliisia, järjestysmiestä tai kanssakatsojaa ei saa lyödä.
anttij

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Operaatio AM

Vastaus #481 : 14.10.2009 klo 16:38:54

Näin ollen on luonnollista että tuularipuolelta saattaa jäädä jokunen kessuttelu ja törpöttely huomaamatta, etenkin kun ne yleensä suoritetaan rauhallisesti ja provoamatta.

Muistuttaisin, että myös Pohjoiskaarteessa jäi lauantaina suuri osa kessutteluista ja luultavasti myös naukkailuista huomaamatta ja ainakin kessuttelutapauksissa myös pelisilmän ansiosta kieltämättä vaikka huomattiinkin.  Eli savumerkkien perässä ei siellä kovin paljoa järkkärit juosseet, tämän voinee moni kessutellut vahvistaa?

Tämä ei tarkoita, etteikö järkkärit olisi puuttuneet turhaan joihinkin tapauksiin.
Pakki-Makke

Poissa Poissa

Vastaus #482 : 14.10.2009 klo 16:43:55

Mistä sä tiedät yhtään mitään mun asenteesta? Uskallan helposti väittää, että olen daifuna yksi lehmänhermoisimmista daifuista, joita olet mahdollisesti koskaan tavannut. Tämä siis siihen asti kun asiakas kohdistaa minuun fyysistä väkivaltaa. Tämänkään jälkeen ei ole ollut tapana alkaa ketään pieksemään, mutta tottahan toki pyrin minimoimaan itseeni kohdistuvan väkivallan mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti.

Sun asenne heijastuu läpi sun kirjoituksista. Järkkärit ja poliisit eivätikinä tee mitään väärää. Se on se saatanan huligaanikannattaja joka kerta.
Pakki-Makke

Poissa Poissa

Vastaus #483 : 14.10.2009 klo 16:47:05

Ai niin daifu viel, ja muuten toimintatapas oli musiikkia korville.  Ehkä vielä, jos sopisit kaverin kanssa pelisäännöt keskenänne, niin sun ei tarvii rynnätä enää mihinkään. =) Hyvää talvea ja kesänodotusta.
Daifu

Poissa Poissa

Vastaus #484 : 14.10.2009 klo 16:54:30

Ei ensin pyytäminen ole mikään mielipideasia vaan laki.

Pitääkö tälläisistä idioottimaisuuksistakin nyt alkaa vääntämään?

Mikään laki ei sano, että JV:n pitää pyytää ennen käskemistä, tai se että JV tarttuu ensimmäisenä hihansuusta kiinni olisi laitonta. Johonkin röökinpolttoon tai brenkun juomiseen tälläistä sääntöä voisi ehkä periaatteessa soveltaakin, mutta olenpa ollut sellaisessakin tilanteessa daifuna, jossa toinen kaveri istui toisen rintakehän päällä hajareisin ja takoi alla olevan päätä asvalttiin, niin että veri lensi. Siinä tilanteessa ei tuntenut ensin tarpeelliseksi pyytää, ja sitten vaatia lopettamaan, vaan tyydyin ihan suosiolla torppaamaan päällä olleen kaverin alleni katuun ja aloittaa vääntämisen.
ilmapallo

Poissa Poissa

Vastaus #485 : 14.10.2009 klo 17:01:03

Mitä tulisi sitten tehdä, kun kiinniotettu on täysin syytön ja järkkäri on erehtynyt henkilöstä, joka on viety putkaan. Oikeusjuttua Palloliittoa vastaan, vai onko tämä hulinakaarteeseen astuessaan otettava huomioon: saatat mahdollisesti olla se pahin terroristi. Enkä nyt todellakaan tarkoita ihmisiä, jotka on pullon poiston yhteydessä poistettu, vaan tätä väitettyä järkkärin lyömistapausta.
Djimbo82

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Honka & Huuhkajat

Vastaus #486 : 14.10.2009 klo 17:01:44

Pitääkö tälläisistä idioottimaisuuksistakin nyt alkaa vääntämään?

Olisihan se suotavaa, että keskustelijat molemmilla puolilla tietäisivät mistä puhuvat.

Laki järjestyksenvalvojista
Lainaus
3 §
Toiminnassa noudatettavat periaatteet

Järjestyksenvalvojan on toiminnassaan asetettava etusijalle sellaiset toimenpiteet, jotka edistävät yleisön turvallisuutta.

Järjestyksenvalvojan on toimittava asiallisesti ja tasapuolisesti sekä sovinnollisuutta edistäen. Järjestyksenvalvojan tulee ensisijaisesti neuvoin, kehotuksin ja käskyin ylläpitää järjestystä ja turvallisuutta toimialueellaan.

