Kusipäitten kanssa pitää yrittää tulla toimeen normaalielämässä, mutta nyt me ollaan tässä luomassa suomelle valmennustroikkaa, jonka pitää toiminnaltaan olla enemmän kuin osiensa summa, tai jotain. Eräänlaista Beatlesia.
Helvetin hieno mielikuva! Ja kun kerran local ladseista näitä Beatleseja ollaan väsäämässä, niin ilman sen enempiä kommentointeja unohdetaan ulkomaiden lädit kuten hollantilaiset.
No, mistä näitä biitlejä sitten kaivetaan. Jos lähdetään siitä että jokaisessa biitles tyylisessä orkesterissa on Lennon, niin ainoa jota meillä on pestiin tarjota on Kuningas, tästä ei varmaan kahta sanaa ole kellään. Mun mielestä Suomessa pitäisi uskaltaa tarjota Litmaselle suoraan päävalmentajan paikkaa heti kun mies peliuran lopettaa. Samanlaiseen ratkaisuun on uskallettu mennä kovemmissakin maissa joissa valmennustaito varmasti on laajempaa ja valinnanvaraa olisi ollut vaikka lampaille syöttää.
Jäljelle jää enää kysymys että ketä ovat Paul, George ja Ringo. Itse asiassa George ja Ringo ovat täysin epäoleellisia kysymyksiä, kaikki kulminoituu siihen että kuka on Paul, kuka soittaa bassoa? Tämä mies tukee rytmiä sekä melodiaa, joten monipuolista lahjakkuutta, valmennuksellista kokemusta sekä tiettyä luonteenlaatua pitää löytyä. Eli parempi hoitaa hommaan mies joka on:
1. Uskottava auktoriteetti pelaajien silmissä
2. Taitava ja kokenut valmennuksellisti.
En nyt sano että Mixu täyttäisi nämä mitat mitenkään heittämällä, eikä millään pahalla Pasia kohtaan, mutta Pasin meriitit pelaajana ja valmentajana ovat Suomesta ja Eestistä. Ja persoonakin mies on ilmeisesti kyseenalainen, kun ei kelpaa edes klubille. Enkä usko että Litti katselis jannun keuhkoamista yhtä Dubain kiertuetta pitempään. Mutta mistäs minä näitä tiedän...
PS. Ja toki olen pari olutta ottanut, mutta menköön.