Tämä nyt on minun mielipide, mutta pelissä pitää minun mielestäni olla vaihtelevuutta esim. välillä maassa nopeasti palloa liikutellen ja välillä pidempänä linjan taakse. Ehkä parhaita tämän kauden Kolmosessa tällaisessa pelissä ovat Zulut ja Riverball. PK on nähdyn ja kokemuksen perusteella enemmänkin taisteluun, puolustukseen ja pitemmän pallon pelaamiseen erikoistunut joukkue, toki hyvä tämän tyyppisessä pelissä. PK on myös isokokoisimpana joukkueena ehkäpä vaarallisin erikoistilanne joukkue Kolmosessa.
Vaikka tämä onkin kolmosta, niin silti lohkon kärkiottelut ovat tasoltaan aika lailla tasoissa Kakkosen alemman keskikastin peleihin. Tämä arvio pohjautuu omiin kokemuksiin ja tämän vuoden kakkosen peleistä kuultuihin raportteihin.
Olet ilman muuta oikeassa. Eihän ketään kiinnosta katsoa peliä, tai pelata sitä, jos ainoa vaihtoehto on hyökätä lyhyillä syötöillä. Tempo tipahtaa yleensä näillä leveysasteilla kohtuullisen matalaksi. Ja kyllähän pitkää palloa käytetään kaikkialla. En missään tapauksessa tahtonut sanoa, että pitkän pallon pelaaminen olisi väärin: jos vastustaja antaa siihen mahdollisuuden ja itse pystyy niitä käyttämään yhtä tehokkaasti kuin Riverball, niin miksi niitä ei käytettäisi.
En todellakaan itke, ettei Riverball saisi meitä vastaankin pitkää palloa pelata: Riverballin miehet juoksivat linjastamme läpi pitkien pallojen jälkeen varmaankin noin 12 kertaa. Olisi vain ja ainoastaan tyhmää olla ylittämättä linjaa vaikka topparin toimesta, jos siihen annetaan mahdollisuus.
Lähinnä kritiikkini kohdistui tuohon eri joukkueiden edustajien harjoittamaan omakehuun, jossa jokainen joukkue väittää pelaavansa jalkapalloa eniten maata pitkin, kauniimmin kuin muut. Itse en ole minkään joukkueen nähnyt erottuvan erityisesti erikseen tuossa suhteessa.
Öö... hiukan toistaa itseään tuo viesti. Toistakoon.
Olisi pitänyt vaivautua Kuopioon. Varmasti hyvä matsi.