Järjestyksenvalvojan toimenpiteet on suoritettava aiheuttamatta suurempaa vahinkoa tai haittaa kuin on välttämätöntä tehtävän suorittamiseksi.
Daifu

Poissa Poissa

Vastaus #487 : 14.10.2009 klo 17:12:04

Sun asenne heijastuu läpi sun kirjoituksista. Järkkärit ja poliisit eivätikinä tee mitään väärää. Se on se saatanan huligaanikannattaja joka kerta.

Lues nyt uudestaan ja ihan ajatuksella mun kirjoitukset läpi. En todellakaan ole sanonut, ettäkö pollarit tai daifut olisi aina oikeassa tai etteikö sieltä puolelta tulisi ylilyöntejä koskaan. Poliisi on kohdellut minua ihan tarpeeksi usein niin vitun töykeästi, etten todella ole ensimmäisenä asettamassa niiden päälle mitään sädekehää. Ja vielä poliisiakin useammin olen tavannut täysin vajakkeja kavereita joilla on JV-kortti, kuten jo aikasemmin sanoin, niin se siitä.

Mutta molempien näiden yli puhtaassa idioottimaisuudessa kuitenkin menee keskiverto känniläinen, jonka törttöilyyn joutuu JV puuttumaan.

Mutta eipä sitten muuta, kun hauskaa talvea ja viimeistään ensi kesänä varmaan taas sitten matseissa kohdataan.
joks11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakennusliike M. Seppälä Oy

-
Vastaus #488 : 14.10.2009 klo 17:18:03

Daifu, puhut itseäsi pussiin nyt. Sanoit juuri, että asiakas ei vaadi rikkomaan lakia.

Game, set and match.
Daifu

Poissa Poissa

Vastaus #489 : 14.10.2009 klo 17:29:28

Olisihan se suotavaa, että keskustelijat molemmilla puolilla tietäisivät mistä puhuvat.

Laki järjestyksenvalvojista

Siinä ei lue mielestäni sanaakaan pyytämisestä.

Mutta kuten sanoin, mielestäni kannattaa ensin PYYTÄÄ, sitten KÄSKEÄ jne jne... Silti sinä alat vääntämään, että se on laki, että ensimmäiseksi pitää pyytää ja plah plah plah... Noissa kahdessa asiassa kun on lopulta aika huisin suurin ero.
Daifu

Poissa Poissa

Vastaus #490 : 14.10.2009 klo 17:33:06

Daifu, puhut itseäsi pussiin nyt. Sanoit juuri, että asiakas ei vaadi rikkomaan lakia.

Game, set and match.

Tän daifun ymmärrys ei nyt riitä, vääntäisitkö rautalangasta?
Daifu

Poissa Poissa

Vastaus #491 : 14.10.2009 klo 18:03:38

Mitä tulisi sitten tehdä, kun kiinniotettu on täysin syytön ja järkkäri on erehtynyt henkilöstä, joka on viety putkaan. Oikeusjuttua Palloliittoa vastaan, vai onko tämä hulinakaarteeseen astuessaan otettava huomioon: saatat mahdollisesti olla se pahin terroristi. Enkä nyt todellakaan tarkoita ihmisiä, jotka on pullon poiston yhteydessä poistettu, vaan tätä väitettyä järkkärin lyömistapausta.

Korjatkaa jos olen ihan väärässä. Henkikö X on otettu poliisin(?) kuvaaman videon perusteella kiinni, koska joku daifu on sanonut, että häntä on lyöty ja potkaistu. Poliisi siis epäili paikan päällä videota katsoessaan, että tekijä saattaisi olla Henkilö X. Tämän perusteella Henkilö X siis otettiin kiinni, mutta seuraavana aamuna videota uudestaan katsottaessa on ainakin Henkilön X kertoman mukaan selvinnyt, ettei syyllinen olekkaan Henkilö X.

Jos tämä on oikea skenaario, niin kuinka tämän poliisin tekemän kiinnioton perusteella voisi palloliittoa vastaan harkita oikeustoimia, ainakaan tämän keissin kohdalta?

