Niin, tuskin jaksan uudestaan mennä katsomaan kun peli ei tarjonnut mulle oikeastaan mitään hienoja tai kiinnostavia elementtejä. Oliko tämä ks. matsi sitten jotenkin poikkeuksellinen futsal-ottelu vai onko olemassa joku muu syy, että käsitykseni muuttuisi useamman pelin paikanpäällä katsottuani?
Lähes kaikki elementit, jotka tekevät jalkapallosta mulle niin ylivoimaisen hienon lajin on futsalista on saatu karsittua, minkä tosin tiesin jo etukäteen. Odotin, että futsal olisi tarjonnut jotain muuta, mutta todella laimeksi kokemus jäi. Jos futsalia olisi pakko verrata johonkin toiseen lajiin, niin salibandy lienee lähempänä kuin jalkapallo. Toki niin salibandyä kuin futsaliakin on hauska harrastaa, mutta katsomon puolelta seuraan todennäköisesti jatkossakin muita lajeja.
Alkuun, että en tietenkään vedä herneitä nenään jos joku ei halua futsalia katsoa. Sven puki hyvin sanoiksi sen mitä urheilu jokaiselle merkitsee. Itse nautin välillä enemmän futiksesta, koska olen sitä kauan pelannut ja esim. tietty joukkue on intohimoni, mutta joka vuosi nautin yhä enemmän myös futsalista. Totta kai makuja on monia ja jokainen saa pitää mistä haluaa.
Toivoisin kuitenkin myös futsalin ystävänä, että peliä jaksaisi seurata muutamia otteluita ennen lopullista arviotaan.
Tätäkin peliä varten otteluohjelman taakse oli painettu säännöt, ja jos esim. niitä joutuu vilkuilemaan koko ajan ei pelistä pysty kunnolla nauttimaan.
(Yleisellä tasolla, ei SirLoserin tapauksessa välttämättä)
Kyllä sanoisin, että BOCA on jossain määrissä oikeassa siinä, että esim. aladivari peleistä moni nauttii enemmän (ainakin vähemmän peliä pelannut/seurannut katsoja). Mielestäni kaikissa lajeissa peli muuttuu mitä ylemmäksi mennään, vältetään virheitä loppuun saakka. Sitten kun on lajin täysin sisäistänyt nauttii myös korkeantason pelin pienistä hienouksista. (Joillekin AC Milanin ja Interin 0-0 tulos on upeinta peliä mitä on nähnyt, toinen voi nauttia Suomen 3 div. viime hetkien 3-2 voitosta)
En tiedä onko esim. SirLoserilla kavereita pelaamassa liigassa, 1div, 2div, mutta siellä peli on erilaisempaa ja voit löytää elementtejä, joita et välttämättä juuri tästä pelistä löytänyt (Esim. tietyt persoonat, tulokset, pelityylit). Tai kun Suomi esim. joskus pelaa Brasiliaa/Espanjaa vastaan

Itse futsalin ystävänä toivon, että lähdet vielä seuraamaan ja hakemaan erilaisia kokemuksia esim. liiga/divari peleistä, ja jos et silloinkaan pidä lajia seuraamisen arvoisena niin eipä voi mitään. Jos kuitenkin löydät jotain pientä kipinää ja futsal saa uuden ihmisen joukkoonsa niin ei mennyt tämäkään kirjoitus hukkaan.
Joka tapauksessa, antoisia hetkiä kaiken urheilun parissa!