Stig Tøfting
Poissa
|
 |
Vastaus #3125 : 13.12.2012 klo 17:52:05 |
|
Perustakaa te kaksi hinttiä sinne rakkaalle Lisäajallanne mieshuoraustopic jossa voitte runkata torspoja ja niellä toistenne mällit.
|
|
|
|
Stig Tøfting
Poissa
|
 |
Vastaus #3126 : 13.12.2012 klo 17:55:56 |
|
mutta aina jaksaa ihmetyttää uudelleen tämä fundamentalismi, kuinka ulkomainen jalkapallo on pienenäkin annoksena nauttituna saatanasta ja kukaan junnu ei siitä ole innostusta saanut ja jos onkin, niin väärin inspiroiduttu.
Mua jaksaa aina ihmetyttää se, että mistä helvetistä näitä vitun teinareita sikisee, jotka tulevat kertomaan mikä on sallittua ja mikä ei sen sijaan että pyrkisivät keskustelemaan aiheesta tai jättäisivät jalkapallokirjoittelun aikuisille. Mieshuoraus ei ole sama asia kuin ulkomaalaisen jalkapallon seuraaminen. Junnuilla on esikuvina ulkomaalaisia jalkapalloilijoita, eikä siinä ole mitään pahaa. Kukaan junnu ei vaan pelaa jalkapalloa esikuvien takia vaan jalkapallon takia.
|
|
|
|
Smacker
Poissa
Suosikkijoukkue: True Norwegian Black Metal
|
 |
Vastaus #3127 : 13.12.2012 klo 17:58:58 |
|
Miten kotimainen jalkapallo hyötyy ulkomaisen jalkapallon medianäkyvyydestä?
Niin, mietippä sitä!
|
|
|
|
Smacker
Poissa
|
 |
Vastaus #3128 : 13.12.2012 klo 18:01:38 |
|
Kukaan junnu ei vaan pelaa jalkapalloa esikuvien takia vaan jalkapallon takia.
Se junnujen innostus koko lajiin ja eka kipinä lähtee usein esikuvista, ja vieläpä ulkomaalaisista sellaisista.
|
|
|
|
Balompié
|
 |
Balompié
Vastaus #3129 : 13.12.2012 klo 18:02:24 |
|
Itse keskusteluun en juurikaan jaksa puuttua, sillä sen taso ei näyttäisi päätä huimaavan... Perustakaa te kaksi hinttiä sinne rakkaalle Lisäajallanne mieshuoraustopic jossa voitte runkata torspoja ja niellä toistenne mällit.
Pakko vain todeta, että olet aivan uskomattoman mielisairas pelle... Ja mikäli sinulla OIKEASTI on lapsia niin säälin niitä aivan helvetisti. Toivottavasti niistä kasvaa kunnon nuuskahuulisia ilmaveivi kendoyanareita niin saat hajoilla hikikomerossasi.
|
|
|
|
Stig Tøfting
Poissa
|
 |
Vastaus #3130 : 13.12.2012 klo 18:06:48 |
|
Niin, mietippä sitä!
Kerro ihmeessä jos tiedät.
|
|
|
|
Kooname
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Ponnistus
|
 |
Vastaus #3131 : 13.12.2012 klo 18:08:33 |
|
Se junnujen innostus koko lajiin ja eka kipinä lähtee usein esikuvista, ja vieläpä ulkomaalaisista sellaisista.
Kyllä mua innosti kun naapurin pojatkin pelasivat, ja vasta sen jälkeen vasta kaikenmaailman esikuvat jotka olivat futaajalehden julisteina. En tiedä millaista telkkarilapsuutta olet itse elänyt.
|
|
|
|
Stig Tøfting
Poissa
|
 |
Vastaus #3132 : 13.12.2012 klo 18:10:38 |
|
Silloin kun mä olin kakara niin hyvä että tiedettiin nimeltä ulkomaalaisia jalkapalloilijoita kun sukiteltiin toisiamme hiekkakentillä. Yritä perustella jotenkin tuo väittämäsi. Jalkapalloilevat luokkakaverisi ovat kiinnostuneet jalkapallosta kun ovat nähneet Messin youtubessa? Huippujalkapalloilijat ovat helvetin kuuluisia ja koska kaikki haluavat olla kuuluisia niin jalkapallo nähdään yhdeksi keinoksi siihen? Perustele äläkä vain intä vastaan.
