FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
11.12.2025 klo 10:55:23 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!
 
Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 6 [7]
 
Kirjoittaja Aihe: Veikkausliigan näkyvyys  (Luettu 9146 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: UEFA+FIFA+SWI=3MAFIA


Vastaus #150 : 06.01.2007 klo 16:14:37

Erittäin OT. Mitä Jaron sponsorointiin tulee, niin uskoisin että tilanne on kaupungissa hiukan vaikeutunut viime vuosina. Uskoisin, että muutamia vuosia sitten oli UPM:n suurinvestoinnin takia helpompi löytää sponsorirahaa. Kaupungissa oli yksinkertaisesti enemmän rahaa kuin mitä on nyt. Mitään faktatietoa ei minulla ole, mutta uskoisin että tilanne oli joskus 2003-2004 hiukan suotuisampi kuin nyt.

Vastaan Jaro-topicissa...  Pallo
satiainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: OPS


Vastaus #151 : 06.01.2007 klo 20:13:33

Oulun turistioppaassa ei mainita sanallakaan, että täällä pelaa ylimmällä sarjatsolla futisjoukkue. Jääkiekko ja pesis kyllä mainittiin...
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: UEFA+FIFA+SWI=3MAFIA


Vastaus #152 : 07.01.2007 klo 02:11:16

Oulun turistioppaassa ei mainita sanallakaan, että täällä pelaa ylimmällä sarjatsolla futisjoukkue. Jääkiekko ja pesis kyllä mainittiin...

Koska se on mennyt painoon? Noita oppaita tuskin tehdään joka kuukausi tai edes neljännesvuosittain.  ::)
vaihtopenkin vasenlaita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS


Vastaus #153 : 07.01.2007 klo 02:13:53

Koska se on mennyt painoon? Noita oppaita tuskin tehdään joka kuukausi tai edes neljännesvuosittain.  ::)

Hölmöä hommaa kun ei edes mainita ilmeisesti koko jalkapallojoukkueista siinä mitään. Junttikuulakin muka päässyt sinne :keskari:
kuqi ja pehmeet tatsi

Poissa Poissa


Vastaus #154 : 07.01.2007 klo 02:16:35

Hölmöä hommaa kun ei edes mainita ilmeisesti koko jalkapallojoukkueista siinä mitään. Junttikuulakin muka päässyt sinne :keskari:
huomio ollaan sellasessa lutuurimaassa kuin suomi ja kaupingissa kuin oulu ;D
vaihtopenkin vasenlaita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS


Vastaus #155 : 07.01.2007 klo 02:18:47

Oulukin luultavasti tulossa lujasti ylöspäin niin pelillisesti kuin markkinoinnissa  :)
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: UEFA+FIFA+SWI=3MAFIA


Vastaus #156 : 07.01.2007 klo 02:19:03

Tietysti näissä asioissa vähän vaikuttaa seurojen oma aktiivisuus (mitenkään Oulun tilannetta tältä osin tuntematta).

Eli siellä kaupungin matkailutoimistolla voisi jaksaa joku seuratoimija käydä, ja kaikenmoista tietoa voisi lähettää nykyaikaisesti sähköpostilla.  Ylos
vaihtopenkin vasenlaita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS


Vastaus #157 : 07.01.2007 klo 02:21:15

Jokaiseen seuraan vain tarvisi saada jokin innokas ihminen tekemään tälläistä työtä kuin mitä äsken mainitsit viestissäsi maakuntasatraappi. Eiköhän sen jokin tekijä vielä jossain seurassa huomaa!
kuqi ja pehmeet tatsi

Poissa Poissa


Vastaus #158 : 07.01.2007 klo 02:23:04

Kyllähän toi näkyvyyden saaminen on seuroista itsekkin kiinni. Kiinnostaako alkaa mainostamaan joukkuetta vai antaako mennä omalla painollansa.
vaihtopenkin vasenlaita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS


Vastaus #159 : 07.01.2007 klo 02:25:02

Ilmeisesti ei kiinnosta mainostaa seuraansa kun suurin osa ihmisistäkään ei sarjapeleihin löydä  :-[
Blitzkrieg

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: V niin kuin Verkosto


Vastaus #160 : 07.01.2007 klo 03:28:15

Ehkä Pietarsaaressa jotain tuohon viittavaa... Jaron lippu / logo tulee kyllä vastaan aika monessa paikassa. Mitään imagomarkkinointia tms. seuralla ei ole (tuskin Jaron toimistolla on moisesta sanasta kuultukaan), mutta ehkä tuommoinen tuleekin vain vuosikymmenten mittaan omalla painollaan.

