Honksulle vielä kerran

Kuten "Bajsblomman" minäkin allekirjoitan tämän.
Kun miettii sitä miten kaverit treenas talvella ja niitä kaikkia vaikeuksia Honsulla oli kerätä jengi kokoon nostan kyllä hattua.
Erityisesti nostan hattua sille, että Honsu on treeneissä uskaltanut kertoa, hieman vittumaisemmallakin äänensävyllä jos ei ole ollut tyytyväinen treeneihin.
Honsu on ollut hyvä "herättäjä" ja saanut, nähtävästi, kaverit ymmärtämään ettei treeneihin olla tultu aikaa viettämään eikä seurustelemaan.
Kun seurasin Honsua piirijoukkuetapahtumissa sain käsityksen, että hän on enemmän junnuvalmentaja. Kuinka väärässä olen ollut.
Hyvä Honsu!
Edit: Honsu on mielestäni ollut myös poikkeuksellisen maltillinen nuorten pelaajien kouluttamisessa. Mieleeni tulee Kastrati, Hänninen ja Häihänen. Esim. Kastratilla oli keväällä hirvea halua näyttää ja onnistua. Taisi mennä hieman "yli". Honsu otti iisisti ja peluutti maltilla. Nyt syksyllä Kastrati ja Honsu ovat osoittaneet, että "hitaasti kiiruhtaen tulosta syntyy". Nämä kolme nuorta ovat niitä, jotka ifk tulee ehdottomasti pitää kiinni tulevia kauseja varten. Samoin kuin Honsua.
Edit2: Kun nyt innostun ja kun elinhon kanssa on tullut väänettyä kättä niin nostetaan hieman lisää asioita esille.
Veskari-sirkus, jota ifk:ssa on ollut on kuitenkin hoidettu ilman suurempia katastroofeija. Itse lukeuduin niihin, jotka kritisoi hieman valintoja/toimintaa mutta
tässäkin on hatun noston paikka. Erittäin hyvällä veskarivalmennuksella ifk on pystynyt pitämään hyvää tasoa tolppien välissä. Aina on löytynyt hyvä vaihtoehto vaikka seuran sisälläkin oli keväällä nähtävissä pientä epävarmuutta.
Olen myös ymmärtänyt, että Akademin ja edustuksen välillä on myös valmennuksellsella puolella ollut yhteistyötä, kuten jo edellisellä kaudella.
Ulkopuoliselle näyttää siltä, että koko valmennustiimi, edustus ja Akademi, ovat hyvässä yhteistyössä ja kemia synkkaa.
Vielä kun Suomessa saataisiin tällaiset valmentajat täysipäiväisiksi (myös muissa seuroissa) niin pitkälle mentäisiin. Vai mitä elinho?