Uusi PJ paalutti valintakokouksen jälkeen tiedottamisen parantamista. Jonkunmoista huolta kannettiin ff2:n internetin ulkotorniolaisista näppäimistön naputtelijoista. Voi asiallisesti kysyä, että mitä nämä henkilöt antavat yhdistykselle verrattuna seuran jäseniin, talkoolaisiin, sponsoreihin ja pelaajiin verrattuna?
Ylipäätänsäkin vaikuttaa siltä, että pahanlaisesti on hukassa monelta perusasiat yhdistystoiminnassa. Parhaiten siihen toimintaan tutustuu liittymällä jonkun yhdistyksen jäseneksi ja alkamalla aktiiviksi. Tulee kiemurat tutuiksi.
Tuossa sekavassa tiedotustilaisuudessahan alettiin esittää juuri tällaista Saksan ja muidenkin maiden palloilusarjoista tuttua mallia, jossa kannattajat omistavat seuroja joko kokonaan tai osittain. Eikö jotain tällaista olisi voinut fiksusti esitettynä kokeilla ennen näin älyttömien toimenpiteiden julkistamista eikä vasta siinä vaiheessa kun ilmoitetaan että kirves on jo kaivossa.
Jos nyt jotain positiivista uuden johtokunnan toiminnasta hakee, niin juuri meidän "ff2:n internetin ulkotorniolaisisten näppäimistön naputtelijoiden" ja muidenkin kiinnostuneiden huomioimista
määrällisesti lisääntyneellä tiedottamisella pitää kiittää. Laatu ja sisältö on sitten asia erikseen.
Monien muiden eilen ja tänään mielessä myllertäneiden ajatusten seassa olen juuri pyöritellyt meidän TP-47:n asioista kiinnostuneiden mahdollisuutta olla mukana seuran toiminnassa. Uskon että paikallisia ja meitä kaukana asuvia kiinnostaa tämä seura ja sen tulevaisuus ihan arkisen tekemisen tasollakin. Se, mitä esimerkiksi itse tällä hetkellä 473 kilometrin päässä Pohjan Stadionin aurinkokatsomossa asuvana voin käytännössä tehdä, onkin sitten omanlaisensa pienen pähkäilyn aihe. Mutta sekä minä että eräätkin pääkaupunkiseudulle asti valuneet ovat varmasti halukkaita olemaan muutakin kuin ulkotorniolaisia näppäimistön naputtelijoita. Jos ei muuten niin olemalla seuran jäseniä.
Viime kauden viimeiseen kotiotteluunhan oli saatu hienosti talkooväkeä kolaamaan kenttää - kiitoksen osallistujat saivat pelin jälkeen yhden lauseen mittaisessa kuulutuksessa. Tällainen "kiitos" ei välttämättä houkuta ketään osallistumaan talkoisiin.
Minä itse lukeudun kans siihen joukkoon joka ei ole koskaan oikein Vanhaisesta pitänyt, mutta tämänpäiväinen ansaitsee kyllä täyden tuen! Ei saatana jos TP:tä joku suoraan koulunpenkiltä tulee johtamaan niin eihän siitä tule mitään! Nyt jätetään tämä Husan pelleily parin kuukauden mittaiseksi ja tekijämies kehiin! Nyt tarvitaan kartoitusta joka osa-alueella, eikä luovuteta tätä hommaa tähän. 70 000 euroo on vähän verrattuna esim. Oulun muoviin..
Tähän kyllä sama joka kohtaan. Toki nykyisen puheenjohtajan vilpittömyyttä tekemisissään ei voi epäillä, mutta toiminta käytännön tasolla on nyt näiden muutaman viikon aikana ollut sellaista että nopeat muutokset ovat välttämättömiä. Tämän kokoisen seuran puheenjohtajuus ei ole oikea paikka opetella näitä asioita.
Tuo Teme Tainiolta almujen aneleminen kävi eilen itselläkin mielessä, käsittääkseni onneksi kävi niin, että Teemu itse otti erinäisiin henkilöihin yhteyttä tässä asiassa. Aina mukavampi näinpäin. Mikään pakkohan Tainion ei tähän olisi osallistua, mutta voisiko hienompaa nimeä näiden talkoiden keulaan löytyä

Huhuja näistä muista mahdollisista pelastajista on päivän aikana korviin ja yksityisviesteihin kantautunut mutta jätetään nyt lisähämmennykset taka-alalle. Aikaa saada joku tolkku on kuitenkin muutamia päiviä.