|
|
|
|
Heiska
Poissa
Suosikkijoukkue: REMOULADE
|
 |
Vastaus #3133 : 13.12.2012 klo 18:12:20 |
|
Keskustele saatana sitten äläkä leimaa toisten kirjoituksia fundamentalistiseksi paatokseksi. Jos sulla ei ole mitään järkevää kirjoitettavaa niin painu vittuun. Keskustelun tarkoitus ei ole johtaa mihinkään vaan se on prosessi. Prosessin kannalta on tärkeää, että keskustelu pysyy asiassa eikä ole pelkkää paskanjauhantaa. Jokuvitunheiska ei päätä sitä onko keskustelulla merkitystä vai ei.
Perustakaa te kaksi hinttiä sinne rakkaalle Lisäajallanne mieshuoraustopic jossa voitte runkata torspoja ja niellä toistenne mällit.
Onnea prosessille!
|
|
|
|
joe
Poissa
Suosikkijoukkue: .
|
 |
Vastaus #3134 : 13.12.2012 klo 18:12:59 |
|
Kyllähän nää stigun kirjoitukset varmaan joillekin nuorille, epävarmoille ja identiteettiään etsiville forumisteille uppoavat. Kyllähän se, että Viinioksakin vaikuttaa tässä topikissa asiakirjoittajalta, kertoo aika paljon.
|
|
|
|
Stig Tøfting
Poissa
|
 |
Vastaus #3135 : 13.12.2012 klo 18:14:34 |
|
Itse keskusteluun en juurikaan jaksa puuttua, sillä sen taso ei näyttäisi päätä huimaavan...
Tarkoituksesi oli kirjoittaa että et osaa perustella omaa mieshuoraustasi tai esittää mitään vastaväitteitä, etkä siksi osallistu keskusteluun. Keskustelun taso on tosiaan heikkoa, koska järkevien argumenttien ja pohdintojen sijaan tulee tällaista: Pakko vain todeta, että olet aivan uskomattoman mielisairas pelle... Ja mikäli sinulla OIKEASTI on lapsia niin säälin niitä aivan helvetisti. Toivottavasti niistä kasvaa kunnon nuuskahuulisia ilmaveivi kendoyanareita niin saat hajoilla hikikomerossasi.

|
|
|
|
Stig Tøfting
Poissa
|
 |
Vastaus #3136 : 13.12.2012 klo 18:17:34 |
|
Onnea prosessille!
Jos olisin moderaattori, niin olisin poistanut näiden kahden paviaanin ohi aiheen menevät dosenttitason analyysit. Miksi vitussa mun pitäisi olla asiallinen tai jättää paskajauhaminen huomioimatta, jos muutkaan niin eivät tee.
|
|
|
|
Balompié
|
 |
Balompié
Vastaus #3137 : 13.12.2012 klo 18:25:32 |
|
Tarkoituksesi oli kirjoittaa että et osaa perustella omaa mieshuoraustasi tai esittää mitään vastaväitteitä, etkä siksi osallistu keskusteluun.
Omaa "mieshuoraustani" perustelen yksinkertaisesti, sillä että pidän jalkapallon katselemisesta. Pidän siitä sekä paikanpäällä, että televisiosta nähtynä. Käyn katsomassa paikallisen seurani pelejä kun kausi on käynnissä. Kun ei ole, niin seuraan TV:n välityksellä ulkomaalaisia sarjoja. Olenpa joskus heittänyt huorausreissun ihan ulkomaille asti. Tämä toimintatapa on luonnollisesti aivan järkyttävässä ristiriidassa suomalaisen jalkapallon kehityksen kanssa. Hävettää kyllä aivan helvetisti...
|
|
|
|
Smacker
Poissa
|
 |
Vastaus #3138 : 13.12.2012 klo 18:27:00 |
|
Silloin kun mä olin kakara niin hyvä että tiedettiin nimeltä ulkomaalaisia jalkapalloilijoita kun sukiteltiin toisiamme hiekkakentillä. Yritä perustella jotenkin tuo väittämäsi. Jalkapalloilevat luokkakaverisi ovat kiinnostuneet jalkapallosta kun ovat nähneet Messin youtubessa? Huippujalkapalloilijat ovat helvetin kuuluisia ja koska kaikki haluavat olla kuuluisia niin jalkapallo nähdään yhdeksi keinoksi siihen? Perustele äläkä vain intä vastaan.
Nykyajan muksut elävät sellaisessa maailmassa jossa joka suunnasta tulee erilaisia virikkeitä ja harrastusmahdollisuuksia, jolloin futiksen mahdollisuus valikoitua siksi "omaksi lajiksi" pienenee. Joka kerta kun muksu näkee jostain, mistä vaan futista, ja mitä vaan futista, mahdollisuus kasvaa ja on lajille hyväksi. Kummasti vaan jo silloin kun itse olin pentu ja pelattiin (tietenkin!) kavereiden kanssa futista pihoilla, niin pelaajien määrä kasvoi EM ja MM-kisojen aikana ja jälkeen. Kyllä ne ulkomaalaiset huippupelaajat motivoivat ja potkivat pentuja harrastuksessaan eteenpäin jo kauan sitten.
|
|
|
|
Lorenzo
Poissa
Suosikkijoukkue: * * * *
|
 |
Vastaus #3139 : 13.12.2012 klo 18:27:24 |
|
Voisihan Suomeenkin adoptoida esimerkiksi YNWA:n laulamisen ennen ottelua, näin "mieshuoraaminen" vahvistaisi kotimaistakin jalkapallokulttuuria.
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
 |
Vastaus #3140 : 13.12.2012 klo 18:32:07 |
|
Esikuvat eivät ole välttämättömiä jalkapallon harrastamiseen ja siitä nauttimiseen.
Mikään ei tietenkään ole välttämätöntä. Ensimmäisillä appelsiinin tai pääkallon potkijoilla ei varmasti ollut esikuvia. Isossa mittakaavassa vaan on niin, että laajat junnumäärät saadaan liikkeelle vain esikuvien kanssa.
|
|
|
|
Stig Tøfting
Poissa
|
 |
Vastaus #3141 : 13.12.2012 klo 18:54:18 |
|
Ei ketään meistä kiinnosta miksi sä mieshuoraat. Perustele vain itsellesi miksi jalkapalloa vahingoittava mieshuorauksesi on ok.
|
|
|
|
Heiska
Poissa
Suosikkijoukkue: REMOULADE
|
 |
Vastaus #3142 : 13.12.2012 klo 18:57:07 |
|
Ei ketään meistä kiinnosta miksi sä mieshuoraat. Perustele vain itsellesi miksi jalkapalloa vahingoittava mieshuorauksesi on ok.
En löytänyt Balompién raapustuksesta tällaista kohtaa.
|
|
|
|
Stig Tøfting
Poissa
|
 |
Vastaus #3143 : 13.12.2012 klo 18:59:54 |
|
Nykyajan muksut elävät sellaisessa maailmassa jossa joka suunnasta tulee erilaisia virikkeitä ja harrastusmahdollisuuksia, jolloin futiksen mahdollisuus valikoitua siksi "omaksi lajiksi" pienenee. Joka kerta kun muksu näkee jostain, mistä vaan futista, ja mitä vaan futista, mahdollisuus kasvaa ja on lajille hyväksi.
Kummasti vaan jo silloin kun itse olin pentu ja pelattiin (tietenkin!) kavereiden kanssa futista pihoilla, niin pelaajien määrä kasvoi EM ja MM-kisojen aikana ja jälkeen. Kyllä ne ulkomaalaiset huippupelaajat motivoivat ja potkivat pentuja harrastuksessaan eteenpäin jo kauan sitten.