Vähän vanhaan hommaan tartun, mutta ei Pietarsaaressa nyt ihan noin huonolla tasolla olla. Sponsoreiden kanssa tehdään uudenlaista kumppanuusohjelmaa, johon tuon seuralogon näkyvyyskin kai kuuluu.

Idean isän ajatuksia jalkapallon eteenpäin viemisestä yleisemmin – Bandwagon
Möpsi

Poissa Poissa


Vastaus #161 : 07.01.2007 klo 07:47:41

”... mikä on seuralle kriittistä, eikä siitä mikä on seuran perustehtävä tai sen olemassaolon tarkoitus. Kiinnostavuus on seuroille hyvin kriittinen menestystekijä.

Viihdyttävä pelityyli, persoonallinen valmentaja, värikkäät pelaajat, stadionin toimivuus ja viihtyvyys, fanikulttuuri, avoin tiedotus ja helppo lähestyttävyys ovat kaikki kiinnostavuutta kasvattavia elementtejä. Kun näitä osataan hyödyntää tehokkaasti, saadaan stadionille lisää katsojia.”

- - -

Konsultin lätinää.

Jazzin tai KuPSin kannattajilta mm. voisi kysäistä, miten tärkeää on seuran kiinnostavuus verrattuna sen olemassaolon tarkoitukseen. Suuri yleisö voi olla eri mieltä. Ja seurakonsultit ja bisnismiehet, joille pelin perimmäinen olemus (perinteet) eivät merkitse mitään. Jazz haasti olemassaolonsa tarkoituksen pelaamalla viihdyttävää peliä (taidanpa yleistää tämän lähinnä menestysvuosiin), mutta mm. liian kalliilla pelaajilla. Saman teki KuPS hankkimalla persoonallisen valmentajan.

Vaikka pelaat miten viihdyttävästi, mutta et saa tulosta, voit todellakin unohtaa kiinnostavuuden. Siis suuren yleisön näkökulmasta. Ja pelaaja on värikäs vain, jos osaa; toisaalta suomalaiset tuntien maajussi voisi olla se kiinnostavin pelaaja.

Vain lajista mitään tietämätön voi ehdottaa ensisijaisesti seurajohdon ja fanien läheistä yhteistyötä. Ja muut esitetyt kiinnostavuustekijät ovat ihan triviaa, tiedossa varmasti seuroilla, mutta toki muistuttamisen arvoisia.
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: UEFA+FIFA+SWI=3MAFIA


Vastaus #162 : 07.01.2007 klo 13:20:51

Vähän vanhaan hommaan tartun, mutta ei Pietarsaaressa nyt ihan noin huonolla tasolla olla. Sponsoreiden kanssa tehdään uudenlaista kumppanuusohjelmaa, johon tuon seuralogon näkyvyyskin kai kuuluu.

Idean isän ajatuksia jalkapallon eteenpäin viemisestä yleisemmin – Bandwagon

Onko seuran markkinointipäällikkö 1) lukenut tuon 2) ymmärtänyt sen? 3) toteuttaako tuota?
Blitzkrieg

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: V niin kuin Verkosto


Vastaus #163 : 07.01.2007 klo 14:46:37

Onko seuran markkinointipäällikkö 1) lukenut tuon 2) ymmärtänyt sen? 3) toteuttaako tuota?

En tiiä, mutta ainakin jotain yritystä siihen suuntaan on. Näinhän siellä Bandwagonin sivuilla kerrotaan:

Lainaus
Nordic Bandwagon auttaa Veikkausliigajoukkue FF Jaroa sponsorointituotteiden kehittämisessä sekä markkinointimateriaalin tuottamisessa. Tavoitteena on kehittää ja parantaa FF Jaron ja Pietarsaaren alueella toimivien yritysten yhteistyömahdollisuuksia.
Blitzkrieg

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: V niin kuin Verkosto


Vastaus #164 : 07.01.2007 klo 14:54:13

Vaikka pelaat miten viihdyttävästi, mutta et saa tulosta, voit todellakin unohtaa kiinnostavuuden. Siis suuren yleisön näkökulmasta.

Ei kai tuossa lätinässä nyt mitenkään yritetty lyödä lukkoon, mitä se kiinnostavuus on. Lähinnä todettiin, että seuran kiinnostavuus on sen toiminnan kannalta kriittiistä, vaikka sen ei sinänsä voisikaan katsoa kuuluvan seuran perustehtäviin. Toisin sanoen, konsultti, joka saattaa lajista jotain tietääkin, yrittää tuossa saada lukijaa tekemään sen johtopäätöksen, että heidän palkkaamisensa on seuralle kriittinen menestystekijä  8)

 
Sivuja: 1 ... 6 [7]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa