erno
Poissa
Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu
|
 |
Vastaus #175 : 01.04.2010 klo 10:54:16 |
|
Ja varsinkin youtube-videossa nähtävissä tuo kehno pallollinen osaaminen  Eikä se ensikosketuskaan noiden klippien perusteella ole lähellekään samaa tasoa kuin esim. Messillä. En ole nähnyt yhtään youtube videota, vaan tein arvioni eilisen ottelun jäljiltä. Monet matsin nähnteen varmasti allekirjoittaa tuon näkemykseni, sen verran monta kertaa Zeze hassasi Losan tarjoaman potentiaalisen paikan paskuudellaan.
|
|
|
|
MacGyver
Paikalla
Suosikkijoukkue: VPS
|
 |
Vastaus #176 : 01.04.2010 klo 11:00:26 |
|
Ei Zeze livenä ollut niin suvereeni, mitä osa foorumisteista odotti. Kuitenkin väläytti toisessa maalissaan suorituksella, joka jäisi vähintään 90% liigapelaajista tekemättä. Mutta Losa sen sijaan - ei voi kuin hämmästellä. Mies näyttää ajoittain järjettömän laiskalta, mutta lähes kaikki syötöt, jotka eilenkin lähtivät lapikkaasta, oli täyttä kultaa. Taitoa ja silmää löytyy. Kunnossa ollessaan ja motivoituneena liigan ylivoimaisesti paras pelaaja.
Mutta ei Klubin peli tosiaan eilen kaatunut Losan tai Zezen ylivoimaisuuteen, sillä myös mm. Mannström ja Xhaferi pelasivat Klubi-pelaajiin verrattuna aivan toisella tasolla. Syylliset tappioon löytyy peilistä ja penkin päästä, kuten erno jo mainitsikin.
Totta. Mutta itse kuitenkin korostaisin vielä enemmän Eremenkon osuutta Jaron peliin. Ere oli todella näyttävä kapellimestarin roolissaan Jaron keskikentällä. Mies otti vaikeatkin syötöt haltuun ja pisti pallon liikkeelle järkevästi niin että Jaron pelaajat pääsivät pelaamaan omien vahvuuksiensa kautta. Mannströmille pallo kovaan vauhtiin jalkaan ja Sundqvistille pääpalloja rankkualueen rajan tuntumaan. Jos Jarolla olisi ollut laadukkaampia yläkerran pelaajia olisi Eremenkon syötöistä voinut tehdä vielä 1-2 maalia lisää. HJK taas luotti mursun vanhaan taktiikkaan. Jokainen yrittää vuorollaan tehdä yksilöratkaisuja joilla päästään korkeintaan kulma-alueille tai 30 metrin päähän maalin eteen jossa edessä seisoo yhä 5 puolustavaa pelaajaa. Siitä pallonriisto/kakkospallo -> helppo syöttö Eremenkolle -> tilanne Klubin päässä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.04.2010 klo 11:01:29 kirjoittanut MacGyver »
|
|
|
|
|
kirahvi
Poissa
Suosikkijoukkue: profeetta Hannu Tourun jengi
|
 |
Vastaus #177 : 01.04.2010 klo 11:34:35 |
|
Ehkä joo, ehkä ei.
Tuo Jaron peli oli suhteellisen yksipuolista eilen. Joukkueen hyökkäystaktiikka perustui ihan puhtaasti kolmeen linjan taa pyrkivään kohdepelaajaan ja siihen että Losa tarjoili noille palloa. Tuon hyökkäystaktiikan eliminoinnin ei pitäisi olla kamalan vaikeaa. Keskikentälle sumppu tahi linja roikkumaan 20m päähän maalista, niin joutuvat miettimään jotain muuta. En sitten tiedä onko Eremenko Sr:llä joku vaihtoehtoinen tyyli olemassa, eilen sitä ei tarvinnut käyttää kun Klubi antoi keskikentän keskustan hallinnan jarolle ja linja ei roikkunut 20m päässä maalista.
Tässä tapauksessa nousee esiin noi Losan erikoistilanteet, joilla tullaan ratkaisemaan monta tiukkaa vääntöä ensi kaudella. Ja olen kyllä erimieltä tuollaisen nopean pelin eliminoinnin helppoudesta, kun tuota taktiikkaa on toteuttamassa liigan paras pelintekijä ja huippulaiturit. Enemmän olisin Jaron kannattajana huolissani siitä että kestääkö Losan nöyryys pelata palloa yhtä nopeasti eteenpäin kuin eilen, vai iskeekö tarve tarve heittää pari ylimäärästä askelharhautusta ja hieroa palloa, mikä esimerkiksi Junnun vikalla kaudella kusi Klubin pelin ihan täysin.
|
|
|
|
erno
Poissa
|
 |
Vastaus #178 : 01.04.2010 klo 11:45:35 |
|
Tässä tapauksessa nousee esiin noi Losan erikoistilanteet, joilla tullaan ratkaisemaan monta tiukkaa vääntöä ensi kaudella.
Ja olen kyllä erimieltä tuollaisen nopean pelin eliminoinnin helppoudesta, kun tuota taktiikkaa on toteuttamassa liigan paras pelintekijä ja huippulaiturit.
Eilisessä pelissä Jaron hyökkäykset perustuivat 90-95% varmuudella palloihin jotka pistettiin linjan ja veskan väliin. Noiden pallojen eliminointi on helppoa, kun ei jätä 35 metriä tilaa tuohon väliin, kuten Klubi eilen. Ja tarkoitukseni ei ollut sanoa, että Jaron koko peli saataisiin eliminoitua tuolla. Eilen Jaron ei tarvinnut varioida lainkaan.
|
|
|
|
Rantasipi
Poissa
Suosikkijoukkue: Eurokiimassa
|
 |
Vastaus #179 : 01.04.2010 klo 11:57:11 |
|
Antoiko Losa muuten sen yhden kulman itselleen? Siltä ainakin näytti ja sääntöjen mukaanhan niin ei voi tehdä.
|
|
|
|
|
erno
Poissa
|
 |
Vastaus #181 : 01.04.2010 klo 11:59:45 |
|
Antoiko Losa muuten sen yhden kulman itselleen? Siltä ainakin näytti ja sääntöjen mukaanhan niin ei voi tehdä.
Pallon kulmalipulle vienyt jampesteri siirsi palloa n. 7cm, jonka jälkeen Losa haki sen lipulta. Ihan sääntöjen mukaan meni. Edit. Käynpäs hitaalla.
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.04.2010 klo 12:00:46 kirjoittanut erno »
|
|
|
|
|
Kvartalnov
Poissa
|
 |
Vastaus #182 : 01.04.2010 klo 12:20:26 |
|
Eilisessä pelissä Jaron hyökkäykset perustuivat 90-95% varmuudella palloihin jotka pistettiin linjan ja veskan väliin. Noiden pallojen eliminointi on helppoa, kun ei jätä 35 metriä tilaa tuohon väliin, kuten Klubi eilen. Ja tarkoitukseni ei ollut sanoa, että Jaron koko peli saataisiin eliminoitua tuolla. Eilen Jaron ei tarvinnut varioida lainkaan.
Ainakin Ere seniorin mukaan Jarolla on useita tapoja hyökätä, ja kieltämättä siitä on viitteitä nähtykin talven mittaan. Itse asiassa kotipeleissä on nähty melko vähän linjan taakse pistettyjä palloja, joka voi tietysti johtua siitäkin että vasta Loshan myötä tulee riittävän laadukkaita palloja.
|
|
|
|
Coulijoe
Poissa
Suosikkijoukkue: Chelsea, Sunderland
|
 |
Vastaus #183 : 01.04.2010 klo 13:37:23 |
|
Pummilla sisään  Helposti  Pelistä, ei Zeze nyt kummoinen ollut. Ekalla puoliskolla jopa onneton. Nätti chippi toisella jaksolla ja epäitsekäs peluu 1-3 maalissa. Muuten pihalla kuin lumiukko. Lihavien kaksinkamppailu Wallen vs Losa taisi päättyä ratkaisemattomaan ainakin siinä vaiheessa kun itse poistuin paikalta. Arvottiinko lopussa kumpi oli huonompi?
|
|
|
|
vornander4
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
 |
Vastaus #184 : 01.04.2010 klo 13:59:16 |
|
Helposti  Eikö sulle riitä loisena oleminen vai miksi pitää tänne vielä tulla kehuskelemaan? 
|
|
|
|
Rantasipi
Poissa
Suosikkijoukkue: Eurokiimassa
|
 |
Vastaus #185 : 01.04.2010 klo 14:02:22 |
|
Eikö sulle riitä loisena oleminen vai miksi pitää tänne vielä tulla kehuskelemaan?  Jep. Bänniä vaan näistä. Jalkapallon syöpä. Ehti varmaan ELKin sivuille jo laittaa, kuinka taas "vedätti" suomalaista jalkapalloseuraa.
|
|
|
|
Coulijoe
Poissa
Suosikkijoukkue: Chelsea, Sunderland
|
 |
Vastaus #186 : 01.04.2010 klo 14:32:47 |
|
Itse sentään maksoin muut sisään  Toki ei se minun virheeni ole, että kassatäti antaa enemmän rahaa takaisin kuin itse sinne työnnän 
|
|
|
|
tommiman
Paikalla
|
 |
Vastaus #187 : 01.04.2010 klo 20:38:37 |
|
Hienon maalin Zeze teki, video nähtävissä HJK-Tv:ssä.
Lopussa Muurinen sanoi että Jarolla paras mahdollinen miehistö kentällä, HJK:lla ei, Jeren ajatus tuosta kommentista tais olla että "ei vittu..."
|
|
|
|
Jorrma
Poissa
|
 |
Vastaus #188 : 01.04.2010 klo 21:52:03 |
|
Hienon maalin Zeze teki, video nähtävissä HJK-Tv:ssä.
Sama. Loshan syötölle viimeisessä maalissa myös 
|
|
|
|
Kvartalnov
Poissa
|
 |
Vastaus #189 : 02.04.2010 klo 09:39:21 |
|
Sama. Loshan syötölle viimeisessä maalissa myös  Olen varmaan ainoa, mutta minun silmiini se näyttää vahvasti Ymeriltä. Nähdäkseni Losha antaa pitkän syötön puolesta kentästä Sebulle ajassa 4:29 ja Ymer olisi sitten se, joka on siinä tilanteessa ylempänä. HJK TV:lle joka tapauksessa 
|
|
|
|
jykke
Poissa
|
 |
Vastaus #190 : 02.04.2010 klo 10:27:46 |
|
Lopussa Muurinen sanoi että Jarolla paras mahdollinen miehistö kentällä, HJK:lla ei, Jeren ajatus tuosta kommentista tais olla että "ei vittu..." Sundqvist ja Kronholm Jaron parasta mahdollista miehistöä. 
|
|
|
|
Jorrma
Poissa
|
 |
Vastaus #191 : 02.04.2010 klo 12:16:10 |
|
Olen varmaan ainoa, mutta minun silmiini se näyttää vahvasti Ymeriltä. Nähdäkseni Losha antaa pitkän syötön puolesta kentästä Sebulle ajassa 4:29 ja Ymer olisi sitten se, joka on siinä tilanteessa ylempänä. HJK TV:lle joka tapauksessa  Niin oli, sekoitin tilanteen siihen missä Zézé vetää ohi.
|
|
|
|
|
|