Mun mielestä nykyään ole yhtään sen enempää harrastusmahdollisuuksia kuin ennenkään. Väitän myös omaan kokemukseeni perustuen, että jalkapallon pariin ajaudutaan lähipiirin ja liikunnan ilon kautta, jolloin kakara ei tee missään vaiheessa tietoista valintaa eri harrastusmahdollisuuksien välillä. Jos olet joskus harrastanut monipuolisesti urheilua, niin tiedät, että joku laji vain tuntuu enemmän omalta. Ohhoh, enpä olisi uskonut, että kesä-heinäkuussa on ollut eniten pelaajia pihapeleissä! Kuten pari kertaa jo olen kirjoittanut, niin esikuvat motivoivat ja auttavat tavoitteenasettelussa, mutta ne tulevat kuvioon vasta kun nappula on mukana lajissa. Kukaan ei tule lajin ulkopuolelta jalkapalloon koska Messi.
|
|
|
|
Stig Tøfting
Poissa
|
 |
Vastaus #3144 : 13.12.2012 klo 19:01:56 |
|
Isossa mittakaavassa vaan on niin, että laajat junnumäärät saadaan liikkeelle vain esikuvien kanssa.
Tällä väitteelle on olemassa tietysti jokin peruste. Tietenkin jos laventaa esikuvat käsittämään isiä, setiä ja veljiä niin sitten.
|
|
|
|
Stig Tøfting
Poissa
|
 |
Vastaus #3145 : 13.12.2012 klo 19:03:33 |
|
En löytänyt Balompién raapustuksesta tällaista kohtaa.
Johtuu siitä että olet hieman yksinkertainen.
|
|
|
|
shanks
Poissa
|
 |
Vastaus #3146 : 13.12.2012 klo 19:05:04 |
|
Isäni on kannattanut Liverpoolia jo 70-luvulta lähtien joten minulle ei paljon vaihtoehtoja annettu..jne.
|
|
|
|
Smacker
Poissa
|
 |
Vastaus #3147 : 13.12.2012 klo 19:08:53 |
|
Isäni on kannattanut Liverpoolia jo 70-luvulta lähtien joten minulle ei paljon vaihtoehtoja annettu..jne.
Onkohan Stigun muksuilla vaihtoehtoja vai onkohan ryhmäkuri rautainen?
|
|
|
|
Smacker
Poissa
|
 |
Vastaus #3148 : 13.12.2012 klo 19:10:45 |
|
Mun mielestä nykyään ole yhtään sen enempää harrastusmahdollisuuksia kuin ennenkään.
 ...ja Kokoomus on työväenpuolue!
|
|
|
|
Pikka
Poissa
|
 |
Vastaus #3149 : 13.12.2012 klo 19:33:08 |
|
Vaihtoehtoiset harrastusmahdollisuudet nykyään tuntuu olevan lähinnä ES:n litkiminen, änärin pelaaminen, skeittaus tai larppaus virtuaalimetsässä 24/7. Vai onko LEET tai old school postimerkkien keräily nostanut suosiotaan? Esimerkkejä näistä laajemmista harrastusmahdollisuuksista? Facebook? Photarilla leikkiminen? Geokätkeminen? E: Lämmitti mieltä muuten, kun näki lähistöllä asuvien junnujen tehneen lumiselle kävelytielle hyppyrimäen ja vetävän siitä pulkalla ja minisuksilla. Osataan sitä näemmä nykyäänkin jotain... Pointti olikin, että futiksellä on nykyään helvetisti erilaisia kilpailjoita, maailmassa jossa ei kakarat enää vielä aikaansa ulkona läheskään yhtäpaljon kuin ennen. Jo pelkkä telkkarin katsominen taitaa olla räjähtänyt käsiin viimeisen 30 vuoden aikana, puhumattakaan videopeleistä tai netistä.
Jep en kiistä etteikö maailma olis muuttunu ihan täysin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 13.12.2012 klo 21:24:52 kirjoittanut Pikka »
|
|
|
|
|
|
|