Toivon, että Jiipee lakkaa tuijottamasta summia, koska asialla ei sinänsä ole merkitystä.
Itse maalaamasi uhkakuva perustui nimenomaan siihen, että jostain pelaajasta saadaan miljoonakorvauksia ja tämä motivoi sponsoria puuttumaan seuran tekemisiin ja pelaajan uraan. Totta kai näin on, jos summat ovat tuollaisia. Mutta kun puhutaan normaaliin suomalaiseen seurafutikseen liittyvistä rahasummista, niin mainitsemasi summa on poskettoman epärealistinen. Niillä napeilla, joilla tässä nyt pelataan, maalaamasi uhkakuva käytännössä lakkaa olemasta, koska harva sijoittaja jaksaa ruveta rähisemään muutamastakymmenestä tai sadasta tuhannesta eurosta. Tietysti on selvää, että uhkakuvan realisoitumiseen vaikuttaa se asia, kuinka suurista summista puhutaan ja että siltä osin uhkakuvasi on maalattu vesivärein merenrantakallioon.
Eettistä ongelmaa ei ole kukaan täällä kiistänyt, ja itse olin ensimmäinen joka sen nosti esille tässä topicissa hetimiten pelaajapörssiä käsitelleen Urheiluruudun nähtyäni. Pointtisi ei ole siis väärä, mutta ongelman mittasuhteista olet täysin hakoteillä, kun puhut miljoonakorvauksista, azerbaizhdanilaisista sijoittajista ja Italian mafiasta (

), kun totuus on että siirtosummissa liikutaan parhaimmillaan muutamissa sadoissa kiloeuroissa (sikäli jos joku siirtyy) ja harva sijoittajista asuu niinkään kaukana kuin Vaajakoskella.
Onko muuten missään JJK:n pelaajapörssiin liittyvässä uutisoinnissa kerrottu, että JJK ei tule myymään osakkeita esim. kiinalaiselle liikemiehelle. Tästä ei ole kauhean kauan, kun Suomi-futis umpisokeana otti avosylin vastaan Allianssin pelastaneen pääomaruiskeen "kiinalaiselta liikemieheltä". Tarinan opetus: asioitten eettisiä puolia ja riskejä kannattaa miettiä etukäteen.
Vaikka kuinka moneen otteeseen on julkisuudessa todettu, että osakkuuksia pelaajapörssiin tarjotaan paikallisille sijoittajille. Varmaankin valetta, koska salaliitto.