Näemmä tulevana keskiviikkona teillä tuomarina Juha Salonen.
Oliskos järkevämpää laittaa oma peli kuntoon ennenku alkaa ennakkoon jo miettimään että tuamaripeliin tulee taas seuraavakin peli kaatumaan.
Onko teillä Viljakkalassa kategorisoitu kutosen tuomarikunta, ja sitten aina pelaatte sen mukaan että kuka viheltää.
Voithan halutessasi tehdä jonkin näköisen luettelon tuomareista jotka hyväksytte teidän pelejä viheltämään..
Hyvin harvoin tältä palstalta saa lukea juuri mitään positiivista tuomareista.
Pitäisikö siis ymmärtää että tuomari on ollut tosi hyvä, jos foorumilta on luettavissa ainoastaan ottelun tulos? Eikö siinä tapauksessa olisi ymmärrettävää kertoa että tuomari on ollut esimerkiksi X ja se on viheltänyt hyvin ja tasapuolisesti.
Eikö foorumilla haluta jauhaa mitään muuta kuin negatiivista shittiä siitä jos joku tuamari on ollu sysipaska..? Mieluusti vois joskus lukee että joku on viheltänyt hyvin jonkun pelin.. Right?

Nyt saattaa kyllä olla niinkin, että tulkitsit Beerin viestin turhan kärjistetysti?
Ei meillä ole mitään syvempää analyysia tuomareista tehty, yleensä tilanne todella on kuten kirjoitit, että jos ei sanallakaan mainita niin hyvin on viheltänyt. Ja on saattanut viheltää hyvin vaikka jotain kirjoitettaisiinkin.
Se kuitenkin on selvä asia, että jokaisella tuomarilla on hieman omanlaisensa linja joka sopii eri lailla eri pelaajille ja eri joukkueille, ja eri peleihin. Arolan varsin salliva linja on useimmiten tosi hyvä, ja sopi hienosti esimerkiksi tuohon perjantain peliin. Mutta saattaa toisessa pelissä johtaa ylilyönteihin.
Toisinaan taas jonkun turhankin tarkka linja saattaa johtaa kiistanalaisiin ulosajoihin tai muuten rikkonaiseen peliin.
Siten on totta, että kyllä pelissä alkaa katsella ja omaksua sen mihin milloinkin puututaan. Käsillä repiminen ja selästä työntäminen ovat muun muassa sellaisia asioita, joihin suhtautuminen vaihtelee ja joiden poisottamiseen ei läheskään aina voi luottaa vaan on joskus itse lähdettävä mukaan.
Mutta ei tässä ainakaan minulla tai muutenkaan ole juuri varaa arvostella tuomarityöskentelyä, paremmin ne aina on viheltänyt kuin mitä minä olen pelannut. Joskus vaan tuntuu siltä, että on itse tai joukkuetoveri kokenut vääryyttä ja nehän tietysti jäävät mieleen. Mutta useimmille tapahtumille sitä voidaan vain naureskella jo pian pelin jälkeen.
Tuskin koskaan on tuomari ollut sysipaska, mutta harva muistaa niitä omasta mielestään oikein menneitä vihellyksiä, vaan vain ne "väärät" tuomiot.