FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
10.03.2025 klo 13:29:28 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Huoltopäivitys torstaina 6.3. klo 10-12 välillä.
 
Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Huoltopäivitys torstaina 6.3. klo 10-12 välillä

Äänestys
Kysymys: Veikkauksesi Liigan yleisökeskiarvosta 2010? (ei todellinen, vaan Liigan ilmoittama, eli seurojen ilmoittamista lukemista laskettu)
<2000 - 124 (13.2%)
2000-2199 - 78 (8.3%)
2200-2399 - 124 (13.2%)
2400-2599 - 157 (16.7%)
2600-2799 - 167 (17.7%)
2800-2999 - 119 (12.6%)
3000 tai enemmän - 172 (18.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 935

Sivuja: 1 ... 85 [86] 87 ... 115
 
Kirjoittaja Aihe: Täällä seurataan futisliigan yleisömääriä 2010  (Luettu 195724 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
harmooni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #2125 : 04.08.2010 klo 10:06:07

Mitä jos kokeilis vaikka markkinointia itkun ja odottelun sijaan?

Kyllähän HJK:n matsit ovat olleet hyvin esillä mm. TV:ssä, Hesarissa ja Urheilulehdessä. Jos ihmisiä ei kiinnosta niin sitten ei kiinnosta. Ja lauantai-ilta nyt vain yksinkertaisesti on "peruskatsojan" kannalta erittäin huono ajankohta ottelulle.
Rantasipi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eurokiimassa


Vastaus #2126 : 04.08.2010 klo 10:30:29

Ihmisiä ei kiinnosta, koska tuote ei ole kunnossa. Suomalainen jalkapallo on huonolaatuista ja ottelutapahtumat monesti huonosti järjestettyjä. Kelpaa kyllä lajifriikeille, mutta ei "tuulareille". Markkinoimalla ei huonosta hyvää saa, ainakaan pitkällä tähtäimellä. Kyllähän yksittäistapauksissa on porukkaa saatu katsomoihin ihan mukavasti, mutta kun tuote ei katsojalle kelpaa, jää suurimmalla osalla satunnaisista katsojista käynnit siihen. Ja maine potkiksena sen kuin vain jatkaa kasvuaan.

HJK-VPS matsiin raahautui 1500 ihmistä. Onneksi suurin osa oli lajifrikkejä, sillä ensikertalaiselle kokemus olisi jäänyt 100%:n varmuudella myös viimeiseksi. Hirveätä paskaa.
yyber

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus


Vastaus #2127 : 04.08.2010 klo 10:50:26

Markkinoininti ja mainonta eivät ole synonyymejä.

Nimenomaan ja Hakassa on joskus tuohon mainontaankin panostettu ilman näkyviä tuloksia.
PG

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #2128 : 04.08.2010 klo 10:52:50

Ihmisiä ei kiinnosta, koska tuote ei ole kunnossa. Suomalainen jalkapallo on huonolaatuista ja ottelutapahtumat monesti huonosti järjestettyjä. Kelpaa kyllä lajifriikeille, mutta ei "tuulareille".

Aivan. Olen jo monta vuotta yrittänyt miettiä, että mitä lisäarvoa tavallinen liigaottelu tavalliselle katsojalle antaa. Se, että viihtyy peliä katsellessa on tuote itsessään, ja se ei myy missään. Osassa maailmaa ovat puitteet huikeat, osassa tunnelma, osassa yhteisöllisyys, osassa oheispalvelut jne., mutta mikä voisi olla Suomessa se lisäarvo? Tällä hetkellä edes välttämättömimmät palvelut eivät toimi, joka poistaa myös tuotteen toimivuuden.
yyber

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus


Vastaus #2129 : 04.08.2010 klo 10:53:21

Ihmisiä ei kiinnosta, koska tuote ei ole kunnossa. Suomalainen jalkapallo on huonolaatuista ja ottelutapahtumat monesti huonosti järjestettyjä. Kelpaa kyllä lajifriikeille, mutta ei "tuulareille". Markkinoimalla ei huonosta hyvää saa, ainakaan pitkällä tähtäimellä. Kyllähän yksittäistapauksissa on porukkaa saatu katsomoihin ihan mukavasti, mutta kun tuote ei katsojalle kelpaa, jää suurimmalla osalla satunnaisista katsojista käynnit siihen. Ja maine potkiksena sen kuin vain jatkaa kasvuaan.

HJK-VPS matsiin raahautui 1500 ihmistä. Onneksi suurin osa oli lajifrikkejä, sillä ensikertalaiselle kokemus olisi jäänyt 100%:n varmuudella myös viimeiseksi. Hirveätä paskaa.


Sama. Mutta toisaalta, kun on puitteet kunnossa, lajiniilot maksavat enemmän siitä huonostakin tuotteesta. Välillä tuntuu, että mikään ei kelpaa ja yritetään mitä vain, niin valituksen määrä on vakio.
Rehellinen mustalainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: M.O.P.E.


Vastaus #2130 : 04.08.2010 klo 12:45:41

Kellekään paikalle menijälle ei varmasti ollu epäselvää ottelun lopputulos...huimaa jännitystä varmaan.
En ymmärrä...

Eli et menisi MYPAn cup-otteluun, jos vastassa on joku 5-divari jengi. Kaikkihan tietää miten tuo ottelu päättyy.
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sääntöjen rajamaat


Vastaus #2131 : 04.08.2010 klo 14:02:55

Aivan. Olen jo monta vuotta yrittänyt miettiä, että mitä lisäarvoa tavallinen liigaottelu tavalliselle katsojalle antaa. Se, että viihtyy peliä katsellessa on tuote itsessään, ja se ei myy missään. Osassa maailmaa ovat puitteet huikeat, osassa tunnelma, osassa yhteisöllisyys, osassa oheispalvelut jne., mutta mikä voisi olla Suomessa se lisäarvo? Tällä hetkellä edes välttämättömimmät palvelut eivät toimi, joka poistaa myös tuotteen toimivuuden.

Yhteisöllisyys ja peruskonseptin toimiminen ovat ainakin Jarolla aina olleet se juttu, jolle homma rakentuu. Matsiin tullaan jännäämään oman kylän joukkueen pärjäämistä ja jos katsoja haluaa ostaa kyrsää, pullakaffia, bisseä tms niin sitä saa edullisesti ja suuremmin jonottamatta. Jaron ottelutapahtuma ja touhun peruseetos ei kauheasti eroa monien Englannin 4.-5. sarjatason jengien vastaavista. Aikanaan muoviseurana aloittaneella Jarolla kuitenkin meni hyvinkin 30 vuotta, ennen kuin se saavutti nykyisen asemansa kaupunkilaisten sydämissä.

Huikeita puitteita tai huikeaa tunnelmaa (ainakaan suureen maailmaan verrattuna) ei suomalaisiin liigapeleihin saada koskaan, joten noista PG:n luettelemista jutuista on taikasana se yhteisöllisyys.
Keskiviikko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Medo


Vastaus #2132 : 04.08.2010 klo 21:02:33

Yhteisöllisyys ja peruskonseptin toimiminen ovat ainakin Jarolla aina olleet se juttu, jolle homma rakentuu. Matsiin tullaan jännäämään oman kylän joukkueen pärjäämistä ja jos katsoja haluaa ostaa kyrsää, pullakaffia, bisseä tms niin sitä saa edullisesti ja suuremmin jonottamatta. Jaron ottelutapahtuma ja touhun peruseetos ei kauheasti eroa monien Englannin 4.-5. sarjatason jengien vastaavista. Aikanaan muoviseurana aloittaneella Jarolla kuitenkin meni hyvinkin 30 vuotta, ennen kuin se saavutti nykyisen asemansa kaupunkilaisten sydämissä.

Huikeita puitteita tai huikeaa tunnelmaa (ainakaan suureen maailmaan verrattuna) ei suomalaisiin liigapeleihin saada koskaan, joten noista PG:n luettelemista jutuista on taikasana se yhteisöllisyys.
Eiköhän huikea yhteisöllisyyskin ole suureen maailmaan verrattuna mahdoton saavuttaa. Ei seiso kuitenkaan.

Miksi muuten fudiksen suhteen myös lajiniilot itse vertaavat joka ikisessä asiassa aina ensimmäisenä milloin mitäkin siihen, miten muissa maissa asia hoidetaan? Kotimaisen pääsarjan ja koko lajin arvostuksen pohja alkaa rakentumaan kulttuuriksi sillä hetkellä, kun lajiväki itse alkaa arvostamaan omaa tekemistä. Jos Suomen Mestaruus koetaan itse tärkeäksi, ei tasoerolla muualle liene enää merkitystä, eikös? Jos ottelutunnelma kehittyy aiemmasta, niin mitä helvetin väliä sillä on löytyykö jostain toisesta sarjasta vielä parempi tunnelma?
JM

Poissa Poissa


Vastaus #2133 : 04.08.2010 klo 21:03:46

Kotimaisen pääsarjan ja koko lajin arvostuksen pohja alkaa rakentumaan kulttuuriksi sillä hetkellä, kun lajiväki itse alkaa arvostamaan omaa tekemistä.

Täysin sama.
Rantasipi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eurokiimassa


Vastaus #2134 : 04.08.2010 klo 21:18:47

Yhteisöllisyys voi ja toki toimiikin tietyillä paikkakunnilla, mutta niissäkin vain, jos perusasiat ovat kunnossa.
Yleisesti ottaen Liigan absoluuttinen pelin taso sekä ottelutapahtumien oikeaoppinen järjestäminen ovat avainasemassa. Siis kaksi yksinkertaista perusasiaa.
Ensimmäiseen voidaan suoraan vaikuttaa suuntaamalla resurssit junnutoimintaan ja unohtamalla pikavoitot, toiseen voidaan saada jo huomattava parannus asioiden oikein tekemisellä sekä maalaisjärjellä. Kyllä, maalla monet tapahtumiin liittyvät asiat hoidetaan paremmin ja lisäksi myös naapurimaista voidaan mallia ottaa. Lisäksi, mikäli vielä hieman satsattaisiin rahallisestikin tähän puoleen, niin ajan kanssa se maksaisi itsensä varmasti takaisin. Hyvin järjestetty tpahtuma on parasta markkinointia ja vieläpä hyvin edullista. Mikäli pitkäjänteisesti näitä kahta asiaa kehitettäisiin ja vieläpä valtakunnallisesti, niin eiköhän tulostakin voitaisi odottaa seuraavalla vuosikymmenellä. Ja sitä kautta myös sitä yhteisöllisyyttä, joka toki on perinteiden ja sitä kautta jatkuvuuden kannalta ensiarvoisen tärkeää.
Game

Poissa Poissa


Vastaus #2135 : 04.08.2010 klo 22:31:36

Hyvin järjestetty tpahtuma on parasta markkinointia ja vieläpä hyvin edullista. Mikäli pitkäjänteisesti näitä kahta asiaa kehitettäisiin ja vieläpä valtakunnallisesti, niin eiköhän tulostakin voitaisi odottaa seuraavalla vuosikymmenellä. Ja sitä kautta myös sitä yhteisöllisyyttä, joka toki on perinteiden ja sitä kautta jatkuvuuden kannalta ensiarvoisen tärkeää.

Hyvin järjestetty tapahtuma ei riitä vielä mihinkään. Se on selvä, että tapahtuma pitää kokonaisuudessaan olla mielenkiintoinen ja hyvin järjestetty, mutta hyvä tuote myy itsensä -ajattelu ei riitä. Eivät ne ihmiset sinne katsomoihin kovin helposti itsestään tule (Ensimmäistä kertaa), vaikka siellä olisi kuinka hyvin puitteet ja palvelut kunnossa. Markkinoinnissa ensimmäisenä tulee huomioida kohderyhmät, oikeanlaiset markkinointitoimenpiteet joka ryhmälle ja erityisesti tavoittaa oikea ryhmä. Ei ole mitään järkeä heittää rahaa hukkaan suuntaamalla edes puolivahingossa markkinointia henkilöille, jotka jo peleissä käyvät. Tämä ryhmä kuuluu ns. jälkimarkkinoinnin piiriin ja kyseisestä ryhmästä on syytä pitää kaikkein eniten huolta, jos nyt ihan näin tavallisia ihmisiä tarkastellaan yritysten sijasta.
julio gonzales

Poissa Poissa


Vastaus #2136 : 04.08.2010 klo 23:11:50

Paljonkos finnairilla oli tänään porukkaa?
Pikasika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Suomi


Vastaus #2137 : 04.08.2010 klo 23:13:08

Paljonkos finnairilla oli tänään porukkaa?

Reilu 4000
PG

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #2138 : 05.08.2010 klo 08:09:06

Hyvin järjestetty tapahtuma ei riitä vielä mihinkään. Se on selvä, että tapahtuma pitää kokonaisuudessaan olla mielenkiintoinen ja hyvin järjestetty, mutta hyvä tuote myy itsensä -ajattelu ei riitä. Eivät ne ihmiset sinne katsomoihin kovin helposti itsestään tule (Ensimmäistä kertaa), vaikka siellä olisi kuinka hyvin puitteet ja palvelut kunnossa. Markkinoinnissa ensimmäisenä tulee huomioida kohderyhmät, oikeanlaiset markkinointitoimenpiteet joka ryhmälle ja erityisesti tavoittaa oikea ryhmä. Ei ole mitään järkeä heittää rahaa hukkaan suuntaamalla edes puolivahingossa markkinointia henkilöille, jotka jo peleissä käyvät. Tämä ryhmä kuuluu ns. jälkimarkkinoinnin piiriin ja kyseisestä ryhmästä on syytä pitää kaikkein eniten huolta, jos nyt ihan näin tavallisia ihmisiä tarkastellaan yritysten sijasta.

Siis tuo markkinointihan on se ongelma mihin halusin viestilläni puuttua. Mikä on Veikkausliigassa se lisäarvo, mitä voidaan markkinoida? Enkä tarkoita tekijöitä, jotka johtuvat ottelusta tai nakkikioskista, koska ne ovat tuulareiden perusodotuksia. Tapahtumassa täytyy kokonaisuudessaan olla jotain, mikä poistaa huonon tunnelman, huonon sään, huonon pelin, huonon tuloksen, heikohkojen puitteiden yms. negatiivisen vaikutuksen.

Mikään noista tekijöistä yksin tai yhdessä ei poissulje mahdollisuutta houkutella suuria yleisömääriä, sillä monessa paikassa ovat asiat vielä huonommin kuin meillä täällä ja silti yleisöä löytyy enemmän kuin hyvin. Tuo on aivan perus palvelualan ongelma, mikä suomalaisessa yhteiskunnassa on aina totaalisesti unohdettu. Kaikella, mitä yritetään markkinoida, täytyy olla lisäarvoa asiakkaalle tuottavia ominaisuuksia.

Oma näkemykseni asiaan on se, että kaikki seurat pystyvät järjestämään katsomo-olosuhteet ja tarjoilut ynnä muut vähintään tyydyttävälle tasolle, eikä pelin taso itsessään kovinkaan usein ole liian huono. Siksi lähtisinkin kehittämään ottelutapahtumaa pidemmäksi ja koko perheen aktivoivammaksi pomppulinnoista leikkimielisiin kilpailuihin. Tuosta olisi sitten helppo aktivoida ihmiset katsomoihin kun on sen aika, ja aloittaa ottelut esim samanlaisin seremonioin kuin jo Ruotsissakin on käytössä, eli tuoda ihmisiä kentälle heilumaan isojen lippujen kanssa, kotijoukkueen järjestämä savutus yms. mikä on omiaan nostamaan yhteisöllisyyden tunnetta. Kustannuksetkaan eivät todennäköisesti radikaalisti muuttuisi, sillä lisää ihmisiä ei tarvitsisi palkata, enemmänkin olisi niin päin että työpäivät venyisivät myyjillä ja järjestyksenvalvojilla pari tuntia pidemmiksi.
Game

Poissa Poissa


Vastaus #2139 : 05.08.2010 klo 09:10:39

Siis tuo markkinointihan on se ongelma mihin halusin viestilläni puuttua. Mikä on Veikkausliigassa se lisäarvo, mitä voidaan markkinoida? Enkä tarkoita tekijöitä, jotka johtuvat ottelusta tai nakkikioskista, koska ne ovat tuulareiden perusodotuksia. Tapahtumassa täytyy kokonaisuudessaan olla jotain, mikä poistaa huonon tunnelman, huonon sään, huonon pelin, huonon tuloksen, heikohkojen puitteiden yms. negatiivisen vaikutuksen.

Mikään noista tekijöistä yksin tai yhdessä ei poissulje mahdollisuutta houkutella suuria yleisömääriä, sillä monessa paikassa ovat asiat vielä huonommin kuin meillä täällä ja silti yleisöä löytyy enemmän kuin hyvin. Tuo on aivan perus palvelualan ongelma, mikä suomalaisessa yhteiskunnassa on aina totaalisesti unohdettu. Kaikella, mitä yritetään markkinoida, täytyy olla lisäarvoa asiakkaalle tuottavia ominaisuuksia.

Oma näkemykseni asiaan on se, että kaikki seurat pystyvät järjestämään katsomo-olosuhteet ja tarjoilut ynnä muut vähintään tyydyttävälle tasolle, eikä pelin taso itsessään kovinkaan usein ole liian huono. Siksi lähtisinkin kehittämään ottelutapahtumaa pidemmäksi ja koko perheen aktivoivammaksi pomppulinnoista leikkimielisiin kilpailuihin. Tuosta olisi sitten helppo aktivoida ihmiset katsomoihin kun on sen aika, ja aloittaa ottelut esim samanlaisin seremonioin kuin jo Ruotsissakin on käytössä, eli tuoda ihmisiä kentälle heilumaan isojen lippujen kanssa, kotijoukkueen järjestämä savutus yms. mikä on omiaan nostamaan yhteisöllisyyden tunnetta. Kustannuksetkaan eivät todennäköisesti radikaalisti muuttuisi, sillä lisää ihmisiä ei tarvitsisi palkata, enemmänkin olisi niin päin että työpäivät venyisivät myyjillä ja järjestyksenvalvojilla pari tuntia pidemmiksi.

Kun lisäarvoa lähdetään miettimään, tulee ensimmäisenä asettaa vertailukohteet, jotta arvon kokeminen on verrattavissa johonkin. Ihmisten kuukausittainen käyttövara voidaan jakaa esimerkiksi urheilutapahtumiin, urheilu-ja kulttuuritapahtumiin ja vaikkapa kaikkeen, mikä ei ole välttämättömiä menoja kuten laskut, ruoka jne. Eli lyhyesti sanottuna tavallisen tallaajan tulee kokea Veikkausliigan ottelutapahtumasta joku arvo verratuna muihin kohteisiin, johon rahaa voi sijoittaa.

Mikä tämä lisäarvo sitten on? Vaikea asia. Itse näkisin, että henkilön tulee kokea olevansa mukana jossakin suuressa ja tärkeässä. Aivan kuten monet haluavat olla osallisena ManU:n ja Chelsean välisessä suuressa ottelussa televisioiden välityksellä tai hankkia liput paikan päälle. Ei Veikkausliigaottelun tarvitse kuitenkaan olla näin suuri ja maailmanlaajuinen vaan oman maan mittapuulla suurta. Näkisin, että medialla ja yleisellä näkyvyydellä on aivan valtaisa merkitys. Tietysti myös suomalaisten pitää lopettaa se oman liigan jatkuva haukkuminen ja olla vilpittömästi ylpeitä omasta jalkapallosta. Ottelutapahtumassa tärkeintä on itse peli. Stadion luo tietysti aivan erillä tavoin tunnelmaa kuin muutama katsojille tarkoitettu puinen penkkirivi. Stadioneiden rakentamisessa olisi myös hyvä ottaa entistä enemmän markkinoinnillisia asioita huomioon, vaikkakin nämä asiat ovat yleensä hankalasti mitattavissa ja laskettavissa.

Joka tapauksessa pitää muistaa, että markkinointitoimenpiteet ovat vain tehostustoimia. Yksittäisillä markkinointitempauksilla voidaan saada yhteen otteluun katsojamäärän nousu, mutta ei niillä pitkässä juoksussa ihmeitä tehdä. Kuten olen sanonut, pohja peleissä käynneille rakentuu jo sieltä ensimmäisistä ikävuosista lähtien, kun mennään isän tai äidin kanssa katsomaan oman kaupungin tai kylän pelejä. Turhapa tässä liiaksi jäädä murehtimaan tämän hetkistä tilannetta. Katseet kohti tulevaisuutta ja uusia sukupolvia. Nytkin on vielä mahdollista parantaa ja tehostaa kovasti markkinointitoimenpiteitä, vaikka välillä tilanne tuntuisi jo toivottomalta. Suurta potentiaalia kohderyhmässä kuitenkin on.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2010 klo 09:14:37 kirjoittanut Game »
PG

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #2140 : 05.08.2010 klo 09:50:53

Kun lisäarvoa lähdetään miettimään, tulee ensimmäisenä asettaa vertailukohteet, jotta arvon kokeminen on verrattavissa johonkin. Ihmisten kuukausittainen käyttövara voidaan jakaa esimerkiksi urheilutapahtumiin, urheilu-ja kulttuuritapahtumiin ja vaikkapa kaikkeen, mikä ei ole välttämättömiä menoja kuten laskut, ruoka jne. Eli lyhyesti sanottuna tavallisen tallaajan tulee kokea Veikkausliigan ottelutapahtumasta joku arvo verratuna muihin kohteisiin, johon rahaa voi sijoittaa.

Mikä tämä lisäarvo sitten on? Vaikea asia. Itse näkisin, että henkilön tulee kokea olevansa mukana jossakin suuressa ja tärkeässä. Aivan kuten monet haluavat olla osallisena ManU:n ja Chelsean välisessä suuressa ottelussa televisioiden välityksellä tai hankkia liput paikan päälle. Ei Veikkausliigaottelun tarvitse kuitenkaan olla näin suuri ja maailmanlaajuinen vaan oman maan mittapuulla suurta. Näkisin, että medialla ja yleisellä näkyvyydellä on aivan valtaisa merkitys. Tietysti myös suomalaisten pitää lopettaa se oman liigan jatkuva haukkuminen ja olla vilpittömästi ylpeitä omasta jalkapallosta. Ottelutapahtumassa tärkeintä on itse peli. Stadion luo tietysti aivan erillä tavoin tunnelmaa kuin muutama katsojille tarkoitettu puinen penkkirivi. Stadioneiden rakentamisessa olisi myös hyvä ottaa entistä enemmän markkinoinnillisia asioita huomioon, vaikkakin nämä asiat ovat yleensä hankalasti mitattavissa ja laskettavissa.

Joka tapauksessa pitää muistaa, että markkinointitoimenpiteet ovat vain tehostustoimia. Yksittäisillä markkinointitempauksilla voidaan saada yhteen otteluun katsojamäärän nousu, mutta ei niillä pitkässä juoksussa ihmeitä tehdä. Kuten olen sanonut, pohja peleissä käynneille rakentuu jo sieltä ensimmäisistä ikävuosista lähtien, kun mennään isän tai äidin kanssa katsomaan oman kaupungin tai kylän pelejä. Turhapa tässä liiaksi jäädä murehtimaan tämän hetkistä tilannetta. Katseet kohti tulevaisuutta ja uusia sukupolvia. Nytkin on vielä mahdollista parantaa ja tehostaa kovasti markkinointitoimenpiteitä, vaikka välillä tilanne tuntuisi jo toivottomalta. Suurta potentiaalia kohderyhmässä kuitenkin on.

Juurikin näin. Olen lähes sanasta sanaan samaa mieltä. Varsinkin tuo pienestä asti otteluissa käymiseen totuttaminen on tärkeässä roolissa. Jos vaikka yksi perheen isä tuon tekee kolmen lapsensa kanssa, niin helposti jokainen noista huomaamattansakin houkuttelee ainakin yhden aktiiviseuraajan lisää. Jos he kokevat tuon tavan tärkeäksi ja saavansa siitä hyviä elämyksiä, tulevat he toimimaan omien lastensa kanssa samoin. Tämä johtaa erittäin pitkällä tähtäimellä yleisömäärien nousuun. Kuitenkin tässä pitää huomioida se, että muutosta olisi saatava aikaiseksi 10v tähtäimelläkin. Tähän tarvitaankin sitten jo erilaisia keinoja ja porkkanoita, joilla saadaan uusia ihmisiä mukaan kuvioihin.
V

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


Vastaus #2141 : 05.08.2010 klo 17:19:39

Ottelukohtaiset yleisömäärät päivitetty avaukseen:
http://futisforum2.org/index.php?topic=86457.0
Huppoe

Paikalla Paikalla


Vastaus #2142 : 06.08.2010 klo 19:52:38

Valkeakoskella 1786 Ylos
yyber

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus


Vastaus #2143 : 06.08.2010 klo 22:37:57

Valkeakoskella 1786 Ylos

Parisataa junnua apuina, mutta silti hyvä luku, enemmän suhteessa, kuin muualla ikinä. Ylos
V

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


Vastaus #2144 : 06.08.2010 klo 22:40:58

Parisataa junnua apuina, mutta silti hyvä luku, enemmän suhteessa, kuin muualla ikinä. Ylos

Paitsi Maarianhaminassa
yyber

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus


Vastaus #2145 : 06.08.2010 klo 22:41:57

Paitsi Maarianhaminassa

Totta. Mutta kakkonen on ykkönen, kuten aina. Ylos
V

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


Vastaus #2146 : 06.08.2010 klo 22:44:02

Totta. Mutta kakkonen on ykkönen, kuten aina. Ylos

Saivarrellaan nyt vielä vähän. Hietalahdenkin liigaennätys 5707 (VPS-HJK 1997) vastaisi yli kahtatuhatta Valkeakoskella :)

enemmän suhteessa, kuin muualla ikinä
yyber

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus


Vastaus #2147 : 06.08.2010 klo 22:47:08

Hietalahdenkin liigaennätys 5707 (VPS-HJK 1997) vastaisi yli kahtatuhatta Valkeakoskella :)


Valkeakoskella on ollut joskus tuonverran bisseteltassakin. Vakavasti puhuen 2K ois kova saavutus näinkin aneemisena kautena Valkeakoskella. No, jos ne oman kylän pojat sitten..
Nure_

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Manchester United


Vastaus #2148 : 07.08.2010 klo 19:54:00

Oulussa tänään yleisöä 2439.
pusero

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kari Arkivuo


Vastaus #2149 : 07.08.2010 klo 21:16:32

Kun en itse tähän hätään muista niin kysympä täältä, eli mikä oli viime vuoden AM HJK - Honka matsissa?

 
Sivuja: 1 ... 85 [86] 87 ... 115
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa