FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
01.10.2025 klo 03:52:33 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 40 [41] 42 ... 94

Kirjoittaja Aihe: Henkilökohtaiset lutuuriteot!  (Luettu 434982 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
laivakoira

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kurvin Vauhti

Vastaus #1000 : 22.02.2011 klo 00:23:52

Ketä tässä maassa sitten kunnioitetaan, jos ei Kuningasta? :(
Idols- ja Big Brother-voittajia ja saunoja-Timoja?
Bröm Bröm, ja Teukka Salami.
Vorssander

Poissa Poissa

Vastaus #1001 : 22.02.2011 klo 00:28:44

Bröm Bröm, ja Teukka Salami.
Vielä surullisempaa :(
laitapakkki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 15112019

Vastaus #1002 : 22.02.2011 klo 01:45:46

Kirjoitin YLE:lle palautetta, jossa käskin heitä tekemään tulevalla kaudella enemmän analyyttisiä juttuja Suomi-futiksesta ja ennakkoja tärkeistä matseista urkkaruutuihinsa.
Venttu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Palloseura

Vastaus #1003 : 28.02.2011 klo 00:24:55

Tänään palasi mieleeni vuoden takainen lutuuritekoni, jos sitä sellaiseksi voi edes kutsua. ::) En muista raportoineni kyseisestä tapahtumasta foorumille, joten nyt mennään!

Vuosi 2010, olin Luostolla viettämässä pientä lomaa hiihtolatujen ja laskettelurinteiden parissa. Päätin eräänä iltana mennä paikalliseen "kylpylään" hieman lojumaan porealtaaseen ja katselemaan venäläisiä kylpylävalaita..

Kylpylävalaat katseltuani siirryin ravintolaan/baariin, jossa näkyi tulevan jääkiekon playoff-peli televisiosta. Löysin istumatilaa muuten täpötäydestä kuppilasta ison seurueen keskeltä. Siinä sitten seurue pui tarkasti ja asiantuntevasti kyseistä ottelua ja keskustelivat Suomen jääkiekon tilasta. Siinä sitten joku murjaisi: "Ei Suomessa ole oikein mitään lajia haastamaan jääkiekkoa... mäkihyppy nyt ehkä..". Itse ujona ja nuorena poikana en todellakaan normaalisti edes liittyisi tälläiseen keskusteluun, mutta tällä kertaa suustani suorastaan pomppasivat "Suomalainen jalkapalloilu nousee ja kovaa. Eiköhän jossain vaiheessa valtalajien osat ole kääntyneet"-sanat. Siinä sitten seurue oli muutaman sekunnin hiljaa ja mittailivat katseellaan minua, kunnes joku alkoi myötäilemään sanojani. Siinä sitten tästä 10 hengen seurueesta kolme jamppaa alkoivat keskustelemaan suomalaisesta jalkapalloilusta, ja loput seurasivat tarkkaan keskustelua. Lopulta jokainen seurueesta näytti unohtaneen edessä pyörivän jääkiekko-ottelun ja jokainen näytti keskittyvän jalkapallo-keskusteluun. Siinä sitten heittelin kommentteja väliin hymy korvissa. :)

Lopulta tuntui, että keskustelussa oli parhaimillaan lähes koko kuppilan asiakaskunta, eikä kukaan olisi huomannut mikäli televisiosta olisikin näytetty sarvikuonojen parittelua kiekon sijasta. Ja mikä parasta, kukaan ei ainakaan kehdannut haukkua Suomen jalkapalloa, eikä kukaan kääntänyt keskustelua Barcaan.

Tämä seurue kertoi olevansa Raumalta, ja minä kehotin menemään Pallo-Iirojen peliä katsomaan keväämmällä. Noh, en nyt päätäni pantiksi laita, mutta kesällä olin katsomassa yhtä Pallo-Iirojen matsia ja elän siinä toivossa ja uskossa, että näin muutaman miehen tästä seurueesta katsomon puolella. Mikäli näin olisi, olen mielestäni tehnyt elämäni ensimmäisen lutuuriteon.

Tuskin kukaan jaksoi edes vähää alusta, joten perustellaan tämä postaus sillä etten henk.koht halua tämän tapauksen unohtuvan. :)
elhadjidiouf

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka

Vastaus #1004 : 28.02.2011 klo 00:36:24

Jaksoin alusta loppuun Ylos Nämä hetket ovat kyllä harvassa, ja yleensä kun kendopainotteisen porukan keskellä alkaa keskustelemaan jalkapallosta, niin vastapuolelta tulee näitä iänikuisisa "suomessa potkupalloa", "toista se on englannissa"-argumentteja.

Toki asian ilmaisutapakin varmasti vaikuttaa vastapuolen reaktioon, eli jos kesken tiiviin kendomatsin ja moisen pohdinnan alkaa huutelemaan niitä "vittu tämä kendo on perseestä, jalkapallo on kuningaslaji ja jääkökkö homoille", niin aika turhaan saa odotella positiivista asiakeskustelua. Mutta jos asian ilmaisee kohteliaasti, ehkä jopa hieman varoen ja pelkkiin faktoihin perustaen, niin on paljon todennäköisempää saada kunnon asiakeskustelut aikaan. Ja ehkä se pentti perussohvaurheilija on helpompi saada ymmärtämään se oma pointtinsa.
laitapakkki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 15112019

Vastaus #1005 : 01.03.2011 klo 01:05:26

Ventulle Ylos
Mir Fudi

Poissa Poissa

Vastaus #1006 : 01.03.2011 klo 02:26:20

Katselin juuri Linda Sällströmin kuvia ja vedin käteen.
vili bin ali muhammad

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: https://www.youtube.com/watch?v=GvSk5AhFWrc&index=

Vastaus #1007 : 01.03.2011 klo 08:31:45

Katselin juuri Linda Sällströmin kuvia ja vedin käteen.

Olisit tyytynyt lähettämään kaveripyynnön...
morcenardo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuwait

Vastaus #1008 : 01.03.2011 klo 11:37:38

"toista se on englannissa"

Temetainiomaisinta mitä tiedän. :D Ylos
Timpsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #1009 : 01.03.2011 klo 14:55:52

Vaimo katseli eilen illalla jotain tosimallirealityohjelmaa. Könysin viereen sohvalle ja mainoskatkolla vaihdoin kanavaa ja oho! Siellähän oli aivan sattumalta menossa Serie A:n kärkikahinat Milanin ja Napolin välillä.

Kanavaa ei enää vaihdettu ja katsoimme ottelun yhdessä loppuun asti. Pelin jälkeen vaimo ilmoitti haluavansa lukea Foerin "How Football Explains the World" -kirjan, joka minulla on ollut tällä viikolla iltalukemisena.

Taisin vihdoinkin saada kipinän syttymään. :) Nyt liekkiä varovasti vaalien kevättä kohden ja kelien lämmettyä Malmö FF:n pelejä katsomaan!

Olen myös ostanut puolivuotiaalle tyttärellemme numerolla 10 varustetun Saksan maajoukkuepaidan (tai bodyhan se on). Hieno.
Pyhäinhäväistys

Poissa Poissa

Vastaus #1010 : 01.03.2011 klo 15:08:56

Ei saatana...
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa

Vastaus #1011 : 05.03.2011 klo 23:32:51

Käytin koiran Kiistalan pihalla tarpeilla.
yksi

Poissa Poissa

Vastaus #1012 : 07.03.2011 klo 00:58:52

Käytin koiran Kiistalan pihalla tarpeilla.

:D Ylos
chaos

Poissa Poissa

Vastaus #1013 : 07.03.2011 klo 11:39:00

Maksoin pääsylipusta täyden hinnan.
KeskikokoV

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Keltamusta espoolainen & violetti stadilainen

Vastaus #1014 : 16.03.2011 klo 19:48:54

Aloitin yliopistossa futiskoulun naisille, jonka puitteissa käytiin myös kattomassa pelejä. Fudiskoulu jalostui harrastejengiksi ja sen piiristä moni ponnisti myös "oikeisiin" joukkueisiin. Perinteinen tiedekunnan opiskelijoiden ja opettajien pesispeli korvattiin fudispelillä. :)
Samoin työyhteisössäni runttasin läpi tykyfutisvuoron ja ohjasin sponsoritukea oman alani opiskelijoiden fudisjoukkueisiin. Työhuoneeni on luonnollisesti koristeltu lukuisilla fudishuiveilla ja muulla rekvisiitalla.
Katsomoon (niin Hongan kuin mj:n pelejäkin) olen raahannut koko lähipiirini, sukulaisten lapsia olen innostanut fudisaiheisilla lahjoilla jne.
Vaimokin jo tajuaa, että ulkomailla matkaohjelmaan kuuluu myös paikalliseen fudiskulttuuriin tutustumista.
Tämä kaikki ilman leimautumista "futishulluksi", vaikka pelaan, valmennan, tuomaroin ja katson fudista.

Eli jokainen voi edistää fudislutuuria omalta osaltaan pienin arkipäiväisin teoin. :)
Kuqqen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: activity in the forest and streets

Vastaus #1015 : 16.03.2011 klo 20:53:12

Olen myös ostanut puolivuotiaalle tyttärellemme numerolla 10 varustetun Saksan maajoukkuepaidan (tai bodyhan se on).
Tämä on mielestäni todellista suomalaisen futiskulttuurin voittokulkua.
Lihis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Honakki, Suomen jalkapallon A-maajoukkue

Vastaus #1016 : 17.03.2011 klo 13:36:23

Tämä on mielestäni todellista suomalaisen futiskulttuurin voittokulkua.

Kyllä. Jos kaikki tekisivät noin, niin 10 vuoden päästä Veikkausliigan katsojakeskiarvo olisi vähintään neljä kertaa isompi.
euroflex

Poissa Poissa

Vastaus #1017 : 19.03.2011 klo 00:56:03

Suljin Laura Dalla Valle topicin kerran jo v.2011  :)
hebe

Poissa Poissa

Vastaus #1018 : 19.03.2011 klo 01:07:15

Vein viime kaudella pari kaveria 3-5 kertaa Veikkausliiga-peleihin. Nyt kaverit odottelee jo kiimassa kauden alkua ja kysyy, milloin päästään taas nauttimaan tästä herkusta Ylos

Samaisia jannuja pyysin pari kertaa paikallisen Nelosessa pelaavan seuran peleihin ja vastaanotto oli lämmin.
Lortto

Poissa Poissa

Vastaus #1019 : 23.03.2011 klo 01:28:57

Ei ole oma lutuuriteko mutta tämän http://www.jukkajoutsi.com/futis.html sivun kokoajat ansaitsevat kyllä vähintään virtuaalituopin Tuoppi 
ziibii

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ACO

Vastaus #1020 : 24.03.2011 klo 16:13:46

Haistatin Donewell Yobelle vitut facebookissa Ylos
Pyhäinhäväistys

Poissa Poissa

Vastaus #1021 : 24.03.2011 klo 16:16:59

Ei ole oma lutuuriteko mutta tämän http://www.jukkajoutsi.com/futis.html sivun kokoajat ansaitsevat kyllä vähintään virtuaalituopin Tuoppi 

Sama. Yllättävän vähän myös nämä hienot sivut saaneet huomiota foorumilla.
Andreas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Jaro, BVB09 ja Chelsea FC

Vastaus #1022 : 28.03.2011 klo 21:01:01

Hienot sivut joo Ylos

Olin lauantaina kielitestissä suomeksi, ja piti kirjoittaa jotain jostain nettisivusta. Kirjoitin toki FF2:sta. Ylos
raimojk

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futsal :: Kotarit :: G.S.F.V. Drs. Vijfje

Vastaus #1023 : 30.03.2011 klo 13:07:05

Tuin jalkapallokentän rakentamista osallistumalla "kulutalkoisiin". TKT:n jalkapallokenttähanke Ylos
Venttu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Palloseura

Vastaus #1024 : 05.04.2011 klo 19:18:31

Viimeisen puolen vuoden aikana olen saanut suostuteltua neljä jalkapallon mahdista autuaan tietämätöntä henkilöä TPS:n otteluun kanssani. Kaikki neljä ovat ostaneet jo tulevan kauden kausarin. Huomenna tulossa kaksi uutta tulokasta katsomaan Tepsin ja Hifkin välistä harkkamatsi vääntöä. Katsotaan jos taas tärppäisi ja saataisiin potentiaalisia kausarin ostajia.. :)

Sivuja: 1 ... 40 [41] 42 ... 94

Siirry: