Treenimatsit ovat treenimatseja. Oikeat pelit alkavat vasta toukokuussa. Otteluraportteja varmaan tulee, joskaan eivät ole tavanneet olla samalla tavalla yksisilmäisiä, mitä OMM kirjoittaa.
Vaasalainen ikuinen mantra: "Treenipelit ei kiinnosta, kyllä sitten kun tosipelit alkaa..." Ja kun tosipelit alkaa, ei kiinnostus lopulta nouse sen sanottavammin.
Kiistolla on pari paikallispeliä, mutta SJK ei kuulu näihin.
SJK:lle VIFK on varmasti se ykkösvastus kaudella ja varmaan eniten yleisöä kiinnostava ottelu. Kiisto tulee kiinnostavuudessa heti kärjen tuntumassa varmasti. Harmi jos Vaasassa ei alueellisilla peleillä ole merkitystä, mutta ei se toisaalta meitä hirveästi haittaakaan.
Tuolla kommentilla, ettei OMM välttämättä edusta SJK: n mielipiteitä yritin lähinnä kylläkin puolustella itse seuraa. Uskoisin, että esim. valmennusjohdolla oli tavoitteena hakea kovia treenipelejä. OMM taas näkee asian niin, että joukkue pelasi taas ilman parhaita pelaajiaan ja tavoitteena oli lähinnä välttyä loukkaantumisilta. Jos taas nämä jälkimmäiset mielipiteet ovat koko seuran allekirjoittamia, lienee paras että nämä neidit hakevat treenimatsinsa vaikkapa omia B-junnuja vastaan.
Kuuntelithan tarkkaan Kärkkäisen haastattelun? SJK:n sivuilta saa yleensä raportin lisäksi myös pelaajien sekä valmennusjohdon mielipiteen haastattelujen muodossa. Edelleen se raportti on O-MM:n näkemys, ja mies on todellakin SJK:n kannattaja ja näkee pelin siinä valossa. Ihan sama mitä joku Kiiston kannattaja raportista ajattelee. Vaatikoon omalta seuraltaan semmoisia juttuja mitä haluaa lukea.
Sitäpaitsi tuossa raportissahan nimenomaan "neitimäistä itkemistä" on harrastanut Kiiston puoli.
Kerhon vastattua siihen alkoi yllättävästi volyymi nousta ihan niin pitkälle, että se jatkui vielä ottelun jälkeenkin.
Seinäjoella omien puolta pitäminen näyttää tarkoittavan yleensä lähinnä vastustajan halveeraamista. Vai mitä sanot seuraavasta sarkasmin yrityksestä. ” Ihailtavasta lyhytsyöttpelistään, teknisestä taidostaan ja taktisesta kyspyydestään hyvien käytöstapojensa lisäksi tunnettu kotijoukkue yllätti totaalisesti kaikki pelaamalla poikkeuksellisen fyysistä peliä.”
Jokainen ymmärtää, että OMM todellisuudessa tarkoittaa, että Kiisto roiskii pitkää palloa, on sekä teknisesti että taktisesti surkea, sekä käytöstavoiltaan huono. Lisäksi eri lauseessa OMM toteaa joukkueen olevan valmentajansa näköinen, joka sekin on yritys mollata Kevaria.
Hyvä että Vaasassakin on hoksottimet kohdillaan. Sitähän varmasti raportissa haettiinkin.
Seinäjoella omien puolta pidetään kyllä, eikä vastustajaa aleta ylenmäärin pokkuroimaan. Suomessahan yleensä on tapana lähes anteeksipyydellen kumarrella vastustajille tai pohtia unettomia öitä että "mitä meistä nyt ajatellaan?". Se ei silti tarkoita että ketään aletaan varsinaisesti haukkumaan, mutta kyllä pieni piikittely on mun mielestä sallittua, tai jopa suotavaa. Tuskin se Kevari nyt entisenä kapparina on suihkussa onnettomana itkenyt kun "SJK:n raportissa haukutaan?"
Taisi piikki jopa osua, kun näin kovan "kohun" on saanut aikaan?

Ja mitä itse olen Kiiston pelejä nähnyt ja herra Kevaria, niin ei se nyt mitään Barceloonaa ole kyllä pelitavaltaan ollut ja Kevari rääkyy kurkkusuorana kentälaidalla joka taholle siihen malliin, ettei sitä liioin herramiesmäiseksi käyttäytymiseksi luonnehtisi.
Minkään muun joukkueen sivuilla ei aina syytetä tuomareita tai vastustajan jatkuvia törkeitä otteita. Tai sitten sitä, että vastustajan joukkueessa on liuta ammattilaisia, jonka takia vastustajan olisi pitänyt voittaa tämäkin peli reilusti. Aina nämä ovat subjektiivisia raportteja, mutta muilla on edes jonkinlaista yritystä kunnioittaa vastustajaa.
Tää nyt on aika paskaa. Monestakin syystä. Ei ne Kerhon raportit AINA syytä tappioista tuomareita tai törkeitä otteita. Mutta kun sitä tarpeeksi itsellesi toistelet, näet lauseissa merkityksiä oman näkemyksesi mukaan.
Ja loppuosaan voi toistella vaan tuota "kannattajan näkökulmaa". En haluaisi lukea niitä lässynlässyn rapoja ainakaan itse.
Aika paljon olen kuittailua OMM: n raporteista nähnyt. Niin varmasti sinäkin, jos vaivaudut muita ylipäänsä lukemaan. Jonkin verran olen kuullut myös suoraa palautetta asiasta. Yleensä ottaenhan se on niin, että sitä saa mitä tilaa. Tässä tapauksessa OMM saa arvostusta lähinnä omilta teineiltä, muttei ainakaan vastustajilta.
Totta. O-MM:n rapoja haukutaan monesti, vastustajan leirissä. Ja aika usein tyyppien toimesta jotka muodostavat mielipiteensä yhden tai kahden rapon perusteella ja jotka lukevat raporttia jo ennestään ennakkoasenteen varassa. Vähän kuin mä luen jonkun muun joukkueen mahdollisia rapoja; koittaen etsiä niistä kohtia jotka eivät minun näkemykseni mukaan pidä paikkaansa.
Kyllähän O-mm vetää joskus munkin mielestä kovasti kotiinpäin, mutta edelleen olen sitä mieltä että niin omilla sivuilla hitto soikoon pitääkin!
Me "teinit"

miehen työtä arvostetaan valtavasti.