Siihen en nyt ota kantaa, että onko se kansantajuisesti oikeutettua, että poliisi saa ottaa näkemänsä videon perusteella kiinni henkilön jota se sillä hetkellä epäilee pahoinpitelystä ja pitäisikö kiinni otetulle henkilölle myöhemmin maksaa jotain korvauksia, jos videon uudelleen katsomisen jälkeen paljastuukin, että nyt erehdyttiin henkilöstä. Tällä hetkellä vaan taitaa aika heikkoa olla saada poliisilta korvausta siitä, että yhden yön putkassa oli syyttömänä pahoinpitelystä epäiltynä.
laivakoira

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kurvin Vauhti

Vastaus #492 : 14.10.2009 klo 18:49:37

Korjatkaa jos olen ihan väärässä. Henkikö X on otettu poliisin(?) kuvaaman videon perusteella kiinni, koska joku daifu on sanonut, että häntä on lyöty ja potkaistu. Poliisi siis epäili paikan päällä videota katsoessaan, että tekijä saattaisi olla Henkilö X. Tämän perusteella Henkilö X siis otettiin kiinni, mutta seuraavana aamuna videota uudestaan katsottaessa on ainakin Henkilön X kertoman mukaan selvinnyt, ettei syyllinen olekkaan Henkilö X.

Jos tämä on oikea skenaario, niin kuinka tämän poliisin tekemän kiinnioton perusteella voisi palloliittoa vastaan harkita oikeustoimia, ainakaan tämän keissin kohdalta?

Itse kyllä ymmärsin, että daifu "tunnisti" lyöjän yleisöstä ja tämän vihjeen pohjalta raahattiin kamarille, jossa yhdessä sitten videoita katseltu ja todettu, että tekijä ei välttämättä täsmää.
Onni-Jonni

Poissa Poissa

Vastaus #493 : 14.10.2009 klo 19:02:24

Itse kyllä ymmärsin, että daifu "tunnisti" lyöjän yleisöstä ja tämän vihjeen pohjalta raahattiin kamarille, jossa yhdessä sitten videoita katseltu ja todettu, että tekijä ei välttämättä täsmää.

Ei selvinny oikee mullekkaa missään vaiheessa että kuinka mut arvottiin katsomosta kamarille. Voi myös olla että ensin kameramies bongas mut siitä järjestysmiehen vastustamisesta ja myöhemmin järkkäri avautui siitä että olin lyöny ja potkinu ni rikosnimike muuttui.
TZagallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna

Vastaus #494 : 14.10.2009 klo 21:58:19

... ja silti ilmeisesti nostetaan syyte, ainakin viimeisimmän mukaan mitä muistan täältä lukeneeni. Tämä on melkoisen käsittämätöntä.
Elmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: @JyvaskylanFutis

Vastaus #495 : 14.10.2009 klo 22:08:31

Mutta eihän nyt poliisi virhettä voi tehdä. Ja vaikka tekisi niin sitä ei helvetti vie ainakaan ikinä tunnusteta.
Gunner

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nuolen pääkirjoitusta

Vastaus #496 : 14.10.2009 klo 22:17:50

Ei kyllä hyvä heilu jos vastapuolta edustaa pelkästään Daifu. Julle, tuleppa nyt vittu sieltä tornista ennenkuin täällä aletaan ihan oikeasti larppaamaan tosissaan? Turha itkeä jälkikäteen jos JV:t tulee vittuilemaan tännekin - missä se vika mahtaa loppupeleissä ollakaan?

Julle ULOS! :keskari:
Onni-Jonni

Poissa Poissa

Vastaus #497 : 14.10.2009 klo 22:22:00

... ja silti ilmeisesti nostetaan syyte, ainakin viimeisimmän mukaan mitä muistan täältä lukeneeni. Tämä on melkoisen käsittämätöntä.

Siis tässä taitaa olla kyse juuri tästä mun jutusta? Siinähän kuulustellaan vielä se stevari ja tehään tutkinta. Sitte paperit syyttäjälle joka päättää nostetaanko juttu.
TZagallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna

Vastaus #498 : 14.10.2009 klo 22:25:56

Siis tässä taitaa olla kyse juuri tästä mun jutusta? Siinähän kuulustellaan vielä se stevari ja tehään tutkinta. Sitte paperit syyttäjälle joka päättää nostetaanko juttu.
Jep, sua tarkoitin mutta hieman olin seonnut ilmeisesti. Jos kirjoittamasi pitää paikkansa niin aika naurettavaksi menee jos syyte nostetaan.
Onni-Jonni

Poissa Poissa

Vastaus #499 : 14.10.2009 klo 22:28:12

Jep, sua tarkoitin mutta hieman olin seonnut ilmeisesti. Jos kirjoittamasi pitää paikkansa niin aika naurettavaksi menee jos syyte nostetaan.

Joo siinä saa kyllä stevari kerätä kaikki kaverit valehtelemaan että mulle tuomio saadaan.

Sivuja: 1 ... 19 [20] 21

Siirry: